popravde jsem nejak nepochopil, proc se vubec pouzivaji rozvody remenem, a ne retezem. Ve vyrobni cene moc rozdil nebude, a jedinej argument co jsem na to slysel, ze to je kvuli hlucnosti, coz je podle me blbost... Ze by klasika kurvitko, at ma zakaznik co menit?
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31852 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt červen 02 2016, 10:51 Předmět:
Řemen je opravdu míň hlučnej - a i když se průběžně vytahuje, tak pořád má určitou pružnost a tlumí rázy pocházející z proměnnýho odporu rozvodovýho mechanismu během jedný otáčky vačkový hřídele. Proti tomu řetěz netlumí nic, jede v tahu "natvrdo" a když se vytáhne, musí se vyměnit stejně jako ten řemen. Co je míň známá věc, tak z plastu a gumy učuněnej řemen má kromě kilometrovýho proběhu i určitou maximální časovou trvanlivost, po který by se měl nesilom.rdně vyměnit i když ještě nemá "odběhaný kilometry" - v závislosti na výrobci se udává 6 až 10 roků provozu od namontování. Pak musí řemen bez diskuse na výměnu, aby nehrozilo "že se škubne" - s veškerýma doprovodnýma efektama včetně orazítkovanejch pístů a podobně.
Tohle konkrétně se právě snažili odstranit soudruzi konstruktéři u koncernovýho motoru 1,2TSI řady EA-111 (provedení od roku 2010), když na pohon rozvodu použili "celoživotnostní" řetěz - jenže jeho samotnou konstrukci ojebali kvůli nákladům na výrobu až na kost a ve druhý fázi někdo dopustil, aby byl stejně program životnostních zkoušek, takže se agregáty obsahující časovanou bombu v podobě naprosto nespolehlivýho komponentu na životně důležitým místě dostaly do výroby. "Skoro definitivní nápravu" pak učunili až po víc jak 2 letech výroby, kdy nakonec museli použít řetěz 1,5x silnější než byl původní vyprojektovanej a k tomu vyvinout poměrně unikátní metodu výměny řetězovýho pastorku na klikovým hřídeli "za studena", protože původní pastorek na motorech staršího provedení byl užší než novej řetěz a pokud by se nevyměnil taky, tak by velice rychle zlikvidoval i novej širší řetěz (zabíral by za menší počet článků). U motorů vyrobenejch po 18. červnu 2011 už je širší verze kola i řetězu přímo z linky, který se sice vytahuje taky, ale už ne o tolik jako starší provedení a díky dalším úpravám i na krytu rozvodu už nehrozí přeskočení zubů, i když zvukový efekty signalizující drhnutí nedopnutýho řetězu o kryt se vyskytujou dál. Ve všech případech se jedná o výkonovou verzi 63 nebo 77kW.
Novější provedení motoru - řada EA-211 - už má zase rozvod hnanej řemenem, bez kraválu po startech, ale s povinnou výměnnou lhůtou - a nejjednodušší rozlišení od starší verze je podle údaje o výkonu - tyhle "téesíčka" mají výkony 66 nebo 81kW ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - TY MNĚ TAKY !!!
Naposledy upravil EKKAR dne čt červen 02 2016, 11:06, celkově upraveno 1 krát.
Ja to prave nemyslel tak, ze je vyssi hlucnost retezu blbost, to je samozrejme pravda, jen se me nechtelo verit, ze to je opravdu duvod proc se pouziva...
Jasne, retez se taky vytahuje, ale aby preskocil, musi byt opravdu extreme opotrebovanej (za predpokladu, ze neodflakli napinaky), a jeho zivotnost je nekde jinde (klidne pres 200k km).
Kdyby ty rozvodovy remeny aspon byly reseny jako rozumne menitelnej dil, kterej si spousta lidi s trochou vercajku vymeni.
Ale to ne, v mym pripade musi dolu cela maska, chladic motoru, prevodovky i klimy, takze zabava na vikend... Uz jen stahnout tu dementni vrtuli z viskospojky je sranda..
S tim remenem je to jasny, proste za par let je zterelej a v ohybu se delaji prasklinky. Horsi je, ze to nejde lehce zkontrolovat. Urcite by to slo resit nejakym snimacem na napinaku, a v pripade vytahanyho remene rozsvitit kontrolku..
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31852 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt červen 02 2016, 11:19 Předmět:
Třeba u škodováckýho motoru OHV s 3x uloženou klikou (od Popularu až po fábii) je řetěz válečkovej, dvouřadovej - a poměrně krátkej, takže i když řinčí, nemá tolik vůle aby skočil přes zuby, takže ani nepotřebuje napínák. To už by opravdu musely bejt kola sjetý jak plešatej ježek, aby se po nich ten řetěz posunul.
Naproti tomu moderní koncernový motory jsou OHC nebo DOHC a pohonnej řetěz/řemen je dlouhej, takže když se vytáhne o X%, fyzicky to dělá tolik cm, že pokud třeba při startu nedává olejová pumpa ještě dost tlaku aby se napínák vysunul do plný dýlky, řetěz se nedopne a skočí - navíc není válečkovej, ale ozubenej = pohonný i poháněný kolo zabírá ne za čepy mezi článkama, ale právě za ty podélně orientovaný ocelový destičky, takže zuby jsou nižší než u řetězu válečkovýho. Bylo od toho slibováno snížení hlučnosti běhu - jenže nikdo už nedomyslel, že k poskočení u toho nižšího ozubení bude stačit daleko menší protažení, než u starýho dobrýho válečkáče ... No a výsledky na sebe nedaly dlouho čekat, těch skutečně skočenejch a zničenejch motorů byly v celým koncernu doslova tisíce, těch co jen řinčely nebo už taky poskočily, ale jen o jeden-dva zuby a jejich definitivní likvidaci zabránila jen elektronika, která zabránila startu kvůli rozhození synchronizace snímačů otáčení kliky a vačky, těch byly desetitisíce ... Dneska je díky tomu možný motor 1,2TSI z řady EA-111 označit za "Zkoušeno na lidech" ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Mel jsem upravenej Duratec 2.5l V6, a tam byl prave dvojitej valeckovej retez. Ted na novym taktez (vw kod BAN, 6.0 W12) aspon podle obrazku, tak snad v pohode.
U te V8 jsem to prave nezjistoval, tak nejak jsem myslel automaticky, ze bude s retezem, a ono prd... A nova sada vychazi na cca 12t kc jen material + silne se doporucuje menit i vodni pumpu zaroven s rozvodama...
Je zajimavy, ze to takhle sprasili, precejen uz nejakou zkusenost s navrhem motoru maji, a nechce se me verit, ze by zakaznik poznal zvukove rozdil mezi valeckovym retezem a tim jejich tichoslapkem no jeste ze elektronika nepovoli start
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31852 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt červen 02 2016, 12:12 Předmět:
Důvod je evidentně jen a jen v ceně - to víš, každý €uro co jim kápne do kapsy je dobrý ... Ale patří jim to, zm.rdům jedněm vlkohradskejm - jak zmršený TSíčka, tak i celá "dýzlgejt" - jen je škoda, že se to nedotáhlo do konce a VW v tom zůstal plácat se sám. Co se týče emisí u ropáků podvádí každej výrobce - jinak to ani není fyzikálně a chemicky možný, že by VW podváděl a ostatní byli čistý jak slovo Boží - při daný spotřebě, účinnosti a výkonovejch parametrech agregátů. Ale asi ti ostatní "líp mažou" - na patřičnejch místech, že jim to zatím prošlo ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3
Strana 3 z 3
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.