Zaslal: po duben 18 2016, 21:32 Předmět: Lambda sondy
Ahoj mam otazocku,
ak mam 5 vodicovu lambdu tj. sirokopasmovu. Je mozne nejakym prevodnikom upravovat z nej signal? To znamena zariadenie ktore by prepocitavalo realne namerane data a posielalo RJ motora ine.
To znamena v skratke stachiometricka zmes na plyn ma byt troska ina ako na benzin. Chcel by som aby nebolo klasickych 14,8 ale nieco okolo 15,0-15,2 dufam ze som to neotocil viem ze na LPG ma byt zmes chudobnejsia. No sonda aby merala skutocne 15-15,2 a aby RJ motora dostavala signal 14,8 to znamena 14,8=15,2.
Verim ze som sa vyjadril spravne. Ak nie vysvetlim este.
Co sa tyka 4 vodicovej sondy je mi princim uplne jasny no pri tej sirokopasmovej prudovej mam nejake medzeri a neviem ani nieco taketo ako postavit. Ak nieco niekto obdobne riesil prosim o nejaku radu.
Založen: Dec 25, 2005 Příspěvky: 471 Bydliště: Valašské Klobouky
Zaslal: út duben 19 2016, 11:24 Předmět:
Všecko špatně, lambda sonda měří pořád a jenom lambdu.. tj až bude ve svodech směs s lambdou 1 bude na "výstupu! lambdy něco odpovídající stechiometrické směsi. To co ty říkáš ty čísla okolo 14.7 ku jedné to je AFR poměr paliva k vzduchu k dosažení toho co potřebuješ. Tj ty nepotřebuješ šulit lambdu - ta říká pořád, že má chudou.. ale né proto, že by se jí něco nelíbilo, ale proto, že korekce v řídící jednotce motoru už nepočítají s větším prodluoužením času vstřiku. O jakém plynovém zařízení se bavíme ? Klasické škrťáky s krokovým motorem mají vstup na lambdu a otevření krokáče a tím i smes si zkorigují samy, chytřejší lpg jednotky se vstřikama zase fungují tak, že se vřadí do cesty mezi původní vstřiky a přepočítávají délku vstřiku benzínu v jednotce na délku otevření lpg vstřiků, pořád se ale berou normální a neupravené data z lambdy..
Založen: Oct 06, 2013 Příspěvky: 1320 Bydliště: Ostrava
Zaslal: út duben 19 2016, 13:01 Předmět:
Širokopásmová sonda funguje trošku jinak než úzkopásmová. Má proudovou pumpu a měřící článek. ECU s ním pracuje tak, že pomocí proudové pumpy se snaží aby z měřícího článku lezlo napětí 450mV. Podle polarity a směru proudu protékajícího přes pumpu (mA) se pak vyhodnocuje složení směsi. Průběh je skoro lineární a dá se tím myslím měřit rozsah lambdy od 0,7 do snad 4,0.
Pokud ECU chce aby motor v nějakém režimu běžel s lambda=1, tak ví že musí regulovat dávku paliva tak aby do pumpy nešel proud žádný (0mA) a měřící článek dával 450mV. Pokud chce směs ochudit, tak ubírá dávku paliva a přidává proud do pumpy aby udržel napětí v článku na těch 450mV. Hodnota proudu = hodnota lambdy. Proud do kladných hodnot je lambda >1 a opačně proud do záporných hodnot je <1.
Teoreticky bys mohl zkusit oprcat napětí z měřícího článku - průchodem přes "něco" zvýšit nebo snížit. A zkoušet kam si posunul regulaci lambdy.
Ale osobně v tom nevidím smysl. Moderní sekvenční LPG systémy si buď najedou mapu délku vstřiku podle benzínové mapy (délka vstřiku benzínu) a pak podle toho přepočítávají dávku (tlak plynu, teplota plynu, podtlak v sacím potrubí, pozice plynového pedálu, atd.). K některým se dá dopojit lambda modul, který si pak dělá sám korekce a nebo ty úplně moderní se připojí k benzínové ECU skrze protokol OBD a čtou si korekce "benzínu". Podle toho pak doladí svoje korekce mapy plynu.
A pokud chceš ladit nějaký systém II. nebo III. generace s krokovými motorky, tak na to bych se vyprdnul. Funguje to správně tak jak to vymyslel výrobce a pokud ti jde o to snížit spotřebu plynu, investuj do sekvence. Je to 100 a 1 rozdíl.
PS. lambda sonda je jenom korekce směsi základní benzínové mapy. Výchozí snímač pro mapu je stejně váha vzduchu (MAF) a nebo snímač tlaku v sacím potrubí (MAP) + samozřejmě snímač otáček a pozice plynu.
Založen: Dec 25, 2005 Příspěvky: 471 Bydliště: Valašské Klobouky
Zaslal: út duben 19 2016, 13:09 Předmět:
No ale pořád to neřeší ten nesmysl, který chce tazatel dělat, tj dodávat do motoru nějakou směs a přesvědčovat ho, že je jiná.. Lambda bude vždy jenom jedna..
Založen: Nov 17, 2011 Příspěvky: 6563 Bydliště: U Litomyšle.
Zaslal: út duben 19 2016, 15:05 Předmět:
U moderního LPG si délku vstřiku koriguješ sám, jak to vyhovuje a jede. Tak, aby nebyl znát rozdíl benzín-plyn. _________________ Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Není to tak,že chce tazatel ošidit signál z lambdasondy při provozu na LPG ?
Ono řada aut při provozu na benzín funguje OK a při provozu na LPG vyskakuje chyba (oranžová kontrolka =check).Změnou nastavení LPG to nejde dořešit ,tak aby to jezdilo i na LPG OK.Jednotky LPG,který nepoužívají za provozu Lambdu (vypnout adaptaci.Dá se to nastavit) se nastaví tak,aby to jezdilo OK a dále se to neřeší.Problém je,že se při provozu na LPG si RJ benzínu upravuje chybně korekce.Pak to jezdí i na benzín blbě.Pokud by šlo ošidit signál z lambdy ŘJ benzínu při provozu na LPG tak,aby si myslela že je vše OK řešilo by to problém.
Založen: Feb 25, 2008 Příspěvky: 18683 Bydliště: Rychnovsko
Zaslal: út duben 19 2016, 21:09 Předmět:
Asi zásadní bude , že chce něco ochcat a to asi nebude dobře . První sekvenci od TC101 jsem hodil do popelnice . Dnes jedu na něco z Litvy . Poprvé to maník nastavil tak , že nešlo do plného výkonu . Po smazání map a nějakém dalším zadání konečně funguje skoro perfekt . Je třeba se dozvědět , co to zařízení umí a přizpůsobit se mu . Prostě od vysvětlení od maníka této firmy konečně vím , jak to funguje . Mně vadila jedna věc , při plném výkonu a najednou vyřazení chcípne motor . Ale to je tím , že zplynovač , aby to naplnil , jede na vysoký tlak a při odřazení a volnoběhu je na vstřicích takový tlak , že nejsou schopny tak krátce vstříknout a tak se motor udusí . Po vysvětlení to chápu a krásně s tím žiju , prostě nevyřadím a nechám motor natáhnout ten přetlak a jinak to v poho frčí . Prý by bylo řešením osadit zplynovačem vyššího výkonu , ale proč , vím , co nemám dělat ... Mám třetí auto na plyn , všechna s rozdílným systémem a tak začínám chápat .... spokojenost .
Založen: Nov 17, 2011 Příspěvky: 6563 Bydliště: U Litomyšle.
Zaslal: st duben 20 2016, 10:55 Předmět:
Žádná kontrolka se mi nikdy nerozsvítila. Diagnostika psala ze začáku něco o adaptaci, teď už bez závad. _________________ Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Po zkušenostech se značkovým systémem bych přestavbu, kde mi zdechá motor vrátil. Taky jsem si prošel všemi těmi stagy a lovtecy, ale značkový systém (ne z polska nebo české garážovky) je prostě jinde a funguje. Kromě toho, že mám v autě ten ukazatel, tak za jízdy o plynu vůbec nevím. Mám to na jedné Euro3 a jedné Euro 5, vše funguje, nikde nic nesvítí, auto se chová úplně stejně jako na benzín.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.