Zaslal: út únor 14 2017, 9:42 Předmět: Vážení přívěsného vozíku
Zdravím všechny,
řeším tady takový zajímavý problém. Potřeboval bych na přívěsném vozíku za osobní auto měřit jeho hmotnost. Tedy aby bylo jasno potřebuji nějak zjistit že už je naložen - např. když nakládám písek, dřevo atd. Nechci totiž vozík přetěžovat, a taky dostal bych se mimo mé řidičské oprávnění.
Má někdo nějaký nápad jak to snad realizovat. Případně jak to používají na vážení nakladače atd? Teoreticky napájení je na vozíku k dispozici.
Uvažoval jsem o tenzometrech z osobní váhy s nějakým pákovým převodem, ale... _________________ Internet - metla lidstva
Relativně levně se dají koupit tenzometry na eBay (číňanský).Prodávají i převodníky.jak je to s přesností a životností netuším (nemám odzkoušený).
Pákovej převod bych nedělal.Řešil bych to dvěma nájezdovýma deskama 300x200 ,který by byly na tenzometrech.
Založen: May 30, 2006 Příspěvky: 6558 Bydliště: Seč
Zaslal: út únor 14 2017, 10:19 Předmět:
Aby to bylo dostatečně přesný, musel by bejt náklad výborně vyváženej, aby se část váhy nešla na kouli auta, nebo naopak. _________________ Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
Založen: May 30, 2006 Příspěvky: 6558 Bydliště: Seč
Zaslal: út únor 14 2017, 10:45 Předmět:
To spíš celou soupravu. Když narveš náklad dozadu, vozejk bude mít tendenci nadzvedávat auto, takže při vážení bude vozejk ještě o část auta těžší. Když narveš náklad dopředu, část jeho váhy se přenese na zadní nápravu auta.
Ideální by byla vážená korba v korbě, jenže s menším objemem a nižší nosností, nebo vážená podlaha na podlaze, ale ta by představovala kompromis, nebylo by to tak přesný.
Nebo si koupit dvounápravovej valník, tam by šly měřit přímo tlaky na nápravu:
_________________ Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
Založen: Dec 18, 2006 Příspěvky: 9667 Bydliště: Český Těšín tam v pohraničí
Zaslal: út únor 14 2017, 12:37 Předmět:
no a kdyby se pružinovým dynamometrem (siloměrem) změřil tah prázdné vlečky a potom plné, poměrový koeficient řekněme 1.2 se pak převede na kg brutto, je to jenom úvaha _________________ Co se může pokazit to se taky pokazí. Co se nemůže pokazit to se pokazí taky. (Murphy)
Ano. Jedná se o jednonápravový bržděný vozík 1200kg. Možná měření toho tlaku by nebylo marné. Ono nebyl by problém ani na něco najíždět. Jde mi o to nelikvidovat vozík a dodržovat předpisy když s tím lítám mimo republiku. _________________ Internet - metla lidstva
Kdyby se vozík nacházel na šikmé ploše, řekněme 10° od horizontály, a s autem byl propojen pomocí siloměru (mincíře), tak by horizontální tah odpovídal celkové váze vozíku násobené tangentou toho úhlu. To se spočítá i na smartphonu.
Roky jsme prodavali ve firme matros maloodberatelum takze s "vozickari" mam zkusenosti az moc, na muj vkus. Rozdelil bych je zhruba do 3 kategorii.
1) Novy vozik - borec prijede vyzbrojen kupou vselijakych pripravku, ochran aby se mu vozejcek nedejboze nekde neposkrabal, plachet apod. Pri nakladce se mu neustale zda ze toho ma moc, naklad je blbe rozlozeny, porad to chce posouvat o centimetry sem a tam atd. Tyto jsem nemel moc rad, vzdycky se s nema zabije spoustu casu. Po par mesicich/letech se vozicek chte nechte trochu osoupe, sem tam neco pokrivi, zrezne... a typek se volne presune do kategorie 2.
2) Normalni zakaznik - nalozi primerene matrose dle zdraveho rozumu, nic nevymejsli, sedne do auta a odjede. Celkem bezproblemova zalezitost. Bohuzel po nejake dobe dojde takovy clovek do faze 3.
3) Vozik dodrbe tak, ze majitele uz nejaka promacklina vubec nevzrusi, typek postupnym zkousenim zjisti ze vozik uveze mnohem vic nez co je psano v papirech, policajti to nikdy nevazi a mysli si ze ma za autem vlecku k traktoru. Tyhle taky nemam moc rad. Snazi se na vozik narvat tolik co jde dokud nedrhnou gumy o blatniky (zrucnejsi si uz davno privarili na perovani dorazy), kaslou na upozorneni ze toho maji moc a ze nerucim za to ze se vozik zlomi (i to se uz parkrat stalo), porad chteji prihodit matros ktery musim nasledne odebirat zpet protoze zjisti ze nemohou poradne zatocit prednimi koly, drhnou nakladem o zem, vozik byl opreny zadnim celem o zem apod.
Co bych tedy doporucil je: Presunout se co nejrychlej do kategorie 2 (a co nejdyl tam vydrzet), nevymejslet kraviny s vazenim a pouzivat zdravy rozum
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31860 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út únor 14 2017, 19:18 Předmět:
Problém je právě s tím "lítáním po cizině" - tam na rozdíl od Kocourkovska MAJÍ TĚCH NÁJEZDOVEJCH VAH 6 půlek a vozidla na silnici regulérně převažujou. Prostě kontrola na silnici, "pane řidiči tady nám najeďte na váhu", mají tam dvě s možností posunu do šířky podle rozchodu kol auta, najedete přední nápravou - zastavíte, obsluha zmáčkne knoflík, pak zadní nápravou - a zas zastavíte, obsluha zase zmáčkne knoflík, zopakujete to případně ještě s vlekem - a váha vyhodí celkovou hmotnost s přesností na 10 gramů. Zažil jsem v Německu, kolega měl za felicií bržděnej vlek sice na 700 kilo, ale NEMĚL skupinu řidičáku B-E - a vozejk přitom vážil 430 kilo ... Stálo ho to na místě 35€ pokuty za jízdu s vozejkem těžším než na jakej měl oprávnění a musel z vozejku odebrat jednu krabici s vybavením, aby se vešel do ±5 kilo tolerance, co mu Strasspolizei povolili k překročení hranice 400 kilo. Naštěstí se vešla do kufru a i do váhovýho limitu tažnýho vozidla, odkud si pasažéři na zadních sedačkách museli na klín vzít všecky kabáty, který tam do tý doby byly uložený - ale jinak by ji snad musel nechat na fleku, protože bez odlehčení vleku mu nechtěli vůbec ani povolit další jízdu - a nikdo jinej s řidičákem B-E na místě k dispozici nebyl (já jsem řídil druhou soupravu). _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Mar 30, 2012 Příspěvky: 3571 Bydliště: Havířov
Zaslal: út únor 14 2017, 21:25 Předmět:
Tak jak už naznačil TAKJAN. Zatížený vozík o něco klesne. Takže jednou si nechám vozík naložit na určitou váhu, změřím nějaký rozměr vůči nápravě, a pak si doma dodělám nějaký ukazatel.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31860 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út únor 14 2017, 22:36 Předmět:
Doporučuju nějakýho prodejce štěrkopísku "na drobno" - ti mají nájezdový váhy s potřebnou přesností i rozsahem vážený hmotnosti, nebo se domluvit s někým, kdo má k dispozici dostatek stejně velkejch balení nějakýho produktu s obchodně přesně (±1% i líp) určenou váhou jednoho balení.
Například stavebniny - balení cementu nebo dalších stavebních směsí bejvá po 25 kilech nebo po 50 kilech, granulovaný plasty pokud se nedodávají na tuny v "oktabínech" (velkoprostorový balení s objemem kolem 1,5-2m³ a váhou 0,8 - 2 tuny), tak jsou balený v pytlích o váze 25 kilo. Narovnání na plochu vozejku jen pro určení velikosti propérování s následným vrácením "závaží" zpátky do skladu si myslím by neměl po vzájemný dohodě bejt žádnej velkej problém. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.