Založen: Nov 17, 2011 Příspěvky: 6450 Bydliště: U Litomyšle.
Zaslal: po březen 06 2017, 11:47 Předmět: Archivace DPH
Jak dlouho tyhle doklady + účetnictví OSVČ archivovat? 20 let? Na půdě jsem na to narazil a plete se to, je nutno schovat další ∏... _________________ Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
To se neda tak jednoznacne rict, je v tom neskutecny zmatek a zalezi to na spouste dalsich okolnosti, ale obecne plati to co napsal jezevec.
Napr. pokud nejsi platce dph a vedes danovou evidenci, muze stacit jen 5 let (neridi se to podle zakona o ucetnictvi) Pozor si dej na investicni majetek, ten se casto odpisuje desitky let, tam az po 5 letech kdys napospedy uplatnil odpis. Pokud si zapsany v obchodnim rejstriku, musis pozadat o povoleni ke skartaci statni archiv, pripadne jim poslat dokumenty ktere budou chtit apod.
Založen: Nov 17, 2011 Příspěvky: 6450 Bydliště: U Litomyšle.
Zaslal: po březen 06 2017, 13:12 Předmět:
Je to už asi 15 let kdy mně přestala bavit buzerace, (dnes bych se po...)
Tak to spálím. _________________ Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Založen: Jan 13, 2007 Příspěvky: 15490 Bydliště: Olomouc
Zaslal: po březen 06 2017, 14:17 Předmět:
Mají pravdu, předsedo.
Na doklady s DPH je doba archivace 8 let, tzn. pokud přestaneš být plátce DPH, tak ještě následných 8 let ti mohou všechny doklady s DPH a samozřejmě i podklady zkontrolovat. Na normální účetní doklady, pokud nejsi plátce DPH a nebyl jsi, tak se vztahuje 5 let povinnost mít dohledatelné doklady i podklady. Nevztahuje se to na DHIM, kde je režim jiný podle délky odpisů a použitelnosti - když je odprodáš, tak 5 nebo 8 let uschovávat doklady.
FÚ má veškeré možnosti kontroly po tuto dobu 5 let nebo 8 let, takže stornuj v klidu vše starší a nerozčiluj se. Doba použitelnosti těchto dokladů pro tebe končí většinou po třech letech, potom jen zjišťuješ jak jsi byl blbej.
A platí pravidlo, že co je v dokladech zaevidované s datem a podpisem, tak je svaté a FÚ musí dokazovat opak. A zase to, co chybí, tak musíš prokazovat ty.
Založen: Mar 28, 2012 Příspěvky: 7808 Bydliště: Brno
Zaslal: po březen 06 2017, 14:31 Předmět:
Se tady taky zeptám- jak dlouho máme uchovávat účetnictví po taťkovi? Už je víc jak 5 let po smrti.
Byl OSVČ, neplátce.
Když to tady čtu, tak chápu to správně, že už to můžeme všechno skartovat? _________________ Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
§35 odst2. Zákona o dani z přidané hodnoty 235/2004 Sb. hovori zcela jasne:
Daňové doklady se uchovávají po dobu 10 let od konce zdaňovacího období, ve kterém se plnění uskutečnilo.
Obecne s tou skartaci opatrne, mohou se i po letech vynorit ruzne pravni spory, dlouhodobe smlouvy apod. a kdyz budou dokumenty po otci spalene, tezko se budes branit.
Pokud k tomu neni opravdu vazny duvod, neskartovat. Je to nevratna operace
Založen: Jan 13, 2007 Příspěvky: 15490 Bydliště: Olomouc
Zaslal: po březen 06 2017, 18:03 Předmět:
Achab napsal(a):
jezevec napsal(a):
...mzdové listy a ost. údaje zaměstnanců 30let.
Co když bude zaměstnanec shánět potvrzení pro zápočet na důchod po delší době - má smůlu? ČSSZ kolikrát ty údaje nemá nebo je v tom zmatek.
Tak to má smůlu. Údaje po dobu 30 let atd. jsou přístupné jen pro kontrolu ouřadama. Bývalý zaměstnanec nemá na nic nárok, protože vše dostal již při odchodu a pokud se nestaral tehdy, tak nemá právo přenášet tuto povinnost na jiného. Má tam samozřejmě určitou ochrannou lhůtu, ale je to jeho věc s úřady. Zaměstnanec má totiž povinnost si hlídat o odvod sociálního a důchodového zabezpečení od zaměstnavatele za svou osobu i po dobu zaměstnání (informace ze soc i zdr. pojišťovny) a nebýt překvapený až po odchodu od tohoto zaměstnavatele po půl roce, že některý z pojišťoven chce od něj doplatit nějaký dluh a nejlépe i s úrokama.
Založen: Jan 13, 2007 Příspěvky: 15490 Bydliště: Olomouc
Zaslal: po březen 06 2017, 18:07 Předmět:
Michal22 napsal(a):
Se tady taky zeptám- jak dlouho máme uchovávat účetnictví po taťkovi? Už je víc jak 5 let po smrti.
Byl OSVČ, neplátce.
Toto je většinou i věcí dědického řízení, protože smrtí nemusí živnost vůbec zaniknout. Může se převést na dědice a potom může být také problém s ouřadama. Doporučil bych si nechat potvrdit informace na úřadech a mít to písemně (jsou to svině). Dodatečně zjištěné dluhy a to i u pojišťoven, lze převést na dědice (kteři neodmítli dědictví) v dodatečném dědickém řízení i 30 let po smrti.
Založen: Nov 05, 2010 Příspěvky: 5994 Bydliště: okr. Vyškov
Zaslal: po březen 06 2017, 18:36 Předmět:
p32 napsal(a):
Zaměstnanec má povinnost si hlídat odvod sociálního a důchodového zabezpečení...
Zaměstnanec může být v dobré víře že je všechno v pořádku a nemusí to být pravda.
Podle ČSSZ jsem byl přes tři roky OSVČ a vůbec o tom nevím. Zřejmě takto "zaplácli" nějaký svůj bordel v evidenci a na upozornění s kopií pracovní smlouvy z příslušné doby ani neodpověděli tak jsem do toho dál nevrtal. V pojištění ovšem ani po deseti letech žádné nesrovnalosti nevznikly.
Založen: Mar 12, 2008 Příspěvky: 2925 Bydliště: Považie - Vorošilovo
Zaslal: po březen 06 2017, 19:09 Předmět:
Michal22 napsal(a):
Se tady taky zeptám- jak dlouho máme uchovávat účetnictví po taťkovi? Už je víc jak 5 let po smrti.
Byl OSVČ, neplátce.
Když to tady čtu, tak chápu to správně, že už to můžeme všechno skartovat?
U nás (v SR) je momentálne platné: Plátca DPH - 10 rokov, neplátca DPH - 5 rokov (možná daňová kontrola) , ale v skutočnosti tiež 10 rokov, a teraz sorry, nepoviem to presne, ale bolo mi vysvetlené, že je to z dôvodu toho, že by prešetrovali niekoho z plátcov DPH, ktorému si niečo (aj prácu) dodával a vyšetrovatelia budú chcieť vidieť tie faktúry. Daňová kontrola však u neplátcu DPH má po 5-tich rokov utrum. Z toho dôvodu tiež ešte mám obsadenú jednu skrinku papierov, napriek tomu, že som živnosť zrušil a posledné dańové priznanie, ako SZČO, som podával v marci 2011.
A ako ,,p32" napísal, je tá živnosť v rámci dedičkého konania zrušená? Na to tiež bacha. Treba mať papier o zrušení tej jeho živnosti t.j. zrušenie IČO na živnostenskom úrade.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.