Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Může auto fungovat bez akumulátoru?
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Autorádia
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
mi-ro



Založen: Feb 08, 2005
Příspěvky: 7937
Bydliště: rovina u Kolína

PříspěvekZaslal: čt září 01 2016, 5:45    Předmět: Může auto fungovat bez akumulátoru? Citovat

Když pominu natočení motoru. A jedná se mi hlavně o ta "moderní" současná, napěchovaná elektronikou. Přece akumulátor slouží jako jakási filtrace ss pulzního napětí z altíku, nebo ne? Pak se děsím oxydace svorek akumulátoru. Co se stane po jeho odpojení třeba za chodu? Nevyletí napětí?
_________________
..to bude jen ňákej odpůrek
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31833
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: čt září 01 2016, 7:02    Předmět: Citovat

Filtrace tam je, určitě, ale pokud bude z altíku trvale určitej minimální odběr, auto by fungovat mělo bez velkejch problémů. Každej komponent auta pokud má v sobě nějakou elektroniku by totiž měl mít svoji vlastní filtraci, takže tam by nebezpečí hrozit nemělo - jde o to, jak moc si výrobci lámou hlavu s dodržením takový podmínky a nakolik spoléhají právě na akumulátor...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
ok1hga



Založen: Nov 28, 2006
Příspěvky: 12059
Bydliště: Česká Třebová

PříspěvekZaslal: čt září 01 2016, 7:06    Předmět: Citovat

teoreticky by regulátor neměl pustit víc jak asi 14,2V
a všechna elektronická zařízení v autě by měla snést 15,6V . . .
otázkou zůstává jaké "špice" tam po odpojení akumulátoru vlastně budou . . .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Peedros



Založen: Apr 07, 2009
Příspěvky: 354
Bydliště: Plzeň

PříspěvekZaslal: čt září 01 2016, 7:26    Předmět: Citovat

Tenkrat jsem to zkousel u stare dobre Škody 120 lidove zvane uzovka Smile Pokud bylo auto nastartovane, byly zapnuty svetla pro zatez, tak se baterka bez problemu odpojila a v pohode auto fungovalo.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Achab



Založen: Nov 05, 2010
Příspěvky: 5998
Bydliště: okr. Vyškov

PříspěvekZaslal: čt září 01 2016, 8:09    Předmět: Citovat

Jak je to řešeno u moderních armádních vozidel? U vojenské techniky bývá zásada udržet zařízení aspoň nouzově funkční i při různých poruchách.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Yarda1



Založen: Feb 11, 2009
Příspěvky: 2570

PříspěvekZaslal: čt září 01 2016, 8:12    Předmět: Citovat

Kdysi, když jsem plachtařil jsme na letišti měli na tahání lan traktor Zetor 25. Tak tam baterka nebyla. Traktor jsme roztlačili a pak celý den bafal. Pak jsem tam měli ávii 15 co měla zabudovaný odpojovač akumulátoru a tradovalo se, že se akumulátor nesmí odpojit, dokud běží motor, protože by to odrovnalo diody v alternátoru. Ale asi to nikdo nezkoušel.
_________________
Ve strojovně je voda a na palubě se tančí.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
misocko



Založen: Jun 26, 2009
Příspěvky: 1283
Bydliště: Hlohovec (Sk)

PříspěvekZaslal: čt září 01 2016, 8:23    Předmět: Citovat

Uz davno kamos takto odpojil hlavny vodic od altiku, na necelu minutu. Po chvili bolo na remeni vidiet ze altik bezi tazsie. . Pri pokuse pripojit ho spet to odpalilo ocko z kabla. Tri diody boli KO. Ak sa vsak altik necha zatazeny aspon svetlami, mohlo by to byt ok ale skusat to nebudem.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Ondra2



Založen: Mar 19, 2014
Příspěvky: 537

PříspěvekZaslal: čt září 01 2016, 8:26    Předmět: Citovat

I to moderní auto to přežije bez úhony, jenom možná nepojede. Dělal jsem v automotive vývoji a každá automobilka má svoje vlastní požadavky na to, co to má přežít a kdy to má ještě fungovat, ale moc se neliší. Většina automobilek má 100% funkční rozsah 9-16V pro nekritické věci, 6-16V pro věci spojené se startováním. Nad 16V je povolená omezená, nebo žádná funkce komponenty. Každá komponenta musí přežít 26V (dle automobilky 25-27V) na 1 minutu a 28V (dle automobilky 27-30V) na několik sekund.

Takže dnes jsou auta dělaná tak, že přežijí 26V v palubní síti alespoň 1 minutu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Jodr



Založen: Jan 20, 2008
Příspěvky: 1373
Bydliště: na vejminku

PříspěvekZaslal: čt září 01 2016, 12:00    Předmět: Citovat

Odpojení aku nová auta přežijí, musí mít samozřejmě v pořádku regulaci. Jinak altík dá klidně přes 100V v komponentech jsou transily 16 nebo 18V, které by měly případné katastrofě zabránit. I když v nedalekém pneuservisu levně koupili z kasáren startovací vozík, ale byl na tank. Naprázdno dával kolem 90V. Samozřejmě první auto které potřebovali natočit byla Audi A6. No v autě nezůstalo z elektriky zdravého nic. Škoda 180k a hodně dohadování s pojišťovnou - přes pojistku na blbost.
_________________
Jen blbec se učí svými chybami opakovaně....
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Artaban001



Založen: Apr 01, 2004
Příspěvky: 9764
Bydliště: Pendrov

PříspěvekZaslal: čt září 01 2016, 13:46    Předmět: Citovat

No nevím. Myslím si, že na volnoběh něco vykrývá baterie -když jsou puštěný světla a pod. Další věc je zvlnění 3f usměrněnýho napětí a jak moc je regulace schopná uregulovat skokový změny zátěže. On ten rotor je dost hmotný na to, aby se stihl rychle nabudit, nebo odbudit. Normálně přebytky požere baterie, než se stihne snížit tok rotorem. U bejvalýho auta by mi určitě zhasl motor při prvním otočení volantu. Jediný auto co znám, co na 100% pojede bez baterie, je starý diesel ( Pragovka, nebo Tatra). Ty ovšem nepotřebují elektriku vůbec., Když vyloučím světla a blinkry.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Ondra2



Založen: Mar 19, 2014
Příspěvky: 537

PříspěvekZaslal: čt září 01 2016, 13:52    Předmět: Citovat

škodovky 120 a žiguly jsme takhle provozovali v "polňačkovém" režimu, takže to jde. Jinak už na autě z 95tého jsem měl altík se 4 fázemi.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
cechpk



Založen: Jul 13, 2014
Příspěvky: 364
Bydliště: Petřvald U NJ

PříspěvekZaslal: čt září 01 2016, 15:23    Předmět: Citovat

Citroen Xm v naftě taky jede bez barerky tedy mimo startu... jednou jsem neměl kabely tak jsem na jednu baterku nastartoval a za chodu dal baterku jinou ale musí to být rychlé a zapnout vše co sedá
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18667
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: pá září 02 2016, 6:29    Předmět: Citovat

Minulý týden jsem táhl domů nějakého francouze s kaput baterkou . Rozstrčit šel , ale nešel přidat plyn ..... Jinak přerušených baterek jsem zažil vícero a že by to odneslo auto jsem neregistroval .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
bu2520



Založen: Jul 16, 2007
Příspěvky: 4239
Bydliště: u HK

PříspěvekZaslal: pá září 02 2016, 8:18    Předmět: Citovat

za krále klacka jsem měl služební dvanácetrojku , jel jsem v noci domů a při odbočení do zatáčky mi upadla plusová svorka z baterky a zřejmě mi škrtla i o kostru, rána a všechny zapnuté žárovky byly v háji. Dalo mi dost starostí vytahat je různě z osvětlení kabiny abych měl nouzové osvětlení na dojezd 80 km.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
passion



Založen: Jul 22, 2005
Příspěvky: 900
Bydliště: Žilina

PříspěvekZaslal: pá září 02 2016, 12:14    Předmět: Citovat

V zimných mrazivých ránach sa po práci občas stane, že niekto nenaštartuje auto z dôvodu slabej batérie. Pracujem v turnuse a sám takto v zime pomôžem niekomu asi zo 3x. Vyberiem svoju dobrú baterku (octavia I), vložím do auta kolegu, naštartujeme, zapneme svetlá, dobrú batériu odpojíme, vyberieme a založíme slabú, zapojíme a všetko funguje ako má. Nikdy nič neodišlo. Štartovali sme takto všetko možné, od starej 120ky cez kiu ceed po šestkového golfa. Toľko z praxe. Teóriu v tomto prípade nepoznám.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Autorádia Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.14 sekund