Zaslal: st září 07 2016, 10:57 Předmět: Ventilátor topení Alfa Romeo 166 vypíná
Zdravím mám problém s ventilárátorem a to ten že při nenastartovaném motoru fouká jak má ale jak nastartuji tak zřejmě tím jak začne dobíjet a zvedne se napětí z 12V na 13.8 tak motorek ventilátoru na plné otáčky začne vydávat divný zvuk jako vibrovat nebo tak něco a po cca minutě odpojí ventilátor.To se opakuje do doby než snížím otáčky třeba na čtvrtku pak to funguje.Jinak po několika pokusech to auto vzdá pro poruchu (zřejmě nadměrný odběr proudu) a ventilátor už nespustí až do dalšího startu.Motorek jsem měl venku a ze spodu je řídící deska a na motoru 4 tranzistory,vše mělo oxidaci kterou jsem očistil a vše poskládal zpět.Nenapadlo mě proměřit ty trandy a tuším na některým zradu že je vadný.
Má někdo zkušenost se stejnou nebo podobnou závadou?Vyndat ten ventilátor je na půl dne a vypustit klimatizaci.
Dík za rady na co se zaměřit v ovládání topení v autě to není to jsem už vyměnil.
Naposledy upravil xxxe dne st září 07 2016, 17:40, celkově upraveno 1 krát.
Založen: May 30, 2006 Příspěvky: 6558 Bydliště: Seč
Zaslal: st září 07 2016, 15:08 Předmět:
Vibrující (jo, s měkkým "i") motorek má vyšší příkon. Může vibrovat buď tak, že je z nějakýho důvodu nevyváženej větrák, třeba uštípnutej kus listu, nebo je K. O. ložisko motoru. No a pokud se měří a vyhodnocuje proud skrz něj tekoucí a díky nadměrný zátěži je nadstandardní, nemusí se to jednotce řídit, nebo, pokud tam je vratná pojistka (s bimetalovým páskem), nemusí se to líbit jí.
Vytáhni ten větrák a zkontroluj ho. _________________ Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
Ok, ( i ) je opraveno pane učitel . K tomu motoru,není nikde nic ulomenýho a jak jsem psal tak s nenastartovaným motorem se točí ok.Jak altík dobíjí tak tam je víc proudu a pak to začne dělat bordel než snížím otáčky ventilátoru ale to vše jsem již psal a i to že jsem ho venku měl.Místo kontrol jaké kdo napsal i/y máš číst to ostatní ale jinak díky.
Založen: May 30, 2006 Příspěvky: 6558 Bydliště: Seč
Zaslal: st září 07 2016, 18:27 Předmět:
To nevíš, že palubní napětí nenastartovanýho auta je nižší, než u nastartovanýho, tedy nižší jsou i otáčky, študente?
K vibracím může docházet jen v relativně úzkým rozsahu otáček, musej se splnit podmínky pro mechanickou rezonanci - snad sám víš, že když máš u auta blbě vyvážený kolo, tak mezi cca 90-140km/h začne házet kolo a rozkmitá se volant, mimo onen rozsah je v klidu - a tady u nenastartovanýho auta, jako by ten větrák "jel" osmdesátkou, po nastartování stovkou.
Schválně ho zkus při napětí lehce nad 14V - jestli bude pouze vibrovat, je nevyvážená vrtule, nebo přihnutá hřídel, pokud k tomu bude kňučet, bude špatný uložení hřídele (často se projevuje u kluznýho uložení). _________________ Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
Bohužel ani jedna z možností co píšeš to není.I když uberu jen na 3/4 otáček a ventilátor jde krásně potichu tak se za chvilku vypne.Po několikátým pokusu to řídící jednotka topení vzdá a vypne ventilátor úplně.V ložisku ani nikde jinde to není a vrtule neháže.Něco bude s tou elektronikou na motoru.
Založen: May 30, 2006 Příspěvky: 6558 Bydliště: Seč
Zaslal: st září 07 2016, 19:06 Předmět:
Je dobře, že jsi nahoru doplnil informace. A jo, může to bejt trandem. Akorát - máš to ještě vyndaný? _________________ Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
Nic jsem nahoře nedoplnil,jen jsem přepsal to i .Venku ho nemám proto se ptám ,nechci zas vypustit klimu a půl dne tahat ježka z klece jen tak.Všemu předcházelo to že se usmažila pojistka pro ventilátor i s patící.Proto jsem ten ventilátor vytáhnul a zjistil jsem že nějakou dobu ležela ta elektronika ve vodě.Vše jsem očistil,složil a vrátil.Chvilku to bylo vše ok,pojistka se už nehřeje ale začlo to blbnout tak jak píšu.
Přikládám obrázek pojistky ale né z mého auta,vypadalo to podobně ale s tím rozdílem že moje patice pro pojistku shořela na uhel,pojistka se ale nepřesmažila .
Založen: May 30, 2006 Příspěvky: 6558 Bydliště: Seč
Zaslal: st září 07 2016, 19:27 Předmět:
Že se uškvařila patice značí, že mezi ní a pojistkou (pokud měla správnou hodnotu) byl přechoďák - ale na aktuální problém to vliv mít nemohlo, voda ale jo.
Takže to bohužel vidím na další rozborku. _________________ Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
Založen: Nov 17, 2011 Příspěvky: 6558 Bydliště: U Litomyšle.
Zaslal: st září 07 2016, 19:58 Předmět:
Regulátory občas odejdou, hlavně ve vodě. Vypálená svorka, jiskření, špatný kontakt, přerušování, špičky napěťové na indukčnosti motoru? _________________ Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.