Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Ventilátor topení Alfa Romeo 166 vypíná

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
xxxe



Založen: Sep 12, 2005
Příspěvky: 2340
Bydliště: Trutnov

PříspěvekZaslal: st září 07 2016, 10:57    Předmět: Ventilátor topení Alfa Romeo 166 vypíná Citovat

Zdravím mám problém s ventilárátorem a to ten že při nenastartovaném motoru fouká jak má ale jak nastartuji tak zřejmě tím jak začne dobíjet a zvedne se napětí z 12V na 13.8 tak motorek ventilátoru na plné otáčky začne vydávat divný zvuk jako vibrovat nebo tak něco a po cca minutě odpojí ventilátor.To se opakuje do doby než snížím otáčky třeba na čtvrtku pak to funguje.Jinak po několika pokusech to auto vzdá pro poruchu (zřejmě nadměrný odběr proudu) a ventilátor už nespustí až do dalšího startu.Motorek jsem měl venku a ze spodu je řídící deska a na motoru 4 tranzistory,vše mělo oxidaci kterou jsem očistil a vše poskládal zpět.Nenapadlo mě proměřit ty trandy a tuším na některým zradu že je vadný.
Má někdo zkušenost se stejnou nebo podobnou závadou?Vyndat ten ventilátor je na půl dne a vypustit klimatizaci.
Dík za rady na co se zaměřit v ovládání topení v autě to není to jsem už vyměnil.


Naposledy upravil xxxe dne st září 07 2016, 17:40, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
MetalGod



Založen: May 30, 2006
Příspěvky: 6558
Bydliště: Seč

PříspěvekZaslal: st září 07 2016, 15:08    Předmět: Citovat

Vibrující (jo, s měkkým "i") motorek má vyšší příkon. Může vibrovat buď tak, že je z nějakýho důvodu nevyváženej větrák, třeba uštípnutej kus listu, nebo je K. O. ložisko motoru. No a pokud se měří a vyhodnocuje proud skrz něj tekoucí a díky nadměrný zátěži je nadstandardní, nemusí se to jednotce řídit, nebo, pokud tam je vratná pojistka (s bimetalovým páskem), nemusí se to líbit jí.
Vytáhni ten větrák a zkontroluj ho.

_________________
Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
xxxe



Založen: Sep 12, 2005
Příspěvky: 2340
Bydliště: Trutnov

PříspěvekZaslal: st září 07 2016, 17:44    Předmět: Citovat

Ok, ( i ) je opraveno Smile pane učitel . K tomu motoru,není nikde nic ulomenýho a jak jsem psal tak s nenastartovaným motorem se točí ok.Jak altík dobíjí tak tam je víc proudu a pak to začne dělat bordel než snížím otáčky ventilátoru ale to vše jsem již psal a i to že jsem ho venku měl.Místo kontrol jaké kdo napsal i/y máš číst to ostatní ale jinak díky.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
MetalGod



Založen: May 30, 2006
Příspěvky: 6558
Bydliště: Seč

PříspěvekZaslal: st září 07 2016, 18:27    Předmět: Citovat

To nevíš, že palubní napětí nenastartovanýho auta je nižší, než u nastartovanýho, tedy nižší jsou i otáčky, študente?
K vibracím může docházet jen v relativně úzkým rozsahu otáček, musej se splnit podmínky pro mechanickou rezonanci - snad sám víš, že když máš u auta blbě vyvážený kolo, tak mezi cca 90-140km/h začne házet kolo a rozkmitá se volant, mimo onen rozsah je v klidu - a tady u nenastartovanýho auta, jako by ten větrák "jel" osmdesátkou, po nastartování stovkou.
Schválně ho zkus při napětí lehce nad 14V - jestli bude pouze vibrovat, je nevyvážená vrtule, nebo přihnutá hřídel, pokud k tomu bude kňučet, bude špatný uložení hřídele (často se projevuje u kluznýho uložení).

_________________
Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
xxxe



Založen: Sep 12, 2005
Příspěvky: 2340
Bydliště: Trutnov

PříspěvekZaslal: st září 07 2016, 18:53    Předmět: Citovat

Bohužel ani jedna z možností co píšeš to není.I když uberu jen na 3/4 otáček a ventilátor jde krásně potichu tak se za chvilku vypne.Po několikátým pokusu to řídící jednotka topení vzdá a vypne ventilátor úplně.V ložisku ani nikde jinde to není a vrtule neháže.Něco bude s tou elektronikou na motoru.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
MetalGod



Založen: May 30, 2006
Příspěvky: 6558
Bydliště: Seč

PříspěvekZaslal: st září 07 2016, 19:06    Předmět: Citovat

Je dobře, že jsi nahoru doplnil informace. A jo, může to bejt trandem. Akorát - máš to ještě vyndaný?
_________________
Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
xxxe



Založen: Sep 12, 2005
Příspěvky: 2340
Bydliště: Trutnov

PříspěvekZaslal: st září 07 2016, 19:20    Předmět: Citovat

Nic jsem nahoře nedoplnil,jen jsem přepsal to i .Venku ho nemám proto se ptám ,nechci zas vypustit klimu a půl dne tahat ježka z klece jen tak.Všemu předcházelo to že se usmažila pojistka pro ventilátor i s patící.Proto jsem ten ventilátor vytáhnul a zjistil jsem že nějakou dobu ležela ta elektronika ve vodě.Vše jsem očistil,složil a vrátil.Chvilku to bylo vše ok,pojistka se už nehřeje ale začlo to blbnout tak jak píšu.
Přikládám obrázek pojistky ale né z mého auta,vypadalo to podobně ale s tím rozdílem že moje patice pro pojistku shořela na uhel,pojistka se ale nepřesmažila .



poj.jpg
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  poj.jpg
 Velikost:  168.14 kB
 Staženo:  95 krát

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
MetalGod



Založen: May 30, 2006
Příspěvky: 6558
Bydliště: Seč

PříspěvekZaslal: st září 07 2016, 19:27    Předmět: Citovat

Že se uškvařila patice značí, že mezi ní a pojistkou (pokud měla správnou hodnotu) byl přechoďák - ale na aktuální problém to vliv mít nemohlo, voda ale jo.
Takže to bohužel vidím na další rozborku.

_________________
Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
TAKJAN



Založen: Nov 17, 2011
Příspěvky: 6558
Bydliště: U Litomyšle.

PříspěvekZaslal: st září 07 2016, 19:58    Předmět: Citovat

Regulátory občas odejdou, hlavně ve vodě. Vypálená svorka, jiskření, špatný kontakt, přerušování, špičky napěťové na indukčnosti motoru?
_________________
Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
xxxe



Založen: Sep 12, 2005
Příspěvky: 2340
Bydliště: Trutnov

PříspěvekZaslal: čt září 08 2016, 6:43    Předmět: Citovat

Nevím co to bylo jestli nějaký trandy (4 kusy) nebo co to tam je na těle motorku ze spodu a na nich je nějaká řídící deska.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.14 sekund