Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Nabíjení autobaterky z přenosného akumulátoru
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Svářečky, UPS, nabíječe, měniče, zdroje, trafa a další
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
czatlantis



Založen: Jun 10, 2009
Příspěvky: 1012

PříspěvekZaslal: so leden 21 2017, 18:11    Předmět: Citovat

Jaj, sorry Embarassed

EKKAR napsal(a):

A to, že "po přelití zhruba 4Ah" byla baterka "ochotnější startovat" vůbec nesouvisí s tím nabitím vyššího náboje, ale s prostým procesem nabíjení, který promíchalo a ohřálo elektrolyt a tím snížilo vnitřní odpor baterky. Zkuste si někdy, až vám zase baterka nebude chtít točit motorem, donést k autu lavor s horkou vodou a baterku do něj na 5-10 minut posaďte - a pak zkuste start, vy lithium-iontový powerchytráci ... Místo abyste se pořádně postarali o normální baterku, vymejšlíte akorát 3,14čoviny...

No dost pochybuju že to bylo tím teplem...dal jsem to nabíjet večer a ráno už byla ta externí baterka vybitá...takže ta autobaterka už dávno stihla zase vychladnout....A stejně pochybuju že se při tomhle nabíjení ohřála nějak výrazně...



EKKAR napsal(a):
Dokud budou automobilky používat olovo jako primární startovací zdroje, všecky podobný vejmysly budou k h0vnu, protože buď budou účinný, ale velký a jejich využití bude pár minut trvat, nebo budou malý a údajně rychlý, ale pak taky dopadnou jak králík v sexu ...

To je jak kdybych tady chtěl z té liionky to auto startovat..nebo měl totálně blbou baterku a potřeboval z ní dostat ještě pár startů...nebo se snažil úplně vybitou baterku nabíjet powerbankou.....ale jak píšeš, "jejich využití bude pár minut trvat", což odpovídá - já tomu udělátku dávám 16hodin co tu baterku může pomalinku nabíjet...
Přijde mi že si strašně protiřečíš. Na jednu stranu abychom se starali o baterky v autě, na druhou naprosto srážíš jakejkoliv pokus o nějaký udělátko, co by tý baterce pomáhalo....
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PavelFF



Založen: Feb 18, 2008
Příspěvky: 4993
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: so leden 21 2017, 18:43    Předmět: Citovat

EKKAR napsal(a):
PavelFF - ono se jedná o SOUČIN těch účinností. Když budu konvertovat 3x, bude o dost nižší celková účinnost, než když budu konvertovat jen 1x.....
Budeš konvertovat pouze 2x. Třikrát je tvoje konstrukce, jak se dostat na 50% . Zřejmě ti to nedošlo, na co jsem narážel, takže: do účinnosti měniče se nezapočítává následná účinnost spotřebiče - takže žádné "a v neposlední řadě účinnost nabíjecího procesu olovobaterky v autě - přibližně 70%". To je jako bys napsal, že účinnost měniče je 5%, protože napájí klasickou žárovku.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
lesana87



Založen: Sep 20, 2014
Příspěvky: 3327

PříspěvekZaslal: so leden 21 2017, 18:46    Předmět: Citovat

Já tady vykřikovat VELKÝMA PÍSMENAMA takový hovadiny, jako že As = J, tak lezu rok kanálama. Ale on ne, on ještě osočuje z hlouposti ostatní. Holt někdo stál ve frontě na sebevědomí dvakrát (ale zase mu uteklo něco jinýho). Rolling Eyes
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
czatlantis



Založen: Jun 10, 2009
Příspěvky: 1012

PříspěvekZaslal: so leden 21 2017, 18:57    Předmět: Citovat

Tady to powerbankový řešení bych přirovnal k robotickým vysavačům. Jeden mám a je to super. Ale nejde to přímo srovnávat s velkýma vysavačema. Ale tím že ten vysavač jezdí každej den a zhruba dvě hodiny, tak tady tou dlouhodobou pracovitostí toho ve výsledku vysaje mnohem víc než sebelepší vysavač se kterým vysajete jen jednou za 14dní. O tom jsem se taky už na nějaké diskuzi s někým chytnul, kdo nedokázal tohle pochopit a furt si mlel svoje že ten robotickej vysavač má jen 25W a že to nejde srovnávat s velkým vysavačem...ano, nejde - pokud máte místnost kde jste hodinu řezali dřevo, tak je robotickej vysavač v prdeli. Ale když máte drobky od snídaně nebo prostě takovej ten normální denní nepořádek, tak ho to uklidí a nikde se nehromadí chuchvalce prachu než to jednou za čas pořádně vysajete.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31646
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: so leden 21 2017, 19:14    Předmět: Citovat

Já tu účinnost beru jako převedenou na schopnost dodat startovací proud. Ty budeš nejdřív převádět někde doma 230VAC na 5V USB, z něj dobíjet powerbanku s lijónkou = další konverze na 3,8-4V. Lijónku doneseš do auta, kde na ni napojíš "meziksicht" konvertující z 5V USB na těch 13,5-14V, který potřebuješ na to, aby vůbec něco teklo směrem do baterie auta. Ale to už je čtvrtá konverze v pořadí, protože před ní máš ještě měnič z lijonky na 5V USB. Plus započítej 2x účinnost chemický přeměny - poprvé nabíjíš/vybíjíš Li-Ion, podruhý nabíjíš/vybíjíš olovo - a výsledkem teprve startuješ ... Suma sumárum 6x nějaká konverze. Ale hurá, mám na všecko měniče ...

Když vezmu já 12V VRLA baterku "do UPSky", tak má 7 nebo 8Ah (nevím kdes předtím sebral 12Ah olovo, co ho nechceš tahat) a snese krátkodobý vybíjení proudem až 2C bez výraznýho omezení životnosti, pokud ji nevybiju pod 10,8V a okamžitě pak začnu znovu nabíjet. Když ji doma nabiju, mám 1x konverzi 230VAC na 13,8VDC plus nabíjení olova = 1x chemická přeměna.
Ráno bafnu baterku vážící něco kolem 2,5 kila, dojdu k autu, napojím na zvyšující měnič, abych dosáhnul napěťovej spád - a než ometu půlku auta mám baterku oživenou a minimálně promíchanou na menší vnitřní odpor. Navíc - v autě můžu OKAMŽITĚ PO STARTU tu VRLA dobíjet přímo, bez konverze napětí. Kdybych se chtěl tahat s velkou baterkou, stačí mi ji jen připojit kabelama paralelně ke stávající - to samý se škopkem horký vody. Ale beru tvůj požadavek na menší váhu - OK, VRLA 7,5Ah neunesu v kapse, ale to ty tu 20 000mAh li-ionku taky ne, i když bude proti olovu poloviční. A 5V si z tý svý můžu udělat kdykoliv stejným měničem, kterej používám do auta - tady jsme na tom stejně, akorát já konvertuju dolů a ty nahoru ... Prostě já nevidím dostatečně PÁDNEJ důvod, proč dodatečnou energii do auta potřebnou pro ledovej start přenášet s napětím 5 a 3,8V, když to jde daleko jednodušším způsobem při 12V.

to czatlantis - startování je právě to odstranění půl metrový vrstvy pilin daleko spíš než postupný ometání každýho zrnka prášku. A bohužel u olova platí, že aby se fektivně nabíjelo, musí proud překročit určitou hranici, jinak se jen pokrejvá samovybíjení a ztráty. Proto je daleko efektivnější baterku rychle oživit a hned po nastartování do ní začít dobíjet altíkem vozidla, než ji celou noc udržovat malým proudem "bdící", pokud to "bdění" nemůžeš realizovat malým tráfkem z rozvodný sítě, kde tě pár wattů příkonu stojí nulanula prd, Když ale musíš na to kupovat/stavět složitej máslostroj s X-krát konvertovaným napětím, je každej krok navíc drbáním se levou nohou za pravým uchem ...


A lesanko - tobě se ve fofru nikdy nestalo, že ses uklepla nebo plácla něco navíc, co? Kromě toho ty ampérsekundy - coulomby a tím pádem i doba návratu odebranýho náboje do baterky PLATÍ neodvratně dál. Tak si nech ten svůj (k)anál pro jiný lidi, co tady plkají daleko horší pitomosti - ale ty je nevidíš ...

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
lesana87



Založen: Sep 20, 2014
Příspěvky: 3327

PříspěvekZaslal: so leden 21 2017, 19:27    Předmět: Citovat

Když ty jseš tady asi jedinej (anál), co ty hovadiny VYKŘIKUJE a chybu nikdy nepřizná, zato chyby ostatních tu rozmazáváš s velkou chutí a ještě jseš na ně sprostej. Tak ti to za ně jen tak trochu oplácím, vždyť víš, jak to je, na hrubej pytel...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Otkundes



Založen: Mar 14, 2010
Příspěvky: 1665

PříspěvekZaslal: so leden 21 2017, 19:43    Předmět: Citovat

Faktem je, že pomáhat startovací baterce dalším zdrojem, powerbankou, nabíječkou, nebo třeba i paralelně připojeným dalším startovacím akumulátorem technicky lze. Na druhé straně, problémem je patrně nedostatečnost startovacího aku. Proto bych se v první řadě zaměřil na jeho stav a jeho skutečnou kapacitu. A než plýtvat energií dobíjením startovacího aku přes měnič z aku powerbanky, i když bych si tu energii mohl ukrást v zaměstnání, by bylo patrně vhodnější, pořídit si do auta nový startovací aku. Stejně to k tomu dospěje a pak to navrhované udělátko skončí v šuplíku.
Co se týče spomínaného ohřevu ellytu v baterce, při malých (nebo konzervačních) proudech se snad více uplatní pohyb elektrolytu mezi elektrodami, jako následek průtoku el.proudu. Tím se ellyt v článku promíchává a tuhne (zamrzá) při nižších teplotách.
Na druhou stranu, dobíjením stoupne svorkové napětí na baterce a tím i její schopnost dodat vyšší startovací výkon…
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
czatlantis



Založen: Jun 10, 2009
Příspěvky: 1012

PříspěvekZaslal: so leden 21 2017, 19:44    Předmět: Citovat

Mně jde o to, že powerbanku prostě vemu, strčím do tašky k notebooku (je to velký asi jako dva, tři současný placatý mobily na sobě) a pak zapojím do USB a nabíjím. S tou olověnou by to bylo "trochu" něco jinýho. To že ji můžu začít nabíjet hned v autě je mi nanic - za těch 10minut jízdy se toho moc nenabije, navíc tím jen posouvám problém z autobaterky na tuhle baterku, která bude nedobitá a za chvilu zničená.
A powerbanku můžu v případě potřeby používat na X jiných věcí, takže to co bych kupoval "pro auto" je jen ten měnič 5V->14V.

O kradení elektriky v práci mi nejde...mít to zaparkovaný v baráku, tak si tam dám normální trafo a cenu za tuhle elektřinu fakt neřeším...

A o to že bych si měl koupit novou baterku - to já si ju klidně koupím, ale jde mi o to zvětšit jí životnost a ne ju hned zasulfátovat nedostatečným nabíjením...


Naposledy upravil czatlantis dne so leden 21 2017, 19:54, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31646
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: so leden 21 2017, 19:47    Předmět: Citovat

lesana87 napsal(a):
Když ty jseš tady asi jedinej (anál), co ty hovadiny VYKŘIKUJE a chybu nikdy nepřizná, zato chyby ostatních tu rozmazáváš s velkou chutí a ještě jseš na ně sprostej. Tak ti to za ně jen tak trochu oplácím, vždyť víš, jak to je, na hrubej pytel...
Tak se do takovejch obouvej taky, když ty blbiny vidíš - a ne jen do někoho. Hubinku na to máš nabroušenou dost.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
lesana87



Založen: Sep 20, 2014
Příspěvky: 3327

PříspěvekZaslal: so leden 21 2017, 20:01    Předmět: Citovat

EKKAR napsal(a):
Tak se do takovejch obouvej taky, když ty blbiny vidíš - a ne jen do někoho. Hubinku na to máš nabroušenou dost.

Nemůžu se obouvat do všech, já nerozumím všemu, jako ty.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31646
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: so leden 21 2017, 20:03    Předmět: Citovat

czatlantis napsal(a):
Mně jde o to, že powerbanku prostě vemu, strčím do tašky k notebooku (je to velký asi jako dva, tři současný placatý mobily na sobě) a pak zapojím do USB a nabíjím. S tou olověnou by to bylo "trochu" něco jinýho. To že ji můžu začít nabíjet hned v autě je mi nanic - za těch 10minut jízdy se toho moc nenabije, navíc tím jen posouvám problém z autobaterky na tuhle baterku, která bude nedobitá a za chvilu zničená.
A powerbanku můžu v případě potřeby používat na X jiných věcí, takže to co bych kupoval "pro auto" je jen ten měnič 5V->14V.
Stejně tak můžeš v práci v kanclíku nabíjet i tu 12V VRLA malým "zdrojem do zdi", já tu možnost dobíjení hned v autě zmínil hlavně proto, že na to nepotřebuješ zádnej další měnič, stačí jen Si dioda v sérii. Ale to co mi na powerbance se vstupem i výstupem 5V prostě vrcholně vadí je to fyzický ukládání energie pod ještě menším napětím a mnohonásobná nutnost konverze. Kdyby ta blbá powerbanka aspoň obsahovala 4 články li-ion v sérii a tím umožňovala aspoň při vybíjení přímej přenos do autobaterky bez nutnosti napěťový konverze, byl by výslednej efekt daleko lepší - protože li-ionky snášejí vybíjení daleko větším proudem než "gelový" VRLA a to oživení autobaterky by bylo fofrový.

lesana87 napsal(a):
EKKAR napsal(a):
Tak se do takovejch obouvej taky, když ty blbiny vidíš - a ne jen do někoho. Hubinku na to máš nabroušenou dost.

Nemůžu se obouvat do všech, já nerozumím všemu, jako ty.
Najednou...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
lesana87



Založen: Sep 20, 2014
Příspěvky: 3327

PříspěvekZaslal: so leden 21 2017, 20:29    Předmět: Citovat

EKKAR napsal(a):
Najednou...

Najednou co?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Kremik



Založen: Mar 30, 2012
Příspěvky: 3571
Bydliště: Havířov

PříspěvekZaslal: so leden 21 2017, 21:25    Předmět: Citovat

Veselé vlákno Smile Když nad tím tak přemýšlím, tak by to mohlo jít i zautomatizovat. Problém u auta je s tím konstantním napětím. Už kdysi jsem přemýšlel nad variantou mít v autě přepínač léto-zima.
Zde probíraná varianta: Když bychom v autě připustili vozit kromě olova ještě li-ion barerku 4S, kolik chcete P, stačilo by ji nabíjet hned po startu zvyšujícím měničem, a po vypnutí motoru by hned dobíjela baterku, nebo by ji spouštěl časovač nad ránem, třeba dvě hodky před startováním. Nic by nebylo třeba nikam tahat, a za těch 10 minut jízdy už se dá do lionky něco nalít.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
ZdenekHQ
Administrátor


Založen: Jul 21, 2006
Příspěvky: 25741
Bydliště: skoro Brno

PříspěvekZaslal: so leden 21 2017, 21:30    Předmět: Citovat

Problém Li je v tom, že pod -10°C je prakticky nelze nabíjet, a asi ani používat. Olovo je v tomto daleko odolnější.
_________________
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Kremik



Založen: Mar 30, 2012
Příspěvky: 3571
Bydliště: Havířov

PříspěvekZaslal: so leden 21 2017, 21:33    Předmět: Citovat

Nestraš... Skladovat doufám jo. Mám dost baterek vystavených venkovní teplotě...

Pár i v provozu, zatím jedou, ale momentálně z nich moc neberu. Jestli ještě přijdou mrazy, budu muset vyzkoušet.


Naposledy upravil Kremik dne so leden 21 2017, 21:38, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Svářečky, UPS, nabíječe, měniče, zdroje, trafa a další Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
Strana 2 z 3

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.16 sekund