Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 17828 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: pá prosinec 23 2016, 20:25 Předmět:
EKKAR napsal(a):
ale než jsem ho tam dal, to bylo ku*ev a p*č pokaždý, než se baterka z auta vydolovala ...
A vo ty dva šrouby, co držely na 1000MB plechovej deklík jsem si několikrát pěkně vorval ruku, hlavně když se tam vracela zpět.
Jinak M-ková šáda zmrzačila mýho známýho. Blbec si nedal přes baterku ten třmen tvaru U co drží baterku a nasadil jen plastovej dekl. Později to napálil asi 75km/h pravou stranou do příkopa, bohužel 5 m před betonovým výjezdem na pole. Pravá strana na šrot, jemu by se skoro nic nestalo ale... Jak při nárazu "vyskočil! nahoru zadek auta, baterka vylítla z kukaně, urvaly se póly, vyrazila zadní opěradlo a flákla do sedadla řidiče a přerazila mu cemr. Do konce života byl na vozejku... To kvůli lenosti při každým vyndání baterky rozdělat a zase vrátit jednu desítku matku.... _________________ Jirka
Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 17828 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: pá prosinec 23 2016, 20:35 Předmět:
PixelOrgy napsal(a):
Ja zas vytahoval ted o vikendu baterku,
Píšeš o Prasátu?
Už jsem zapoměl, co to bylo za auťák, něco z USA, snad Pontiac. Bývalý spolupracovník, co je ujetej na Ameriky mi říkal, že kvůli baterce musel vyndat motor. Prostě se nepočítá, že životnost auta bude větší než baterky... No kdyby vydržela v každým autě 11-12 let, co v Xsaře, tak to možná není tak zcestný. Kolik je vlastně počítaná průměrná životnost auta v rozvinutý konzumní společnosti? _________________ Jirka
S těma baterkama je zajímavá jedna věc. U novýho auta klidně vydrží osm, deset let. Pak koupíte novou, lhostejno zda nějakou super nebo Jing-ling a po třech letech šlus...
Životnost auta? Mno, oficiálně se s tím nikdo nechlubí, ale viděl bych cíle výrobců tak 200-300.000 km max. Jejich zájem není, aby to vydrželo dvacet let a ujelo půl mega.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31966 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: pá prosinec 23 2016, 21:00 Předmět:
Veřejně nepublikovaný stanovisko automobilky Škoda Auto vyslovený na interním školení pro pracovníky nejmenovanýho velkoprodejce ND:
předem navrhovaná životnost vozidel z produkce po roce 2015 je 5 let nebo 250 000 km - cokoliv je nad tuto hodnotu, brzdí ekonomickej růst ... Dokonce předem navržená životnost motorů 1.0TSi (tříválec s přímým vstřikem, aktuálně verze 66 a 81kW) je pouhejch 185 000 km ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Nov 17, 2011 Příspěvky: 6545 Bydliště: U Litomyšle.
Zaslal: pá prosinec 23 2016, 21:05 Předmět:
To znám exoty, co měli nějakou 120Ah pararelně v 100vce jen položenou za zadními sedadly _________________ Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Založen: Mar 21, 2006 Příspěvky: 33972 Bydliště: Bratislava
Zaslal: pá prosinec 23 2016, 21:06 Předmět:
Radovan_79 napsal(a):
S těma baterkama je zajímavá jedna věc. U novýho auta klidně vydrží osm, deset let. Pak koupíte novou, lhostejno zda nějakou super nebo Jing-ling a po třech letech šlus...
Lebo vacsina toho, co sa u nas predava, je totalny smejd. V roku 2008 som kupil Exide a stale funguje. Ani som ju nikdy nenabijal.
No já si to pamatuju i ze škodovky stodvacítky, první baterka (AKUMA) dala osm let a pak (taky AKUMA) co tři roky pápá.
V autě (Ford Fusion 2009) je pořád původní a taky jsem jí nenabíjel. Jakmile tahle exne, tak pak tam bude každá další baterka na dobu T+měsíc (T=záruční lhůta).
Založen: Oct 30, 2010 Příspěvky: 6612 Bydliště: Praha
Zaslal: pá prosinec 23 2016, 21:24 Předmět:
Teď před zimou jsem vyhazoval z auta Bannerku koupenou na jaře 2004, což je životnost řekl bych velice slušná. A to s ní ješte stále šlo nastartovat, i když už to bylo značně nejisté, někdy se na první pokus startér zastavil před HÚ a muselo se chvíli počkat a startovat znovu. Tak už jsem to na zimu radši řešil
Založen: Jul 21, 2006 Příspěvky: 25741 Bydliště: skoro Brno
Zaslal: pá prosinec 23 2016, 21:41 Předmět:
Bojujete jen s aku - kámoš '"Rambo", když mu u škodovky chcípla spojka, tak povolil šrouby, sám si sundal motor (prostě ho vzal do náruče a odnesl), vyměnil spojku a motor nasadil zpátky. _________________ Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Založen: Nov 17, 2011 Příspěvky: 6545 Bydliště: U Litomyšle.
Zaslal: pá prosinec 23 2016, 21:49 Předmět:
Jo, to brácha taky takhle měnil motor v zimě večer, protože ráno musel jet za holkou. Odhodlání a síla převeliké.
S těmi AKU mi to přijde jak loterie. Značka neznačka, něco vydrží, něco ne. Mě teda vždy aspoň pět let. Ale rozmazluju je teda. Teď třeba auto na dobíječce pár dní a cca 100mA to vyhnalo už na 14,2V. Víc už ale nevyleze. _________________ Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Zdeněk: No jó, tak vyndat ze škodovky motor není moc kumšt, pár šroubů, hadiček, pár drátů a šup ho ven. Ke všemu se dobře může, v porovnání s tím, jaká jsou auta dneska...
Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 17828 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: so prosinec 24 2016, 14:28 Předmět:
Jo, vzpomínám na aféru, kdy se kolem roku 1985 řešila kvalita výroby u šádin montovaných v BAZu, třeba že do nich při dešti masivně zatékalo. Boleslavky touto chorobou netrpěly.
Asi jste měli BAZku. _________________ Jirka
Založen: Jan 19, 2005 Příspěvky: 3375 Bydliště: Haná / N.J.
Zaslal: so prosinec 24 2016, 14:36 Předmět:
My měli užovku GLS (r.v. 79), nepamatuju nějakou vážnější závadu. Během studia na učilišti sem tam opravil a dodělal pár věcí: relé dobíjení (na ten vrub batest), rádi, mlhovky, připomínání světel, opravil tyristor cyklovač (chyba doběhu), relé pro manuální zapínání ventoše chladiče... Jako studijní mteriál perfek. Cyhběl jen 5r.s. Šla do světa se 100tkm, dnes už bych ji nedal a nechal jako dospívajícího veterána.
U toho citrona (ex. měla C3, 1.4 HDI) se taky pokákl starter - jednou nastartoval na škrtnutí, podruhé se ani nepokusil škytnout. Přístup zezadu motoru tak pro gynekologa - takže šel do servisu, po výměně už OK.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31966 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: so prosinec 24 2016, 15:01 Předmět:
Mám těžký podezření na jednu věc - pokud se origo baterka v autě instalovaná z výroby poondí po 8-10 letech a nahradí se novým kusem z druhovýroby, kterej se odporoučí po například už jen 2-3 letech, tak že to není vinou horší kvality toho aftermarket kusu baterky, ale že to je způsobený zanedbáním údržby nabíjecí soustavy toho 8-10letýho auta. Kdyby se totiž majitel aspoň pokusil spolu s výměnou baterie znovu zkontrolovat i celý nabíjení alternátorem počínaje (řemen, huhlýki, ložiska a diody) přes regec až po správně vodivý ukostření motoru i baterky a v rámci náhrady baterie všecko uvést do výchozího stavu, vydržely by ty "druhý" baterky určitě to samý, co ty originální ... Takhle má sice auto novou baterku, ale kvalitu zdrojový soustavy nikdo pořádně nezná a nevrátí na výchozí stav a když se začne sypat altík, pozná se to až podle toho, že mizerným dobíjením předčasně zničená baterka padne na krovky ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3, 4Další
Strana 3 z 4
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.