Založen: Nov 17, 2011 Příspěvky: 6509 Bydliště: U Litomyšle.
Zaslal: po březen 20 2017, 18:05 Předmět:
To VTEC je právě znamení časování. Ale jen skokem.
Ona se do toho dá schovat pěkná sprosťárna, na minulém bavu, 2,8l jenom, je motor s časováním obojích ventilů. A ti hajzlové do toho schovali recilkulaci spalin, takže vlastně jakoby EGR. A já o tom dlouho neměl ani tušení, nijak se tím nechlubili. _________________ Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Založen: Nov 17, 2011 Příspěvky: 6509 Bydliště: U Litomyšle.
Zaslal: po březen 20 2017, 18:49 Předmět:
Já tyhle jejich stránky nikdy nečetl. Navíc bmw už žije pouze z minulosti, jaks asi zaregistroval článek nějakého bývalého ředitele z bawa. O tom VANOSU jsem to četl na CD education bmw. _________________ Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Naposledy upravil TAKJAN dne po březen 20 2017, 21:52, celkově upraveno 1 krát.
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19496 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: po březen 20 2017, 19:31 Předmět:
Leoši, stará Honda Prelude VTEC měla proměnné časování rozvodů.
Ono VVT se používalo už u parních strojů (proměnný čas zavření plnicího šoupěte).
Letecký motor V8 Clerget z roku 1910 už měl posuvný vačkový hřídel právě kvůli VVT taky.
Proměnná doba otevření ventilů benzínového motoru byla patentovaná v roce 1920 v USA, v roce 1958 si nechal Ferda Porsche v Německu patentovat řízení nejen doby otevření ventilů, ale také jejich zdvihu. Jestli ale existoval nějaký prototyp, tak se nedochoval. Poprvé to totiž vylepšili, vylepšení patentovali a využili u Fiatů, kde jistý Giovanni Torazza na tom dělal do druhé půlky šedesátých let, než to bylo schopné praktického použití.
Ovšem v autech pro silniční provoz se VVT objevilo až v Alfa Romeo Spider 2000 v roce 1980. Pak následoval Nissan (NVTC, kde se takřka skokově měnila vzájemná poloha kliky i obou vačkových hřídelí od určitých otáček, zato to řídila už elektronika) 1987, Honda (VTEC, který přesouvá vahadla na jiný profil vačky od určitých otáček) 1988, Porsche v roce 1992 představil Variocam reagující plynule s otáčkami, ale měnící časování jen sacích ventilů...
Jsem příznivec Suzuki, takže vím, že u nás se ve vozech této značky VVT objevil v roce 2004 ve Swift GL 1,5VVT a u novějších modelů už to ani na kastli nepíšou, ale VVT atmosférické motory jim šlapou moc dobře, motorky je totiž mají taky, třeba GSX-R. A nestěžuju si.
Založen: Feb 02, 2005 Příspěvky: 9923 Bydliště: Luhačovice
Zaslal: po březen 20 2017, 19:50 Předmět:
No právě Hondu Prelude VTEC, tuším 2.2, nebo 2.4 měl můj přechodný nadřízený. Do určitého režimu se to chovalo jakoby "normálně", prostě jako trochu ostřejší motor daného objemu. Ale mělo to dost ostrou hranici, kdy jakoby tomu autu někdo doslova kopl do řiti - změnilo to úplně zvuk, kvičely gumy, prostě takový zátah - až nepřirozená výkonová špička. Nevím ani, čím vším přesně to bylo řízeno, jestli jen podle otáček, nebo i třeba podtlakem v sání..určitě v tom už tehdy museli Japonci mít dost elektroniky.
Vydrželo mu to poměrně dost a ani se to nějak nesralo, měl na tom za necelé 4 roky přes 100k určitě. Kdyby to býval ožralý nenapral do příkopu s betonovou skruží a auto neshořelo na popel, tak to mohl dneska být krásný veterán, bylo to vzhledově docela atraktivní auto.
Pak si pořídil Dodge Stealth 3.0 6V a to mu po roce ukradli, nikdy se nenašlo. Tuším americká verze Mitsubishi 3000GT nebo tak nějak to mělo být, je to už dlouho...
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3
Strana 3 z 3
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.