Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Konec omylu daunsajzink?
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Nezařaditelné
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
danyel



Založen: Jul 09, 2007
Příspěvky: 55

PříspěvekZaslal: st leden 25 2017, 20:39    Předmět: Citovat

No ale elektromobil právě do mrazů je asi nejlepší.V mongolsku mají -40 a jezdí tam ve městech Priusy.Nějaký cestopis je i s fotkama.Ted ho nemůžu najít.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Sandal



Založen: May 22, 2006
Příspěvky: 2551
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

PříspěvekZaslal: st leden 25 2017, 20:49    Předmět: Citovat

Radovan:To vyřeší třeba benzínovej nebo naftovej bufík Laughing Laughing Laughing Já nevim jestli to bez tý ropy půjde Cry

Ještě tématu.Už maj zmáknutý to proměnný časování?Vim že kdo to dřív v autě měl tak na to nadával.Nejhorší prej ještě v kombinaci 16V DOHC.

_________________
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33853
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: st leden 25 2017, 20:56    Předmět: Citovat

Lenze Prius nie je elektromobil, je tam benzinovy motor.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Radovan_79



Založen: Jul 24, 2016
Příspěvky: 650

PříspěvekZaslal: st leden 25 2017, 21:02    Předmět: Citovat

Prius je hybrid. Má spalovací motor a elektromotory. Jsou chvíle, kdy se spalovací motor fláká, jsou chvíle kdy maká (a dobíjí). Ale většinu času běží...
V čistém elektromobilu si zatopíš jak? Elektrikou... Kterou potřebuješ k čemu? Správně Halík, k tomu, aby to jelo. A když budeš topit, tak jaký potom bude dojezd? obrazek_cenzura nižší, nižší, nižší!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
TAKJAN



Založen: Nov 17, 2011
Příspěvky: 6509
Bydliště: U Litomyšle.

PříspěvekZaslal: st leden 25 2017, 21:59    Předmět: Citovat

Vlastně skoro žádný.
Jaký proměnný časování? V bawech je to 20 let a funguje (VANOS). A maj už deset let řízení zdvihu ventilů místo klapky.
A vůbec http://www.autoforum.cz/technika/toto-jsou-nove-technologie-ktere-maji-zachranit-spalovaci-motory-pred-smrti/

_________________
Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
MetalGod



Založen: May 30, 2006
Příspěvky: 6558
Bydliště: Seč

PříspěvekZaslal: čt leden 26 2017, 0:08    Předmět: Citovat

Vona by nafta nemusela ani bejt zlá. Existuje vůbec auto, který pracuje podobně jako třeba moje pracovní vozítko, ještěrka? Motor 30kW V4 1.9D, kterej pohání čerpadlo a poněkud větší altík, vcelku malá trakční baterie (jen o něco větší, než je u auta), na pohon 38kW elektromotor. Když je potřeba plnej výkon, motor se roztočí + šťáva se bere z baterie, která se dobíjí i rekuperací (stačí ubrat trochu plyn; motor běží v optimálních otáčkách jen, když je potřeba, tzn. při potřebě prudší akcelerace, nebo hydrauliky, jinak si bublá na volnoběhu).
Na to, že dostává na prdel, že jezdím do kopců, že samotná váží skoro 5t a papírovou nosnost má další 3t (ale s trochou štěstí nemám potíže s 4.5t nákladem, pokud je při zemi a nemá těžiště vysoko) a maximálku má v obou směrech 21km/h, její spotřeba je 1.7l/h oproti konvenčním, co si vezmou 2.5l/h.
Myslím, že tohle je mnohem lepší řešení, než mít vozidlo věčně v zásuvce, než mít vejfuk někde ve Chvaleticích.

_________________
Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
PixelOrgy



Založen: Sep 04, 2007
Příspěvky: 1964

PříspěvekZaslal: čt leden 26 2017, 11:40    Předmět: Citovat

Promenny casovani ma uz v nabidce vetsina vyrobcu.

Naftovej motor by nemusel byt takova hruza jaka je ted, kdyby se vyrabel s jinym cilem, nez uspokojit zelenou EU...

Jak psal nekdo nahore, videl jsem, jak si lidi kolem v praci nezridka nakoupi na poskakovani po meste a 2km do prace typicky oktavku kombi TDi a pak si porovnavaji spotreby Smile Neco jako clenstvi v klubu asi...

Jasne ze ten filtr s takovou za chvilki skonci.... A pak jeste kdyz to trapi ve meste na petku na 900 otacek, cely se to klepe, duni, ale nevadi, jedeme za 4.9453l/100km Very Happy Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Sandal



Založen: May 22, 2006
Příspěvky: 2551
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

PříspěvekZaslal: čt leden 26 2017, 17:07    Předmět: Citovat

No jezdit s TDi do 1500 otáček je prasárna ale tomu motoru bohatě stačí jezdit od těch 1500 do 2000 otáček.Kdo s tim jezdí tak mi to potvrdí.Je potřeba na něj občas dupnout a točit i ke 4000 kvůli zatuhávání rozváděcích lopatek ve dmychadlu,jinak TDi rádo padá do nouzáku a je to dost protivný a i nebezpečný při předjíždění.
_________________
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PixelOrgy



Založen: Sep 04, 2007
Příspěvky: 1964

PříspěvekZaslal: čt leden 26 2017, 17:13    Předmět: Citovat

Jako jo, ono to jede, ale jak se na to tvari mimo turba treba dvouhmota, vzdyt to ty pruzinky musim umlatit Smile Smile

Ten nouzak si dovedu predstavit. Kdysi se starym mondeem 1.8TD se behem predjizdeni v dvoupruhu do kopce rozhodlo palivovy cerpadlo, ze pro dnesek stacilo.... taky to byla celkem zajimava situace...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Radovan_79



Založen: Jul 24, 2016
Příspěvky: 650

PříspěvekZaslal: čt leden 26 2017, 19:19    Předmět: Citovat

Pche, copak nějaká TDI. Já měl dva roky Renault Safrane 2,1 dT (turbodiesel konstrukcí spadající do půlky osmdesátých let, závratných 65 kW to mělo) a to byla kára! Pohodlné to bylo a shledal jsem, že pojem "francouzský gauč" není jen klišé a fáma. Nebylo to tedy žádné brko, ten motor s tím měl plné ruce práce, ale když se to rozjelo, tak to prostě jelo; žralo to kolem sedmi. Mělo to svoje mouchy, byla to vylítaná popelnice (při koupi to mělo nájezd 580.000 km), technická se "nějak" dělala a podobně. Přes to všechno na to rád vzpomínám, ale do moderní nafty bych asi nešel. Tohle byl motor, kde veškerá elektronika spočívala v jehlovém odpojovacím ventilu. Konec auta? Ukradeno -> zbořeno -> sešrotováno. Pachatel, jak jinak, neznámý.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
TAKJAN



Založen: Nov 17, 2011
Příspěvky: 6509
Bydliště: U Litomyšle.

PříspěvekZaslal: čt leden 26 2017, 22:05    Předmět: Citovat

Jo, správný čmouďák má jen ten drát k vstř. čerpadlu. Žhavení už to trochu kazí.
_________________
Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
termit256



Založen: Dec 06, 2007
Příspěvky: 10335

PříspěvekZaslal: po únor 06 2017, 11:38    Předmět: Citovat

Tohle mi prijde zatim jako jedina realne pouzitelna koncepce
https://www.novinky.cz/auto/428479-auto-pohanene-tekutym-elektrolytem-ma-mit-dojezd-pres-1000-km.html

Musela by se samozrejme vybudovat prislusna infrastruktura, ale uz to neni takove scifi jako budovat megawatove pripojky ke kazde pumpe nebo myslet si ze tam bude nekdo hodinu cekat az se mu nabiji baterie aby mohl ujet dalsich 300km.

Ten nabity elektrolyt by se vozil bud v cisternach jako benal, pripadne kontinualne dobijel primo na benzinkach. Muselo by se doresit spoustu logistickych a technickych problemu, ale na prvni pohled v tom nevidim nic neresitelneho.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Habesan



Založen: Jan 12, 2009
Příspěvky: 7086
Bydliště: Plzeňsko

PříspěvekZaslal: po únor 06 2017, 16:54    Předmět: Citovat

t=58951 ???
_________________
Sháním hasičák s CO2 "sněhový", raději funkční.
(Nemusí mít platnou revizi.)
(Celkově budu raději, když se to obejde bez papírů.)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Behemot
Pod dozorem moderátorů


Založen: Nov 01, 2013
Příspěvky: 1666

PříspěvekZaslal: ne březen 19 2017, 6:46    Předmět: Citovat

Proměnné časování jedněch ventilů má Toyota asi od poloviny 90. let, obou pak taky už tak dekádu. Nadávají na to jen typičtí vohnouti co serou na údržbu neb štely se musí jednou za čas taky seřídit, že.

Jakýkoli elektroúchylárny jsou jenom úlet magorů z uhnije a blbečků co nerozumí základům chemie a fyziky.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
sinclair



Založen: Feb 02, 2005
Příspěvky: 9923
Bydliště: Luhačovice

PříspěvekZaslal: ne březen 19 2017, 11:01    Předmět: Citovat

Stará Honda Prelude VTEC neměla proměnný časování rozvodu?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Nezařaditelné Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
Strana 2 z 3

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.15 sekund