Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32684 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st červen 22 2016, 22:11 Předmět: Potřebuju radu ohledně nabíjecích obvodů
Můj dotaz není přímo na mobilní přístroje, ale je na techniku k mobilům hodně blízkou. Předpokládám totiž, že v napájecí části se budou s mobilama shodovat. Mám totiž na stole 2 navigace TomTom různejch (i když příbuznejch) typů, obě dvě normálně jedou - ale jen na kabel s 5V microUSB. Jak se kabel odpojí, umřou - a to totálně, resetujou se. Baterie jsou Li-Ion jednočlánek 3,7V 720mAh připojenej na 3 drátky - červená, černá a žlutá. Předpokládám, že to je (+), (-) a na prostředním je patrně termistor proti zápornýmu pólu - stejně jako u baterií do mobilů. Typ baterie je Lishen LP553436AB, model No: Quanta VF3K.
Baterie jsou mrtvý, měřáky na obou ukazujou desítky mV max. Navigace nejsou moje, ale o jejich repasi mě požádal dobrej kamarád - soft i mapový podklady do nich totiž jdou pořád normálně aktualizovat.
Ale nejde mi tak ani o náhradu, jako o jinou věc. Už jsem se setkal s mobilem, kterej nenabíjel baterii. Prostě jen fungoval a bral si šťávu, ale když začal signalizovat vybití baterie a byl napojenej na nabíječku, nenabíjel. Jen baterku docucal do mrtě a zhebnul. Když se baterka nabila v jiným kusu mobilu stejnýho typu (se stejnou nabíječkou!!!), normálně na ni ten marodnej naběhnul - diagnóza jasná, nabíjecí obvod v prdeli. Hodil jsem ho za psem, stejně byl bazarovej, ale mě teď jde o to, jak nejlíp zjistit, jestli ty TomTomy nemají mrtvý baterky z toho samýho důvodu = odešlýho nabíjecího obvodu.
Nikdy jsem se takhle důvěrně nabíjecíma obvodama pro Li-Ionky nezabejval, tak bych potřeboval vědět, jestli tyhle obvody začnou nabíjet hned po připojení vstupního microUSB na 5V, nebo jestli nějak čekají a třeba impulsem netestujou, v jakým stavu je a jestli je vůbec připojená nějaká baterie - abych dokázal nějak zjistit, jestli vůbec nabíjejí a nekupoval do nich zbytečně nový baterky = nevyhazoval peníze oknem ... Dokáže mi někdo poradit jak to u toho nabíjení je? _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Mar 21, 2006 Příspěvky: 34575 Bydliště: Bratislava
Zaslal: st červen 22 2016, 22:29 Předmět:
Nedavno som v jednom TomTome menil takmer mrtvu bateriu - vydrzala asi minutu. Je to bezna zavada, nic dalsie by som tam necakal. Po vymene baterie mi to normalne nabijalo a fungovalo. Najvacsi problem bol povodnu bateriu odlepit z plosaku - trvalo mi to mozno hodinu, zlomil som na tom dva plastove nastroje a bateria skoncila brutalne ohnuta.
Na vyskusanie mozes pripojit nejaku bateriu z mobilu.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32684 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st červen 22 2016, 22:43 Předmět:
Mobilovou tady zrovna nemám, ale 3,7V Li-Ionky z foťáku Olympus LI-50B bych tady dvě měl - sice už jsou trošku nafouknutý (šly proto blbě měnit, proto jsem koupil nový) ale foťák na ně normálně fungoval, takže bych jen musel vyřešit nakontaktování k tomu kabílku od baterky z navigace. Mně spíš šlo o to, jestli má cenu podrobit jednu z vyndanejch původních baterek vivisekci, ucvaknout její přívod a s jeho pomocí měřit přímo na desce navi přes konektor pro baterii - nebo jestli ta nabíjecí elektronika navi pozná, že tam baterka není a nespustí nabíjení. Ten konektor je totiž minipidi - má kontakty necelej milimetr od sebe a pro hroty měřáku standartního provedení to je jako pro člověka snažit se opustit při požáru místnost komínovým sopouchem... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Mar 21, 2006 Příspěvky: 34575 Bydliště: Bratislava
Zaslal: st červen 22 2016, 22:50 Předmět:
Meral by som napatie na konektore aj s pripojenou bateriou. Na taketo ucely mam ostre meracie hroty. Pripadne sa da pouzit aj ihla. Alebo si urob odbocku z kablika povodnej baterie.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32684 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st červen 22 2016, 22:56 Předmět:
Já mám taky hroty z injekčních jehel, ale na tenhle konektor jsou i ty moc tlustý ... Takže říkáš měřit i s baterkou ... nj, moje podezření na nějaký testování ze strany nabíjecího obvodu se potvrzuje. Ale učuním to jinak - rozříznu smršťovací bužírku, která drží pokupě ty 3 kablíky od baterky, uprostřed na každým kousek oholím a roztáhnu je od sebe - a pak je pro to měření tím oholeným místem připájím na rozpolíčkovanej kousek kuprextitu, abych dostal dostatečně velkou kontaktní plošku i pro svorku nebo krokobanánek ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Mar 21, 2006 Příspěvky: 34575 Bydliště: Bratislava
Zaslal: st červen 22 2016, 23:03 Předmět:
GND nepotrebujes a ten termistor tiez nie, takze ti staci jeden drot. Ja by som prasacky prepalil izolaciu spajkovackou a pripojil merak tam, pripadne tam prispajkoval odbocku z nejakeho drotu.
Myslím že jste vedle. Ten nabíjecí obvod pozná že je baterka mrtvá a napětí tam nenaměříš. Alespoň mě se to takhle chovalo v několika tabletech který umřely na totálně vybitou baterku. Řešil jsem to připojením baterie na zdroj 4V přes odpor tuším kolem 100 ohmů a hlídáním napětí. Po dosažení 3,7V na baterce už jí tablet normálně dobil. Když nejni totálně vybitá dlouho, dá se i potom používat ale samozřejmě jí to hluboké vybití dělá hódně nedobře.
Založen: Mar 21, 2006 Příspěvky: 34575 Bydliště: Bratislava
Zaslal: čt červen 23 2016, 8:46 Předmět:
Toto nie je pripad vybitej baterie v srackovom tablete - tieto baterie po rokoch umieraju na zvyseny vnutorny odpor, tzn. pri nabijani je na nej 4,1-4,2V ako keby bola nabita.
Založen: Mar 21, 2006 Příspěvky: 34575 Bydliště: Bratislava
Zaslal: čt červen 23 2016, 9:21 Předmět:
Lenze:
a) Ta bateria pravdepodobne naprazdno napatie ma.
b) Kazde slusne zariadenie (a myslim, ze TomTom tam patri) vie ozivit uplne vybitu bateriu - ked je napatie prilis nizke, nabija sa minimalnym prudom. Napr. vsetky stare mobily - pripojis nabijacku, ale na displeji nic nevidiet, tak to nechas hodinu zapojene a potom to ozije.
Ekkar píše: "Baterie jsou mrtvý, měřáky na obou ukazujou desítky mV max."
Je to možné že některé nabíjecí obvody dokáží oživit i takhle mrtvou baterii ale ty se kterými jsem se já setkal (s totálně vybitou baterií) to nedokázaly a nešlo vždy o sračkové tablety. Ale moc mi jich rukama neprošlo takže klidně můžeš mít pravdu.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32684 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt červen 23 2016, 18:41 Předmět:
rnbw napsal(a):
Lenze:
a) Ta bateria pravdepodobne naprazdno napatie ma.
b) Kazde slusne zariadenie (a myslim, ze TomTom tam patri) vie ozivit uplne vybitu bateriu - ked je napatie prilis nizke, nabija sa minimalnym prudom. Napr. vsetky stare mobily - pripojis nabijacku, ale na displeji nic nevidiet, tak to nechas hodinu zapojene a potom to ozije.
Ne, tohle se zkoušelo - napojit na USB kabel (na navi je microUSB) a nechat "vyhnívat" - neučunilo to absolutně nic, baterie jsou dál bez napětí... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Mar 28, 2012 Příspěvky: 7937 Bydliště: Brno
Zaslal: čt červen 23 2016, 18:56 Předmět:
Baterku připoj na labzdroj, nastav U na 4,2V a I na 1A.
Sleduj ampérmetr. _________________ Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2, 3Další
Strana 1 z 3
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.