Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Kdo to projektoval III
Jdi na stránku 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Nezařaditelné
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Celeron



Založen: Apr 02, 2011
Příspěvky: 17464
Bydliště: Nový Bydžov

PříspěvekZaslal: pá leden 20 2017, 1:03    Předmět: Kdo to projektoval III Citovat

Vlákno rozděleno, pokračujte zde. Ale slušněji, prosím.
Díky, Hill


EKKAR napsal(a):
bájnej dálkovej středoevropskej plavební kanál Labe-Odra-Dunaj už tenkrát namalovali do mapy v přibližný trase od Pardubic směrem na Moravu kolem Třebový -

Kolem Český Třebový DOL nikdy nepovede, máte tam už nádraží. Mad Od Rudoltic do Dlouhý Třebový má být zahrabanej skoro v 8 km dlouhým tunelu. Tak to se stoprocentně neuskuteční, protože až budou chtít někdy začít ten tunel kopat zjistěj, že všichni horníci v tomhle státě už jsou v penzi a nebo vymřeli. A nebo to ještě před kolaudací spadne. Laughing Laughing Laughing

_________________
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31607
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: so leden 21 2017, 14:53    Předmět: Citovat

Jirko - ten kanál (Labe-Odra-Dunaj) tady někdy v budoucnu bude, jedině pokud ho bude kompletně stavět zahraniční investor bez možnosti zásahu kohokoliv z Česka. Jakákoliv jiná varianta ztroskotá na tom, že čecháčkovská nomenklatura bude chtít ke kanálu právě přistavět TUNEL(Y) - a to jak víme z příkladu BLANKA znamená tak velký navýšení nákladů, že by to položilo i švýcarský banky ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
termit256



Založen: Dec 06, 2007
Příspěvky: 10335

PříspěvekZaslal: so leden 21 2017, 15:32    Předmět: Citovat

Ten kanal je z ekonomickeho hlediska naprosty nesmysl a nic na tom nezmeni ani podpora hradniho poplety a par dalsich kterym jde povetsinou jen o desitky milionu ktere stat vyhazuje za nejruznejsi studie.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31607
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: so leden 21 2017, 15:39    Předmět: Citovat

To už si myslím má větší a užitečnější výhled právě ta hyperroura postavená ne PŘES Vysočinu, ale SKRZ Vysočinu. Pokud by se využívala pro identický kabinky, jen uvnitř odlišný pro přepravu osob nebo libovolnýho nákladu, určitě by byla ve finále ekonomičtější než jakejkoliv kanál, kterej vzhledem k tvaru povrchu nutně potřebuje zdroj vody a plavební komory - zdymadla, aby z něj ta voda zas bleskově nevytekla ... Ale pak jsme u využitelnosti vzhledem k profilu trati - pokud by každej náklad bylo potřeba překládat z klasickejch tranzitních kontejnerů na malý kapsule, tak zase utilitárnost spadne kamsi k nule ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
TAKJAN



Založen: Nov 17, 2011
Příspěvky: 6444
Bydliště: U Litomyšle.

PříspěvekZaslal: so leden 21 2017, 16:00    Předmět: Citovat

Ten kanál byl vyprojektován už za komančů. Kousek za vesnicí. Měli jsme radost, že budeme mávat lodím. Zajímavé, že to bylo na prakticky nejvyšším kopci v okolí..
_________________
Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31607
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: so leden 21 2017, 16:33    Předmět: Citovat

Myšlenky na propojení vodní cestou napříč přes "střechu Evropy" jsou starý jak celoevropský osídlení - zmínky o takový myšlence jsou už ve středověku. Inspirací bylo Německo a Holandsko, který jsou placatý a pomalu tekoucí voda v kanálech nic neohrožuje. Jenže vymejšleče takovejch hovadin brzo zkrouhli důlní odborníci, který na to byli povolaní = nikdo jinej tenkrát neuměl geodetický vyměřovací metody tak dobře jako důlní mistři. Jejich zjištění, že by se musely stavět desítky jezů na okolních řekách (kvůli napájení kanálu vodou) nebylo ještě tak velkou Jobovkou, jako to ukrutný převýšení, který by museli překonávat doslova desítkama plavebních komor/zdymadel - protože neuměli postavit komory vyšší než cca 2 metry a navíc na uvažovaný trase překáželo několik hlubokejch údolí, který by museli zasypat - udělat na kanál most jako v Holandsku tenkrát nikdo neuměl.
Další éra zkoumání byla za Rajchu - Ádovi inžinýři viděli výhody lodní dopravy z Porýní a Porúří i to, že třeba prefabrikovaný ponorky se daly stavět i ve vnitrozemí a po řekách a kanálech po kusech dovážet do Hamburku a podobnejch míst, kde se jen dokompletovaly a spustily na vodu. Ale ztroskotali na tom samým, na čem skončili o půl století předtím - nedostatek napájecí vody, nutnost velkýho počtu zdymadel a terén, kterej vysloveně kanálům napříč horama nepřeje.
Já neříkám, že takovou vodní cestu by se nedalo postavit - odpovídající technologie už dostupný jsou, ale stálo by to tak velký prostředky, že si to v dnešní době nikdo nemůže dovolit.

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Artaban001



Založen: Apr 01, 2004
Příspěvky: 9736
Bydliště: Pendrov

PříspěvekZaslal: so leden 21 2017, 17:07    Předmět: Citovat

Já bych byl v klidu. Tady díky jednomu psychopatovi nejde ani elektrifikovat trať, na tož někde stavět "potrubní dopravu".
Voda z Tetčic se o to postará Very Happy
http://www.parlamentnilisty.cz/arena/nazory-a-petice/Jan-Ziegler-Silenci-chteji-misto-zeleznice-cyklostezku-471881
http://brno.idnes.cz/stavba-koridoru-brno-zastavka-u-brna-dvv-/brno-zpravy.aspx?c=A170112_092839_brno-zpravy_mav
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
elektrosvit



Založen: Jun 27, 2016
Příspěvky: 2514

PříspěvekZaslal: so leden 21 2017, 18:03    Předmět: Citovat

Ano, myšlenky na propojování řek tu byly už za Karla IV. Na konci 18. a v první polovině 19. století otec a syn Gerstnerové spočítali, že levnější bude stavba železnice. A tak se postavila koňka České Budějovice- Linec a další, později s nástupem parních lokomotiv "boom" železnic pokračoval, třeba i díky již vzpomenutému a bohužel předčasně zesnulému J. Pernerovi. DOL by podle mě byla drahá a megalomanská stavba. Kdo ví, zda by se náklady vůbec vrátily. Většina nákladů se převáží kamiony a nevěřím, že v případě existence kanálu by tomu bylo jinak. Jedině, že by se někdo přeuvědomělý rozhodl ty kamiony zakázat. U železnice se nadává, že přeprava trvá dlouho a že není zavedena všude, ale to by platilo i v případě toho kanálu a zboží z lodí by se stejně muselo překládat na kamiony a dodávky. A to stejné by platilo i v případě té kapsle. Když se podívám, s jakými obtížemi je spojena v ČR stavba mnohem konvenčnějších dopravních cest, nemám z brzké stavby DOLu ani kapsle žádné obavy.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19416
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: so leden 21 2017, 18:18    Předmět: Citovat

Například kanál Jizera - Cidlina byl naplánovaný a jeho trasa snad i zaměřená už v někdy roce 1633. Přestože by byl daleko kratší, než DOL, není dodnes. A nebyl by ani díky případné dotaci.
Autora nápadu v Chebu zapíchli, tak se nikdo nedověděl, jestli to byla myšlenka starší, dokud byl rozumu ještě zdravého, nebo plod jednoho z ataků progresivní paralýzy, která ho v té době už pronásledovala.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31607
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: so leden 21 2017, 18:28    Předmět: Citovat

Hill napsal(a):
Vlákno rozděleno, pokračujte zde. Ale slušněji, prosím.
Díky, Hill [/i]
Víš jak to je - na hrubej pytel hrubá záplata a když někomu není shůry dáno a v apatyce ani na Západočeský Univerzitě Plzeň za papínkovy dlouhý love nenakoupil, nezbejvá než mu to do tý hlavy narvat "přiměřeným násilím" jinudy ... Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing

No a Albrechta z Valdštejna já vidím dost podobně jako Ádu Čalouníka - taky to byl z dnešního pohledu docela festovní megaloman, akorát mu doba a kus železa zavčas narvanej do útrob zabránily to dotáhnout tak daleko ...

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
ZdenekHQ
Administrátor


Založen: Jul 21, 2006
Příspěvky: 25741
Bydliště: skoro Brno

PříspěvekZaslal: so leden 21 2017, 18:39    Předmět: Citovat

Karle, zkus trošku ubrat a jít spíš příkladem toho moudřejšího, co ustoupí, než neustále zbrojit. Aby nakonec místo "lex BOBOBO", který to pochopil i bez paragrafů nevzniklo něco jako "lex EKKAR". Dík.
_________________
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Celeron



Založen: Apr 02, 2011
Příspěvky: 17464
Bydliště: Nový Bydžov

PříspěvekZaslal: so leden 21 2017, 19:48    Předmět: Citovat

Hill napsal(a):
Například kanál Jizera - Cidlina byl naplánovaný a jeho trasa snad i zaměřená už v někdy roce 1633. Přestože by byl daleko kratší, než DOL, není dodnes. A nebyl by ani díky případné dotaci.
Autora nápadu v Chebu zapíchli, tak se nikdo nedověděl, jestli to byla myšlenka starší, dokud byl rozumu ještě zdravého, nebo plod jednoho z ataků progresivní paralýzy, která ho v té době už pronásledovala.


Kde to mělo být propojený? Snad ne u jeho sídelního města Jičína. Shocked Vždyť tam má Cidlina u elektroprůmky 30 cm hloubku a 1,5 metrů šířku. U nás o 30 km dál má vody po kolena a asi tak 3 metry šířku a průtok pod 0,5 kubíků za sekundu. Vždyť je to v podstatě strouha. Laughing

_________________
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31607
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: so leden 21 2017, 20:12    Předmět: Citovat

Jirko, víš co to je "koníčkování", když se sjíždí nějaká řeka na kánoi? Jo - je to vystoupení z lodi a její tažení proti proudu nebo i spouštění po proudu NA ŠPAGÁTĚ tahaným/drženým lidma na břehu. Ve středověku táhli proti proudu nákladní čluny právě koně, někde i lidi ("Burlaci na Volze" jsou strašně známej obraz - tuším od Repina? Ach Ermitáž - ach Ermitáž... Laughing Laughing Laughing Laughing ).
Tenkrát se ale počítalo určitě i s plavením jednotlivejch klád nebo primitivních vorů - ty mají minimální ponor a náklad uvezou taky ... a na to "na půl lokte" vody muselo bohatě stačit ... Tenkrát si nikdo nepředstavoval "šífy" na 800 nebo 1000tun sypanýho nákladu, co tahaly po Labi do Chvaletic uhlí ...

P.S. vyhledej si parametry "Schwarzenberskýho kanálu" na Šumavě. Spadne ti čelist, až zjistíš, že ho bylo možný z břehu na břeh PŘEKROČIT jedním krokem ...

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
termit256



Založen: Dec 06, 2007
Příspěvky: 10335

PříspěvekZaslal: so leden 21 2017, 20:27    Předmět: Citovat

To je zakladni problem cele akce. Proste chybi voda.
I kdyby se to postavilo, dopravci by neustale jen kriceli o dotace ze nemohou plavat protoze je sucho.

Kdyby se vylizany Zeman jel podivat v lete na Moravu u Olomouce, zjistil by ze je to reka velikosti vetsi strouhy kde je vody po kolena. Ale ani tak si nedelam iluze ze by ten blb uznal ze je to kravina, patrne by porad mlel svou...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31607
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: so leden 21 2017, 20:36    Předmět: Citovat

A s vodou to bude rok od roku horší. Sice to teď aktuálně na to nevypadá, ale za posledních 20 let má střední Evropa mnohametrovej deficit v celkovým úhrnu srážek, takže se postupně i kvůli vyšší spotřebě vody v průmyslu zhoršuje situace se spodní vodou. Nejvíc se to projevuje v létě, když najednou v některejch dědinách lidem vysychají i desítky let používaný studny - jev, kterej byl ještě na konci minulýho století v Česku doslova neznámá věc. A přívalový srážky během léta to nemají šanci zachránit, protože i kdyby během nich spadlo dost vody na pokrytí deficitu způsobenýho stálým odběrem během zbytku roku, tak příroda nemá kapacitu na to, aby takovou přívalovou vodu pojmula a uložila do podloží - prostě "průtočná filtrační kapacita území" je moc malá, takže ta nadměrně rychle spadlá voda zase jen rychle odteče a navíc přitom ještě způsobí další škody ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Nezařaditelné Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Další
Strana 1 z 10

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.17 sekund