Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

C4 problém se startem
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33969
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: so prosinec 24 2016, 16:48    Předmět: Citovat

Celeron napsal(a):
Jo, vzpomínám na aféru, kdy se kolem roku 1985 řešila kvalita výroby u šádin montovaných v BAZu, třeba že do nich při dešti masivně zatékalo. Laughing Boleslavky touto chorobou netrpěly. Wink
Asi jste měli BAZku.

Mali sme 120 GLS, verzia pre export z Vrchlabi...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
vdm



Založen: Feb 27, 2008
Příspěvky: 44

PříspěvekZaslal: po prosinec 26 2016, 7:47    Předmět: Citovat

Pridal bych se zde jen s takovym dotazem. Mam v Mazde 626 uz osmilety akumulator a ted kdyz jsou teploty pod nulou neslo nastartovat. Starter toci, sice pomaleji, ale opakovane po dobu cca 5 sec. Pokud pripojim startovaci kabely, nebo baterku predem dobiju, tak to chytne normalne. Po ukonceni startovani je jeste cca 2 sekundy slyset beh nejakeho motorku, predpokladam ze je to palivove cerpadlo.
Muj dotaz tedy zni, cim byva neschopnost nastartovat zpusobena:
- pomalejsim otacenim motoru a tim nedostatecnou kompresi
- nefunkcnosti nejake elektroniky (zapalovani, vstriky, ecu) pri nizsim napajecim napeti
- nejaky jiny duvod

Pokud by to bylo z duvodu nefunkcnosti nektere elektroniky diky nizkemu napajecimu napeti, je to umyslna nefunkce te elektroniky, nebo neco odchazi?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
PixelOrgy



Založen: Sep 04, 2007
Příspěvky: 1964

PříspěvekZaslal: po prosinec 26 2016, 7:54    Předmět: Citovat

rekl bych ze neni dostatecny napeti pro zapalovani...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Eleman



Založen: Feb 21, 2011
Příspěvky: 3503
Bydliště: Český Středozápad (JO70AD)

PříspěvekZaslal: po prosinec 26 2016, 7:56    Předmět: Citovat

Většinou při nízkém napětí akumulátoru, přestože startér ještě "nějak" točí řídící jednotka odstaví vstřiky a někdy i zapalování. Je to z důvodu, aby v případě nezapálení paliva ve válcích z důvodu selhání zapalování v důsledku nízkého napětí, se toto palivo nedostalo do katalyzátoru.
V paměti závad potom najdeš závadu "nízké napětí baterie", která však ničemu nebrání a není nutné jí mazat.
Je to normální funkce, není se čeho obávat. Dobiij akumulátor, nebo ho vyměň za nový.
To u Fiata Pandy nastává při slabém akumulátoru jiný horor. Displej (palubka) se chová jak barevná hudba - zorazení se chaoticky mění a to i v případě, kdy startér ještě docela v pohodě točí. Když jsem to viděl prvně, byl jsem z toho na mrtvici, teď už vím, že je třeba vyčistik kontakty akumulátoru, dobít ho, nebo vyměnit.

_________________
Člověk se celý život učí jenom proto, aby ve stáří všechno zapomněl.
„Když už člověk jednou je, tak má koukat aby byl. A když kouká, aby byl, a je, tak má být to, co je, a nemá být to, co není, jak tomu v mnoha případech je.“ J. Werich
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
vdm



Založen: Feb 27, 2008
Příspěvky: 44

PříspěvekZaslal: po prosinec 26 2016, 9:05    Předmět: Citovat

Diky za opoved, tak nejak jsem to tipoval na umyslne odstaveni nejake elektroniky, ale to s tim poskozenim katalyzatoru me nenapadlo. Akumulator uz ma neco odslouzeno a studene pocasi mu nesvedci.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Kremik



Založen: Mar 30, 2012
Příspěvky: 3571
Bydliště: Havířov

PříspěvekZaslal: út prosinec 27 2016, 15:34    Předmět: Citovat

Vrátil bych se k původnímu tématu vlákna. Zřejmě startér bude ok, problém bych nejprve hledal v jeho ukostření.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
TAKJAN



Založen: Nov 17, 2011
Příspěvky: 6545
Bydliště: U Litomyšle.

PříspěvekZaslal: út prosinec 27 2016, 18:14    Předmět: Citovat

Tak napětí na AKU vylezlo na 14,7V, tak jsem zas dal se zpětným vybíjením.
Jinak výměna AKU, kde ji jen přehodíte je pohoda. Nevím jak u ostatních značek, ale bawo od cca 2005 má IBS (inteligent battery senzor) který hlídá napětí, proud a teplotu baterky. Musí se nastavit diagnostikou typ a kapacita, aby nabíjení bylo OK. AKU samozřejmě ten drahý, pro vyšší napětí a nabíjecí proudy. Pak to samo řídí jak nabíjet, ví dodaný a odebraný náboj, tj vybitou to rve dokud není moc teplá, při zátěži to nedobíjí, pod kopec zas jo atd. Kdo to neví, nacpe tam normální a za rok, dva sbohem. Ještě že to nemám, ale chytrý altík už jo, ale chybí tam ten třetí drát:-))

_________________
Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Celeron



Založen: Apr 02, 2011
Příspěvky: 17826
Bydliště: Nový Bydžov

PříspěvekZaslal: po leden 02 2017, 11:43    Předmět: Citovat

Mezi svátkama jsem prošel a vyšůroval celou silovou elektrickou cestu od baterky ke startéru jak + tak -. Baterku dal na baterkovej trapič (viz jiný vlákno zde). Při zatížení 10A dala 41 Ah, což si myslím že je na 56 Ah baterku po 8 letech docela dobrý.
Včera celej den dobrý, dnes přijdu do garáže kde je 4 st. C. otočím klíčkem a zase se motor nepřevalil, jako by se vrátil a normálně nastartoval. Po selou dobu jsem držel klíček v poloze start. Tak jsem vyrazil za automechanikem/ autoelektrikářem a podle toho výše popsanýho chování to propouštějící vstřik být nemůže, to by se motor vůbec nepřekulil. Baterka to být taky nemůže, spínací skřínka taky ne, buď přechoďák v ovládací cestě, když jsem silovou prošel a nebo startér. Tak jsme se dohodli, že až to bude dělat aspoň v poměru 1:1 tak mu C4 hodím na dílnu.

_________________
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Lukas-Peca



Založen: May 06, 2007
Příspěvky: 4050
Bydliště: Zlín

PříspěvekZaslal: po leden 02 2017, 11:49    Předmět: Citovat

Někdo tu zmiňoval brutální metodu na testování startovací soustavy, zařadit jedničku, zabrzdit a krátce sepnout startér. Napětí na baterce by nemělo poklesnout pod 8 V, jestli si dobře pamatuju. Tím poznáš, jestli je problém ve vnitřním odporu baterky nebo v přechoďáku.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
soucek



Založen: Mar 24, 2005
Příspěvky: 657

PříspěvekZaslal: po leden 02 2017, 13:44    Předmět: Citovat

Sandal napsal(a):
Já teda provozuju jenom VW.Mám tři auta a se dvěma jezdím.Samozřejmě nejlepší držák byl Golf II.Nyní mám Golf IV a to je normálně cesta do pekel.Zatím jsem nedokázal auto opravit tak aby jsem na diagnostice nenašel jedinou chybu.To je prostě furt něco.ABS,ESP svítí jako blázen skoro pořád,zaseklý zadní třmeny na ruční brzdě,vytlučený uložení zadní nápravy,nefunkční centrální zamykání,špatný zámky ve dveřích,zaseklá regulace lopatek turba,váha vzduchu posílá nesmysly,špatný čidla teploty,utržený stahovačky oken,zarezlý zadní stěrač,vytlučený dorazy zadních tlumičů....a to bych moh pokračovat dál a dál.Pořád opravuju.Naštěstí to auto už znám natolik,že už vim co a kam šahnout aby auto zase šlapalo.Ne VW rozhodně neni pupek světa.

No vidíš a já mám zase několik let Golf VI a zatím drží bez problémů....ťuk, ťuk.
Pravda, je tam rozdíl minimálně 10let, ale i tak.

_________________
Pivo lahvový....a půl je hotový.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Celeron



Založen: Apr 02, 2011
Příspěvky: 17826
Bydliště: Nový Bydžov

PříspěvekZaslal: po leden 02 2017, 14:15    Předmět: Citovat

Lukas-Peca napsal(a):
Někdo tu zmiňoval brutální metodu na testování startovací soustavy, zařadit jedničku, zabrzdit a krátce sepnout startér. Napětí na baterce by nemělo poklesnout pod 8 V, jestli si dobře pamatuju. Tím poznáš, jestli je problém ve vnitřním odporu baterky nebo v přechoďáku.

U robotický špajzky nelze. Bez neutrálu a sešláplý brzdy startér ani necvakne.

_________________
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
breta1



Založen: Sep 09, 2005
Příspěvky: 3490

PříspěvekZaslal: po leden 02 2017, 15:36    Předmět: Citovat

Zkusím tipnout, jak vlákno dopadne - vadná baterka.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Celeron



Založen: Apr 02, 2011
Příspěvky: 17826
Bydliště: Nový Bydžov

PříspěvekZaslal: po leden 02 2017, 17:02    Předmět: Citovat

To jsem zapoměl napsat. Jak jsem byl u autoelektrikáře, tak se na baterku cvaknul startovacím zdrojem, kterej dokáže natočit nákladního dehta i bez baterky a stále stejný.
_________________
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Martin_Fio



Založen: Dec 28, 2005
Příspěvky: 190

PříspěvekZaslal: po leden 02 2017, 18:49    Předmět: Citovat

Zdravím, osobně bych si to typnul na uhlíky startéru, jsou tam 4, pokud jeden občas nedolehne, motor startéru nemá dostatečný moment a kontrolky nepohasínají apod. Baterka s vysokým vnitřním odporem by spíše způsobila pokles napětí při startování. Přechoďák ve stykači bych nevyloučil, občas se vlhkost dostane po svorníku kontaktu až ke kontaktu. Nemůže být problém s přechďákem na pojistce? C4 nemá asi startovací relé, problém může být spínačka, jenž spíná přímo proud selenoidu starteru, ten může být nedostatečný k žádoucímu přítahu a kontakt se propaluje. Provedení starteru může být více - Valeo, Bosch, co jim přišlo pod ruku.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Celeron



Založen: Apr 02, 2011
Příspěvky: 17826
Bydliště: Nový Bydžov

PříspěvekZaslal: so leden 14 2017, 15:14    Předmět: Citovat

Tak jsi měl pravdu jeden uhlík se musel asi někdy napříč kus odštípnout a v držáku se naklonil asi o 15 stupňů a vyloženě se kejklal sem a tam po směru točení startéru. Občas asi neměl správný dotek na některou lamelu případně na obě najednou. Asi záleželo na pozici, v jaký startér a uhlík při předešlý akci zůstal, nebo jak se to proklepalo za jízdy, takže se to skutečně chovalo značně náhodně.
Já si říkal, že takovýhle věci nemůže dělat baterka, ta má ještě podle předešlýho Pikača 2-3 roky čas. Smile
Díky za rady!

_________________
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4
Strana 4 z 4

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.16 sekund