Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Automatický sytič do automobilu
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Poradna
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Tommys
Neregistrovaný





PříspěvekZaslal: po září 11 2006, 13:56    Předmět: Automatický sytič do automobilu Citovat

Ahoj kluci potřebuju se poradit, chci na starým karburátoru co má manuální sytič udělat automatiku, abych nemusel tahat lanko dovnitř auta. Napadlo mě použít motorek z centrálu, co mám ještě doma, šlo by to přes relé zapojit, tak abych měl v autě tlačítko a na první stlačení by servo vyjelo a na druhé stlačení po ohřátí motoru, zajelo zpátky a sytič vyplo?? Díky za rady, když, tak mi pošlete nějaký schémátko na email xtony@centrum.cz [/list]
Návrat nahoru
right13



Založen: May 05, 2006
Příspěvky: 447

PříspěvekZaslal: po září 11 2006, 18:21    Předmět: Citovat

hmmm.tie prevody by si nevyrobil,je to dost zlozite,nezohnal by si motor,a mal by si s tym ine problemy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rezis



Založen: Nov 17, 2005
Příspěvky: 5230

PříspěvekZaslal: po září 11 2006, 18:49    Předmět: Citovat

tak to by slo jenze bys mel jen dve polohy max-min. Mozna by slo pozit modelarske servo. A nekde na netu byl na nej jednoduchy tester. Pak bys to mel elektronicky ale s potenciometrem. Jedine pak tam dat jeste termistor ale to uz asi moc kombinuju
_________________
Internet - metla lidstva
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
anonym






PříspěvekZaslal: po září 11 2006, 20:55    Předmět: Citovat

Serva mám dvě v garáží, je mi jasný že by to bylo jenom min. a max. otevření sytiče, co se týče zdvyhu toho serva tak by byl dostatečnej aby otevřel sitič, jde mi jen o to zapojení
Návrat nahoru
rezis



Založen: Nov 17, 2005
Příspěvky: 5230

PříspěvekZaslal: po září 11 2006, 22:14    Předmět: Citovat

Tam je to jednoduche proste prvedes plus a minus on se presune a odpojis napajeni on zustane pak ho prepolujes a on se vrati. nebo co pouzit elektromagnet?
_________________
Internet - metla lidstva
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
anonym






PříspěvekZaslal: út září 12 2006, 5:51    Předmět: Citovat

No právě mi jde o to jak ho přepolovat ten motorek, to právě nevim, elektromagnet mě ani nenapad vidiš
Návrat nahoru
DjRix



Založen: Apr 30, 2005
Příspěvky: 1247
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: út září 12 2006, 7:51    Předmět: Citovat

A co takhle koupit auto bez "cucáku"??? Very Happy Very Happy

Ne vážně: na jaký to má být auto? Pokud Š120 ap. ,tak ti stačí ten motorek z centrálu,v mototechnách to mývají za cca 250kč dvoudrátový a 350kč pětidrátový. Pokud by si použil ten pětidrátový,dala by se na ty přepínací kontakty v něm posadit logika která by automaticky volila směr posuvu.
Na servomotorek bych se vyprdl,kdo měl někdy "šáde",tak ví že ten cucák stejně nějak závratně nešel reguovat (buď to řvalo,jakx trochu ubral tak to zdechlo Rolling Eyes )

Ještě pozor na přidírání té klapy cucáku,třeba serva od jablotronu ap. nemají spojku a jsou docela silná (cca 50N),narozdíl od Brano (favorit,felicie) které v sobě mají třecí spojku a jsou o poznání slabší,ozvlášť použitá z vrakoviště.

_________________
Klídek chlapi,to je nulák...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
anonym






PříspěvekZaslal: út září 12 2006, 15:15    Předmět: Citovat

Doma mám dva dvoudrátový centrální motorky, protože auto do kterýho to potřebuju je peugeot 205 třídvéřko a použil jsem do něj karburátor ze škody 100 s manuálním sitičem, místo elektronickýho karburátoru, a nechce se mi moc do interieru tahat nějaký lanko a dělat páčku tohle by bylo mnohem lepší udělat to přepínání elektronicky, ze skušenosti se starou škodovkou co jsem měl, jsem stejně nikdy sitič nepoužil na polovinu, vždycky na plno nebo nic, proto mě zajímá jenom tato volba max a min, no pokud to z těch dvoužílových motorků nepujde tak zkusim něco jinýho no, centrál není od jablotronu, ale zdvyh má něco kolem 2cm což by ten karbec měl pobrat celkem bez problémů, ten sitič má dost velkej rozsah
Návrat nahoru
MetalGod



Založen: May 30, 2006
Příspěvky: 6558
Bydliště: Seč

PříspěvekZaslal: út září 12 2006, 20:36    Předmět: Citovat

Jedna maličkost: PROČ DO PAŽOUTA TAHÁŠ KARB ZE STOVÁRNY?
_________________
Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
rezis



Založen: Nov 17, 2005
Příspěvky: 5230

PříspěvekZaslal: út září 12 2006, 21:46    Předmět: Citovat

ale pujde nejdnoduseji dvemi relatky. sepne jedno pplus na plus kdyz sepne druhe tak to bude naopak
_________________
Internet - metla lidstva
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
anonym






PříspěvekZaslal: čt září 14 2006, 9:11    Předmět: Citovat

karbec ze stovky protože, to auto co mám já bylo určený na vývoz do švýcarska, díky tehdejším přísnějším normám kvůli emisím auto mělo elektronickej karburátor s řízeným spalováním, mělo jednocestnej katalizátor a lamba sondu plus k tomu řídící jednotku, všechno funguje normálňe dokud se na karburátoru něco neposere, tenhle systém se dával do aut jenom jeden rok, pak přišli klasícký stříkačky. Podobná věc fungovala i u nás ve favoritech co šli na vývoz, elektronickej karburátor označení bylo š136e jako ecotronic, jak jsme všechno je v pohodě dokud se něco nevysere v karbci, pak to nikdo nedá nikdy do kupy. nikdo o tomhle systému moc neví, nelze připojit na diagnostiku, takže se dá těžko poznat co autu je. U nás na favoritech se to v praxi nahrazovalo klasickým mechanickým karburátorem a byl pokoj, bylo to stejný svinstvo jako u peugeota.Já jsem měl problém s palivovou směsí, nikdo si s tim nevěděl rady, byla moc bohatá a na karburátoru nejsou šrouby na nastavení jako u klasiky, všechno řídí jednotka, jenže k tý se nedá připojit a i kdyby nikdo nemá obslužnej program. Na pežoťáckým foru jsem našel článek o jednoduchým řešení a to nahradit tuhle basmechtovinu karbem ze š100/110, výsledek je to že mám po problému, ato jede jako potrefený a tenhle karburátor ti nastaví kdejakej mechanik mez mrknutí oka. jasnný existuje spousta lepších karburátoů, že š120, 130, ale ty mají jinou přírubu na sací potrubí a musel by se dělat mezikus, s tím by stoupla vejška karburátoru a tím pádem by tlačil na přední haupnu. Peugoeot používal karburátory solex a co maj s jikováským společnýho?Naprosto stejnou přírubu, výšku a stejnou přírubu na nasazení filtrovýho tubusu, takže v praxi to je tak že dáš kus za kus a není to ani poznat, krom toho že je menší a je jednokomorovej. Stálo mě to nula nula nic, vybral jsem katalizátor a ato jede líp než před tím. Jinak mohl by mě někdo poslat schematko, nejsem elektronik, jsem schopnej si to zapojit, kdyz budu mít rele ale nějak si to nedokážu dát do kupy
Návrat nahoru
denis15



Založen: Jun 21, 2005
Příspěvky: 641
Bydliště: Opava

PříspěvekZaslal: čt září 14 2006, 14:19    Předmět: Citovat

No vidíš, já mám japonce a taky v něm mám karbec ze š130. Nastavím si vše za pár minut, a navíc to mám na LPG. Taky jsem měl el. karbec, který si dělal co chtěl. Lanko sytiče mám vytažené místo zapalovače na středovém panelu. S tím servem nad tím taky přemýšlím ale ne na sytič-ten mě neštve ale na otáčení šroubem průtoku plynu-když chci předjíždět tak se hodí občas dodat více energie. Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
MartasBrno



Založen: Nov 25, 2007
Příspěvky: 127
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: so únor 12 2011, 1:35    Předmět: Citovat

S dovolením, po pěti letech obsadím toto téma s myšlenkou postavit elektronické ovládání sytiče. Nebyl by to dvoustavový vynález jak pro škodovácký karbec výše popsaný, ale hezky plynule regulující jednoduchý systém do žigula. Moje idea je měření teploty vody ve vhodném místě (výstup vody z ohřevu sání, nebo na výstupní přírubě z bloku), poté následuje blíže nespecifikovaná elektronika (AKO spouštějící MKO s proměnnou střídou / anebo MCU), na konci modelářské servo. Teplotu měřit umím, servo řídit umím, elektroniku udělat taky umím.

Co ale nevím, je, jak má vypadat převodní charakteristika takové regulace. nerad bych ji sestrojoval ručně, měřením zasouvání táhla v provozu. Radši bych, aby mi někdo kvalifikovaný řekl, při jakých teplotách má mít přívěra jakou polohu. Jediný můj zdroj je EKKARova zmínka na favoritím foru o tom, že favorití Pierburg vypnul poloautomatickej sytič při vodě o teplotě 40°C. jenže dál nevím.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
WLAB



Založen: Sep 13, 2005
Příspěvky: 867
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: so únor 12 2011, 1:52    Předmět: Citovat

Budes muset charakteristiku identifikovat manualne, leda bys sehnal nekoho, kdo to same uz udelal na tvem HW, cokoliv jineho nema dostatecnou vypovidaci hodnotu, a to ani u ON/OFF systemu.
Otazkou je, co pri te identifikaci bude meritkem spravne funkce celeho zarizeni Smile

_________________
de omnibus dubitandum est
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32001
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: so únor 12 2011, 2:10    Předmět: Citovat

Dovolím si malou vsuvku - pokud by se ke zjišťování teploty chladicí kapaliny používalo původní termistorové čidlo, ke kterému by se připojil další odpor tak, aby vznikl teplotně závislý dělič napětí, stačilo by jako servo použít motorek k naklápění světel z fábule nebo octy - ty mají 3pinový konektor, určený k připojení palubní sítě 12V, kostry - a na prostřední pin se připojuje vývod jezdce potenciometru, který má řidič nad levým kolenem. Konce toho potíku jsou zase (možná přes nějaké malé odpůrky - pro přesnější nastavení krajních poloh) připojené na +12V a kostru, takže na jezdci je proměnné napětí v rozmezí daném palubní sítí. Pokud by se tenhle potík nahradil výše zmíněnou kombinací termistor v chladicí vodě + pevný odpor (zpočátku možná potenciometr nebo trimr pro nastavení - pak nahradit pevným odporem), dalo by se výstupní táhlo "světlometového" serva použít k tahání za táhlo sytiče. V servu je další potenciometr, který s tím řídicím vytváří vyvážený můstek a motorek řízený speciálním IO tahá za výstupní táhlo v potřebném směru a tak dlouho, dokud nedosáhne opět vyváženého stavu můstku složeného z toho vnitřního potenciometru a vnějšího děliče.
Potřebná logika (= směr pohybu serva) už by se musel vyzkoušet, ale bylo by to asi nejjednodušší - rozhodně jednodušší než se mastit s nějakým převodníkem teplota - střída z NE555 a dalších obvodů... A kdyby se někomu nechtělo ani ten dělič skládat a testovat, stačí dát na palubní desku potenciometr a k servu "táhnout" jen jeden tenký drát - referenci si stejně bere z palubního napětí, takže nastavení se nemění ani s kolísáním palubního napětí...

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Poradna Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.14 sekund