Založen: Mar 28, 2012 Příspěvky: 7840 Bydliště: Brno
Zaslal: so červenec 16 2016, 13:25 Předmět: Š Felicia 1,6i- vyšší volnoběh- VYŘEŠENO
Na mé feldě mám teď vyšší volnoběh (po zahřátí cca 800 ot/min, mírně kolísá), připadá mi, že se to objevilo poté, co mě známý zavařil díru ve svodech.
Do té doby byl volnoběh úplně v pořádku, cca 550 ot/min.
Klapku tam mám čínskou, už minimálně 4 roky, neměl jsem s ní problémy. Kupoval jsem ji skoro novou (od kamaráda soused ji koupil, namontoval, po měsící svoji feldu rozstřelil, tak mi ji nechal za tácek). S origo klapkami jsem si užil svoje (pravda, nikdy jsem nekoupil novou).
Je možné, že díky tomu, že to dřív podfukovalo tou dírou, tak se nastavily jiné hodnoty z lambdy, než když teď tam díra není?
Aku jsem zkusil odpojit na 24 hodin, beze změny.
Mám počítat s tím, že už umřela i tato klapka?
Ještě jsem se teda nedíval na svíčky a spol. (byl jsem marod, ještě nejsem úplně OK), ale zaráží mě, že to začalo blbnout po tom zavaření výfuku. _________________ Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
Naposledy upravil Michal22 dne pá květen 19 2017, 9:58, celkově upraveno 1 krát.
Založen: Mar 28, 2012 Příspěvky: 7840 Bydliště: Brno
Zaslal: so červenec 16 2016, 14:28 Předmět:
Nemám kabel, nemám VAG. Jiná cesta asi není, že?
Ale proč se to rozhasilo?
Teď jsem byl nakoupit, cca 10km. Ze srandy jsem zkoušel, co to zvládne, nechtělo to bez plynu chcípnout ani na pětku _________________ Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
Založen: May 30, 2006 Příspěvky: 6558 Bydliště: Seč
Zaslal: so červenec 16 2016, 17:16 Předmět:
Sorry, ale 550ot./min. je strašně málo, volnoběh by se měl pohybovat kolem 800-900ot./min.
Nastartuj to, nahraj zvuk a pošli to sem. _________________ Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
Založen: Mar 28, 2012 Příspěvky: 7840 Bydliště: Brno
Zaslal: so červenec 16 2016, 17:25 Předmět:
Je to rok 1996, tam by měla být stará jednotka. Jen jsem se upsal, správně by mělo být volnoběžných 650 ot/min.
Než začalo pršet, tak jsem i tu klapku vytáhnul, vyčistil, beze změny.
Tenhle motor je nadčtvercový, tak bere dobře už od nízkých otáček, proto tam bývá nižší volnoběh. Taky pomalu nejde vytočit na víc jak 5000.
P.S.: jen jeden dotaz- když jsem měl shozený sání, tak jsem se díval, co klapka dělá po zapnutí klíčku- párkrát se pootevře, potom se vrátí, ale ne do zákl. polohy (zavřeno), nýbrž zůstane mírně pootevřená. A bzučí. Je to v pořádku? _________________ Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
Založen: Aug 12, 2012 Příspěvky: 1518 Bydliště: J H
Zaslal: so červenec 16 2016, 17:29 Předmět:
u Feldy 1,6 (GLS kombík 1997) jsem měl problém opačný. Volnoběh po zahřátí spadnul na 500-550ot a když jsem zastavil na křižovatce, nebo vyřadil, tak to chcíplo. V servisu u kamaráda mi vyměnili tepl. čidlo. Prý je dvojitý, půlka na budík a druhá do ŘJ. Nevím, ale pak jsem měl volnoběh po startu cca 1100 a po zahřátí kolem 800 ot.
Založen: Mar 28, 2012 Příspěvky: 7840 Bydliště: Brno
Zaslal: so červenec 16 2016, 17:35 Předmět:
Jo, to čidlo mě jedno už odešlo, tak tam mám cca 6 let nový. Kupoval jsem originál u Škoda dealera.
Dneska jsem se na něj pro jistotu taky díval, kontakty čistý, štekr těsní dobře. _________________ Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
Založen: Feb 08, 2011 Příspěvky: 99 Bydliště: Karlovarsko
Zaslal: so červenec 16 2016, 17:50 Předmět:
zkus toto http://www.vectra-club.cz/viewtopic.php?f=15&t=35
jinak u těch 1,6 tek stačí odpojit na chvíli v pojistkovce první pojistku z leva
a po připojení by se měla sama klapka nastavit
pak bych skusil i jiný čidlo teploty
Založen: Jan 13, 2007 Příspěvky: 15544 Bydliště: Olomouc
Zaslal: so červenec 16 2016, 18:01 Předmět:
Zkus něco primitivního, odpoj baterku např. na půl hodiny a zapoj. Potom udělej ukázkovou jízdu kolem bloku či dědiny a zkus, co to bude dělat po novém nastartování.
Založen: May 30, 2006 Příspěvky: 6558 Bydliště: Seč
Zaslal: so červenec 16 2016, 19:25 Předmět:
Dyť píše, že to měl odpojený 24h.
Ale znova opakuju, jestli otáčkoměr měří správně, pak ty otáčky jsou v normě. A jestli tam bylo předtím 550 nebo 650ot./min., ten motor musel dostávat dost na prdel. _________________ Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
Založen: Oct 30, 2010 Příspěvky: 6624 Bydliště: Praha
Zaslal: so červenec 16 2016, 19:40 Předmět:
Připoj se osciloskopem (nebo si ubastli komparátor z OZ s úrovní cca 0.4V a ledkou na výstupu) na výstup lambda sondy. Musí se cyklicky měnit stav chudá-bohatá směs, tedy napětí bude oscilovat mezi hodnotami okolo 0.2 a 0.6V a to tak 3 x za sekundu, ale alespoň 1 x za sekundu ve volnoběhu, jak zvýšíš otášky, už to musí být aspoň těch 3 x, jinak je to lambda sondou bledé. Pokud bude napětí oscilovat, celý ten regulační kombajn funguje OK a může být problém akorát s množstvím vzduchu, což může být i úmyslně nastaveno, pokud měří špatně teplotní čidlo. Nic to sice nevypovídá o tom, jak to vypadá s korekcemi dodávky paliva, můžeš být někde těsně u kraje dynamiky, ale systém je funkční a měl by i projít emisemi. Pokud bude směs trvale bohatá, případně chudá, je to problém, emisemi bys neprošel a je třeba najít příčinu.
Založen: Nov 21, 2005 Příspěvky: 1216 Bydliště: Pardubice
Zaslal: so červenec 16 2016, 23:23 Předmět:
Zkontrolovat případné přisávání vzduchu do sání. Takže všechny spoje na sacím potrubí, podtlak do posilovače brzd, podtlak do regulátoru tlaku paliva. O-kroužky okolo vstřikovačů, tě+snění pod škrtící klapkou a na sběrném sacím potrubí.
A pak samozřejmě i všechno ostatní (mrknout na zapalovací svíčky, podívat se do rozdělovače-pod víčko jeslti není palec v háji nebo opálené kontakty, samozřejmě i to teplotní čidlo jak bylo zmíněno). Ono se to nezdá, ale i zapalování s tím může souviset.
Založen: Mar 28, 2012 Příspěvky: 7840 Bydliště: Brno
Zaslal: ne červenec 17 2016, 0:35 Předmět:
MetalGod- hele, fakt felda 1,6i potřebuje těch 650 ot/min, pokud tam máš víc, tak se ti auto už samo rozjede na rovině, bez přidání plynu. Ty hodnoty jsem si nevycucal z prstu, jsou to hodnoty doporučené. Mimochodem, když se ty otáčky zvýší až k 900, tak to žere jak tank, navíc se to i trochu přehřívá (hlavně když postáváš v kolonách).
Pavel71- vytažení první pojistky funguje stejně jako odpojení aku. Nepomohlo. Jinak v tom návodu, co posíláš link, tak jedině to připojení na diagnostiku nezvládnu, protože nemám. Ostatní jsem už urobil.
Zaky- díky moc za reálný návod. Škopek si můžu vzít sebou, ale nesmí pršet, nemám to kam dát pod střechu.
Kodl1- no, vidíš, minimum je 640. Já vím, že se psávalo 650. Hlavně u tohoto modelu jde poznat cokoliv navíc v tom, že to pak žere, nebrzdí to motorově, navíc se objeví velký práh mezi volnoběhem a minimálním plynem (v koloně poskakuješ, místo toho abys popojížděl). Mám feldu už víc jak deset let, užil jsem si s ní kde co. Jen jsem nikdy nenašel reálně funkční řešení...
V záloze mám člověka, který by mě mohl pomoci v pondělí ráno, než pojedu do práce. Uvidím, stavím se za ním. Pak poreferuju.
Pro p32- s tebou je to těžký, když někdo napíše málo informací, tak prskáš, když napíšu román, též prskáš. Co s tebou? _________________ Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2, 3, 4Další
Strana 1 z 4
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.