Jo, taky mám děti na škole s výukou podle prof. Hejného. Že počítají pomocí krokování, to jsem překousl. Že mají v druhé třídě dvojkovou soustavu, to jsem taky rozdýchal a klukovi to názorně vysvětlil. Druhá třída je sice podle mě na dvojkovou soustavu dost brzy, ale aspoň to někde existuje. Co jsem ale nedal, to jsou zvířátka dědy Lesoně. Pořád si pamatuji, jak nám už na základce říkali, že nemůžeme sčítat hrušky a jablka. Tak u DL sčítají dvě myší - a co je výsledkem? Výsledkem je kočka. Takže myš+myš=kočka (tj. 1+1=2). Takto existují i další zvířátka (husa, pes, koza, ovce, kůň, kráva - nebo tak nějak).
Co je dobré, to jsou pavučiny. Jenže děti to mají řešit náhodně. Takže u složitějších úloh mají úplně progumovaný sešit. A přitom by to bylo super na soustavu x rovnic o x neznámých.
Naštěstí v naší škole učí aspoň malou násobilku - ale to není všude pravidlem - třeba u kolegyně v práci na škole násobilku neučí, neboť ji údajně mají na první straně v pracovním sešitě. Hrůza.
Založen: Jul 21, 2006 Příspěvky: 25741 Bydliště: skoro Brno
Zaslal: ne říjen 09 2016, 17:40 Předmět:
petrfilipi napsal(a):
...Takže myš+myš=kočka (tj. 1+1=2)...
myš+myš = kočka ?
Co když ta kočka jednu myš sežere, přičemž platí, že myš = kočka - myš _________________ Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Ale jo, to všechno sedí, ty názvy jsou jen zvolené pojmy pro množství. Třeba jako egy+egy=két.
Takže myš[hruška] + myš[hruška] = kočka[hrušky], a tedy, velmi správně,
kočka[hrušky] - myš[hruška] = myš[hruška].
Hrušky s jablky se nemíchaj ani teď.
Založen: Jul 21, 2006 Příspěvky: 25741 Bydliště: skoro Brno
Zaslal: ne říjen 09 2016, 19:10 Předmět:
No, jenže to nesmí přijít někdo s tvrzením, že když kočka sežere myš a já ji zvážím, tak určitě platí :
hmotnost = kočka + myš
Za myš dosadím substituci myš = kočka - myš:
hmotnost = kočka + kočka - myš
A jsem v háji, myši jsem se nezbavil, a ještě budu krmit dvě kočky místo jedné. _________________ Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Založen: Nov 20, 2012 Příspěvky: 1453 Bydliště: Praha
Zaslal: po říjen 10 2016, 18:32 Předmět:
S tou kočkou a myší mi to přijde vymyšlené dobře. Ze začátku je myš, kočka a husa. Potom se přidává pes a koza. Nesčítají se kočky a myši, ale jejich síly. Snažil sem se ofotit prvotní "instrukce", snad je to čitelné
Založen: Jul 21, 2006 Příspěvky: 25741 Bydliště: skoro Brno
Zaslal: út říjen 11 2016, 11:08 Předmět:
Děda Lesoň nejspíš přemýšlí, který zvíře bude nejvíc vonět na pekáči. _________________ Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Nevím proč se mají děti na prvním stupni učit, že síla dvou myší = síla jedné kočky. A síla kočky a myši = síle husy.
Vždyť je to nesmysl:!:
Řešení soustavy rovnic, byď s myšmi, kočkami a husami, bych opravdu na první stupeň nedával.
Podle mě ty příklady s Dědou Lesoňem mají suplovat výchovu učitele, který má dělat nějaký motivační úvod k novému učivu.
Proč do učebnic matematiky nedají příklady z reálného světa?
Založen: Jul 21, 2006 Příspěvky: 25741 Bydliště: skoro Brno
Zaslal: út říjen 11 2016, 18:03 Předmět:
Protože ti, co si myslí, že rozumí lidské duši jsou stokrát horší než politici. Jen se o nich neví, protože nejsou volení. _________________ Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Co se týče soustavy x rovnic o x neznámých, tak jsem nemyslel, že by bylo dobré to děti učit na prvním stupni. Ale tak v osmé-deváté třídě by to na těch pavučinách šlo.
Ale stejně nechápu, proč má mít jednička jiný symbol. Po léta letoucí platilo, že symbol pro jedničku je "1". U Hejného je to symbol pro myš. Jenže děti si to nahradí tou naší jedničkou, sečtou ji s druhou myší (nahrazenou za jedničku), vyjde jim 2 (symbol pro dvojku), který pak nahradí tou kočkou.
Založen: Nov 20, 2012 Příspěvky: 1453 Bydliště: Praha
Zaslal: čt říjen 13 2016, 8:46 Předmět:
Není to tak že u Hejného je jednička myš. Samozřejmě děti píší číslovky a převážně počítají s čísly a ne zvířátky. Děda Lesoň je jenom malá část výuky. Jak už jsem psal, jsem zastánce Hejného metody, protože výsledky vidím na vlastních dětech.
No jo, ale co to dětem přinese navíc oproti klasickému počítání s čísly? To jako mají pochopit, že kočka (2) je silnější než myš (1)? To by jim nestačilo vysvětlit, že dvojka je víc než jednička?
To samé je indické násobení. Proč je to učí, když je pak učí i naše násobení? Ve zkratce - indické násobení píše číslice pod sebe, ale sčítá je šikmo. Naše násobení píše číslice "šikmo", ale sčítá je pod sebou.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3, 4, 5Další
Strana 4 z 5
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.