Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

B115 vibrace asi motoru
Jdi na stránku 1, 2, 3  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Audiotechnika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
honzik30



Založen: Sep 02, 2011
Příspěvky: 74

PříspěvekZaslal: po srpen 22 2016, 0:01    Předmět: B115 vibrace asi motoru Citovat

nahraval jsem na tesla b115 a nahle zvuk z akordeonu zni jako ubrečené mimino takový zvláštní chvění ale motor a vše jsem promazal mám náhradní motor pro b116 a b73 mohu je použít nebo je vůbec zavada v motoru?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
xsc



Založen: Sep 25, 2014
Příspěvky: 7411

PříspěvekZaslal: po srpen 22 2016, 0:11    Předmět: Citovat

A starší nahrávky zní OK? Dost často tohle dělají blbě nastavené brzdy nebo prokluz pásku na hřídeli kvůli špatnému přítlaku nebo ztvrdnutí tónové kladky.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18667
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: po srpen 22 2016, 5:30    Předmět: Citovat

Není . Jo brzdy = součást celého systemu součástek brzd . Už jsem odmítl brát do opravy , s tím krom výměny dílů prostě nic nenaděláš . Ne nadarmo nemají špičkové stroje mechanické brzdy , ale elektrické . Ale vše má své mouchy .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
masar



Založen: Dec 03, 2005
Příspěvky: 12449

PříspěvekZaslal: po srpen 22 2016, 9:07    Předmět: Citovat

Tipuji to na rozkmitání "automatické regulace tahu" pásku. Byla to jedna z typických závad řady B70 a B90.
Wink



brzdy.png
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  brzdy.png
 Velikost:  39.91 kB
 Staženo:  169 krát

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
elektrosvit



Založen: Jun 27, 2016
Příspěvky: 2514

PříspěvekZaslal: po srpen 22 2016, 12:18    Předmět: Citovat

Brzdy se rozkmitávaly u prvních B70 a B90, kde byl použit provázek. U novějšího provedení s filcovým páskem jsem se s tím nesetkal. A seřídit ty brzdy při troše trpělivosti samozřejmě jdou.

Nejprve očisti válcové plochy unášečů, po kterých kloužou filcové pásky, nesmí tam být prach, ani žádné nánosy. Potom seřiď brzdy podle návodu, který sem dal masar. Zkontroluj stav přítlačné kladky, jak píše xsc. A ještě bych se podíval i na tah přivíjecí spojky. Nadměrně velký může rovněž dělat problémy.

Porucha hnacího elektromotoru by se projevila spíše snížením rychlosti posuvu pásku. Řemínky vytahané nejsou?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18667
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: po srpen 22 2016, 12:37    Předmět: Citovat

B 700 už taky měla pásy a seřídit jdou jen v případě nových či jen lehce jetých komponentů . U starých prostě a jednoduše nejdou . Dojde k degracím povrchů jak přivíjecí spojky , tak dráhy kudy utíká po unašeči . Poškození dráhy odvíjecího unašeče , kde brzdí pásek . Dojde k probroušení jak sloupků , tak čepů . Odrhlý pásek je podobný šmirgl . Je toho u jetého stroje přehršel . No a 30let stará guma a plast též vyvedou svoje .. Ale kdo chce kam , pomožme mu tam .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Radim



Založen: Aug 17, 2013
Příspěvky: 305

PříspěvekZaslal: po srpen 22 2016, 12:38    Předmět: Citovat

Ty brzdy jsou konstrukčně špatné. U B116 se možnost kmitání neodstranila, ale pouze úpravou materiálu pásku, místo plastu kovový pásek, který nepruží, filce na pásku a materiálu unašeče zmenšila. A oblast kmitání posunula mimo oblast nadstavení tahu brzd pro běžné pásky.
Závada, pokud je v tom, se dá snadno identifikovat tím, že se magnetofon pustí bez krytu, pokud brzda kmitá, je to jasně vidět.
Nápravu momentálně vidím pouze v pečlivém vyčištění povrchu unašeče a filce pásku od prachu a nečistot. případně výměně pásku za nový s neopotřebovaným filcem, pokud se ještě dá sehnat. Případně kovový pásek zkusit trochu vytvarovat.
Pokud brzdy nekmitají, tak je příčina jinde.
Napadá mě možnost moc drsné . poškozené gumy přítlačné kladky nebo v elektronice rozkmitání něčeho na kmitočtu jednotek herz a modulace zvuku tím napětím. Nejspíš vlivem zestárnutáí a vyschnuté nějakého elektrolytu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
elektrosvit



Založen: Jun 27, 2016
Příspěvky: 2514

PříspěvekZaslal: po srpen 22 2016, 13:15    Předmět: Citovat

BOBO:
Pravdou je, že B700 i B117, které jsem seřizoval, moc ojeté nebyly. Ale čepy na brzdových pákách jdou povolit a pootočit vyjetou část mimo dosah pásku. To samé jde udělat i s válečkem v hlavních vodicích sloupcích. Nejde nic udělat jen s čepy v přítlačném vozíku, ten je potřeba při nadměrném opotřebení vyměnit. Ostatní Tebou jmenované závady lze zmírnit vyčištěním, případně opatrným zaleštěním příslušných ploch. Otázkou je, jak dlouho to vydrží.

Radim:
Kmitání brzdy není vždy vidět, pokud je kmitočet dostatečně velký a amplituda dostatečně malá. Vibrace jsou však bezpečně cítit při přiložení prstu k levému kolíku. Jinak souhlas. Zlatá řada B4, tam se nic takového nevyskytuje.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19522
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: po srpen 22 2016, 13:48    Předmět: Citovat

Ten filc se někdy nepodaří vyčistit beze zbytku, částečky prachu jsou hluboko a neodstranitelné.
Nejčastěji pomohlo odstranit původní filc z brzdového pásku a chemoprenem přilepit nový (dal se koupit v Řempu nebo v prodejnách textilu, asi 1 mm silný).
Tento problém měly i firmy světových jmen, naopak konstrukce z Tesly byla chválená za to, že se rozkmitávala tak pozdě a tak málo. U Telefunkenů to začalo už v roce 1964 řadou M300 (a ten měl místo pásku jen tuhou kyvnou páku se špalíkem) a říkali tomu "cena za cívky svisle". Uher i Braun přiznali, že u jednomotorových strojů to vlastně nikdy spolehlivě nechodilo, atd....
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Radim



Založen: Aug 17, 2013
Příspěvky: 305

PříspěvekZaslal: út srpen 23 2016, 10:19    Předmět: Citovat

A zlatá B5.
Tam je přibržďování při přehrávání jen tíhou pásku a třením filce jedna věc, rázová spojka nastavitelná přestavěním pérka v unašeči druhá věc a brzda pro zastavení třetí věc.
všechny navzájem absolutně oddělené a samostatně regulovatelné či nastavitelné.
Na rozdíl od těch páskových brzd, kde se nastavením jednoho spolehlivě rozšteluje ostatní a proto to nejde nastavit jinak než na kompromis. A kde pokud má brzda při zastavování aspoň trošku rozumně fungovat, neobejde se zastavení pásku bez bez docela výrazné špičky v tahu pásku, zvláště u cívek 18.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
masar



Založen: Dec 03, 2005
Příspěvky: 12449

PříspěvekZaslal: út srpen 23 2016, 12:08    Předmět: Citovat

B5 byl můj 1. a poslední "magič", koupený od maminky. Nepřežil můj "upgrade" na B100, který jsem nedokončil a jehož vrak zůstal někde na půdě. Ikdyž mě to dnes mrzí, tehdy jsem si jeho mechanických vlastností nevážil. Převíjení bylo (vzhledem k možným 18cm cívkám) pomalé a hodně závislé na nastavení přítlaků převíjecího kola. Převíjení vzad muselo překonávat i tah přivíjecí spojky. Z tohoto pohledu příliš "zlatá" nebyla (zlatější byla B4) a také nelze srovnávat s požadavky na svislý provoz, kvůli kterým vznikly popisované problémy B70.
Podle mého názoru, jako "zlaté" bych označil magnetofony řady B4 s jejich sofistikovaným tlačítkovým ovládáním, výborně "skloubenou" mechanickou konstrukci s elektrickou částí, výborný design a nakonec i elektrické obvodové řešení, přestože byly použity ještě germaniové tranzistory. Křemík v B5 byl jedním z mála pozitiv této řady.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Radim



Založen: Aug 17, 2013
Příspěvky: 305

PříspěvekZaslal: út srpen 23 2016, 15:45    Předmět: Citovat

K B4 jsem se dostal až v 80 letech ve studentském radiu, kdy jsem získal i právo je rozšroubovat a opravovavt, ale už byly po cca 6 letém provozu v hodně špatném stavu nebo jsem neměl čas, moc jsem do nich nevrtal.
B5 , konkrétně B58 jsem používal skoro 15 let a s mechanikou úplně bez problémů. Motor bylo nutné jednou za čas kombinačkami a klíčem desítkou rozebrat a do ložisek dát novou vazelinu, protože to díky vysoké teplotě motoru vysychalo a přítlačné kolečka na převíjení jsem mazal pastou na řemeny, takže při trošce seřízení převíjení nikdy neprokluzovalo a převíjelo to perfektně i cívky osmnáctky. S tou výhradou, že trvalo pár sekund, než motor ty cívky roztočil. Až na to, že to potřebovalo vodorovnou polohu, byla to jinak geniálně prostá mechanika, kde se téměř nemělo co pokazit a zároveň vysoce kvalitní.
A jelikož tam byla ta rázová spojka, mohl jsem si tam dovolit bez poškození pásku roztáčet a zastavovat převíjení i pásku s trojnásobnou hrací dobou TP18 na cívce 18. Ten měl tloušťku jen nějak 18 mikronů a na tu cívku se ho vešlo víc než kilometr, 1080 metrů, což při 9 rychlosti znamenalo na jednu stopu 3 hodiny záznamu. A při rychlosti 4 na B 58 se na jednu cívku dalo nahrát celkem 24 hodin záznamu.
Na novějších magnetofonech s páskovými brzdami by se pásek s trojnásobnou hrací dobou na cívce 18 při převíjení a zastavování během půl hodiny zničil nebo rovnou přetrhal.


Naposledy upravil Radim dne st srpen 24 2016, 5:58, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
keemo



Založen: Sep 10, 2007
Příspěvky: 5211
Bydliště: Ostrava, Bratislava

PříspěvekZaslal: út srpen 23 2016, 16:28    Předmět: Citovat

jen takova mala poznamka - 120minut na stranu bylo pri 9ce uz s tloustkou 25mikro....(maxell) Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Oldradio



Založen: Oct 12, 2005
Příspěvky: 995
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: út srpen 23 2016, 22:26    Předmět: Citovat

Tremolo může způsobovat i popraskaný zinkalový setrvačník, když se posune hmota díky prasklinám, může začít vibrovat. Už jsem to parkrát zažil.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
elektrosvit



Založen: Jun 27, 2016
Příspěvky: 2514

PříspěvekZaslal: út srpen 23 2016, 22:37    Předmět: Citovat

Pásku TP 18 bylo na cívce "18" 1080 m. Na devítku hrál 180 min a na čtyřku 360 min. Takže na devítku při mono záznamu celkem 12 hodin a na čtyřku celý den.
Byly ve své době pásky typu TP 18 nějak masověji rozšířeny? Nikdy se mi žádný do ruky nedostal.
Ale zpět k těm magnetofonům. Řadu B4 považuji taky za nejpovedenější a je u mě i nejvíce rozšířena- B4, B400 a B444 po dvou kusech a B47 v jednom kuse. Navzdory již značnému stáří a u některých i opotřebení pořád spolehlivě fungují.
Z řady B5 mám B54, B57 a B588. Kromě vrkajících motorků a ve srovnání s řadou B4 ne úplně dokonalých výlisků horních panelů si taky nemám na co stěžovat. B57 považuji za vůbec nejlepší přístroj z této řady, ostatní přístroje této řady jsou poplatné koncepci levného magnetofonu pro co nejširší okruh zájemců.
Z těch "nejnovějších" mám B70, B700 a B117. Neříkám, že jsou špatné, ale u B70 zlobí provázkové brzdy, u B700 je zdeformovaný zinkalový setrvačník (v reprodukci to poznat není) a u všech bývá po delší době nečinnosti problém s přivíjecí spojkou- obě části se k sobě "slepí" a prokluz se pak děje mezi obložením a unášečem.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Audiotechnika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2, 3  Další
Strana 1 z 3

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.27 sekund