Dobrý den, mám Škodu Rapid r.v.2013. Zakoupil jsem na ali kameru do auta. Kamera nemá baterii, je zapojená na autobaterii. Mínus jsem zapojil na kostru, jedno plus je trvalé a druhé spínané. Trvalé plus je pro to, když někdo bouchne do auta, tak kamera nahrává.
A teď k jádru věci, po zapnutí kamery mi začne špatně hrát (šumět).
Na přívodní kabel jsem namontoval toto http://www.ges.cz/cz/deleny-feritovy-filtr-fec-6-5-GES05500185.html a vyzkoušel zapojení jen na trvalé plus z baterie. Ruší to když je nastartováno i při vypnutém motoru. Prodejce mi jen napsal, že to může dělat u aut, kde je vedení po canu.
Neváte prosím jak to odrušit?
Děkuji moc za všechny rady.
Založen: Feb 08, 2005 Příspěvky: 7763 Bydliště: rovina u Kolína
Zaslal: čt leden 26 2017, 19:24 Předmět:
Má to na svědomí step down měnič v kameře. Těžko odrušíš. Chyba je v mizerné kameře-ruší a možná i v rádiu, ze stejného důvodu. _________________ ..to bude jen ňákej odpůrek
Založen: Feb 21, 2011 Příspěvky: 3470 Bydliště: Český Středozápad (JO70AD)
Zaslal: čt leden 26 2017, 19:38 Předmět:
Mám stejný problém s navigací a autorádiem ve Fabii. Nepomohlo nic, leze to asi luftem
Nečekám radu, ani si nestěžuji, pouze konstatuji - už jsem se s tím smířil. _________________ Člověk se celý život učí jenom proto, aby ve stáří všechno zapomněl.
„Když už člověk jednou je, tak má koukat aby byl. A když kouká, aby byl, a je, tak má být to, co je, a nemá být to, co není, jak tomu v mnoha případech je.“ J. Werich
Založen: Jun 14, 2003 Příspěvky: 2779 Bydliště: Blížejov
Zaslal: čt leden 26 2017, 19:45 Předmět:
Existuje jedna "magická zkratka" - EMC
A jsou výrobci, co si s tím velkou starost nedělají. A tak občas člověk narazí i na kuriozity...
"Levná" kamera do auta mi tu leží nevyužitá. Měl jsem ji ve služebním autě, ale objevil se problém. Podle "webdispečinku" jsem jel v obci "dvoustovkou", cestou mezi Plzní a Berounem jsem si odskočil do německa,...
Tak jsme se dívali a příchozí data - kdykoliv byla kamera zapnutá, přicházely nesmysly o GPS pozici. I podle přehledového přijímače to někde kolem 1500 - 1600MHz vypadalo jako pila nebo hřeben...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 30804 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt leden 26 2017, 20:01 Předmět:
Stará známá nemoc step-down měničů made in rejže. EMC slučitelnost jim neříká ani zbla, katalogový zapojení řídících obvodů s odrušovací tlumivkou v sérii s přívodem a blokovacím kondíkem paralelně ke vstupu odrbou na kost, jen aby ušetřili půl dolaru na každým kusu. Jednoduše z originálního "katalogovýho" zapojení vynechají odrušovací součástky a ty měniče pak ruší v krajních případech na desítky metrů daleko - na metry naprosto běžně. Je nutný vyzkoušet všechny ty step-downy s doplněnýma odrušovacíma součástkama v napájecím vstupu, často se vyzařování účastní i výstup - oni ti šušňové žlutý mají na deskách na ty součástky i navržený plošky a potisk, jenže je tam prostě nevosazujou, rybí ksichti ztracený ... Aktuálně mi kolega roomsterák posílá poštou FM transmitér do auta, kterej už po pouhým zastrčení do "zapalovače" v autě (koncern - zásuvka je za šaltrklackem dole u ručky) ruší všecko široko daleko okolo - včetně toho samotnýho rádia (zas koncern - Swing). Požadavek na mne je pokusit se daný rušení odstranit ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Zde video, co jsem posílal prodejci.
Jo a ještě jsem zapomněl napsat, že to nedělá na všech stanicích. Na videu je to nejhorší, pak to jen trochu šumí a impuls hraje čistě.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 30804 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt leden 26 2017, 22:46 Předmět:
Záleží to hodně na konstrukci jak rozvodu v autě, doslova na impedanci kostry auta - a i na tom, jak jsou už přímo v autě odrušený právě přívody k zásuvkám. Honzo - ty máš auto o třídu vejš než drtivá většina lidí kolem - a v těch lacinějších se prostě škudlí na všem, hlavně na tom, co je z pohledu ekonoma "zbytný", protože opatření proti některým efektům normy ukládají primárně konstruktérům malejch elektronickejch zařízení a ne konstruktérům a výrobcům aut - ti jsou povinní zajistit odrušení zapalování, altíku, regulátoru... ale odrušení zásuvek už jim nikdo neukládá. Přesto ty "dražší firmy" RADŠI a preventivně ty odrušovací členy do přívodů vkládají - hlavně proto, aby případný rušivý zařízení nemělo negativní vliv NA AUTO jako takový - aby jejich zákazníka nic neomezovalo a případně ani neohrožovalo funkce auta. U těch levnějších je prostě zvykem "spoléhat se na ty druhý" - výsledek je vidět dnes a denně.
Mám za dobu používání "drobný elektroniky" při ježdění autem asi 10 nejrůznějších snižovacích měničů - nabíječky k mobilům, 12V/USB zdroj k navigaci, univerzální zdroje pro telefony, nabíječky a přehrávače, zkoušel jsem navíc minimálně kýbl nejrůznějších podobnejch adaptérů kamarádům a známým - a s výjimkou asi dvou těch úplně nejstarších JEŠTĚ POCTIVĚ UČUNĚNEJCH nevím o žádným moderním snižovacím měniči, kterej by měl v přívodu LC filtr proti rušení napájecí sítě auta impulsním odběrem a na výstupu to samý proti průniku rušení do dalšího napájenýho přístroje ...
Ono se zdá, že "do rádia" ruší kabely k měniči a od měniče k přístroji, ale je to jen parazitní vyzařování toho rušení, který se dá jednoduše potlačit právě těma vstupníma a výstupníma LC filtrama ...
Univerzální řešení neexistuje, jen "naklapávací ferit" na kabel nic nevyřeší, je potřeba ty hrany ohladit svedením kapacitou na kostru/společnej vodič dřív, než dostanou šanci se vyzářit jinde = musí se to kuchnout, obhlídnout vstup i výstup a namastit do volnýho místa tlumivku (klidně i na toroidovým jadýrku) určenou pro příslušnej odběr proudu a určitě aspoň elektrolytickej kondenzátor - ještě líp s paralelním keramickým 100nF nebo 25V tantalem v rozmezí kapacit 1-5uF.
Bacha při výběru těch tantalů, brát je jen na 25V provozního napětí a vyšší, na 15-16V jsou málo, v autě není nouze o špičky, který můžou tantal prorazit napěťovým přetížením a ty mrchy přitom straaaašně rády chytnou plamenem ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Žádnej filtr tam není, v přívodu myslím. Je to spíš tím, že AKU je vzadu, rádio taky a pak jsou ostatní vývody dopředu. Jinak moje auto má letos 18 let, tak už bude moci chlastat a kouřit:-)
Založen: Feb 08, 2005 Příspěvky: 7763 Bydliště: rovina u Kolína
Zaslal: pá leden 27 2017, 17:06 Předmět:
Jestli ono to nebude taky tím rádiem. Sice nvm co má woody za stroj ale fyzika se do nekonečna očůrávat nedá. Tady jsou Dvě vstupní jednotky autorádií. Která jak bude fungovat nechám bez komentu.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2, 3, 4Další
Strana 1 z 4
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.