Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

postřehy z provozu na LPG
Jdi na stránku 1, 2, 3  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Jurawood



Založen: Dec 31, 2008
Příspěvky: 60

PříspěvekZaslal: st únor 01 2017, 12:30    Předmět: Citovat

OT: (přemýšlím jestli to obecně bylo nějak v souvislosti se mnou?
Přímý vstřik jsem vůbec nezmiňoval - tam nemám praxi.
Jinak tomu snad i trochu rozumím, dělám mechanika v roadracing teamu, závodní motorky. Z vybavení mám wideband lambdu s datalogerem, dynamometr si půjčujeme. Můj obor je příprava směsi, zapalování a časování 2T i 4T. Plynu jsem se vždycky obloukem vyhýbal, máme v rodině 3 LPG, a teď to mám taky)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
TAKJAN



Založen: Nov 17, 2011
Příspěvky: 6509
Bydliště: U Litomyšle.

PříspěvekZaslal: st únor 01 2017, 15:58    Předmět: Citovat

No, o přímovstřikových motorech fakt jaksi nebyla řeč. Ty jsou přece tak zázračné a s malou spotřebou, že trapnit na plyn je ubohé.
Bavíme se o normálních, poctivých motorech. Dál nevím, proč při jízdě naplno bych přepnul na benzin, notabene když to nejvíc žere.

_________________
Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
satam



Založen: Jan 21, 2010
Příspěvky: 565
Bydliště: Cheb

PříspěvekZaslal: st únor 01 2017, 17:39    Předmět: Citovat

Budu provokovat na rovinu: Jaký je rozdíl mezi normálním, poctivým motorem a přímovstřikem???
A to přepnutí na benzín při jízdě naplno, když to notabene nejvíc žere, tak to už nepobírám vůbec!
Pokud jde o Flashlube, viz mé příspěvky v souběžném vlákně.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
TAKJAN



Založen: Nov 17, 2011
Příspěvky: 6509
Bydliště: U Litomyšle.

PříspěvekZaslal: st únor 01 2017, 18:29    Předmět: Citovat

Jurawood napsal(a):
:lol:
Používá se pouze při větší zátěží a ve vyšších otáčkách, já nepoužívám.
Pokud tomu chci zatopit, přepnu automaticky na benál.

Ale co se týče přívstřiku třeba 7x plyn, 3x benzín, tak na rozdíl od marketingového placeba flashlube, alespoň chladí prostory.

Včera kdosi na fordfóru psal, že to drtí hodinu v tahu 180kmh po dálnici na LPG a vše je ok.. to je podle mě prasárna


Zde psáno o přechodu na plyn.
Proč jízda na plyn dlouhodobě prasárna?

_________________
Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
satam



Založen: Jan 21, 2010
Příspěvky: 565
Bydliště: Cheb

PříspěvekZaslal: st únor 01 2017, 18:43    Předmět: Citovat

Jurawood napsal(a):
Laughing
Používá se pouze při větší zátěží a ve vyšších otáčkách, já nepoužívám.
Pokud tomu chci zatopit, přepnu automaticky na benál.

Ale co se týče přívstřiku třeba 7x plyn, 3x benzín, tak na rozdíl od marketingového placeba flashlube, alespoň chladí prostory.

Včera kdosi na fordfóru psal, že to drtí hodinu v tahu 180kmh po dálnici na LPG a vše je ok.. to je podle mě prasárna

Reaguji mj. i na předchozí příspěvek TAKJANA a musím říci, že Jurawood o používání plynu v OA nemá vůbec šajn.
ČR - Chorvatsko (Split) po dálnici na plyn průměrem 120km/hod včetně zastávek a občerstvení a autíčko si jen chrochtá a žere skoro to samé, co na benál. Pokud ho má Jurawood "teď taky", měl by se o něm trochu poučit.
O Flashlube už jsem psal, opakovat se nemíním.
Myslím, že zde je na místě podotknout, že na plyn máme se ženou najeto skoro 2 milióny km, bez jakýchkoli problémů v posledních cca 10 letech.
A za těch posledních 10 let je cca 800 tisíc km na plyn najeto na "rumunských šrotech", rozumějte Dáciích, na které těch 10 let nedám dopustit.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Jurawood



Založen: Dec 31, 2008
Příspěvky: 60

PříspěvekZaslal: st únor 22 2017, 7:16    Předmět: Citovat

hmotnost benzínu 0,75kg/litr
hmotnost LPG 0,55kg/litr
stechiometrický poměr benzínu 14,7 kg na 1 kg vzduchu
stechiometrický poměr LPG 15,7 kg na 1 kg vzduchu

(0,75 / 0,55) / (15,7 / 14,7) = 1,277

Pokud při tvé jízdě je výsledek 1, gratuluji, jezdíš na chudou směs Smile

Je tu ještě někdo kdo má na deci stejnou spotřebu LPG jak benzínu?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
satam



Založen: Jan 21, 2010
Příspěvky: 565
Bydliště: Cheb

PříspěvekZaslal: st únor 22 2017, 8:08    Předmět: Citovat

Prosím nechytat za slovo!
Je rozdíl v konstatování "to samé" a "skoro to samé". Bavme se tedy konkrétně:
Spotřeby jsem nikdy PŘESNĚ neměřil, ale z dlouhodobého sledování vyplývá, že spotřeba na plyn je u MÝCH vozidel o cca 5-20% vyšší, než na benzín podle charakteru jízdy, profilu trasy a druhu provozu (město x dálnice). Na dálnici má podstatný vliv i obsah a potažmo výkon motoru, tedy s motorem 1.2 16V je při vyšších rychlostech spotřeba plynu (ale při jízdě na benzín i benzínu!) vyšší, než s motorem 1.6 8V při stejných rychlostech.
Na závěr mohu říci, že tvůj výpočet je v pořádku, praxe však ukazuje, že na plyn lze asi jezdit na chudší směs, než na benzín, protože objektivně vzato neznám nikoho, kdo by měl na plyn spotřebu o skoro 30% vyšší než na benzín, obvyklý rozdíl je 10-20%.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31839
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: st únor 22 2017, 9:17    Předmět: Citovat

Jurawood napsal(a):
hmotnost benzínu 0,75kg/litr
hmotnost LPG 0,55kg/litr
stechiometrický poměr benzínu 14,7 kg na 1 kg vzduchu
stechiometrický poměr LPG 15,7 kg na 1 kg vzduchu

(0,75 / 0,55) / (15,7 / 14,7) = 1,277

Pokud při tvé jízdě je výsledek 1, gratuluji, jezdíš na chudou směs Smile

Je tu ještě někdo kdo má na deci stejnou spotřebu LPG jak benzínu?
Nelze dost dobře převádět spotřebu beneli vs. LPG na poměr objemovejch jednotek. Proč? Protože LPG má menší HUSTOTU než beneli a zároveň má vyšší oktanový číslo a "kalorickej obsah" neboli výhřevnost na jednotku hmotnosti (LPG je směs jednodušších uhlovodíků nez beneli). Litr benzínu je těžší než litr LPG, u který navíc existujou 2 základní verze poměru složek - letní směs s menší výhřevností a přitom vyšší hustotou (40% propanu a 60% butanu) a zimní směs s obráceným poměrem, která je ale zároveň výhřevnější. Aby se dala srovnat bez dalších korekcí spotřeba, musel bys přepočítat koeficienty výhřevnosti a korekční konstanty oktanovýho čísla pro každý složení směsi LPG vůči benzínu - ten finální FTIP použití LPG v motorech je totiž v tom, že do válců se u nejběžnějších konverzních sad "vstřikuje" plynná fáze paliva proti kapalině u benzínu - a tím dochází k daleko lepšímu promísení směsi a jejímu dokonalejšímu prohoření ve spalovacím prostoru u LPG (palivo se nemusí odpařovat, k odpaření dochází už v tzv. "reduktoru", kde se kapalná fáze teplem získaným z chladicí kapaliny mění na plynnou). Ano, vede to k mírnýmu snížení účinnosti motoru (motory s přímým vstřikem kapalný fáze LPG jsou účinnější, protože kapalná fáze svým odparem v momentě vstřiku víc ochlazuje spalovací prostor), ale zároveň to vede k zvýšení palivový účinnosti motoru proti provozu s benzínem. Rozdíl je v jednotkách procent, ale rozpoznatelně snižuje teoretickou spotřebu LPG ve srovnání s benzínem.
Dalším faktorem pak je moderní řídící motorová elektronika, bez který se žádnej dnešní motor neobejde kvůli ekoteroristickejm normám pro exhaláty a která dovoluje u motorů pracujících s palivem o vysokým oktanovým čísle zvýšit hodnotu předstihu zážehu a tím zvýšit účinnost cyklu.
Ve finále pak stačí pro srovnání učunit jednodušší výpočet "přes váhu" = srovnat jen kilogramovou spotřebu paliva na kilometr. A ta je při srovnání benzín vs. LPG u normálního motoru používanýho v autě prakticky stejná přesto, že LPG je zdánlivě "míň hodnotná náhražka" benzínu. Nejde totiž jednoduše srovnávat dvě tak energeticky odlišný paliva, jako je benzín a LPG jen podle litrový spotřeby, stejně jako to nejde v případě srovnání benzín vs. líh, respektive "čistej" benzín vs. různý lihobenzínový směsi s nadpolovičním obsahem lihovejch složek (E50, E65, E85). Srovnávat benzín, LPG a lihový paliva VÝHRADNĚ podle litrový spotřeby je jako srovnávat pijáka piva s pijákem tvrdýho podle vypitýho objemu. V takovým případě by člověk, kterej vytáhne denně půllitr tvrdýho byl stejnej norek jako ten, kterej denně vypije půllitr piva ....

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Jurawood



Založen: Dec 31, 2008
Příspěvky: 60

PříspěvekZaslal: st únor 22 2017, 10:32    Předmět: Citovat

Ekkare, tohle vim, ale skokovku lamdu to moc nezajima, ta chce proste LA1, cili u lpg bude pozadovat 15.72 pripadne 15.68 podle letni nebo zimni smesy.
Pokud se nejakym zpusobem lpg jevi na jinem plneni, coz diky chlazeni odparovanim benzinem se urcite takto deje, mohlo by se to o nejake procento zmenit.. ale na kterou stranu?
Nechci chytat za slovo, ale ja si nerypl jako prvni. Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
TAKJAN



Založen: Nov 17, 2011
Příspěvky: 6509
Bydliště: U Litomyšle.

PříspěvekZaslal: st únor 22 2017, 10:47    Předmět: Citovat

Já to neřeším. Na benzín 10-14, na plyn 11-16. Pohoda.
_________________
Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
satam



Založen: Jan 21, 2010
Příspěvky: 565
Bydliště: Cheb

PříspěvekZaslal: st únor 22 2017, 12:42    Předmět: Citovat

TAKJAN napsal(a):
Já to neřeším. Na benzín 10-14, na plyn 11-16. Pohoda.

To odpovídá mým zkušenostem.
2 jurawood: Ještě to zkonzultuji s mým mechanikem, ale STAG patrně nemá automatickou adaptaci a když mám nějaký problém se směsí, vždy mně to upraví přes PC, zatím vždy k mé spokojenosti.
U "zákaznických" firmwarů může být pochopitelně situace úplně jiná, výrobce "plynu" ve spolupráci s výrobcem vozidla si tím zajišťují stálý servis továrně upravených aut.
A proto nechci továrně upravené vozidlo ani vidět, vždy si nechám udělat dodatečnou přestavbu, mimochodem stejně profesionální jako tovární, a mám zajištěný servis po celou dobu životnosti vozidla.


Naposledy upravil satam dne st únor 22 2017, 14:20, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
TAKJAN



Založen: Nov 17, 2011
Příspěvky: 6509
Bydliště: U Litomyšle.

PříspěvekZaslal: st únor 22 2017, 13:53    Předmět: Citovat

Letos v červnu mi dojde platnost nádrže-10 let. Takže auto má něco za sebou. Jednou byli měněny vstřiky. A mně jednou zblbla jednotka po připojení dianózy, špatný bod napojení snímání otáček. Pak jsem tak nějak od oka mapu přidal ve vyšších otáčkách, aby to jelo jako na benzín. Autokalibrace proběhla bez problémů. Možná, že kdyby se to nějak ladilo, žralo by to míň. A musel jsem resetovat adaptace motoru (benzínové) po těch třech letech, protože z toho LPG byl už nějak zblblý.
_________________
Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.


Naposledy upravil TAKJAN dne st únor 22 2017, 14:13, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
satam



Založen: Jan 21, 2010
Příspěvky: 565
Bydliště: Cheb

PříspěvekZaslal: st únor 22 2017, 15:26    Předmět: Citovat

Prosím, prosím, jaké svíčky do motoru Renault 1.2 16V? Budu rád za tip.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31839
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: st únor 22 2017, 15:31    Předmět: Citovat

Přímo katalog BRISKu radí pro normální provoz svíce typu MR14LC z řady Super nebo typu P8 z řady Premium+ .
http://www.brisk.cz/katalogy/zapalovaci-svicky/filter/auto/1949,1950 (zvolený auto Dacia Sandero II od r.v. 2013 doteď)

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
satam



Založen: Jan 21, 2010
Příspěvky: 565
Bydliště: Cheb

PříspěvekZaslal: st únor 22 2017, 15:52    Předmět: Citovat

EKKARe, děkuji, ale já bych rád "plynovky". Existují vůbec?

PS: Nejlépe mi Dáša (rozuměj moje Dácia Logan 1.2 16V) jezdí na originál svíčky NGK, typ mám někde napsaný, z hlavy ho nevím. Vydrží bez problémů až 80 tisíc km bez vnějších známek jejich opotřebení.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2, 3  Další
Strana 1 z 3

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.16 sekund