Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

ŠKODA OCTAVIA I r.v.2004 DIESEL žhavení

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
salieri



Založen: Oct 21, 2016
Příspěvky: 4

PříspěvekZaslal: pá říjen 21 2016, 18:56    Předmět: ŠKODA OCTAVIA I r.v.2004 DIESEL žhavení Citovat

Děkuji za přijetí.U mého auta začalo zlobit žhavení.Občas to žhaví (chytně ráno krásně),ale většinou ne.

našel jsem konektor v motorové části,kde se dá oddělit žhavící lišta od napájení.Vodiče,co jdou z vozidla (jsou tam dva +) jsou proti mínusu bez napětí. měřil jsem vše až po žhavící lištu.Žhaviče byly nedávno dávány nové.

Šel jsem tedy cestou do interiéru. relé 109 by mělo napájet palivové čerpadlo + napájí cívku relé 103,které spíná právě ty žhaviče.Obě dvě relé jsou v pořádku.

Po sepnutí nemají přechodový odpor.Ale je jiný problém.Po sepnutí klíčku je na jednom vývodu cívky relé 103 proti zemí + a na druhé vývodu cívky - (tento mínus je také spínaný).Když tento mínus měřím proti kastli jsou tam 3V. na vývodech pro cívku pro toto relé 103 je po zapnutí klíčku 8,5V.při zatížení tohoto napětí cívkou relé,tak napětí spadne o hodně.

Když jsem připojil kostru na chvíli natvrdo,tak relé seplo,žhaviče žhavily,ale pořád žhavily.Moje otázka zní.. kam jsou napojeny dráty pro cívku z tohoto relé? To relé musí něco ovládat....nějaký termostat na žhavičích nebo na motoru ne? přece za jízdy nežhaví pořád.

PS:předem píší,že jeden žhavič není v liště zapojen,protože se zalomil ten starý.


Naposledy upravil salieri dne pá říjen 21 2016, 19:03, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Kvicala_r



Založen: Jan 19, 2005
Příspěvky: 3367
Bydliště: Haná / N.J.

PříspěvekZaslal: pá říjen 21 2016, 19:01    Předmět: Citovat

Většinou do nějaké jednotky - motorové/komfortní. Ta si hlídá třeba i to, že už uplynul čas žhavení, nebo je motor teplý. Nějaký úbytek při sepnutí (nejspíš tranzistorem) se předpokládat dá - ale 3V mi připadají celkem dost. To jsi měřil se zátěží odpovídající tomu relé?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
salieri



Založen: Oct 21, 2016
Příspěvky: 4

PříspěvekZaslal: pá říjen 21 2016, 19:05    Předmět: Citovat

takto : na svorkách pro to relé 103 je bez zátížením toho relé jen 8,5V.

Jak relé nacvaknu a měřím napětí na cívce tak skoro nulové

jak odpojím relé 103....na jednom fastonu pro cívku je + .tam proti mínusu naměřím 12,5V

na druhém je mínus a zde mezi plusovým přivodem na cívku je tech 8,5V (bez zatížení relé) a mezi mínusem na karoserii je právě to napětí 3V,které se mi tímto ztrácejí pro tu cívku relé.

když vyndám relé 109 tak již pro cívku relé 103 nemám ani plus ani mínus.

protože oba dva jsou odněkud spínané. To plus by mělo být z toho relé 109 ,ale mínus nevím

hodně bych u uvítal schéma té části žhavení.....hlavně od toho relé 103 ,kam to vede .nemůžu nikde nic najít Cry
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Milan_F



Založen: Oct 03, 2005
Příspěvky: 1527
Bydliště: nedaleko Humpolce

PříspěvekZaslal: pá říjen 21 2016, 19:25    Předmět: Citovat

Žhavení funguje při teplotách menších než 5°C. Pro simulaci nízké teploty je potřeba vypojit konektor teplotního čidla na motoru. ŘJ se pak domnívá, že je kosa a sepne žhavení na max. dobu. Ještě je záhodno zkontrolovat ono teplotní čidlo. Nepíšeš co máš za motor.

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
mi-ro



Založen: Feb 08, 2005
Příspěvky: 7937
Bydliště: rovina u Kolína

PříspěvekZaslal: pá říjen 21 2016, 20:23    Předmět: Citovat

Tím chceš jako říct, že nad 5C nežhaví?
_________________
..to bude jen ňákej odpůrek
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Milan_F



Založen: Oct 03, 2005
Příspěvky: 1527
Bydliště: nedaleko Humpolce

PříspěvekZaslal: pá říjen 21 2016, 20:51    Předmět: Citovat

Nežhaví, nebo jen velice krátce. Arrow Dieselpower forum
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
misocko



Založen: Jun 26, 2009
Příspěvky: 1283
Bydliště: Hlohovec (Sk)

PříspěvekZaslal: pá říjen 21 2016, 21:18    Předmět: Citovat

vsetky napetia odporucam merat s nejakou zatazou, je to vsetko spinane polovodicmi a tam toho namerias. Ci zhavy aj nad 5°C, mysim ze ano, kedze dokonca prizhavuje pocas jazdy (mam staru fabku 2001 a je to vidiet na prebliknuti / pohasnuti svetiel. moje PD vsak toci s odpojenym zhvenim na drc aj pri minusovych teplotach, (pravda je to dost tvrde , ale chyti hned). To ti uz teraz nechyta na otocenie?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
mi-ro



Založen: Feb 08, 2005
Příspěvky: 7937
Bydliště: rovina u Kolína

PříspěvekZaslal: so říjen 22 2016, 7:12    Předmět: Citovat

Moje Felda 1.9 D žhaví vždy, pokud není teplý motor po předchozí jízdě. Jinak nenastartuju.
_________________
..to bude jen ňákej odpůrek
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
misocko



Založen: Jun 26, 2009
Příspěvky: 1283
Bydliště: Hlohovec (Sk)

PříspěvekZaslal: so říjen 22 2016, 8:22    Předmět: Citovat

Jasne, felda ma predkomorku. A otazne je ci aj salieri nema predkomorku a teda motor bez turba...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
salieri



Založen: Oct 21, 2016
Příspěvky: 4

PříspěvekZaslal: so říjen 22 2016, 10:40    Předmět: Citovat

Motor je 1,9 TDi. Nejdřív se mi zdálo,že je někde špatná kostra,když jsem mezi tím spínaným mínusem a kastlí auta naměřil 3V.ALe ono to mínus je spínané Rolling Eyes
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
salieri



Založen: Oct 21, 2016
Příspěvky: 4

PříspěvekZaslal: so říjen 22 2016, 15:56    Předmět: Citovat

tak při odpojeném teplotním čidle na motoru žhaviče žhaví.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
misocko



Založen: Jun 26, 2009
Příspěvky: 1283
Bydliště: Hlohovec (Sk)

PříspěvekZaslal: so říjen 22 2016, 16:53    Předmět: Citovat

Tak VAG a pozriet aku teplotu to cidlo ukazuje, zrejme ukazuje vela a tym paxom riadiaca jednotka nedava signal na zhavenie.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Milan_F



Založen: Oct 03, 2005
Příspěvky: 1527
Bydliště: nedaleko Humpolce

PříspěvekZaslal: so říjen 22 2016, 18:49    Předmět: Citovat

salieri napsal(a):
Motor je 1,9 TDi.


Tos nám toho prozradil. Víš kolik typů se skrývá pod "1,9 TDi"?!?

Kód motoru uveď.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.16 sekund