Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Zdroj k zesilovači
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Řešení problémů s různými konstrukcemi
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Gothay



Založen: Apr 22, 2016
Příspěvky: 4

PříspěvekZaslal: so duben 23 2016, 0:21    Předmět: Zdroj k zesilovači Citovat

Zdravím,
začínám se stavbou stereo zesilovače (2x100W/4Ω) - odkaz níže.
http://www.zosilnovace.eu/Zosilnovac100W.htm

V elektrotechnice jsem stále začátečník, a i přes googlení všeho možnýho mám díry v teorii.. pro jistotu sem píšu, abych neudělal nějakou hloupost.

Teď jak začít.. no, budu kupovat toroid od Indelu (300VA/2x30V), deska zesilovače vezme maximálně 45V když jsem přepočítával napětí po usměrnění zarazil jsem se na 30V (30*1,41=42,3), takže mi to ve finále po usměrnění dá 42,3V.
Usměrňovat chci přes diodový můstek, sekundár toroidu mi dá 2x 5A, osobně bych volil můstek na 15A, ale furt si kladu otázku jestli by nebyl lepší můstek např. na 20/25A? Já to vidím prostě, kdyby můstek nebyl stále v 70% zátěži nebylo by mu líp?
Ale na druhou stranu uvažuju jaký to může mít nevýhody.. ztráty? Netuším..

Další otázka je, co bude za můstkem..? Na jednom audio fóru se řešilo odrušení můstku kondíky, sám si nedovedu představit jak velký dopad to má na výslednou kvalitu, nebo životnost tohohle zařízení, popř. filtračních kondů.