Máš to pěkně proložené a zabandážované! ... na udělení mazácké pochvaly!
Děkuju za pochvalu. Ale podstatné bude, pouze finále.. Dneska doufám proběhne úspěšně první malé finále, zkusím to namontovat do kompresoru a spustit. Když se povede, půjde stator do laku. Cenu zatím nevím...
Zkouška provedena a tady jsou smíšené výsledky:
1) rotor se točí obráceně - řešení, otočit propojení pomocných cívek
2) klepaly se mi ruce a lehce sem drbnul vinutí při vkládání statoru na rotor - řešení, přemotat vinutí???
3) proud protékající rotorem se pohybuje dle zátěže 6,8 - 7,4A (originální vinutí 5,5 - 5,8A) - řešení, přemotat vinutí, zřejmě způsobeno mezizávitovými zkraty???
4) vinutí je oproti originálu v čelech na těsno - řešení, při dalším převíjení zmenšit obvod vkládaných cívek cca o 15-20mm, obzvláště u těch velkých
5) nedrží drážková izolace - řešení určitě to chce lak a příště použít plastové izolace vinutí
6) teplota vinutí je po cca 5minutách běhu v pohodě. Dle položené dlaně, cca 35-40st C
7) svod na kostru není, 20mA chránič drží v pohodě, oproti kostře není izolační odpor měřitelný na 500V i 1000V.
Děkuji za názory a další rady. Osobně bych to nejraději přemotal, protože drát mám. Použil plastovou izolační folii. Zmenšil popsaným způsobem navíjecí trny. Před vkládání statoru si dát panáka aby se mi neklepaly ruce.
No to teda bola detektivka Ale s uspesnym koncom, vzhladom na tu piplacku - klobuk dole Rozdiel 1A pri takom napati je uplne v pohode, tym duplom, ak je teplota OK, ja by som nemal nervy sa s tym znova drbkat Tak teda nech dlho a dobre sluzi
Založen: Mar 05, 2007 Příspěvky: 6086 Bydliště: Jesenice u Prahy
Zaslal: pá červen 17 2016, 18:41 Předmět:
Tím, že je to v mědi, tak je menší i dc odpor na kterém je normálně nějaký úbytek. Jaký je teď odpor vinutí ?
A naprázdno to asi pustit nemůžeš, když je tam na fest ten kompresor.
Jestli se to nehřeje, tak bych to nepředělával, až to shoří
Na prohřátí ale potřebuješ tak 30minut a klidně bez tlaku.
Na tom nadrbnutým vinutí snad vidíš, jestli dělá záviťák.
Záleží jak to majitel kompresoru zkoušel. Jestli jen tak na prázdno, tak ten motor bude v pohodě a nehřeje se. Nejvíce dostává zabrat, když už kompresor tlačí na max. povoleny tlak, než to vypne tl. spínač. A taky se u takových kompresorů elektromotory moc nehřejí ani po delším provozu, nejvíce se hřeje válec a hlava kompresoru. Navíc je elektromotor ofukován ventilátorem.
Detaily poškození hlavního a pomocného vinutí.
Odpory a indukce na současném novém vinutí (Cu):
hlavní vinutí: R=2,2ohmu , L=18mH
pomocné vinutí: R=3,4ohmu , L=22mH
zdravý kompresor (asi Al):
hlavní vinutí: R=2,7ohmu , L=16mH
pomocné vinutí: R=3,1ohmu , L=19mH
p.s.: hodnoty jsem opravil, neb sem na novém vinutí měřil bez rotoru.. takto jsou i s rotorem.
Založen: Jan 12, 2009 Příspěvky: 7096 Bydliště: Plzeňsko
Zaslal: pá červen 17 2016, 20:53 Předmět:
Body 6) a 7) říkají, že je to úspěch.
Zbytkem se netrap. _________________ Sháním hasičák s CO2 "sněhový", raději funkční.
(Nemusí mít platnou revizi.)
(Celkově budu raději, když se to obejde bez papírů.)
Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 17856 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: pá červen 17 2016, 21:40 Předmět:
Jestli to není vyloženě mědí na sobě tak na to kašli, lak to zaleje a zafixuje. Pokud si někde nejseš jistej, zkus ty dráty oddálit třeba kuchyňskou klínovou plastovou stěrkou a zbytek zase vyřeší lak. _________________ Jirka
O mezizávitovém zkratu nemůže být řeči, už by to dávno shořelo. Odřenou izolaci zapatlá lak, do kterýho to namočíš. S tím si hlavu nelámej.
Jinak gratuluji a věř, že mám velkou radost, jak jsi to zvládl. Moc jsem ti to přál. Jsi opravdu šikula.
Moc vám všem děkuji jak za rady, tak i za to, že jste mě neposlali doháje....
Odřeniny se nedotýkají v žádném místě, co jsem mohl posoudit. Příště doplním jen info ohledně lakování a 30min testu chodu, jak mi tu bylo raděno. Slíbil sem měření teploty motoru. Zapomněl sem v práci si půjčit infrateploměr....Doplním po zalakování motoru v rámci 30min testu.
Dále sem slíbil vyzkoušet výpočet pomocí té práce z VŠ. To už asi nedám.
Pokud motor odejde, doplním to sem, aby bylo zřejmé, že tato cesta je slepá a snahy marné
Založen: Mar 05, 2007 Příspěvky: 6086 Bydliště: Jesenice u Prahy
Zaslal: so červen 18 2016, 8:20 Předmět:
Ony jsou ty indukčnosti trochu zavádějicí, protože je to u stojícího motoru a klec rotoru dělá závit nakrátko.
To by se tam musel strčit rotor bez klece a pak by jsi to viděl jako o řád větší magnetizační indukčnost a taky by se podstatně zmenšily ztráty, takže by jsi mezizávitový zkrat hned poznal na poklesu indukčnosti.
To by musel říct někdo z výroby, jak se ty statory testujou.
Sem se snažil zachovat stejné podmínky měření, tj. oba motory stejně sestavené. Ale asi to prostě nechám psovi. Dnes sem otočil propojení cívek aby se to točilo tak jak potřebuji. Švagr mi snad zjistí cenu laku. Asi budou dvě možnosti S1901 - vypalovací při 125st C a S1903 s termosetickou složkou, polymerující při 100stc. Civilně se pohybuje cena cca 230kč/kg laku. K tomu je nutné připočítat samozřejmě pec a práci obsluhy.. Škoda, že nám lak odešel... jak by se teď hodil. Ještě se pozeptám jinde abych měl cenové porovnání.
Založen: Nov 17, 2004 Příspěvky: 5168 Bydliště: Třebíčsko
Zaslal: so červen 18 2016, 10:58 Předmět:
Taky gratulace a klobouk dolů! Já bych se toho bál už proto, že jsem to nikdy nedělal ani neviděl.. Tak ať to běhá dalších x let! _________________ Rotor rotuje a stator stagnuje...
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.