Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Záhadná indukční cívka křovinořezu
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Elektrické nářadí
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
cirus
Pod dozorem moderátorů


Založen: Nov 24, 2008
Příspěvky: 252

PříspěvekZaslal: ne červen 18 2017, 10:42    Předmět: Citovat

Tak mi tím stálým startováním nakonec vyskočilo péro co vrací šňůru startování. Rozebral jsem ten díl a to péro vyskočilo až do stropu a už vůbec nejsem schopen ho tam vrátit. Je to péro jako ze starého budíku. Těžko mi někdo poradí jak to opravit, protože pochybuji, že by se to někomu povedlo.
Takže celý ten křovinořez poletí pryč.
Další problém ale bude, kam s ním. Vozit to někam do sběrného dvora se mi nechce, je to daleko. Rozebrat to na díly a schovat do sklepa - tam už je mnoho takových krámů na vyhození. Fakt je, že kdybych koupil křovinořez za 15 tis kč, tak bych mohl mít stejné problémy, ale za 15. tis. bych ho nekoupil, protože tak nutně ho tak nutně nepotřebuji. Potřebuji jen 2x ročně posekat cca 400m² plevelu za plotem. Takže naklepu kosu po dědovi a svaly potřu Alpou a hurá na plevel.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
stasek



Založen: Aug 15, 2005
Příspěvky: 2191

PříspěvekZaslal: ne červen 18 2017, 12:15    Předmět: Citovat

Tak nezoufej a pohraj si s tím. Brzo to vzdáváš.To péro tam někdo dával. Nejspíš je musíš stočit mimo a zajistit, pak stočený vložit a drát, kterým to bylo zajištěný odstranit.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rudo7117



Založen: Dec 26, 2012
Příspěvky: 60

PříspěvekZaslal: ne červen 18 2017, 15:35    Předmět: Citovat

Pre inšpiráciu, nie je to zložité
https://www.youtube.com/watch?v=otI2WuJdWLs
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
vasekpetr1



Založen: Jun 20, 2005
Příspěvky: 853
Bydliště: Hospoda u Třebíče

PříspěvekZaslal: ne červen 18 2017, 19:46    Předmět: Citovat

Mám taky tento křoviňák z Polska a mám ten problém, že musím mít trvale otevřený sytič, jinak okamžitě chcípne i při zahřátém motoru. Pokud ten sytič přivřu třeba na polovinu dráhy, tak otáčky jsou nepravidelné a ani moc nechce jít za plynem. Na tom karbecu jsou dva stavitelné šroubky. Jeden dělá doraz plynovému lanku (asi otáčky volnoběhu) a druhý dělá zřejmě bohatost směsi. Neporadíte mi někdo, čím by to mohlo být a jak to nejlépe nastavit?
Díky.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
cirus
Pod dozorem moderátorů


Založen: Nov 24, 2008
Příspěvky: 252

PříspěvekZaslal: po červen 19 2017, 9:36    Předmět: Citovat

vasekpetr1 - tam není sytič, ale klapka uzavírající přivod vzduchu. Správně by se mělo startovat tak, že napumpuješ benzín tou průhlednou pumpičkou, zavřeš tu klapku, přepneš spínač "chcípáku" a startuješ. Když bafne, tak otevřeš klapku (nebo jen pootevřeš) a startuješ. Šroubek (jehlu) bohatosti směsi (jsem se dočetl) by se měl zašroubovat nadoraz a pak vyšroubovat o 1,5 závitu zpět (360° + 180°).
Michal22 ale radí jiný postup, který jsem také marně zkoušel
Michal22 napsal(a):
Postup pro startování křovinořezu (v mém případě Oleomac):
1. nacepovat benzín
2. zapnout (= vypnout blokování) zapalování
3. sytič dolů (= otevřen)
4. zmáčknout rukojeť plynu na max. a v této poloze zaaretovat
5. startovat
6. po nastartování ukončit aretaci plynu a hned přivřít sytič

Křovinořez používám už přes dvacet let, startuji jej pořád stejně

A samozřejmě to platí pro studený motor. Při zahřátém (a to i mírně) startuji bez plynu a sytiče.

Já jsem svoje potíže shrnul zde
cirus napsal(a):
petrfilipi napsal(a):
...není co zapálit...
to je ta závada!!
Když nechce chytit, vyndám svíčku, stříknu do válce trochu benzínu ...a čapne. Pak běží. Když křoviňák vypnu, normálně ho pak nastartuji při otevřené klapce. To i za několik hodin. Druhý den už zase musím vstříknout benzin přímo do válce. Chyba je tedy v karburátoru. Měl jsem ho několikrát rozebraný, je to vše nové, takže bez vad. Nerozumím principu a funkci toho karburátoru, nevím kudy teče benzin do té trysky. Prostě při startování to nemá směs. Jakmile naskočí, tak běží. Pak se asi moc zahřeje a chcípne. I když je moc horký, nemá směs a nenastartuje. Musím stříknout přímo do válce. Neumím seřídit trysku, nikde jsem nenašel postup, nebo zkušenost s opravou karburátoru.
Je to k zbláznění. Evil or Very Mad
a navíc se mi "rozskočil" startér, protože jsem asi stříknul ten benzín přímo do válce při špatné poloze pístu a při startu mi to vyškublo šňůru z ruky a bylo slyšet, že to péro vyskočilo z úchytu. Teď mě čeká toto: https://www.youtube.com/watch?v=otI2WuJdWLs
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
pepik9



Založen: Aug 31, 2010
Příspěvky: 2409

PříspěvekZaslal: po červen 19 2017, 10:11    Předmět: Citovat

Tohle je sice jiné "nářadí, ale konstrukce bude stejná.
Klasický sytič měly škodovky do 120, tam se otevíral extra kanál s benzinem navíc. Žigulíci, Favoriti a všechna moderní auta s karburátorem měla vzduchovou přívěru. (stejně i staré motocykly po pařeza). Jejím zavřením se při startu zvětšil podtlak v sání a víc benzínu (v poměru k míň vzduchu) procházelo normálníma tryskama.
Otec v 70-tých letech koupil Vari. brzy došlo k tomu, že po pořádném zahřátí motor chcípl a nešel nastartovat, dokud dost nevystydl. Koupil jsem novou zapalovací cívku, mezi ní a a tlumič výfuku přidělal plech jako tepelný kryt. Od té doby je pokoj.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
cirus
Pod dozorem moderátorů


Založen: Nov 24, 2008
Příspěvky: 252

PříspěvekZaslal: po červen 19 2017, 10:45    Předmět: Citovat

pepik9 - to je úplně o něčem jiném. Tady jde o tento membránový karburátor.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
pepik9



Založen: Aug 31, 2010
Příspěvky: 2409

PříspěvekZaslal: po červen 19 2017, 18:20    Předmět: Citovat

Princip bude stejný, prostorové uspořádání jiné. Můžeš se podívat, jestli se shoduje s originálem .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
cirus
Pod dozorem moderátorů


Založen: Nov 24, 2008
Příspěvky: 252

PříspěvekZaslal: út červen 20 2017, 10:10    Předmět: Citovat

pepik9 - to je ten karburátor a dík za to schéma rozloženého a řezy. To je on, ne ten předchozí. Jak je vidět, má jeden regulační šroubek na bohatost směsi a druhým se jen přitahuje šoupě plynu a tím se seřídí volnoběžné otáčky - to je vše k regulaci. Ten předchozí má jinou konstrukci a princip.
Jak ale zajistit, aby při startu studeného motoru to prsklo do válce benzín jsem nepochopil. Stejně tak při horkém motoru (když mi samovolně chcípne) zůstane svíčka také suchá. Kde je ta finta nevím.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
stasek



Založen: Aug 15, 2005
Příspěvky: 2191

PříspěvekZaslal: út červen 20 2017, 10:50    Předmět: Citovat

Už jednou jsem ti psal, abys zkontroloval cestu benzínu do válce. Třeba je v karbecu nějaký otřep z výroby. Teď tam máš možnost vidět v rozpadu, jak ten karbec vypadá. Přece to nevzdáš kvůli takový hlouposti.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
pepik9



Založen: Aug 31, 2010
Příspěvky: 2409

PříspěvekZaslal: út červen 20 2017, 12:54    Předmět: Citovat

Tady je zbytek karbeců Walbro.
Na první pohled stejnej je i na křoviňáku Vari 432HB. Tam je pod označením CG 430 a používá ho spousta výrobců.
Když po delší odstávce mačkáš balonek, je cítit změnu odporu, "čvachtání"? Sítko v nádrži není ucpané ?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
cirus
Pod dozorem moderátorů


Založen: Nov 24, 2008
Příspěvky: 252

PříspěvekZaslal: st červen 21 2017, 13:02    Předmět: Citovat

stasek napsal(a):
Už jednou jsem ti psal, abys zkontroloval cestu benzínu do válce. Třeba je v karbecu nějaký otřep z výroby. Teď tam máš možnost vidět v rozpadu, jak ten karbec vypadá. Přece to nevzdáš kvůli takový hlouposti.

Njn, já potřebuji znát cestu benzínu při startování - tj po jeho načerpání tím průhledným balonkem. To v tom schématu neumím najít. Svíčka zůstává suchá ať použiji způsob startu dle návodu, nebo "ala Michal22". Když to pak rozeberu, tak je mokrý ten molitanový filtr vzduchu a ne svíčka.
pepik9 napsal(a):
...Když po delší odstávce mačkáš balonek, je cítit změnu odporu, "čvachtání"? Sítko v nádrži není ucpané ?

Tím průhledným balonkem to normálně čerpá a průhlednou hadičkou jde zpět do nádržky vzduch, později benzin. To znamená, že benzin je v karburátoru připravený v dostatečném množství.
Sítko v nádrži jsem nenašel, sítko s velmi drobnými dirkami je v karburátoru a to je čisté-nové.
Nemohlo by to být nedostatečným podtlakem ve válci při pohybu pístu? Tj, když má poprvé nasát obohacenou směs? Třeba tam chybí kroužek? Asi blbost co?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
cirus
Pod dozorem moderátorů


Založen: Nov 24, 2008
Příspěvky: 252

PříspěvekZaslal: čt červen 22 2017, 8:03    Předmět: Citovat

Myslím, že jsem to vyřešil. Koupil jsem nový karburátor za 222Kč + poštovné a už to chodí jak má. Napumpuji, zavřu klapku, 3x zatáhnu, přepnu chcípák zatáhnu a chytí. Šroubek bohatosti směsi byl nastaven na 2 otočky od spoldního dorazu. No při přidání plynu to docela kouří. Možná to ještě budu ladit. Jo a taky jsem koupil za dalších cca 300 Kč nový startér. Jeho poškození byla moje vina, neměl jsem do válce stříkat benzin injekční stříkačkou. Co bylo na tom karburátoru za chybu doteď nevím. Už to nechci zkoumat.
Celý ten polský krám už není tak výhodná koupě, prodražilo se mi to o 600Kč a o spostu nervů.
Díky všem za pomoc.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
stasek



Založen: Aug 15, 2005
Příspěvky: 2191

PříspěvekZaslal: čt červen 22 2017, 10:37    Předmět: Citovat

Jestli máš poměr olej-benzin 1:25, tak se nediv, že ti to kouří.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
petrfilipi



Založen: Sep 13, 2005
Příspěvky: 2647

PříspěvekZaslal: čt červen 22 2017, 11:08    Předmět: Citovat

Já jsem se v posledních dvou letech setkal s třemi závadami na nářadí Husqvarna - 2x zalepené ultrajemné filtrační sítko na vstupu karburátoru a jednou byla zalepené kapilární sítko před hlavní tryskou, taky v karburátoru. Přes to filtrační sítko mělo být trošilinku vidět, ale přes to kapilární nebylo vidět, ani když bylo nové. Všechna sítka jsem vyměnil za nová, bo jsem je nedokázal vyčistit ani několikanásobným vyvařením ve vodě a následným čištěním v UZV vaně. Jako kdyby je někdo napatlal silikonovým tmelem. Trošku se to vždy vývarem a UZV zlepšilo, ale stejně jsem je vyměnil za nová - cena je pár korun. Nutno podotknout, že to kapilární sítko bylo v karburátoru od prvopočátku, tj. někdy od roku 1995. Ale bylo schované pod takovým mosazným víčkem. Ale současný biobenzín tomu asi nepřidá.

Petr
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Elektrické nářadí Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
Strana 4 z 5

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.16 sekund