Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Skútry pro seniory
Jdi na stránku 1, 2, 3  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
markoni



Založen: Oct 30, 2006
Příspěvky: 2310
Bydliště: Poblíž Zlína

PříspěvekZaslal: st srpen 10 2016, 10:31    Předmět: Skútry pro seniory Citovat

Zdravím
Chci tady založit diskuzi o tomto fenoménu posledního období skútry pro seniory. Když se podíváte na ceny tak to spadá do luxusního zboží a při tom někteří lidé to potřebují pro svoji existenci- nebýt až tak závislí na druhém člověku denně.Jaký kdybych jsem začal uvažovat o tomto skútru si pořídit protože to není jako si koupit housku na krámě Very Happy .Co jsem se o to začal informovat tak 1 baterie nová přijde bratru na 8 až 10 tisíc a jsou tam dvě nevím jestli dohromady ty baterie tolik stojí nebo jen jedna a taky jsem byl informován že nové baterie mají životnost 3 roky.Pro lepši představu tady uvádím náhodně vygooglený eshop http://www.skutry-pro-seniory.cz/trikolove-elektro-skutry-elektricke-trikolky. Co my radíte? potřeboval bych vás názor na to díky
Na tomto jsem měl tu čest se svést je už použitý a má nové baterie http://www.lpnvoziky.cz/p-afikim-breeze-3 ten bych bral ale ta cena Gunsrifling
Poznámka pro moderátory kdyby to nebylo ve správné sekci tak mi promiňte.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
sr71



Založen: Apr 10, 2004
Příspěvky: 2474
Bydliště: severovýchodní čechy

PříspěvekZaslal: st srpen 10 2016, 11:14    Předmět: Citovat

V těch co jsem možnost vidět jsou jako aku normální olověné baterie (možná trakční provedení? ) takže ta cena o které píšeš mi přijde přehnaná
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
GeorgeB



Založen: Nov 21, 2005
Příspěvky: 1202
Bydliště: Pardubice

PříspěvekZaslal: st srpen 10 2016, 13:08    Předmět: Citovat

Už jsem dva opravoval. Jeden měl KO baterky. Jedna baterky vyšla na cca 2500kč (12V 40Ah) a byly tam dvě klasický trakční.
U druhýho byl problém se spínací skříňkou a posléze se podělal i elektromagnetický brzda v motoru. Zpracování vcelku normální. Ten druhý měl dokonce anglickou elektroniku, ale nelíbilo se mi ,že nemá nějaký vyšší stupeň krytí.
Jak se pohybují ceny netuším - vždy to byl vozík zakoupený použitý "po repasi".
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
markoni



Založen: Oct 30, 2006
Příspěvky: 2310
Bydliště: Poblíž Zlína

PříspěvekZaslal: so srpen 13 2016, 14:43    Předmět: Citovat

Máte někdo ještě nějaké poznatky nebo zkušenosti?uvítal bych je díky
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Atlan



Založen: May 10, 2004
Příspěvky: 4507
Bydliště: Košice

PříspěvekZaslal: so srpen 13 2016, 15:46    Předmět: Citovat

Su to mrdky, ked sa to pokazi nema to kto opravovat, a diely stoja majland alebo sa vobec nedaju zohnat. Proste predrazeny kseft ako vsetko v tomto state.
Riadiaca elektronika katastrofa, doma by si vyrobil lepsiu jednoduchsiu a opravitelnu ale nemozes lebo co ked sa vtrepe pod autobus.
Opravovat elektroniku je za trest.
Neviem ako su na tom tieto novisie vozitka ale predpokladam hotova cina.
O konstrukterskych skvostoch kapotaze ani nehovoriac.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
markoni



Založen: Oct 30, 2006
Příspěvky: 2310
Bydliště: Poblíž Zlína

PříspěvekZaslal: pá srpen 26 2016, 12:11    Předmět: Citovat

Já zase otravuji s těmi skútry mám domluveno asi tak na příští týden předváděcí jízdu u mě doma dovezou ho z Brna do ke mně do Zlína a je to zadarmo, tento typ skútru T-mec nový ne repasovaný více letecká počta http://leteckaposta.cz/210581074 tak potřebuji ho posoudit pro a proti díky
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
TAKJAN



Založen: Nov 17, 2011
Příspěvky: 6450
Bydliště: U Litomyšle.

PříspěvekZaslal: pá srpen 26 2016, 12:54    Předmět: Citovat

No, záleží na AKU. Asi nejvíc. Když to porovnám s čínským elektrokolem za 13kKč,-, tak na tom se nic neposralo, jen AKU po třech letech ne velkého používání. Obyč trakční olovo, 12V, 8 či kolik Ah. 3 kousky. Nové po 850,- asi. Kašlu na opravu, koupil jsem čtyřkolku od bráchy. Nic to nežere a uveze dva lidi:-))
_________________
Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Rostav



Založen: May 06, 2006
Příspěvky: 469
Bydliště: Otovice u Karlových Varů

PříspěvekZaslal: pá srpen 26 2016, 20:52    Předmět: Citovat

Vlastním jeden vozík již druhý rok. Po roce jízdy v karlovarských lesích a okolí jsem vozík dokázal zcela odrovnat. Vozík je dělaný někde na východě.
Nejprve jsem musel dotáhnout šrouby aby se úplně nerozpadl a začal s testovací jízdou. Pro nedostatečné odpružení podvozku, jízda na městském chodníku připomíná kostitřas. Klasické ložisko jsem u něj zatím nenalezl.
Elektronika je na dvou deskách. Nahoře je řídící procesorová a indikační ,dole silová pro motor. Uhlíkový motor je součástí diferenciálu. Osy přímo napojené na zadní kola. Odpružená je tedy celá zadní náprava na jedné krátké pružině bez tlumiče. Jízdní vlastnosti jsou dost dobré. Rychlost 15 km/hod stoupavost 21% dojezd podle terénu a nových baterkách 2x45Ah do 35Km. Velká výhoda je jeho šířka. Projedu všechny supermarkety bez problémů. Má malý a velký technický průkaz a jízdu po silnicích 2 třídy policie toleruje. Na rušnějších komunikacích je to nebezpečné. Musí se stále uhýbat do pangejtu a dávat pozor co je za vámi. Blinkry a světla jsou spolehlivé. Při jízdě do většího kopce než zvládne, vypadne hlavní pojistka a vozík se prudce zastaví. Brzda je elektromechanická. Při jedné jízdě do velkého kopce a velké venkovní teplotě se elektronika odporoučela. Servis mi dal nový vozík. Vzhledem k tomu, že je to nejlevnější vozík na českém trhu, který je možno bez omezení používat na všech komunikacích mimo silnice 1 třídy a dálnice, je to dobrý stroj pro využití volného času nechodícího důchodce. Po mechanické stránce se tento vozík dá svépomocí dobře opravit. Servis prodává náhradní díly. Ceny dílů se mi zdají být dost přemrštěné. Na př. přední pneumatika lze koupit o víc jak 100 Kč levněji. Elektronika a motor bude pěkná darda. To bude asi stejné i u jiných prodejců. Zatím nejlepší vozík jsem našel pod značkou Cart E 5000 Street. Má motory přímo v zadních kolech. Každý 2500 W. Na netu jsou i videa. Prodejce v ČR asi zkrachoval. Výrobce se mi také nedalo zjistit.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Rostav



Založen: May 06, 2006
Příspěvky: 469
Bydliště: Otovice u Karlových Varů

PříspěvekZaslal: so září 17 2016, 14:37    Předmět: Citovat

Tak jsem koupil staronový vozík. Jsem překvapen jeho provedením. Pohodlné posezení. Suprové pérování na nezpevněných cestách. Zobrazení
času, doby jízdy, ujeté km., rychlost jízdy. Blinkry a světlo je samozřejmostí. Při zastavení se automaticky ztlumí přední světlomet.
Dojezd při 50 % nabití baterie 25 km. Kopec, který nezvládne cyklista, vyjede bez zadýchání. Šířka 68 cm dovolí jízdu v supermarketech kolem pokladny s trochou opatrnosti. Pro spěchající důchodce má jistou nevýhodu. Jeho rychlost je zredukována na 12 - 13 km/h. Při nepřízni počasí, lze namontovat zastřešení, chránící celý vnitřní prostor včetně košíku. Chybí mu však stěrač. Velká výhoda je nouzová ruční brzda. Při poruše klasické brzdy v motoru bezpečně vozík zastavíte.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
czkiwi



Založen: Sep 30, 2016
Příspěvky: 2
Bydliště: Rýmařov

PříspěvekZaslal: pá září 30 2016, 17:32    Předmět: Citovat

Rostav: Ten tvůj vozík je AFIKIM Breeze S3, resp S4? Taky o něm uvažuji
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
termit256



Založen: Dec 06, 2007
Příspěvky: 10335

PříspěvekZaslal: ne říjen 02 2016, 15:59    Předmět: Citovat

Tyhle silenosti by meli co nejdriv zakazat! Kombinace chatrne a vratke konstrukce spolu s obecne znamou ridicskou schopnosti a rychlosti reakci vetsiny duchodcu je doslova sebevrazedna. Osobne jsem v tom nikdy nesedel, ale myslim ze pokud mne zvlaste v kapotovane verzi predjede kamion devadestakou, musi to byt celkem adrenalinovy zazitek.

U nas je snad nejaky klub techto vozitek nebo co. Magori se s tim snazi vesrat uplne vsude, jede to pomerne rychle takze na chodnniku ohrozuji chodce, vrhaji se do silnicniho provozu bez sebemensiho pudu sebezachovy a znalosti dopravnich predpisu apod. Jen u vjezdu do arelu firem u nas doslo minimalne ke 2 nehodam s kamiony. Vesmes kdyz se neurotici snazili predjizdet vpravo pri odbocovanni kamionu. Nastesti se to obeslo bez umrti, ale podle mne je to jen otazka casu.

Pokud uz to ma byt povolene, mely by pro tohle platit stejne podminky jako pro normalni auta, tedy ridicak, zaplacene zakone pojisteni, atesty pro silnicni provoz apod.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
TAKJAN



Založen: Nov 17, 2011
Příspěvky: 6450
Bydliště: U Litomyšle.

PříspěvekZaslal: ne říjen 02 2016, 18:49    Předmět: Citovat

U nás jeden notorik přišel o řidičák. Tak vesele jezdí do hospody na nějakém takovém vozítku.
_________________
Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
markoni



Založen: Oct 30, 2006
Příspěvky: 2310
Bydliště: Poblíž Zlína

PříspěvekZaslal: po duben 10 2017, 12:38    Předmět: Citovat

Tak ještě toto vlákno restartuji Very Happy potřeboval bych něco víc vědět o bateriích gelových trakčních můžete mi to trochu osvětlit? jaká je jejich životnost a podobně? díky
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PeteBurns
Zablokován


Založen: Oct 08, 2007
Příspěvky: 2578

PříspěvekZaslal: út duben 11 2017, 15:09    Předmět: Citovat

Google ti nefunguje? Co chces viac vediet o olove? Uplne ti musi stacit, ze neznasa vysoke prudy ani hlboke vybijanie, pri pouziti ako zdroj energie ci uz pre bicykel alebo vozik pri tych prudoch nikdy dlho nevydrzi...Na toto pouzitie je ovela vhodnejsie pouzit LiFePO4 akumulatory, ale su zase podstatne drahsie - no za seba mozem povedat, ze za tu cenu rozhodne stoja, s olovom boli iba problemy. Zatial ich mam iba 2 roky, ale vybijam ich casto az do nuly a zatial nie je ziadny pokles kapacity, takze ked si to clovek vypocita dlhodobo, tak zase az take drahe nie su, kedze pocas ich zivotnosti musi clovek viackrat kupit nove olovo Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Rostav



Založen: May 06, 2006
Příspěvky: 469
Bydliště: Otovice u Karlových Varů

PříspěvekZaslal: út duben 18 2017, 18:21    Předmět: Citovat

Mám dva vozíky s gelovkama. Jeden používám již dva roky. Najeto cca 2500 km. v průměru 25 km na 1 jízdu. Při 100 nabíjecích cyklech je kapacita
baterií menší ale dojezd stále bezpečně do 20 km. Bez vozíku jsem uvázán u baráku a do přírody nebo k doktorovi se dostanu jen za přispění synů, což je časově náročné a omezuje to jejich podnikání. Sice mám řidičák ale bez možnosti používat nohy při řízení, je mi k ničemu. Protože jezdím i na silnicích 2 třídy vím, že vzhledem k max. dosažené rychlosti vozíku do 15 km/hod. nemůžu zdržovat provoz a vždy se snažím uhnout a nechám auta předjet. Absolutní blbost je se pokoušet jezdit na silnici první třídy, nebo tam kde jezdí spousta kamónů. Ideální je používat cyklostesky. Velmi se mi osvědčil vozík při nákupu. Všechny supermárkety s vozíky počítají a pokladny umožńují průjezd. Nakjoupím co potřebuji a to co bych zaplatil za autobus z poloviny ušetřím i při nabijení baterek. Skladné bateriové vozíky se i u nás časem ve městech prosadí.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2, 3  Další
Strana 1 z 3

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.18 sekund