Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31852 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st říjen 05 2016, 21:16 Předmět:
Vytáhnout se to určo dá, akorát to táhlo musíš odpojit vzadu od převodovky a vepředu vyndat šaltrpáku. Vzadu to je myslím našroubovaný v ose táhla podélně, vepředu je na konci taková kostka s dírou na kuličku na konci šaltrpáky. A někde pod nádrží je ta spojka. Určitě to není vedený nad nádrží, protože horní stěna nádrže je zároveň podlaha pod zadníma sedákama ... A spodek nádrže je kolem těch táhel i kolem převodovky "vybranej", dokonce pro novější kusy je to vybrání větší, protože pětikvaltová převodovka byla delší = sahala dál dopředu než 4Q a kvůli tomu se musela upravit i původní nádrž ... Jsou tam doslova kapsy, propojený napříč kusem hadice, aby se benál dostal z pravý půlky do levý, jinak by ho cca 5 litrů trvale zůstávalo vlevo od toho vybrání - odběrná trubka je jen v pravý "kapse". Ale jestli je pošoupnutej agregát vůči kastli, je od toho určitě zmršená zadní geometrie a auto bude i na to tahání vozejku po louce jezdit naprosto blbě. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Oct 11, 2010 Příspěvky: 3477 Bydliště: SK
Zaslal: st říjen 05 2016, 21:36 Předmět:
Ako si pisal Karel, ta jednotka robi posun osky do zadu, lebo rychlostna páka ide do predu a otoč osky u jednotky do jednej strany a troky do druhej strany .Ta jednotka nejde vobec zaradit ale troka urcite s mensimi probl.ide.Nemoze byt ohnuty koniec rychl.páka,lebo ktovie co s nou robili.Boli to len 15 rocne deti co ho ukradli.Ani rychlosti hadam nepoznali dobre.
Založen: Jun 26, 2009 Příspěvky: 1283 Bydliště: Hlohovec (Sk)
Zaslal: st říjen 05 2016, 21:52 Předmět:
na ohnutu rychlostnu paku zabudni, skusal si ju ohnut? ja ano , vo zveraku..., bez sance, takze to ze do nej niekto kopne alebo ju chce ohnut asi nee. akor povolia nejake spojky ako tu uz bolo spomenute, alebo je fakt posunuta cela motor / prevodovka , staci malo, na to aby uz rychlost nesla zalozit - ja som mal cosi vybybe a isla zalozit spiatocka iba s "rozbehom" paky, skratka sa muselo na to rychlo, potom som rozbrusil pilnikom ulozenie paky aby sa dala zatlacit viac do polohy...
Založen: Feb 25, 2008 Příspěvky: 18672 Bydliště: Rychnovsko
Zaslal: čt říjen 06 2016, 5:01 Předmět:
No vytáhnout a zase namontovat řadící táhlo , když je auto na zemi nejde . I na zvedáku je to ojeb . Odhaduji pro tiktaka samého neřešitelný problém . No a žádné gumy na šalttáhlu nemám , jo tvrdou plastovou propojku ano . Jinak obecně u těchto starších převodovek jde jak jednička , tak zpátečka opravdu blbě i za jinak dobrého stavu ....
Založen: May 22, 2006 Příspěvky: 2559 Bydliště: Posázaví (JN79LT)
Zaslal: čt říjen 06 2016, 10:09 Předmět:
A nemůže bejt spíš přeskočenej synchron?Povyskočený kameny v synchronu nedovolej zařadit kvalt. _________________ Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat
Založen: Feb 21, 2011 Příspěvky: 3502 Bydliště: Český Středozápad (JO70AD)
Zaslal: čt říjen 06 2016, 11:32 Předmět:
Jednička na šáde 120 není synchronizovaná. _________________ Člověk se celý život učí jenom proto, aby ve stáří všechno zapomněl.
„Když už člověk jednou je, tak má koukat aby byl. A když kouká, aby byl, a je, tak má být to, co je, a nemá být to, co není, jak tomu v mnoha případech je.“ J. Werich
Kdybych věděl, že to tu budeme řešit tak bych si nechal všechny knížky i katalog náhradních dílů. Zkusím si vzpomenout co je třeba. Tak např. Táhlo řazení se nedá vytáhnout bez demontáže pohonného agregátu z vozu. Při demontáži motoru je nutné podložit převodovku v místě spojky protože bez motoru tato část vlastní vahou a pokud auto stojí na kolech tak i sílou pružin náprav klesne a OHNE tyčku řazení. Možná si ještě něco vzpomenu.
Jednička má synchrony.
Založen: Mar 28, 2012 Příspěvky: 7824 Bydliště: Brno
Zaslal: čt říjen 06 2016, 15:44 Předmět:
Já jsem měl pro účely demontáže motoru uřízlou lešenářskou trubku a kus řetězu- trubku jsem dal za motor (bráno odpředu vlastně před motor), sedla si na nosníky, které jsou po stranách motorového prostoru. Řetěz jsem obepnul spodem kolem převodovky, ručně našponoval a zajistil kolem trubky osmičkou šroubem s matkou.
Potom jsem vytáhnul motor, převodovka klesla tak o dva, tři cm, nikdy jsem táhlo řazení neohnul.
A dalo se s tím pak i popojíždět (jako ručně, tlačením). _________________ Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
Založen: May 22, 2006 Příspěvky: 2559 Bydliště: Posázaví (JN79LT)
Zaslal: čt říjen 06 2016, 16:14 Předmět:
Mě to nedalo a díval jsem se na řez převodovky a synchron tam je.Možná taky že 120L ho nemá a LS a GLS jo.Nevim. _________________ Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat
Založen: Feb 21, 2011 Příspěvky: 3502 Bydliště: Český Středozápad (JO70AD)
Zaslal: čt říjen 06 2016, 17:26 Předmět:
Tak jo, máte pravdu - všechny dopředné převodové stupně jsou jištěné synchronizací. Ale za tím plechovým domečkem s gumovými silentbloky tvořícími spojku táhla řazení si stojím, nachází se přibližně pod nádrží. Další spojka táhla řazení se nachází kousek za šatrpákou ve středoném nosníku podlahy (tunelu) - jedná se pouze o šroubový spoj s gumovou podlžkou.
A nemusí být posunutý celý agregát, pamatuji, že zejména u starších modelů stačilo, aby byly prosednuty nebo natrženy silentbloky motoru na zadní trubce, čímž se motor zaklonil a už se blbě řadilo. _________________ Člověk se celý život učí jenom proto, aby ve stáří všechno zapomněl.
„Když už člověk jednou je, tak má koukat aby byl. A když kouká, aby byl, a je, tak má být to, co je, a nemá být to, co není, jak tomu v mnoha případech je.“ J. Werich
Ano s předchozím účastníkem. I ty silenty. Přesně to mi dělalo. Měl jsem 120 GLS 30 let a o autě dost vím. Kromě převodovky a motoru nadrobno jsem měl všechno rozdělané. Synchrony všude měly všechny.
Založen: Oct 11, 2010 Příspěvky: 3477 Bydliště: SK
Zaslal: čt říjen 06 2016, 18:03 Předmět:
Zacina to byt zaujimeva debata.Ja mam 120GLS rok vyroby neviem,synchrony jednotku maju teda vsetky GLS.Ja som uz po roku na nej menil blok prevodovky aj motora.Aj hruška v prevodovke sa zlomila na tejto 120-ke v ostrej zatačke pri pomalej jazde.Potom uz nic vazne nebolo s nou.Ja som si tiez skoro vsetko na nej robil sam.Aj toto by zvladol opravit,len mam vonku este vela roboty do zimy.Mne islo teraz iba o to ,ci by sa bolo dalo neak to radenie jednoty na tom gumenom spoji predlzenim upravit.
Založen: Feb 25, 2008 Příspěvky: 18672 Bydliště: Rychnovsko
Zaslal: pá říjen 07 2016, 4:49 Předmět:
Doprasečí , žádné silentbloky tam nejsou ! Tedy pokud víte , co to silentbloky jsou a bavíme se o táhle řazení ! . Pokud by se něco prodlužovalo , tak nejjednodušší by bylo sundat vidličku na táhle převodovky a tu prodloužit . Nakonec by se do prodloužených vidlí navrtalo vícero děr a tím by vznikly různé body nastavení .
Založen: Feb 21, 2011 Příspěvky: 3502 Bydliště: Český Středozápad (JO70AD)
Zaslal: pá říjen 07 2016, 6:13 Předmět:
BOBOBO a tohle je co? Nikdo nepsal, že na táhle jsou silent bloky, ale je tam kloubová spojka s gumami. Na silentblokách je zavěšen motor. Hlavně, že ty víš přesně co tam je. Kolikrát si tu klec se spojkou táhla měnil co? Nebo silentbloky na motoru.
Další povídání s jiným provedením té spojky je tady. _________________ Člověk se celý život učí jenom proto, aby ve stáří všechno zapomněl.
„Když už člověk jednou je, tak má koukat aby byl. A když kouká, aby byl, a je, tak má být to, co je, a nemá být to, co není, jak tomu v mnoha případech je.“ J. Werich
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.