Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Autonabíječka, jakou? (přesunuto)

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Svářečky, UPS, nabíječe, měniče, zdroje, trafa a další
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
BigSandy



Založen: Jul 28, 2015
Příspěvky: 790

PříspěvekZaslal: út prosinec 27 2016, 15:51    Předmět: Autonabíječka, jakou? (přesunuto) Citovat

Zdravím.
Včera se se mnou rozloučila auto nabíječka.
Jelikož mam i skútr s gelovkou, rad bych, aby uměla obojí.

Zatím vybrane 2.
Kterou?
https://www.tipa.eu/cz/nabijecka-mikroprocesor-42amp-6-12v-pb-gel-max-120ah/d-162844/

https://www.tipa.eu/cz/nabijecka-profi-microprocesor-6-12v-pb-gel-agm/d-162846/
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Neniu



Založen: May 01, 2015
Příspěvky: 1151
Bydliště: Doupě kdesi v severních horách :-)

PříspěvekZaslal: út prosinec 27 2016, 16:06    Předmět: Citovat

Mě se ty nabíječky nelíbí, tedy nelíbí se mi jejich provedení. Tenoučké drátky od nabíječky k baterii. To je to, co se mi nelíbí. Jinak nějaké složité algoritmy jsou u olověných akumulátorů celkem nadraka. V práci používáme různé baterie, ve "staničním" režimu, ale nabíječe jsou vlastně jen teplotně kompenzované, někdy ani to ne, zdroje napětí s omezením maximálního proudu. A baterie slouží roky a roky. Některé, ne olověné, i desítky let.

Takže být tebou, hledám spíše tímto směrem.

_________________
Jsem na cestě k šípku.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31646
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: út prosinec 27 2016, 17:42    Předmět: Citovat

Neniu - NELZE SROVNÁVAT režim startovací, trakční a staniční baterky. Stejně tak nejde srovnávat jejich nabíječky - startovací baterie se nabíjejí stupňovitě s omezením proudu a ukončením nabíjení po dosažení napěťový meze, trakční baterie se nabíjejí jak stupňovitě, tak rychlonabíjením - ale s omezením konečnýho napětí a ukončením nabíjení po dosažení napěťový meze - a staniční baterie se nabíjejí trvalým stabilním proudem s omezením konečnýho napětí.

BigSandy - pokud potřebuješ jen dobíjet baterku do auta, opakuju DOBÍJET = doplňovat její náboj dejme tomu v hodnotách kolem 10-20Ah, a nepotřebuješ trvale a denně nabíjet 50-80Ah trakční baterku, pokaždý vycucanou až na dno, tak stačí ty procesorem řízený nabíječky z Tipy - obdodný typy prodává třeba i LIDL. Jsou při předepsaný obsluze poměrně dost blbuvzdorný a většinou když se odporoučejí, tak přestanou nabíjet než by začaly nekontrolovatelně cpát proud do baterky. Tím je do určitý míry zajištěná i jejich "poruchová bezpečnost".
ALE OPAKUJU - JSOU TO JEN DOBÍJEČKY = PLNĚ VYŠŤAVENEJ AKUMULÁTOR S VĚTŠÍ KAPACITOU NEŽ CCA 40Ah NEDOKÁŽOU PŘES NOC NABÍT NA PLNO!!! Takže jestli máš výkonnější auto se "silnější baterkou" a často se ti stává, že ji musíš nabíjet "zgruntu", ty nalinkovaný typy svým výkonem stačit nebudou - a ty se musíš poohlídnout po něčem silnějším.

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
TAKJAN



Založen: Nov 17, 2011
Příspěvky: 6450
Bydliště: U Litomyšle.

PříspěvekZaslal: út prosinec 27 2016, 18:01    Předmět: Citovat

Pořádná nabíječka má trafo, žádný digitální blbosti a umí nastartovat malý motor..
_________________
Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Neniu



Založen: May 01, 2015
Příspěvky: 1151
Bydliště: Doupě kdesi v severních horách :-)

PříspěvekZaslal: út prosinec 27 2016, 20:17    Předmět: Citovat

Ekkare, při vší úctě, nesouhlasím. Tedy ne zcela. Jistě, srovnávat provoz akumulátorů nelze, každý provoz potřebuje něco jiného a také jiné akumulátory. Srovnávat nabíječky ale lze, protože pořád dělají to stejné a to, že dodávají akumulátoru energii potřebnou pro chemické procesy, které uvnitř něj probíhají.

Dlouhodobá zkušenost ukazuje, že akumulátoru dělá nejlépe, pokud se nabíjí proudem po určenou dobu a tím se mu dodá potřebný náboj. Tak, jak to říká i výrobce. To neplatí pro staniční baterie, které jsou trvale dobíjené, ale na nižší napětí a tak vlastně nejsou nikdy nabité úplně. V některých stavech pomůže i nesymetrický střídavý proud (nabíjení a současné mírné vybíjení), ale to je již odstraňování problémů s akumulátorem (sulfatace).

Různé přepínání proudů a napětí má smysl při rychlém nebo velmi rychlém nabíjení, ale to zase nedělá akumulátoru dobře, byť to nemusí vyloženě vadit, pokud je na to akumulátor stavěný a proudy nepřesahují nějaké meze. Myslím si, že nejlépe je řídit se doporučením výrobce. Skutečného výrobce, ne překupníka z daleké Číny, nebo jiné oblasti, kdy prodají cokoli s jakýmkoli popisem i potiskem jen proto, že to je levné a chcou to prodat.

Navíc si myslím, že čím jednodušší nabíječka, nebo přístroj, tím lépe. Bude to pracovat řadu hodin samo v garáži, nebo ve sklepě, či co já vím kde, bez dozoru. Spínané zdroje jsou fajn v počítačích, jsou fajn ve spotřební elektronice, jsou fajn skoro všude možné, ale zrovna u nabíječky nehraje velikost ahmotnost roli a spolehlivost klasického řešení je o dost vyšší.

Takže vybrat, nebo postavit, nabíječku buď s dobíjením režimem "U" kdy se pak nemusí řešit délka nabíjení nebo "I" kdy se naopak délka řešit musí, ale nabíjení je rychlejší. Případně nabíjení podle "W" což je kompromis. Která je lepší a která horší? Záleží na tom, jak rychle se chce, aby se baterie nabila. A pokud se už nějaká vybere, je nutné respektovat její vlastnosti.

_________________
Jsem na cestě k šípku.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
BigSandy



Založen: Jul 28, 2015
Příspěvky: 790

PříspěvekZaslal: út prosinec 27 2016, 20:29    Předmět: Citovat

Ja chcí jen na dobiti baterky u sekacího trakturku než zazimují, skutr take přes zimu nejezdí a občas bobit i u auta.
Tuto vemu
https://www.tipa.eu/cz/nabijecka-profi-microprocesor-6-12v-pb-gel-agm/d-162846/
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Neniu



Založen: May 01, 2015
Příspěvky: 1151
Bydliště: Doupě kdesi v severních horách :-)

PříspěvekZaslal: út prosinec 27 2016, 20:50    Předmět: Citovat

Tak mě se líbí spíše tato: http://www.ges.cz/cz/alct-6-24-2-GES07506794.html

nebo pokud bys chtěl spínaný zdroj, tak třebas u "Geneticky modifikovaného mamuta" tuto https://www.gme.cz/nabijecka-spinany-zdroj-mean-well-esc-120-13-5

Je to sice také Čína, ale zkušenosti praví, že dobrá.

Ale uznávám, jsou poněkud dražší než ty, které zvažuješ. Tož tak.

_________________
Jsem na cestě k šípku.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19434
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: út prosinec 27 2016, 22:50    Předmět: Citovat

Můžu doporučit tu Lídláckou, nakonec v Tipě ji mají taky, jen vypadá trochu jinak, stačí na baterku do elektroloďky 180 Ah, 12 V (nabíjení tedy vypíná za 75 - 80 hodin, ale tolik času do příštího víkendu je), zrovna tak, jako na dobíjení nějaké běžné autobaterky přes noc, i na baterku do skútru. Ty tenké přívody úplně stačí, ještě jsem na žádné této nabíječce nenaměřil stálý proud přes 3,8 A. Navíc má výhodu v tom, že po nabití baterky přejde do "trickle charging", krmí baterku jehlovými impulsy, a testuje, kdy baterka odplynuje a klesne na ní napětí, v tom případě zase přejde do normálního dobíjení. Mám jednu doma, tři používáme v práci, o té páté jsem už psal, slouží jednomu fanatickému sportovnímu rybáři, nějakých 6 nebo 7 let je máme a zatím spokojenost.

Jestli si ale myslíš, že před zimou ty baterky dobiješ a na jaře nastartuješ, tak na to zapomeň.
S klesající teplotou roste samovybíjecí proud, ten navíc není stejný ve všech článcích, takže i úplně novou baterku nečinností přes zimu můžeš zničit tak, že už nabít nepůjde.
Ty baterky to chce, když se nepoužívají, tak jednou za dva týdny (nejpozději jednou měsíčně) dobít, případně i z nich nějakou tu energii odebrat a pak znovu dobít. To jim svědčí.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
BigSandy



Založen: Jul 28, 2015
Příspěvky: 790

PříspěvekZaslal: st prosinec 28 2016, 6:26    Předmět: Citovat

Hill napsal(a):

Jestli si ale myslíš, že před zimou ty baterky dobiješ a na jaře nastartuješ, tak na to zapomeň.

Baterky spinkají v teplučku ve sklepě Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19434
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: st prosinec 28 2016, 11:02    Předmět: Citovat

To jsem si myslel taky. Od Mikuláše do půlky března jsem tak přišel o dvě najednou. Jak už se předtím používaly, tak je jim šest neděl nečinnosti moc.
Proč nová může odpočívat déle, to ti nevysvětlím, ale, jestli máš volné oběživo, přesvědči se sám.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Honza_dy



Založen: Aug 20, 2004
Příspěvky: 2172
Bydliště: Brno-venkov

PříspěvekZaslal: čt prosinec 29 2016, 10:09    Předmět: Citovat

Baterku ze skútru odkládám na zimu do sklepa. Jednou za čas si z ní 2x - 3x nabiju mobil nebo jiné zařízení a potom ji zase dotlačím již zmiňovanou lídláckou nabíječkou. Zatím nebyl problém.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
weed_smoker



Založen: Dec 02, 2011
Příspěvky: 2676
Bydliště: Jaroměř

PříspěvekZaslal: pá prosinec 30 2016, 17:42    Předmět: Citovat

Na olověný do auta prej stačí trafo s jednocestnym nebo dvoudiodovym usměrňovačem,dva laněný 2.5ky dlouhý 1-2m s krokodýlama a jistič.Ty spínaný,co jsou laciný,tak se pálej.U nabíječky s UC3906 se zas vypočítávaj snímací odpory podle akumulátoru,nabíječka na víc AKU by musela mít pakeťák,kterym by se ty děliče přepínaly.Nabíječky s regulací kondenzátorama na primáru jsou OK,pokud je před nabíjením úplně odpojenej akumulátor od vozidla,aby se nepoškodila vozová elektronika přepětim(na vývodech takový nabíječky může nakmitat přes 100V).
Z nabíječek,který jsem stavěl,se nejvíc osvědčily tyristorový,obvykle klony Budínskýho nabíječe(AR A9/92,obsahoval 2 OZ 1458,bočník a tyristor za diodovym můstkem,štelování 2 10k trimry-Uvyp a Imax) nebo Valkova nabíječe(AR 1981,obsahoval 2 tyristory,tráfko a 2-trandovou náhradu UJT).S nabíječkama na bázi AT89C2051 zkušenosti nemam,ale byly vychvalovaný modelářema.Pak existovala ještě nabíječka s LM338K a s nesehnatelnym obvodem U2402B (možná U2412).
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Svářečky, UPS, nabíječe, měniče, zdroje, trafa a další Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.14 sekund