V létě jsem se sousedem řešil podobný problém. Za studena mu křoviňák chytal na "drc", po zahřátí chcípnul a nešel nastartovat. Zahřátý jiskru neházel, ale po vychladnutí ano. A byla normálně okem viditelná. Po zamontování svíčky zase v pohodě chytnul a chvíli běžel. Vyměnil zapalování a má klid.
Toto sa stávalo známemu na rotačke. Mne sa ju za tepla podarilo naštartovať, ale bolo treba riadne škubnúť. Iskru na sviečke dávalo dosť slabú, tak som mu radil kúpiť novú cievku asi za 50€. Ale keď bol v predajni, tak mu poradili vymeniť fajku v cene asi 7€, že to môže byť aj v nej. Asi v nej prerážalo, lebo keď dal novú bolo po probléme. Dievča nemá problém naštartovať, čo predtým bol problém.
Založen: Oct 30, 2010 Příspěvky: 6600 Bydliště: Praha
Zaslal: ne březen 12 2017, 16:03 Předmět:
Spínač tam samozřejmě je, čím asi tak zastavuješ motor? Zapalování z odkazu by se posílalo samozřejmě z Číny, ne z Austrálie, to, že je cena v AUD tě nemusí trápit, Paypal, nebo kartová transakce ti to převede na koruny. Je to levnější, než v tuzemsku, ale trvá to, to je normální a vzhledem k tomu, že teď stejně tráva neroste, tak to celkem ničemu nevadí. Musíš ale počítat, že záruka se v tomto případě nekoná.
Nedalo mi to a šel jsem znova do dílny a nastavil jsem pečlivě vzdálenost cívky od magnetů na 2 kancelářské papíry, napojím svíčku a přiložím ke kostře motoru, roztočím studený motor a koukám jako blázen. Jiskra na svíčce skáče!
Našroubuju svíčku do válce, nasytím, zavřu klapku ... a nic. Znova a nic, Znova a nic ....atd.
Vyndal jsem svíčku a byla suchá. Takže asi to nedostává benzin. Tak jsem vzal injekční stříkačku a stříknul benzin přímo do válce dírou po svíčce, našrouboval svíčku a natočil. Hned to chytlo, ale hned zase chcíplo. Asi vyhořel jen ten stříknutý benzin. Pakárna! Opakoval jsem to a zase to samé.
Je tam jakýsi karburátor se sytičem, volnoběh se reguluje šroubkem napínajícím lanko plynu, druhý šroubek s pružinkou má na konci takovou jehlu (asi uzavírá palivovou trysku). Tím jsem původně vyladil motor do optimálních otáček a výkonu (než to zkolabovalo). Teď s ním otáčím jakkoli, vypadá to, že do válce nejde palivo. PAKÁRNA!
Celý zpocený se vracím k PC a nevím co s tím
Když objednám novou cívku, možná to bude stejné a koupil bych zbytečnost (jak se mi už párkrát stalo)
Jaká pakárna? Pokud ti to naskočí po vstříknutí benzínu do válce, hledej chybu v dodávce paliva. Může být klidně ucpaná tryska v karburátoru. Kupovat cívku v tomto případě by asi nemělo význam.
Na druhé straně jsi psal, že to nehází jiskru. Tak bys mě upřesnit jak to tedy je.
Opakuji: Pracoval jsem (tráva sice neroste, ale chci likvidovat loňský bodlák a plevel za ploty. Proto jsem ten šmejd koupil). Pracoval jsem asi 5 min a chcíplo to. Po rozebrání to včera jiskru neházelo (viz první post). Dnes, jak popisuji v předchozím postu, to jiskru hází.
Ucpaná tryska na novém stroji po 5 minutové práci? A Proč to po tom chcípnutí jiskru neházelo? A dnes ano? Čínská pakárna (prý z japonských dílů)!
250 korun zase není žádná katastrofa. pročistit palivový systém není na škodu. Ta cívka může fungovat a po zahřátí selže. Dneska se ALNICO nepoužívá, takže eventualita, jako že jsou vybitý magnety, nehrozí.
A pokud budeš mít tu cívku dobrou, tak se nic neděje - budeš mít aspoň náhradní. A co máš doma jako náhradní díl, tak to se většinou nepokazí
Artaban001 - Asi máš pravdu, koupím cívku tady, vypadá to, že je to ona. (249Kč+60Kč pošta) a budu mít jistotu, že jiskra je správná. Ještě předtím však zkusím nějak pročistit ten karburátor (nebo co to je) a když to chytlo na vstříknutý benzin, tak by to mělo fungovat i normálně ne?. Budu ještě nějaký čas tahat za šňůrku
Založen: Oct 30, 2010 Příspěvky: 6600 Bydliště: Praha
Zaslal: ne březen 12 2017, 18:50 Předmět:
Má to ruční pumpičku, tak zkus zapumpovat, ta stiskací část by měla ztvrdnout, což je příznak, že to aspoň ručně čerpá. Mohla být někde nějaká nečistota a někde se v karburátoru asi něco ucpalo. Když vypneš chcípák, aby to nezapalovalo a zkusíš startovat, musíš cítit z výfuku benzín, jinak tam nejde palivo. Podle toho nastříknutí a zhasnutí to ale už víš. Budeš muset pupmu a karbec rozebrat. To je to, o čem ta Čína je, výstupní kontrola a technologická kázeň je špatná, takže se frekventně stává, že je to DoDo
Neví někdo jak ten karburátor funguje a jak ho vyčistit? Ta spodní trubička tam je na přívod benzinu, na co je tam ta druhá?
Tím horním šroubkem se reguluje volnoběh (přitahuje se lanko plynu), na tom spodním šroubku je po vyšroubování taková jehla. Přitažením toho šroubku jsem předtím dosáhl rovnoměrné otáčky a dobrý výkon (než to trvale chcíplo).
Založen: Mar 28, 2012 Příspěvky: 7824 Bydliště: Brno
Zaslal: po březen 13 2017, 8:42 Předmět:
Ta druhá trubička bude nejspíš přepad zpět do nádrže. Když cepuješ tím balonkem, tak abys to nepřeplavil, tak se ti po natlakování otevře zpětný ventil, který přebytečný benzin pustí nazpět.
A tím druhým šroubkem nejspíš reguluješ bohatost směsi (poměr mezi objemem benzínu a vzduchu). _________________ Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
Založen: Oct 30, 2010 Příspěvky: 6600 Bydliště: Praha
Zaslal: po březen 13 2017, 9:09 Předmět:
Druhý šroubek je skutečně bohatost směsi. Druhá hadička je buď přepad, nebo pohon pumpy od tlakových pulzů v karteru. Křoviňák mám na chatě, tak se ti teď nepodívám. Vyndej šroub bohatosti směsi a zkus zapumpovat pumpičkou, měl by ti z té díry po šroubu téct benzín. Pokud nečistotta přicpala průtok v sedýlku té jehly, může se benzínem vyplavit a po smontování to třeba už pojede. Pokud nevíš, jak byl šroub nastaven, budeš to muset vyzkoušet, začal bych tak na 2 otáčky od zašroubovaného stavu. Klasicky pak dáš sytiš, aktivuješ chcípák, 2 - 3 x zastartuješ, vypneš chcípák, zastartuješ a uvidíš, jestli se to pokusí chytit. Pak podle chování zkusíš buď šroubem ubírat, nebo přidávat. Nezapomeň, že se sytičem to do otáček nepůjde a až se ti motor udrží v běhu, musíš ho nechat nejdřív trochu zahřát, pak vypnout sytič a teprve doštelovat směs na optimální akceleraci. Můj kus nevypíná sytič přidáním plynu, musí se vypnout ručně, tak na to mrkni, jak tvůj model, jsou myslím různé verze.
Založen: Oct 24, 2006 Příspěvky: 36 Bydliště: Košice
Zaslal: po březen 13 2017, 11:17 Předmět:
cirus napsal(a):
Neví někdo jak ten karburátor funguje a jak ho vyčistit? Ta spodní trubička tam je na přívod benzinu, na co je tam ta druhá?
Karburátor bude asi "ZAMA" a jeho rozborka ako aj to cele funguje je tu: http://leteckaposta.cz/313928879. Heslo je "zama". Ono tie karburátory sú viac menej rovnaké. Dúfam, že to pomôže a pekný deň.
Tak jsem karburátor do mrťe rozebral a nic zvláštního jsem nenašel. Žádná nečistota, vše ok. (Přitom se mi povedlo zalomit v jedné díře ze 4 šroubek M3 /4 šroubky kolem pumpičky benzinu/. Nešel ven ani ve svěráku za zbylý pahýl. Asi byl zalepený. Teď karburátor drží pohromadě jen na 3 šroubech.)
Po složení jsem bez problému nastartoval. Asi proto, že jsem měl dost přitažený šroubek volnoběhu (víc otvřený plyn). Jinak je to nejhorší výsledek, protože sice to chodí jak má, ale nevím proč to nechodilo.
- Bylo to tím, že indukční cívka po ohřátí přestane fungovat?
- Bylo to nějakou nečistotou v karburátoru, kterou jsem neviděl?
Teď když chci nastartovat, vložím něco mezi stavěcí šroubek volnoběhu a páčku plynu (asi 3mm vložku) a v pohodě startuji studený motor po napumpování benzinu a se zavřenou klapkou vzduchu. Tu hned otevřu a volnoběh vrátím do správné polohy odstraněním vložky.
PAKÁRNA – je to polský výrobek, ne čínský. Ještě jsem neměl čas křovinořez vyzkoušet delší dobu při práci, možná zase chcípne a pak nebude házet jiskru. Tzn. za horka nefunguje, za studena ano. V tom případě koupím novou cívku.
Naposledy upravil cirus dne po březen 13 2017, 13:16, celkově upraveno 1 krát.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3, 4, 5Další
Strana 2 z 5
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.