Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

bzukot koncového zesilovače v autě

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Autorádia
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
hero



Založen: May 13, 2007
Příspěvky: 98
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: st prosinec 21 2016, 18:25    Předmět: bzukot koncového zesilovače v autě Citovat

Zdravím.
Mám jedničkového Superba 2007 Laurin&Klement, audio systém originál DX v kufru changer na 6 cd a zesilovač. Poslední dobou se mi projevuje závada, začalo to špatnou autobaterií, jak před 14-ti mrzlo, tak baterka šla, auto bylo několik dní bez šťávy, baterku jsem dal novou, ale před tím jsem to musel nastartovat přes kabely, abych popojel. Když jsem vyjel s novou baterkou, tak mi něco cvakalo jakoby v pravém zadním kole, jako kdyby brnkal o ráfek drát, a když jsem dosáhl rychlosti 50km/h tak to ztichlo, a ve 40km/h to zase začlo. Pak mi elektrikář řelk, že to dělá koncák co je v kufru. Podotýkám, že do té doby jsem rádio vůbec nezapínal, a když jsem zapnul, tak se to nedalo poslouchat, bzukot jakoby dle otáček motoru. Tak jsem se objednal k elektrikáři, a když jsem cca za tři dny k němu jel, tak už koncák při vypnutém rádiu necvakal, nicméně při poslechu hudby, zřetelné bzučení měnící frekvenci dle rychlosti. Elektrikář mi asi po pěti hodinách volal, neštasnej, že nic nenešel, že se to opravilo samo, a že nebudu nic platit. Z radosti, že mi v autě muzika hraje jako dřív jsem mu vnutil pětikilo a odjel. Týden jsem autem nejezdil, až dnes , pustím rádio, bzučení. Ujel jsem asi 150 km, čekal jsem jestli to přestane, dokonce jsem zadni opěradla sklopil, aby do kufru mohlo teplo, a pořád bzukot. Tak jsem zase objednal, zavezl jsem kolegu domu, asi 10km, a ještě jsem jednou zapnul rádio, a už to přestalo, muzika krásně bez rušení. Volám to elektrikáři, řekl, že by to mohly dělat elity, že se musí znovu naformátovat, aby dosáhly plnnou kapacitu. Přijde mi to divné, po týdnu. Poradí někdo? Díky Díky Díky
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu MSN Messenger
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31843
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: st prosinec 21 2016, 18:44    Předmět: Citovat

Má ten koncák nataženou vlastní kostru až zepředu od baterky kabelem o stejným průřezu, jakým je učuněnej přívod +12V, nebo je kostřenej jen na kastli?
Jestli tam je kostra jen na plech, tak si natáhni /nechej natáhnout ten kabel zepředu od baterky a bude po bzučení. To co popisuješ je zemní smyčka buzená alternátorem a uzavřená přes nedokonale pospojovaný plechy kastle. Musíš dosáhnout co nejnižší impedance celýho napájení a bude pomoženo...

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Cowley



Založen: Feb 04, 2005
Příspěvky: 3291

PříspěvekZaslal: st prosinec 21 2016, 18:52    Předmět: Citovat

A dela to jenom radio nebo i dalsi AUX vstupy (CD, USB apod)?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
hero



Založen: May 13, 2007
Příspěvky: 98
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: čt prosinec 22 2016, 4:43    Předmět: Citovat

Sorry, že reaguju až teď, padla na mě únava, a přes snahu vyřešit problém s muzikou, (na které mám závislost jako prase), jsem usnul a doteď chrápal. Jinak poslouchám pouze cd z changeru, mám tam Floydy, zeď, division bell, taky child in time od deep purple, a podobnou (pro mě nejdokonalejší hudbu) a poslouchám to furt dokola, takže stanice rádia vůbec nemám naladěné-uložené, dopravní info vypnuté.
Přiznám se, že ani nevím jaký přesně zesilovač tam je, ani výkon. Koupil jsem to ojetinu, původem z anglie, mám 6ti hrnek tdi 120 kw přečipovaný na 200hp. Dle mého názoru špičkové audio, poslouchám na plné volume, bez zkreslení, nikdy jsem v autě neměl lepší, ani nikdo kdo mě kdy vezl. Bude mi 50, od 18ti jezdím s pár přestávkama jako profik, mam "déčko" , dá se říci, že jsem víc prožil za jízdy. Teď pro Ekkar: vzhledem k tomu, že šetřím brzdy, podřazuji, tedy brzdím motorem, a stará škola, spojka -vyřadit- meziplyn- spojka- nižší kvalt, přišel jsem na to, že to nejsou otáčky motoru, ale dle rychlosti, takže altík to nebude, ale co mě nenapadá. S elektrikou nikdo nic nedělal, neteče mi tam, když jsem jezdil každý den bylo to v poho, bohužel jsem jel trochu rychleji na dálnici, dostal jsem na půl roku distanc Embarassed tak teď pouze nejnutnější, nerad bych "mařil". Ale to co mi řikal elktrikář o těch elitech, se mi nezdá, po týdnu - 10ti dnech, ale ten koncák uřčitě má svůj vlastní odrucovací filtr pravě kvůli alternátoru, a kdyby tam byl nějakej kond trochu nemocnej z horka (auto černý, a zesilovač je zhruba dva cenťáky pod zadním platem v kufru, není tam termo izolace jako v kabině) , nemohlo by se to právě takhle projevovat? Rolling Eyes
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu MSN Messenger
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31843
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: čt prosinec 22 2016, 10:07    Předmět: Citovat

Déčko jsem si nepořizoval, ale céčko mám taky, řadit s meziplynem umím a dělám to, i když na to mladší generace kouká u osobáku jak jelen na fialovou laň - hlavně že automaty ve sportovním režimu už si dávají "špricku" taky...

Ale s tím kabelem to zkus, vem startovací kabel, natáhni ho kolem auta zepředu od baterky dozadu k zesíku a uvidíš ... Jsou to prostě úbytky napětí NĚKDE NA SPOJÍCH plechů v kastli, přes který se uzavírá napájecí proud toho zesilovače - takhle se dostanou přes napájení ze špatně ukostřenýho plechu na stínění signálovejch vodičů a odtamtud na vstupy. Pak auto jednou hrkne přes koleje nebo aby se nepatrně roztáhla ohřátím a přestane to, jak se ten spoj zase dokonale prokostří. A stačí aby se kastle nechala vystydnout přes noc, ona zase v těch spojích maličko povolí a studeňák je zpátky. Buď si natáhni napájení přímo od baterky, nebo si můžeš vzít céóčko a postupně zezadu dopředu provařit na pár místech všecky styky plechů který najdeš ...

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
hero



Založen: May 13, 2007
Příspěvky: 98
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: čt prosinec 22 2016, 17:29    Předmět: Citovat

Zdarec.
Dneska jsem to znovu zkumal, když při poslechu cd dám pauzu, a zvuk naplno, tak to vrnění je taky trochu slyšet, ale není to od motor, když proturuju, tak nic, ale stačí pustit brzdu a když se to ze svahu pohne, tak je slyšet přesně jak zvyšuje frekvence. Ale vůbec mě nenapadá co by tam mohlo být, aby to mohlo takhle rušit. Dám to po svátcík k panu elektrikáři, přesně mu to popíšu, snad na to přijdem. Ale s tím extra kabelem přímo od baterky to zkusím, až nějakej seženu. Musím s tím totiž popojet abych zjistil jestli to pomohlo, takže to napřed vezmu vrchem přes auto. Jínak díky za rady Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu MSN Messenger
Jimmi2



Založen: Jan 04, 2010
Příspěvky: 1178
Bydliště: Praha, Teplice

PříspěvekZaslal: čt prosinec 22 2016, 17:51    Předmět: Citovat

Senzor ABS.........? Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
dred



Založen: Apr 08, 2007
Příspěvky: 1753
Bydliště: Handlová

PříspěvekZaslal: čt prosinec 22 2016, 18:00    Předmět: Citovat

vyzerá to ako rušenie signálom zo snímačov otáčania kolies pre ABS. ..už ma predbehol Jimmi2


"nové" ukostrenie - mínus od baterky k zosilovaču by malo pomôcť
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Jimmi2



Založen: Jan 04, 2010
Příspěvky: 1178
Bydliště: Praha, Teplice

PříspěvekZaslal: čt prosinec 22 2016, 18:16    Předmět: Citovat

Spíš projít všechny kostry, nejlépe dle schématu. Tam bývá napsané i umístění.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
dred



Založen: Apr 08, 2007
Příspěvky: 1753
Bydliště: Handlová

PříspěvekZaslal: čt prosinec 22 2016, 18:20    Předmět: Citovat

...to mu teda prajem pevné nervy a hodne zdaru..
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
hero



Založen: May 13, 2007
Příspěvky: 98
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: čt prosinec 22 2016, 21:30    Předmět: Citovat

to mě nenapadlo, díky moc za vaše rady, přetlumočím tomu svému elektrikáři, snad už si stím poradí. Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu MSN Messenger
fredis



Založen: Nov 17, 2004
Příspěvky: 5162
Bydliště: Třebíčsko

PříspěvekZaslal: st leden 04 2017, 16:04    Předmět: Citovat

Tak jak si pán poradil? Wink
_________________
Rotor rotuje a stator stagnuje...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Autorádia Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.19 sekund