Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31871 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po únor 27 2017, 23:55 Předmět:
Setkal jsem se se zajímavýma závadama - na Multikrávě IFA byl přelomenej silovej kabel od baterky na kostru těsně za zálisem do oka pro kostřicí šroub. Pohromadě to držela jen PVC izolace a občas se to šluslo (startér fungoval), občas zase nevedlo nic. Občas byl přechoďák takovej, že rozsvícený světla jakž-takž žhnuly, ale otočení startérem vedlo k totálnímu kolapsu elektriky auta. Baterka samozřejmě na zátěžáku OK. Zjištění závady až po demontáži baterky z auta, když jsme baterku postavili před auto a elektriku do startéru zavedli kabelama od svářečky - najednou všecko chodilo jak střela. Jediný co bylo v danej moment odlišný, byly právě spojovací kabely - takže Černej Petr padnul na ně - a hypotéza se záhy potvrdila. Doslova stačilo silnějc zatáhnout ...
A podruhý - na "bobkovi" UNC 060 sice startér cvakal, baterka měla krásnejch 12,3V - ale startér se netočil. Nakonec jsme demontovali startér pod dojmem "přerušený vinutí" - ale naštěstí, ještě dřív než jsme ho celej kuchli jednoho z nás (bylo nás kolem "bobka" asi 6) napadlo rozdělat nejdřív vysouvací cívku pro pastorek s výkonovým spínačem. A EJHLE! Spínací můstek na konci jádra cívky, kterej po dokončení přítahu = v bodě maximálního vysunutí pastorku měl sepnout silovej obvod do vinutí startéru byl vyhřátej a prohnutej do obrácenýho oblouku, takže ani v maximálním vysunutí nedokázal pevně dosednout na oba kontakty - a startér tudíž neroztočil...! Takže jsme nahřáli celej můstek hořákem do červena, hodili ho do vody aby se vykalil (měď vykalením změkne), vyhamrovali jsme ho opatrně kladivem na kovadlině do původního tvaru podle jinýho startéru a tentokrát po nahřátí POPUSTILI (nechali vychladnout pomalu na vzduchu) - vypucovali šmirglpapírem do kulkovýho lesku a našroubovali zpátky. Bobek vzápětí naskočil na drc ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Nov 17, 2011 Příspěvky: 6509 Bydliště: U Litomyšle.
Zaslal: út únor 28 2017, 10:54 Předmět:
Tak starter jsem měl párkrát rozdělaný. Tyhle závady znám. Ale ten to nedělá. Kabely taky ne, to je poctivá práce, vším jsem hýbal. Dopředu vede 35 Cu.
Kdyby byl přerušený spoj v AKU, proč by to udělalo jednou za nevím 500/1000? startů.
Dnes ježdění, cca 20 startů, naprosto OK. _________________ Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Založen: Jan 21, 2010 Příspěvky: 565 Bydliště: Cheb
Zaslal: út únor 28 2017, 10:58 Předmět:
Promiňte, ale to už je diskuze o ničem. Ta baterka prostě vykazuje náhodnou závadu a buď se s tím TAKJAN smíří a pak ho to vypeče v nejnevhodnější chvíli, a nebo má vyvinutý pud sebezáchovy, baterku vyhodí nebo použije někde, kde ta závada nevadí, a koupí novou, ZDRAVOU baterku.
Ja bych mel spis obavu, ze to baterkou neni. To by fakt nebylo az tak sporadicky. A studenak na silove casti v aute neni nikdy dobrej. Novou koupit muze, ale bez potvrzeni, ze to je tou baterkou by me to moc klidu nepridalo.
TAKJAN: Psal jsi, ze bylo nizky napeti, asi 6V a slo to dobit? Kdyby prerusoval clanek, tak by na to nabijecka vliv nemela...
Nemuzes si nekde treba jen pujcit jinou baterku na cca tyden? Bohate by stacilo, kdyby se to jen jednou stalo i s jinou baterkou...
Skoda ze ted nejsem v Brne, klidne bych ti na treba 2 tydny dal tu z audiny, stejne s tim nikdo nejezdi...
Me se povedlo vybit na cca 8V AGM od Varty, a v tomhle stavu byla venku cca 3 tydny. Po dni na nabijecce funguje, ale taky ji asi uz moc neverim, kapacita urcite utrpela
Založen: Nov 17, 2011 Příspěvky: 6509 Bydliště: U Litomyšle.
Zaslal: út únor 28 2017, 11:15 Předmět:
Vozím startovací kabely. Záchrana.
V zimě bych asi takhle nejezdil, ani nikam 500km teď nepojedu. Ale tohle musím vyzkoumat. Kapacitu má, napětí OK, takže jedině ten propoj v baterii. Proč se neupeče úplně, nebo naopak nepřivaří? _________________ Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Založen: Jan 21, 2010 Příspěvky: 565 Bydliště: Cheb
Zaslal: út únor 28 2017, 11:25 Předmět:
Jestli najednou naměříš PŘÍMO na kontaktech 6V, tak je pak ještě jediná šance - odpojit kabely a změřit baterku úplně naprázdno. Když tam bude pořád jen 6V, je baterka vadná. Tečka.
Když tam po odpojení kabelů bude těch cca 13V, pak je chyba někde jinde. Ale tomu nevěřím, na to už jsem moc starej, abych věřil blbostem.
Založen: Jan 21, 2010 Příspěvky: 565 Bydliště: Cheb
Zaslal: út únor 28 2017, 12:58 Předmět:
Sice obecně máš pravdu, ale tady jsi úplně vedle (nebo neumíš číst).
Zvýšení napětí z 6V na 13V po odpojení kabelu na stojícím vozidle při vypnutém zapalování znamená vždy PROBLÉM!
Takže vychladni, čti pořádně a PŘEMÝŠLEJ!
Založen: Nov 17, 2011 Příspěvky: 6509 Bydliště: U Litomyšle.
Zaslal: út únor 28 2017, 14:09 Předmět:
Jaký odpojení? Baterka po opakované zátěži 90A, kdy na ni kleslo napětí na 11,6V zase vystoupala na 12,6 a to auto nebylo uspané, takže při zátěži 8A. A žádný velký nabíjení nebylo. Dostala čuchnout startovací kabely, auto hned chytlo a dobilo se jízdou asi hodinu. Po této jízdě vykazuje parametry viz výše. Od tý doby je vše OK. A tohle!!! je divný, jednou za asi 500/1000 startů. _________________ Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Založen: Nov 17, 2011 Příspěvky: 6509 Bydliště: U Litomyšle.
Zaslal: út únor 28 2017, 14:23 Předmět:
Nějak ti nerozumím. Napětí bylo jen 6V. Auto dostalo impulz ze start kabelů, co bylo pak je tu popsaný 5x. Proč bych ji odpojil, když je normálně nabitá? Tohle nemá cenu, až to udělá zas, nahlásím to:-))
Budu jezdit a uvidí se. _________________ Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Založen: Jan 21, 2010 Příspěvky: 565 Bydliště: Cheb
Zaslal: út únor 28 2017, 14:30 Předmět:
Právě proto chci pro dobré diagnostikování v okamžiku, kdy baterie má jen 6V, tak ji odpojit a ihned znovu změřit. Když tam bude pořád 6V, tak je po ní a vyměň ji. Když tam po odpojení bude cca 13V, je nejspíš baterka v pořádku a vadu hledej jinde.
Nevím už, jak ti to jinak říct.......
Založen: Jul 21, 2006 Příspěvky: 25741 Bydliště: skoro Brno
Zaslal: st březen 01 2017, 15:49 Předmět:
pawka napsal(a):
trakční baterie do čtyřkolky na benzin?
Ty asi představuješ starý NiFe aku, co se používaly třeba na železnici. Jenže dneska je to jen pojmenování konstrukce, co si nechá líbit hluboké vybití a velký proudy.
A to bohužel je i startování motorů. Ale ty AKU dnes vypadají jinak, většinou je to nějaká modifikace AGM. _________________ Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3, 4Další
Strana 3 z 4
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.