Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Příklad pro třetí třídu ZŠ
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Poradna
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
frpr666



Založen: Dec 28, 2009
Příspěvky: 1051

PříspěvekZaslal: so říjen 08 2016, 17:15    Předmět: Citovat

2FHonza, sudoku mě nikdy moc nešlo, ale má ta tvoje soustava rovnic nějaké řešení?
Byl by jsi tak dobrý a dopočítal A1..A9, B1..B9, C1..C9?

Jak má být tedy správný výsledek pro ten příklad pro druhou třídu prosím? Je to tak správně?



161008_druha_trida.jpg
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  161008_druha_trida.jpg
 Velikost:  19.37 kB
 Staženo:  60 krát

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
petrfilipi



Založen: Sep 13, 2005
Příspěvky: 2647

PříspěvekZaslal: so říjen 08 2016, 20:38    Předmět: Citovat

Jo, taky mám děti na škole s výukou podle prof. Hejného. Že počítají pomocí krokování, to jsem překousl. Že mají v druhé třídě dvojkovou soustavu, to jsem taky rozdýchal a klukovi to názorně vysvětlil. Druhá třída je sice podle mě na dvojkovou soustavu dost brzy, ale aspoň to někde existuje. Co jsem ale nedal, to jsou zvířátka dědy Lesoně. Pořád si pamatuji, jak nám už na základce říkali, že nemůžeme sčítat hrušky a jablka. Tak u DL sčítají dvě myší - a co je výsledkem? Výsledkem je kočka. Takže myš+myš=kočka (tj. 1+1=2). Takto existují i další zvířátka (husa, pes, koza, ovce, kůň, kráva - nebo tak nějak).
Co je dobré, to jsou pavučiny. Jenže děti to mají řešit náhodně. Takže u složitějších úloh mají úplně progumovaný sešit. A přitom by to bylo super na soustavu x rovnic o x neznámých.
Naštěstí v naší škole učí aspoň malou násobilku - ale to není všude pravidlem - třeba u kolegyně v práci na škole násobilku neučí, neboť ji údajně mají na první straně v pracovním sešitě. Hrůza.

Petr
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Yarda1



Založen: Feb 11, 2009
Příspěvky: 2573

PříspěvekZaslal: ne říjen 09 2016, 9:10    Předmět: Citovat

petrfilipi napsal(a):
...Že mají v druhé třídě dvojkovou soustavu, to jsem taky rozdýchal a klukovi to názorně vysvětlil...Petr
Na světě je 10 skupin lidí. Ti co rozumějí dvojkové soustavě a ti co jí nerozumějí.
Very Happy

_________________
Ve strojovně je voda a na palubě se tančí.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
FHonza



Založen: Nov 20, 2012
Příspěvky: 1453
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: ne říjen 09 2016, 11:19    Předmět: Citovat

frpr666 napsal(a):

Jak má být tedy správný výsledek pro ten příklad pro druhou třídu prosím? Je to tak správně?


Je to tak správně, příkladem měly děti pochopit opakování řady. Já sem na to šel takhle:
a + b = 8
a + b + c = 8
b + c + 4 = 8
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ZdenekHQ
Administrátor


Založen: Jul 21, 2006
Příspěvky: 25741
Bydliště: skoro Brno

PříspěvekZaslal: ne říjen 09 2016, 17:40    Předmět: Citovat

petrfilipi napsal(a):
...Takže myš+myš=kočka (tj. 1+1=2)...


myš+myš = kočka ?

Co když ta kočka jednu myš sežere, přičemž platí, že myš = kočka - myš Question

_________________
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Bernard



Založen: May 27, 2005
Příspěvky: 3647

PříspěvekZaslal: ne říjen 09 2016, 18:44    Předmět: Citovat

Ale jo, to všechno sedí, ty názvy jsou jen zvolené pojmy pro množství. Třeba jako egy+egy=két.

Takže myš[hruška] + myš[hruška] = kočka[hrušky], a tedy, velmi správně,
kočka[hrušky] - myš[hruška] = myš[hruška].
Hrušky s jablky se nemíchaj ani teď.
Cool
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ZdenekHQ
Administrátor


Založen: Jul 21, 2006
Příspěvky: 25741
Bydliště: skoro Brno

PříspěvekZaslal: ne říjen 09 2016, 19:10    Předmět: Citovat

No, jenže to nesmí přijít někdo s tvrzením, že když kočka sežere myš a já ji zvážím, tak určitě platí :

hmotnost = kočka + myš

Za myš dosadím substituci myš = kočka - myš:

hmotnost = kočka + kočka - myš

A jsem v háji, myši jsem se nezbavil, a ještě budu krmit dvě kočky místo jedné. Laughing

_________________
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
FHonza



Založen: Nov 20, 2012
Příspěvky: 1453
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: po říjen 10 2016, 18:32    Předmět: Citovat

S tou kočkou a myší mi to přijde vymyšlené dobře. Ze začátku je myš, kočka a husa. Potom se přidává pes a koza. Nesčítají se kočky a myši, ale jejich síly. Snažil sem se ofotit prvotní "instrukce", snad je to čitelné


IMG_20161010_191729.jpg
 Komentář:
Kočky, myši a tak

Stáhnout
 Soubor:  IMG_20161010_191729.jpg
 Velikost:  251.11 kB
 Staženo:  65 krát

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ZdenekHQ
Administrátor


Založen: Jul 21, 2006
Příspěvky: 25741
Bydliště: skoro Brno

PříspěvekZaslal: út říjen 11 2016, 11:08    Předmět: Citovat

Děda Lesoň nejspíš přemýšlí, který zvíře bude nejvíc vonět na pekáči. Smile
_________________
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
frpr666



Založen: Dec 28, 2009
Příspěvky: 1051

PříspěvekZaslal: út říjen 11 2016, 17:22    Předmět: Citovat

Nevím proč se mají děti na prvním stupni učit, že síla dvou myší = síla jedné kočky. A síla kočky a myši = síle husy.
Vždyť je to nesmysl:!:
Řešení soustavy rovnic, byď s myšmi, kočkami a husami, bych opravdu na první stupeň nedával.

Podle mě ty příklady s Dědou Lesoňem mají suplovat výchovu učitele, který má dělat nějaký motivační úvod k novému učivu.

Proč do učebnic matematiky nedají příklady z reálného světa?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ZdenekHQ
Administrátor


Založen: Jul 21, 2006
Příspěvky: 25741
Bydliště: skoro Brno

PříspěvekZaslal: út říjen 11 2016, 18:03    Předmět: Citovat

Protože ti, co si myslí, že rozumí lidské duši jsou stokrát horší než politici. Jen se o nich neví, protože nejsou volení.
_________________
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
FHonza



Založen: Nov 20, 2012
Příspěvky: 1453
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: út říjen 11 2016, 20:22    Předmět: Citovat

Musím se dědy Lesoně zastat. Pozoruji to na dětech jak díky Hejného metodě sami přicházejí na různé postupy jak dojít k řešení.

Jinak rovnice se přímo neučí. Typická úloha se zvířátkama je "rozděl je na dva stejné týmy".
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
petrfilipi



Založen: Sep 13, 2005
Příspěvky: 2647

PříspěvekZaslal: čt říjen 13 2016, 8:22    Předmět: Citovat

Co se týče soustavy x rovnic o x neznámých, tak jsem nemyslel, že by bylo dobré to děti učit na prvním stupni. Ale tak v osmé-deváté třídě by to na těch pavučinách šlo.
Ale stejně nechápu, proč má mít jednička jiný symbol. Po léta letoucí platilo, že symbol pro jedničku je "1". U Hejného je to symbol pro myš. Jenže děti si to nahradí tou naší jedničkou, sečtou ji s druhou myší (nahrazenou za jedničku), vyjde jim 2 (symbol pro dvojku), který pak nahradí tou kočkou.

Prostě mi hlava nebere, proč.

Petr
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
FHonza



Založen: Nov 20, 2012
Příspěvky: 1453
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: čt říjen 13 2016, 8:46    Předmět: Citovat

Není to tak že u Hejného je jednička myš. Samozřejmě děti píší číslovky a převážně počítají s čísly a ne zvířátky. Děda Lesoň je jenom malá část výuky. Jak už jsem psal, jsem zastánce Hejného metody, protože výsledky vidím na vlastních dětech.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
petrfilipi



Založen: Sep 13, 2005
Příspěvky: 2647

PříspěvekZaslal: čt říjen 13 2016, 11:03    Předmět: Citovat

No jo, ale co to dětem přinese navíc oproti klasickému počítání s čísly? To jako mají pochopit, že kočka (2) je silnější než myš (1)? To by jim nestačilo vysvětlit, že dvojka je víc než jednička?
To samé je indické násobení. Proč je to učí, když je pak učí i naše násobení? Ve zkratce - indické násobení píše číslice pod sebe, ale sčítá je šikmo. Naše násobení píše číslice "šikmo", ale sčítá je pod sebou.

PF
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Poradna Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
Strana 4 z 5

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.15 sekund