Založen: Jul 21, 2006 Příspěvky: 25741 Bydliště: skoro Brno
Zaslal: st leden 25 2017, 18:29 Předmět:
Máš vidět, kolik kostí jsem už vyházel z motoru auta. Ale hadice jí naštěstí nechutnají. Naopak jsem se chystal na vosí hnízdo, co se mě objevilo v rohu na okně - a v noci to kuna vyřešila za mě. _________________ Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Na kabely jsou snad nejhorší krysy.Okousávají kabely všechny,vyma moc silných.Dokáží okusovat kabely i pod napětím a nenechají se odradit ani když dostanou ránu.
Založen: Nov 05, 2010 Příspěvky: 5998 Bydliště: okr. Vyškov
Zaslal: st leden 25 2017, 18:39 Předmět:
Krys dnes moc není, spíš potkani. Měl jsem svého času v panelákovém sklepě různé PVC kabely ale okousané byly jenom některé.
to Celeron: UTP mám na půdě taky v dosahu a kuny se ho zatím netkly. Možná proto že je vedený rohem na nízkých příchytkách po 20cm takže se do něho nejde snadno zakousnout. Koaxiály RG od antén jim asi taky nejedou...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31793 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st leden 25 2017, 19:22 Předmět:
Podle poznatků motoristů kunám extra chutnají kabely se silikonovou izolací nasycený jakýmsi aditivem, zlepšujícím chování v prostředí motorovýho prostoru, kterýma se soudruzi z Vlkohradu rozhodli vylepšit mnohokrát proklínanej motor 1,2TSI z řady EA-111 - protože na ten motor se rozhodli místo dost osvědčenejch modulárních "fajfkocívek" (známejch z vícero dřívějších atmosférickejch agrgátů) použít centrální "zapaltrafo" s dlouhýma vn vývodama k jednotlivým svícím. No a právě ta nová izolace vn kabelů se stala doslova manou nebeskou pro kuny - asi není majitel auta s motorem 1,2TSI, parkující venku "poblíž přírody", kterej by neměl s nakousanýma nebo úplně přehryzanýma kabelama zkušenost. Škody bohužel dosahujou řádu několika tisíc na každý auto, protože zapalovací modul, kterýmu je přerušením kabelu znemožněno "skočit na svíčce" se zničí probitím vnitřní izolace - a musí se vyměnit celej pro všecky 4 válce. Je přitom velice zajímavý, že koncern pro tenhle motor vyrábí kryt, bránící uvedenejm škůdcům v jejich činnosti - ale ten kryt se montuje jen do vozidel značek VW, SEAT a Audi, do škodovek nikoliv - jejich majitelé si ten plastovej dekl v ceně bratru stokoruny musejí objednávat ve formě repliky z Číny a podobně ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Jul 21, 2006 Příspěvky: 25741 Bydliště: skoro Brno
Zaslal: čt leden 26 2017, 1:00 Předmět:
helios napsal(a):
...Nakoniec sa do misky aj vyserú...
To je něco jako poděkování. Hlavně v létě, když jsou třešně, je to kvalitní matroš. A do misky by to ani tak nevadilo, horší je, když nechám venku boty. _________________ Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Založen: Aug 08, 2007 Příspěvky: 2914 Bydliště: Tryskáčovo na Záhorí.
Zaslal: čt leden 26 2017, 1:05 Předmět:
Keby som vedel, kde má tá potvora noru, zastavil by som sa tam a oplatil by som jej tú vďaku, ale beštia, prirýchlo behá/skáče. _________________ Keď Vám hodia pod nohy polená, zakúrte s nimi.
Založen: Dec 02, 2011 Příspěvky: 2676 Bydliště: Jaroměř
Zaslal: čt leden 26 2017, 17:47 Předmět:
Na ty hlodavce je nejlepší molitan v sádle(jedovatej není,ale dehydratuje a zacpává),číhaná s flintou bere moc času.Proti kunám a podobnýmu je vzduchovka OK,jde vysledovat interval,když jde krást slepice a pak číhat.Pokud 4.5mm,tak jsou nejúčinnější oranžový (váleček s jehlou) nebo červený (soudek s prachem a kulí),ty ale dělaj kravál a vyplaší to cíl,kdybys minul.Do 5.5mm pak tmavě zelený (taky plast s jehlou).
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31793 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt leden 26 2017, 18:53 Předmět:
PixelOrgy napsal(a):
No jo, co cekate, kdyz jim naservirujete pekne k lesu hejnou vypasenych slepic, co nemuzou litat a nemaji kam utect?
...
Tam mi schválně změř, jak je to daleko k nejbližšímu SKUTEČNÝMU lesu od vyznačenýho bodu https://mapy.cz/s/1miUq , když na tom parkovišti kuny běžně lezou pod kapoty a občas vyberou u přilehlejch usedlostí i nějakej ten kurník. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Mar 28, 2012 Příspěvky: 7815 Bydliště: Brno
Zaslal: čt leden 26 2017, 19:28 Předmět:
Ekkare, to je ještě blízko. U máti jsou kuny taky jak doma, do lesa to mají nejmíň 6,5km.
Kuna už les vůbec nepotřebuje, přizpůsobila se tady podobně jak mývalové v Americe.
Mimochodem- když ještě žil taťka, tak byl s naší tehdejší psicí na poli (nebožka Barina měla přes 30kg). Ta u pole vyčmuchala schovanou kunu, taťka tenkrát říkal, že už měl chuť tam vlítnout a psici pomoct- trvalo jí to skoro půl hodiny, než to kuna vzdala, zalezla pod dřevo a tam naposledy vydechla. Barina měla tehdy čumák jak struhadlo. _________________ Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31793 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt leden 26 2017, 23:10 Předmět:
Michal22 napsal(a):
Ekkare, to je ještě blízko. U máti jsou kuny taky jak doma, do lesa to mají nejmíň 6,5km.
Kuna už les vůbec nepotřebuje, přizpůsobila se tady podobně jak mývalové v Americe.
...
Liška taky ne. Když jsem linknul tu mapu, zkus si ji oddálit a "rozhlídnout se". Vlevo od vyznačenýho bodu je osobní nádraží plus odjezdový koleje nákladový části. směrem doprava dolů na obrázku jsou vedle sebe koleje sežazovacího nádraží a depa a úplně "dolní konec" je kolejiště "vjezdový skupiny" - kam zajíždějí vlaky určený na rozřazení v Třebový a na sestavení do novejch vlaků do příslušnejch směrů. Všecky vlaky se musejí obejít a každej vagón "manuálně" lidma překontrolovat podle soupisu vlakovejch dokladů - funkce která tohle jak na vjezdu, tak na "středu" (seřazovací část nádraží) provádí, se jmenuje TRANZITÉR. Moje máti to dělala desítky let. Ve dne v noci v létě v zimě obcházela s vysílačkou na řemínku soupravy a předčítala vozový popisky svý kolegyni na hradlový místnosti, která to kontrolovala podle seznamu - na druhou soupravu se vyměnily.
A už končím s OT - protože to co vyprávěla o zvěrstvu, který žije v systému drenážních trubek a kanálů pro kabely, to by jeden nechápal. Králíci - naprosto běžně. Spousta krys, respektive potkanů. Ale i bažanti a koroptve - zdánlivě plachý ptáci, naprosto s klidem zahnízdí v mezeře mezi patkou sloupu návěstidla a jeho plechovou řídící skříňkou vedle meze u krajní koleje. A za králíkama a potkanama se táhnou lišky a kuny - a chlapi posunovači mívali třeba lišky doslova ochočený tak, že jim chodily brát žrádlo až k "těplušce" z ruky. O dva metry vedle přitom projíždí posunovací lokomotiva s 1500-1800Hp dieselem a s dalším posunovačem na stupačce a táhne za sebou 1800 - 2200 tun vážící soupravu 40-50 vagónů. Tolik k "přizpůsobení se" zvířat k civilizaci. Do opravdovýho lesa je to tam všude minimálně půl kiláku i víc daleko. Přitom ta zvěř tam naprosto běžně vyváděla mladý ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Dec 02, 2011 Příspěvky: 2676 Bydliště: Jaroměř
Zaslal: st únor 01 2017, 15:57 Předmět:
PixelOrgy napsal(a):
Weed_smoker: A proc ne jed + sadlo?
Potkani jsou totiž velice chytrý.Když najdou žrádlo,nejdřív pošlou nejmíň užitečný z hnízda co by ochutnavače a teprve,pokud se jim nic nestane,jdou žrát ty ostatní.Ten jed by časem poznali a přestali by ho žrát.Z molitanu v sádle nic jedovatýho nejde a chvíli trvá,než je to sejme (nafoukne se to a ucpe je to,navíc to vsakuje vodu,takže pojdou hlady/žízní,zbylý nic nepoznaj a sežerou to taky).
BTW.Když jsem jednou nechával vyčinit "kořist",kožešník na ty 2 límečky divně koukal a dost divně se vyptával,jestli jsem ty kuny nezastřelil já,že prej by to musel hlásit.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3, 4
Strana 4 z 4
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.