Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

AKU Klasika nebo gelový
Jdi na stránku 1, 2, 3, 4  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
TAKJAN



Založen: Nov 17, 2011
Příspěvky: 6509
Bydliště: U Litomyšle.

PříspěvekZaslal: so únor 25 2017, 14:56    Předmět: AKU Klasika nebo gelový Citovat

To té čtyřkolky musím zas ještě koupit AKU.
Vaše zkušenosti klasika versus tzv. gelová. Já mám s gelovými v toto případě spíše špatné zkušenost. Co vy?

_________________
Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Nakadah



Založen: Oct 06, 2013
Příspěvky: 1320
Bydliště: Ostrava

PříspěvekZaslal: so únor 25 2017, 19:59    Předmět: Citovat

Jestli tam byla původně klasika, tak dej zase klasiku.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
TAKJAN



Založen: Nov 17, 2011
Příspěvky: 6509
Bydliště: U Litomyšle.

PříspěvekZaslal: so únor 25 2017, 20:43    Předmět: Citovat

Je tam gelovka, ale jen 5Ah. Co tam brácha koupil.... Ale dobíjení mi přijde vyšší spíš na normální AKU. Ten bych radši. Všechny gelovky, co mi nějak prošli rukama, byly za dva roky KO. A dobíjené správnou nabíječkou atd.
_________________
Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Sandal



Založen: May 22, 2006
Příspěvky: 2551
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

PříspěvekZaslal: ne únor 26 2017, 7:56    Předmět: Citovat

Osobně bych šel taky radši do klasickeho aku,ale klasika zas neni tak odolná otřesům a že ve čtyřkole dostává co proto.Už jen vibrace motoru bejvaj příšerný a natož pak v terénu.
K tý kapacitě asi to,že nejni tak důležitá jako startovací proud který je baterie ochotná pustit.No vyzkoušej klasiku a třeba se osvědčí.Nestojí zase tolik abys kvůli tomu brečel Smile

_________________
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Jurawood



Založen: Dec 31, 2008
Příspěvky: 60

PříspěvekZaslal: ne únor 26 2017, 8:01    Předmět: Citovat

Ja servisuji motorky cca 10 let a gekovku jsem jeste nevidel. I ty uplne echt gelovky o kterych to majitel tvrdil, bez jakekoliv moznosti otevreni, byly po destrukcnim otevrani obycejne AGM.
V motorkach se pravdepodobne vubec nevyskytuji. Presto vsichni prodejci i na internetu maji popis gelove, bohuzel. Gel proste asi vic prodava.

Ja mam agm vzdy tak 4 az 5 let, jsou extremne citlive na vybiti. Vetsinou si ji znicim sam. Co se tyce znacek mrkni po japonske yuasa.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
TAKJAN



Založen: Nov 17, 2011
Příspěvky: 6509
Bydliště: U Litomyšle.

PříspěvekZaslal: ne únor 26 2017, 12:03    Předmět: Citovat

Jo, psal jsem tzv. gelové. Tu japonku doporučují, to je fakt. Jen jestli ji náš dodavatel vede.
_________________
Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
TAKJAN



Založen: Nov 17, 2011
Příspěvky: 6509
Bydliště: U Litomyšle.

PříspěvekZaslal: ne únor 26 2017, 16:14    Předmět: Citovat

To je na pos.... V poledne mi klekla baterka v autě, najednou. Po 50 km jízdě a nic.. No, pět let. 95Ah Banner Power Bull za 3050,- je ucházející cena, teda jak se to vezme.
_________________
Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Sandal



Založen: May 22, 2006
Příspěvky: 2551
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

PříspěvekZaslal: ne únor 26 2017, 20:03    Předmět: Citovat

Kupoval jsem před třemi lety autobaterii origo koncern VW (cca 1600kčs)a můžu říct že to je baterka jak zvon. Je to 65 Ah a zapoměl jsem ji na zimu vyndat z auta,protože s nim nejezdim.Pak mi cvaklo že jsem ji tam zapoměl a v těch mrazech bude po 4 měsících po ni.Ono prd!Ze zvědavosti jsem zkusil zastartovat a ejhle auto (VW transporter T4 2,4D)normálně chytlo.Je pravda že jsem měl baterku přes zimu odpojenou ale i tak mě to překvapilo,že v tý baterce bylo tolik šťávy.Jo a to bylo asi -8°C.
_________________
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ZdenekHQ
Administrátor


Založen: Jul 21, 2006
Příspěvky: 25741
Bydliště: skoro Brno

PříspěvekZaslal: ne únor 26 2017, 20:42    Předmět: Citovat

Někdy si chce přečíst rozdíl mezi VRLA "gel" a AGM. "Gel" pro motory je nesmysl.

Na výkonnější čtyřkolku správně patří trakční aku.

P.S. Yuasa je nesmrtelná, taky mě párkrát překvapila.

_________________
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33854
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: ne únor 26 2017, 21:47    Předmět: Citovat

Ta 4-kolka je benzinova.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ZdenekHQ
Administrátor


Založen: Jul 21, 2006
Příspěvky: 25741
Bydliště: skoro Brno

PříspěvekZaslal: ne únor 26 2017, 21:52    Předmět: Citovat

O tom se v tomto vlákně vůbec nepíše, nejsem jasnovidec.

Ale zkoušeli jsme "geláče" i na startování motorek a byla to stejná bída. Takže opět jen kapalina nebo "trakce", obyčejné AGM jen z nouze.

_________________
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33854
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: ne únor 26 2017, 22:04    Předmět: Citovat

AGM ma zmysel tam, kde nie je bateria v horizontalnej polohe alebo je potrebne ju nabijat v interieri (UPS a pod.). Takze by som tam tiez dal "normalnu" kvapalinovu bateriu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
TAKJAN



Založen: Nov 17, 2011
Příspěvky: 6509
Bydliště: U Litomyšle.

PříspěvekZaslal: po únor 27 2017, 9:06    Předmět: Citovat

Ta mrcha v autě je divná. Vzpomínám, že tohle mi vlastně už provedla, domníval jsem se, že jsem nevypnul radio. Ale na start ji stačilo čuchnout na nabíječku a šla. To samé včera, stalo se to synovi. Stačilo kabely na chvilku a na ťuk. Teď zas startuje normálně. Když se přeruší článek, tak už nechodí vůbec, sakra..
_________________
Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
satam



Založen: Jan 21, 2010
Příspěvky: 565
Bydliště: Cheb

PříspěvekZaslal: po únor 27 2017, 9:39    Předmět: Citovat

To by bylo opravdu divné a nenormální chování baterie.
Není spíš chyba někde jinde? Kontakty baterie - oxidace (nemusí být zjevná, stačí na styčné ploše), kontakty na startéru, spínací skříňka???
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
TAKJAN



Založen: Nov 17, 2011
Příspěvky: 6509
Bydliště: U Litomyšle.

PříspěvekZaslal: po únor 27 2017, 10:04    Předmět: Citovat

To je vše OK. Navíc je baterka nabitá, OK jakoby. Mám tam v-metr, při pokusu o start to padlo na 6V. Navíc ta četnost poruchy by byla tak 1: 500-1000? To se mi zdá, že by se to projevilo častěji. Ještě zkontroluju kontakt pyropatrony, ale přes něj nejde nic mimo starteru.
_________________
Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2, 3, 4  Další
Strana 1 z 4

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.12 sekund