Založen: Jul 02, 2016 Příspěvky: 352 Bydliště: Český ráj
Zaslal: ne červenec 17 2016, 0:41 Předmět:
Ona ta hydraulika tady je celkově taková divná. Ještě jsem neviděl, aby řízení spojek bylo napájeno z odpadu orsty řízení. Píst spojky nemá nijak závratný objem, tím omezovačem 6l/min se musí spolehlivě uživit. Přihazuju schematické znázornění spojkya pár reprezentativních příkladů, jak to může vypadat uvnitř.
To není odvod, ... Píst žádný odvod nemá, do základní polohy je vracen pružinou, olej se vrací až do ventilu.
Diky, pochopil jsem schema hydrauliky a zaroven testovani stlacenym vzduchem. Vyspustil jsem olej, sundal blok ventilu trnasmise a pustil stlaceny vzduch do kanalu pro ovladani spojek Forward a pak Reverse. Okamzite to fucelo zpatky ze skrine jinou dirou. A ve vypustenem oleji byly kousky lamel.
Nez jsem vypustil olej, ukazala se jeste jedna podivnost. PTO toci neustale nezavisle na stavu elmag.ventilu, dokonce i kdyz z ventilu (ze vsech) sundam civku.
Odklonil jsem tedy olej z PTO elektroventilu hadici do skrine prevodovky otvorem pro dolevani oleje.
Jednak mam moznost sledvat tok oleje ventilem, pak mam moznost stlacenym vzduchem ovladat spojku PTO.
Presto ze byla civka z ventilu sundana, ventil poustel do trubky pro ovladani PTO spojky proud oleje. Po nasazeni civky a vypinani/zapinani se jen kratce proud z hadice prerusil a teklo to/proudilo/ dal.
Jadro elektroventilu se pohybuje tak o tretinu prumeru dirky jez je do kola ventilu ve dvou vzdalenejsich vrstvach. Nezkusil jsem ventil vybudit naprimo DC napetim. Merim na nem 11Vdc a soucasne 24Vac, coz vypada na nejakou ochranu od spinace tlaku nekde jinde. Spojka PTO prece nepotrebuje trvale PWM....
Pri vypnutem motoru a testovani PTO stlacenym vzduchem sel bez ovladaiho tlaku hridel PTO volne otacela, po natlakovani ovladaciho vstupu PTO otacet nesel. Po nastartovani motoru se PTO toci bez ohledu na cokoliv (stav ovladacich prvku PTO) a nejde ani pribrzdit drevenym tramem - tram ubyva.
Navic se po zarazeni a zapnuti transmise a diferencialu tak nejak vsechny 4 kola otacej (je to na spalcich) , po vypnuti diferaku jen 3 kola. Po zapnuti PTO se predni kola zastavej, po vypnuti PTO se s trhnutim rozjedou. A to i kdyz sundam civky ze vech elektroventilu (PTO, diff, nahon na 4WD). Jak si to vysvetlit?
Jak osetrit/rozhybat/repasovat soupatko elektroventilu?
Založen: Jul 02, 2016 Příspěvky: 352 Bydliště: Český ráj
Zaslal: po červenec 18 2016, 16:03 Předmět:
No, pěkně se to rozrůstá, začínám se v tom ztrácet. Tohle mít na dílně, tak asi preventivně udělám rozborku celý převodovky.. Že se točí přední kola se sundanou cívkou je normální, ale nechápu tu souvislost s PTO. Nejsou přehozené kabely?
Ventil PTO je evidentně zaseklý, nebo propouští. V každým servisu ti řeknou, že to mění kus za kus. O opravě nebo repasi jsem ještě neslyšel, ty tolerance jsou tak malý, že když ventil bude i jen trochu prosakovat do zabržděný spojky, tak máš za chvíli lamely na odpis znova.
Založen: Oct 11, 2010 Příspěvky: 3485 Bydliště: SK
Zaslal: po červenec 18 2016, 18:35 Předmět:
YES,ten traktor ,hydraulika v nom je velmi zlozita , su pouzite v nej nove technologie,kukulis ma tam vvela neznamych,jeden nefunkcny ventil moze sposobovat problemy pri viacerych funkciach , neznaly opravar ako to vsetko funguje,nema sancu ho opravit.Nehovorim ze vsetko nie!!!Mozno aj servisak by s tym mal uz teraz problem.Ak sa v tom nikto pred tebov nerypal,nic neprehadzuj!!Dolezite je vediet v com je,su problemy,nie vselico skusat. Spojte sa zo sevisakom ,to bude naj.sposob ako ho urobit.Ktovie ci by aj diagnostika ak je ukazala vsetky problemi,ked je vselico mozne podrtene v oleji hydrauliky.atd.Na el.kable ako ten vypinac nepustaj ziadne napatie,este viac m ozes narobit skody,znicit riad.jednotku.Ak ide ten dort co je na nom 0V na zem,tak by to podla mna mal byt kontrolny obvod neakeho zapnutia.Mozem sa mylit ale.Neviem aj ci skusanie traktora na spalikoch ,je to spravne pre kontrolu pohonu v pred,vzad.Na starych traktoroch ZETOR sa v zadu kardan tocieva aj pri vypnutom kardane.To len tak pisem,nehovorim, ze to tu musi byt tak isto.
Dam jeden priklad z hodin ,kde aj hodinari maju s tym problem!Ked RUSKE KUKUCKY zacnu kukat mimo pol a celej hodiny,tak pokial sa nenastavy zaber dvoch kol ako ma,tak nepomoze ohybat paky hore dole,ale pomoze len presne nastavenie toho zaberu dvoch kol.Az potom sa este ohybaju paky!!! Tu je to tak isto,ak sa nevymeni vadna suciastka,zbytocne sa nieco ine kontroluje ,hlada chyba inde!
Davemh: zamena nehrozi, sundal jsem civky ze vech tri ventilu (PTO, DIFF, 4WD) tj. elektricky okruh by na to nemel mit vliv, privod hydrauliky je z PTO sundany (s vyjimkou mazani do stredu hridele PTO)... Ze by snad nekudy spinalo to mazani ?!
Ty namlety lamely v oleji mozna pusobily jako brusna pasta a udelalo to na ventilech sve. Zkusim dnes ventil opatrne rozebrat, vycistit a otestovat zda je vice funkcni. Pokud ne, bude treba objednat nove vnitrky elmag. ventilu.
V te souvislosti si kladu otazku JAK VYCISTIT OKRUH HYDRAULIKY od usazenin z lamel, aby se jev na soupatkach ventilu rychle neopakoval.
Asi by to mohlo vadit i loziskum. Kde jeste by zaneseny olej mel podstatny vliv na funkcnost?
Potreboval bych tam nacpat alespon provizorne nejaky filtr oleje (papirovy filtr, hrubost 12 mikronu). Existuje nejaka tabulka ekvivalentu?
Nebo hruby hadr?
Spojka PTO take profukuje, nevim jak je na tom brzda PTO. Z obrazku to vypada, ze je soucasti spojky.
PTO je daleko lepe pristupna nez transmise, vyjmu jeji spojku a uvidim.
Založen: Jul 02, 2016 Příspěvky: 352 Bydliště: Český ráj
Zaslal: po červenec 18 2016, 21:24 Předmět:
Tiktak1953 > Ono to není složité, ono je to hlavně ě navržené. Tři roky dělám servisáka, ale takto komplikované ovládání jsem ještě neviděl. Vidím za tím vším snahu ušetřit metr tlakový hadice...
Vida, mazání. Jestli tam je 5 bar jako jinde, tak to spojku spolehlivě sepne. To by mohlo být.
S tím výplachem - jestli je originál olej třída 80W, tak bych vzal nějakou hydrauliku (SAE 32 nebo 46), nechat zahřát a třeba půl hodiny cirkulovat.
K nalezení náhrady filtru budeš nejspíš potřebovat katalogový číslo originálu, od toho se odvíjí všechno. Náhrady např Granit nebo Kramp (je to tenhle?) Myslím že prodávají jen na ičo. Pak mě napadá ještě Fleetguard, dovozce neznám.
Založen: Oct 11, 2010 Příspěvky: 3485 Bydliště: SK
Zaslal: po červenec 18 2016, 22:42 Předmět:
Neviem kolke su v tomto traktore riadene,ovladane funkcie pocitacom,(RJ) ale sused mi pred hodinov co ma John Deer povedal,ze ked mu traktor pri pohybe do predu thalo, prisli servicaci a nastavili to pocitacom v traktore.Este povedal ,ze ti servisaci co robili neaky cas v nemecku vo vyrobe,tak su ovela lepsi.
Založen: Jul 02, 2016 Příspěvky: 352 Bydliště: Český ráj
Zaslal: po červenec 18 2016, 22:55 Předmět:
Elektrika a řídící jednotky jsou dnes všude, na tom nemají co nového vymyslet, mně se hlavně nelíbí ty různé propoje mezi rozvaděči, omezovací ventily apod. Je tam příliš mnoho kurvítek. To "trhání" se dá nastavit, obvykle to ale umí až větší traktory. Pokud nastavení nepomůže, bývá prázdný/proražený tlakový akumulátor.
A nějak nevím, co se dá naučit "ve výrobě". Dneska to je jako každá jiná automobilka, řady robotů železných a lidských. Principu funkce pak rozumí jen ti, pro které je to nezbytně nutné.
Spojka PTO rychle ztracela tlak pri testu vzduchem, je snadno pristupna, tak jsem ji vytahnul. Desticky v ni uz chybej, byly po kousickach v oleji a ve filtru sani cerpadla. Priblizne hrst. Tloustka fragmentu v oleji byla 0,69mm, nova desticka ma dle dokumentace tloustku 2,40mm.
Brzda PTO taky rychle klesa, je v poradi. Pokles tlaku vzduchu do DIFF a 4WD zkusim v dalsim.
Je jiste, ze je na repasi spojka PTO, obe spoky transmise a oblozeni brzdy PTO. V dokumentaci jsem nenasel, jak je delane spinani DIFF a 4WD. V diagramu hydrauliky je to jako pistek s pruzinou.
Traktor ma 1916 motohodin a zrejme nulovy servis. Je rozsah opotrebeni hydralickych dilu adekvatni nebo mam hledat pricinu nahodneho spinani spojek? Pro transmisi jsou to snimac a tlacitko na pedalu, tlacitko na radici pace. Ty tlacitka jsou z plastu a nekde jsem cet, ze to obcas blbne.
Založen: Jul 02, 2016 Příspěvky: 352 Bydliště: Český ráj
Zaslal: st červenec 20 2016, 22:25 Předmět:
V přepočtu na "naše" je 1900 mth jeden a půl servisního intervalu, tyhle malý převodovky se v klidu dožívají i přes 15 000. V první řadě bych potom vyměnil řidiče.
Uzávěrky a pohon předku budou hádám mechanický, tj. bude tam pístek ovládající zubové spojky, lamelovou nepředpokládám. Ale asi by chtělo přetěsnit ty písty (na všech spojkách). Bordel z lamel tam asi nebude, těsnicím kroužkům nejvíc škodí přehřátý olej.
Synchrony by chtělo změřit, v dokumentaci bude nějaká minimální mezera. Obávám se, že samotný kužely asi neseženeš, obvykle se dodává kompletní synchron (jádro, vnitřnosti, věnec), a bude to pálka.
Dekuju vsem prispevatelum, predevsim davem, za info a rady k disgnostice. Velmi mi pomohly!
Transmise i PTO brzda jsou dnes otevrene, lamely i brzdova desticka v PTO chybej resp. jsou rozsmelcovane po obvodu a v oleji, takze diagnoza byla spravna. Vase rady byly naprosto zasadni pro jeji sestaveni.
Traktor pry stal tri roky na spalkach kvuli domele vade ridici jednotky
Jednoznacne oprava. Vlozeni novych desticek spojky a brzdy je vyrobcem predpokladany ukon udrzby, takze i kdyby se poslaly vyjmute v baliku do servisu na repasi, tak se to vyplati. Naceneny to zatim nemam.
Do Polska to urcite nepojede, je to tam zatracene daleko
Traktor stoji na jednom ostrove na Fiji, tedy opacna strana zemekoule. Jel jsem tam pomoct na par mesicu jako dobrovolnik s obnovou.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3, 4, 5Další
Strana 4 z 5
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.