Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Step down switch regl WT718a

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Součástky
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Celeron



Založen: Apr 02, 2011
Příspěvky: 17819
Bydliště: Nový Bydžov

PříspěvekZaslal: st srpen 20 2014, 22:54    Předmět: Step down switch regl WT718a Citovat

Tak mi odešel měnič do autozapalovače 12V na 5V/3A (napáječ a nabíječ pro navigaci TT s USB kabelem ).
Na futrálu step down švábu je napsáno SUPATECH WT718A a je to TO220/5. Je evidentně KO, lak na chladiči je hnědej až spálenej a taky byl proraženej ochranej tranzistor D882 na výstupu, co měnič nad 5V zkratuje a odejde vstupní pojistka. Ať jsem hledal jak jsem hledal, nic s tímhle označením jsem nenašel. Ten Supatech je nejspíš nějakej Taiwan překupník a na jeho webu taky nic, jen hláška že dělá i nabíječky do auta.
Vykreslil jsem to, klasickej step-down vše v TO220/5, venku jen dioda, cívka a elyt a zapojení je následovný:
1- U in
2- V out (dioda do země, cívka na +výstup a za ní elyt do země)
3, 5 - GND
4 - FB in (odporovej dělič, kde se míchá napětí co se vrací po USB kabelu a +5V přímo z reglu.

Zapojení je stejný jako u LM2576T-5, co maj v GME. Ovšem nijak nedokážu zjistit, jak je to s kmitočtem původního reglu, LM má kolem 50kHz ale třeba totožně zapojená LM2596T-5 jede až na 150kHz. Dotaz na znalce týhle problematiky: Dá se nějak zjistit z indukčnosti toroidu na jakej kmitočet je to navržený? Případně co se stane pokud třeba na místě původních 150 kHz bude měnič s 55kHz nebo naopak? Ztratí to účinnost a místo 3A bude dávat podstatně míň? Navigace si bere bez baterky z 5V cca 400mA, s vybitou baterkou to asi bude o dost víc, klidně i 1A.
Díky za případnou pomoc kdyby tu WT718a někdo přeci jen někde našel.
Jirka
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18675
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: čt srpen 21 2014, 5:00    Předmět: Citovat

Nebudeš mít levnější poslat pár zelených do china ?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33955
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: čt srpen 21 2014, 7:23    Předmět: Citovat

Zmeraj indukcnost. LM2576 pouziva podla datasheetu v typickom zapojeni 100uH, LM2596 tam ma 33uH.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
mikosa



Založen: Apr 29, 2007
Příspěvky: 93
Bydliště: Bílovec - Novojičinsko

PříspěvekZaslal: čt srpen 21 2014, 14:25    Předmět: Citovat

Prdni tam toto : http://aukro.cz/miniaturni-dc-dc-step-down-napajeci-modul-3-a-n-i4526786829.html . Je to malé , funkční - mnohokrát ověřeno . Za ty peníze neseženeš ani ten samotný šváb . Pro provoz v autě bych kvůli vibracím udělal malou úpravu : 1. připoj modul k palubní síti
2. nastav trimrem 5V , 3. změř odpor trimru , 4. odpájej trimr a nahraď ho odporem o stejné hodnotě , kterou jsi naměřil na trimru . Jak jednoduché .....
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Celeron



Založen: Apr 02, 2011
Příspěvky: 17819
Bydliště: Nový Bydžov

PříspěvekZaslal: čt srpen 21 2014, 15:38    Předmět: Citovat

rnbw napsal(a):
Zmeraj indukcnost. LM2576 pouziva podla datasheetu v typickom zapojeni 100uH, LM2596 tam ma 33uH.

68uH, takže někde uprostřed. Cry Co bys tam dal Ty? Já asi LM2576T-5, ta LM2596 je 3x dražší a navíc ji zrovna nemaj skladem. Ještě mě není jasný, čím se liší T a HVT kromě ceny. Z toho šítu mě to není vůbec jasný.
Dík za radu.

to Mikosa: Ten odkaz, co jsi dal je podle obrázku nějakej nesmysl. 3A měnič bez cívky, elytů a výkonovýho spínače ještě nikdo nevymyslel. To spíš tohle co nabízí vedle:http://aukro.cz/show_item.php?item=4517644761 , tomu bych už věřil. Ale do futrálu do autozástrčky se to stejně nevejde. Novej LM2576 stojí 33,- U tohodle pošta, čekání a občas taky nemaká, to už jsem párkrát taky řešil.
Jirka
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ohryzek36



Založen: Dec 24, 2008
Příspěvky: 2376
Bydliště: Zlínsko

PříspěvekZaslal: čt srpen 21 2014, 15:53    Předmět: Citovat

Mezi T a HVT verzí je rozdíl v tom, že HV verze snese větší vstupní napětí a u ADJ verze jde nastavit i větší výtsupní - jinak by to mělo být stejné.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
mikosa



Založen: Apr 29, 2007
Příspěvky: 93
Bydliště: Bílovec - Novojičinsko

PříspěvekZaslal: čt srpen 21 2014, 18:54    Předmět: Citovat

Celerone máš pravdu . Ukliknul jsem se o jeden řádek . Měl jsem na mysli variantu s tím víceotáčkovým trimrem .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Celeron



Založen: Apr 02, 2011
Příspěvky: 17819
Bydliště: Nový Bydžov

PříspěvekZaslal: čt srpen 28 2014, 23:03    Předmět: Citovat

Dnes jsem přivezl LM2576T-5 a zapájel ho místo neznámýho původního step-downu, viz název vlákna. Jede, při zatížení výstupu 5V/1A bere z 12V cca 0,68A. Zkusil jsem zatížení 5V/2A, napětí držel ale už bral z 12V cca 1,4A. Na víc asi není cívka ale to je v pohodě, odběr je na 5V maximálně 0,7A.
Takže až někdo dostanete do opravy upečenej/odprásknutej nabíječ/zdroj do autozapalovače pro navigaci TomTom, náhrada je odzkoušená. Wink
Jirka
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Celeron



Založen: Apr 02, 2011
Příspěvky: 17819
Bydliště: Nový Bydžov

PříspěvekZaslal: po duben 03 2017, 23:28    Předmět: Citovat

Dostal se mi po čase do ruky auťákovej nabíjecí adaptér pro navigaci TomTom.
Po zapnutí se za chvíli adaptér rozžhavil, že se nedal udržet v ruce. Už jsem podobnej problém řešil před pár lety, viz počátek tohoto vlákna. Šel jsem celkem najisto, skoro fialová LM2576-5. Měl jsem od posledně náhradní a tak jsem ji vyměnil. Nojo, ale s novou to samý. V nabíječce jsem nic zjevně vadnýho nenašel, ale kabel při hejbání koncovým konektorem USB B mini občas vykazoval přerušení na +5V a v jiný poloze zase zkrat na GND. Dal jsem jinej USB kabel, nabíječka pak již dávala 5,1V. Při zatížení do cca 350mA bylo vše OK ale na větší proud se LM2576 příšerně hřála. Při zatížení nad 900mA 5V spadlo na 0V. Po chvíli bádání jsem zjistil studeňák (asi vyhřátím) na výstupní shottky diodě. Zajímavý, do těch 350 mA dioda nebyla potřeba. Shocked
Na závěr jsem rozkuchal USB mini konektor. V zálivce byla asi v délce 8 mm zcela obnažená izolace +5 a GND i FB. Při tahání za kabel docházelo k občasnýmu zkratu. Těsně vedle USB konektoru byl navíc kabel +5V zlomenej. Tři závady najednou. Rolling Eyes Vypadá to, že černej kabel za sklem auta se příliš ohřívá a natahuje a zkracuje až se tím popotahováním udělá v konektoru zkrat. Zvenčí nebylo vidět sebemenší poškození...

_________________
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Součástky Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.29 sekund