Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Příklad pro třetí třídu ZŠ
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Poradna
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
ZdenekHQ
Administrátor


Založen: Jul 21, 2006
Příspěvky: 25741
Bydliště: skoro Brno

PříspěvekZaslal: st říjen 05 2016, 14:13    Předmět: Citovat

To, že vůbec nevím, o čem je v posledním příspěvku řeč, mě utvrzuje v přesvědčení, že moje uvažování není na úrovni žáka třetí třídy základní školy. Otázka je, jestli je to dobře, nebo ne...
_________________
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
FHonza



Založen: Nov 20, 2012
Příspěvky: 1453
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: st říjen 05 2016, 15:58    Předmět: Citovat

Příručka pro rodiče Tam pak kapitola "Krokování a schody".

Přijde mně, že to děti pochopily rychleji než já Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
masar



Založen: Dec 03, 2005
Příspěvky: 12339

PříspěvekZaslal: st říjen 05 2016, 16:45    Předmět: Citovat

Díval jsem se na to a jsem dost skeptický k těmto "inovacím". Obávám se, že účelem podobných metod je "zprůchodnění" výuky v plánované inkluzi ve školství, spíše, než její zkvalitnění nebo zefektivnění. Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
frpr666



Založen: Dec 28, 2009
Příspěvky: 1051

PříspěvekZaslal: st říjen 05 2016, 17:12    Předmět: Citovat

Mě se ta příručka líbí na straně č.4
citace:
A ještě jedna zásadní věc. Matematika není o rychlém a správném počítání. Je zde důležitá kvalita myšlení. Rychle a spolehlivě umí počítat každá kalkulačka. Tuto schopnost na trhu práce vaše dítě v budoucnu neprodá. Co je a bude stále více žádáno, je schopnost řešit problémy a komunikovat. Metoda prof. Hejného učí obojí.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Yarda1



Založen: Feb 11, 2009
Příspěvky: 2555

PříspěvekZaslal: čt říjen 06 2016, 5:10    Předmět: Citovat

Je otázka, zda takovéhle příklady mají co dělat ve výuce matematiky na základních školách (a když, tak jen jako kuriozita pro osvěžení výuky). Myslím, že to zaznělo i v některých předchozích příspěvcích.
Já bych to hledal spíš jako hádanku v nějakém časopise.

_________________
Ve strojovně je voda a na palubě se tančí.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
radioelectrum



Založen: Nov 11, 2011
Příspěvky: 2107
Bydliště: Oslavany

PříspěvekZaslal: čt říjen 06 2016, 7:45    Předmět: Citovat

Mě se to krokování spíše jeví jako zajímavý způsob výuky vhodný do automatizace. Něco jako jsme se jako malý učili programovací jazyk KAREL.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
FHonza



Založen: Nov 20, 2012
Příspěvky: 1453
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: čt říjen 06 2016, 9:26    Předmět: Citovat

Vidim to na dceři, která je v první třídě. Líp chápe co je krok dozadu než odčítání, případně že je na chodech víš/níž než co je absolutní hodnota čísla.

V příloze je příklad pro druhou třídu. Čísla ve všech třech sousedních polích vodorovně i svisle musí dát součet osm.



priklad.gif
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  priklad.gif
 Velikost:  2.33 kB
 Staženo:  25 krát

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
masar



Založen: Dec 03, 2005
Příspěvky: 12339

PříspěvekZaslal: čt říjen 06 2016, 13:07    Předmět: Citovat

Ještě že mne takové experimenty minuly, asi bych propadl ve druhé třídě. Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Habesan



Založen: Jan 12, 2009
Příspěvky: 7070
Bydliště: Plzeňsko

PříspěvekZaslal: čt říjen 06 2016, 16:35    Předmět: Citovat

frpr666 napsal(a):
citace:
schopnost řešit problémy a komunikovat.
Jako problém nám předkládají nejednoznačné zadání.
A komunikovat musíme, abychom zjistili, co se nám to vlastně zadává.
FHonza napsal(a):
ve všech třech sousedních polích vodorovně i svisle
Ale vodorovně je těch polí víc než tři.
_________________
Sháním hasičák s CO2 "sněhový", raději funkční.
(Nemusí mít platnou revizi.)
(Celkově budu raději, když se to obejde bez papírů.)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Bernard



Založen: May 27, 2005
Příspěvky: 3647

PříspěvekZaslal: čt říjen 06 2016, 17:24    Předmět: Citovat

To zadání pro druhou třídu je zcela jednoznačné, s jediným možným řešením. Ten první příklad pro třetí třídu poskytoval možnost více řešení.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
FHonza



Založen: Nov 20, 2012
Příspěvky: 1453
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: čt říjen 06 2016, 19:01    Předmět: Citovat

Habesan napsal(a):
Ale vodorovně je těch polí víc než tři.


To je, taky se vodorovně sčítá první s druhým a třetím políčkem, druhý s třetím a čtvrtým, třetí se čtvrtým a pátým, ...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
frpr666



Založen: Dec 28, 2009
Příspěvky: 1051

PříspěvekZaslal: čt říjen 06 2016, 19:44    Předmět: Citovat

Lidi mají rádi hádanky a příklady. Návštěvnost otázky to potvrzuje.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
frpr666



Založen: Dec 28, 2009
Příspěvky: 1051

PříspěvekZaslal: pá říjen 07 2016, 21:25    Předmět: Citovat

@Bernard
citace:
To zadání pro druhou třídu je zcela jednoznačné, s jediným možným řešením.

Mohl by jsi prosím rozvést jaké je jednoznačné a jediné možné řešení pro tuto úlohu?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Bernard



Založen: May 27, 2005
Příspěvky: 3647

PříspěvekZaslal: pá říjen 07 2016, 22:10    Předmět: Citovat

Zápis řešení toho prvního problému vystihl cowley zde. Za x je možné dosadit cokoliv, řešení je ∞.

Uvedený princip platí i pro druhotřídní příklad, ale v prvním i druhém řádku se aplikuje pro jedno i druhé číslo v daném řádku. Potom pro vyplnění volných políček už zůstane jen jediná možnost, žádné x.



priklad_294--.jpg
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  priklad_294--.jpg
 Velikost:  7.8 kB
 Staženo:  42 krát

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
FHonza



Založen: Nov 20, 2012
Příspěvky: 1453
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: so říjen 08 2016, 10:46    Předmět: Citovat

vodorovně:
A1 + A2 + A3 = 8; A2 + A3 + A4 = 8; A3 + A4 + A5 = 8; ... A7 + A8 + A9 = 8
B1 + B2 + B3 = 8; B2 + B3 + B4 = 8; B3 + B4 + B5 = 8; ... B7 + B8 + B9 = 8
C1 + C2 + C3 = 8; C2 + C3 + A4 = 8; C3 + C4 + C5 = 8; ... C7 + C8 + C9 = 8

svisle:
A1 + B1 + C1 = 8; A2 + B2 + C2 = 8; ... A9 + B9 + C9 = 8


Takhle je to snad dostatečně technicky jednoznačně Smile



priklad_294.gif
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  priklad_294.gif
 Velikost:  2.87 kB
 Staženo:  53 krát

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Poradna Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
Strana 3 z 5

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.15 sekund