Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Kompresor LIDL Parkside PKO 270 B2, spálený stator
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12, 13  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Silnoproudá technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
radovanhlavacek



Založen: May 08, 2007
Příspěvky: 418

PříspěvekZaslal: pá červen 17 2016, 6:00    Předmět: Citovat

sis2 napsal(a):
Máš to pěkně proložené a zabandážované! ... na udělení mazácké pochvaly!

Děkuju za pochvalu. Ale podstatné bude, pouze finále.. Dneska doufám proběhne úspěšně první malé finále, zkusím to namontovat do kompresoru a spustit. Když se povede, půjde stator do laku. Cenu zatím nevím...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
radovanhlavacek



Založen: May 08, 2007
Příspěvky: 418

PříspěvekZaslal: pá červen 17 2016, 17:08    Předmět: Citovat

Zkouška provedena a tady jsou smíšené výsledky:
1) rotor se točí obráceně - řešení, otočit propojení pomocných cívek

2) klepaly se mi ruce a lehce sem drbnul vinutí při vkládání statoru na rotor - řešení, přemotat vinutí???

3) proud protékající rotorem se pohybuje dle zátěže 6,8 - 7,4A (originální vinutí 5,5 - 5,8A) - řešení, přemotat vinutí, zřejmě způsobeno mezizávitovými zkraty???

4) vinutí je oproti originálu v čelech na těsno - řešení, při dalším převíjení zmenšit obvod vkládaných cívek cca o 15-20mm, obzvláště u těch velkých

5) nedrží drážková izolace - řešení určitě to chce lak a příště použít plastové izolace vinutí

6) teplota vinutí je po cca 5minutách běhu v pohodě. Dle položené dlaně, cca 35-40st C

7) svod na kostru není, 20mA chránič drží v pohodě, oproti kostře není izolační odpor měřitelný na 500V i 1000V.

Děkuji za názory a další rady. Osobně bych to nejraději přemotal, protože drát mám. Použil plastovou izolační folii. Zmenšil popsaným způsobem navíjecí trny. Před vkládání statoru si dát panáka aby se mi neklepaly ruce. Smile

nebo to nechat být a věřit, že lak to zpraví....



P_20160617_170825.jpg
 Komentář:
pohled na testovanou sestavu

Stáhnout
 Soubor:  P_20160617_170825.jpg
 Velikost:  290.92 kB
 Staženo:  90 krát

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
PeteBurns
Zablokován


Založen: Oct 08, 2007
Příspěvky: 2578

PříspěvekZaslal: pá červen 17 2016, 18:00    Předmět: Citovat

No to teda bola detektivka Very Happy Ale s uspesnym koncom, vzhladom na tu piplacku - klobuk dole Wink Rozdiel 1A pri takom napati je uplne v pohode, tym duplom, ak je teplota OK, ja by som nemal nervy sa s tym znova drbkat Laughing Tak teda nech dlho a dobre sluzi Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
radovanhlavacek



Založen: May 08, 2007
Příspěvky: 418

PříspěvekZaslal: pá červen 17 2016, 18:17    Předmět: Citovat

no počkej a co ten drbanec? On je rozdíl bezmála 2A...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
danhard



Založen: Mar 05, 2007
Příspěvky: 6086
Bydliště: Jesenice u Prahy

PříspěvekZaslal: pá červen 17 2016, 18:41    Předmět: Citovat

Tím, že je to v mědi, tak je menší i dc odpor na kterém je normálně nějaký úbytek. Jaký je teď odpor vinutí ?
A naprázdno to asi pustit nemůžeš, když je tam na fest ten kompresor.
Jestli se to nehřeje, tak bych to nepředělával, až to shoří Very Happy
Na prohřátí ale potřebuješ tak 30minut a klidně bez tlaku.
Na tom nadrbnutým vinutí snad vidíš, jestli dělá záviťák.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
varok



Založen: Dec 23, 2007
Příspěvky: 642

PříspěvekZaslal: pá červen 17 2016, 20:02    Předmět: Citovat

Záleží jak to majitel kompresoru zkoušel. Jestli jen tak na prázdno, tak ten motor bude v pohodě a nehřeje se. Nejvíce dostává zabrat, když už kompresor tlačí na max. povoleny tlak, než to vypne tl. spínač. A taky se u takových kompresorů elektromotory moc nehřejí ani po delším provozu, nejvíce se hřeje válec a hlava kompresoru. Navíc je elektromotor ofukován ventilátorem.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
radovanhlavacek



Založen: May 08, 2007
Příspěvky: 418

PříspěvekZaslal: pá červen 17 2016, 20:17    Předmět: Citovat

Detaily poškození hlavního a pomocného vinutí.
Odpory a indukce na současném novém vinutí (Cu):
hlavní vinutí: R=2,2ohmu , L=18mH
pomocné vinutí: R=3,4ohmu , L=22mH

zdravý kompresor (asi Al):
hlavní vinutí: R=2,7ohmu , L=16mH
pomocné vinutí: R=3,1ohmu , L=19mH

p.s.: hodnoty jsem opravil, neb sem na novém vinutí měřil bez rotoru.. takto jsou i s rotorem.



P_20160617_203434.jpg
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  P_20160617_203434.jpg
 Velikost:  101.64 kB
 Staženo:  64 krát


pomcne vinuti.jpg
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  pomcne vinuti.jpg
 Velikost:  46.35 kB
 Staženo:  83 krát

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Habesan



Založen: Jan 12, 2009
Příspěvky: 7096
Bydliště: Plzeňsko

PříspěvekZaslal: pá červen 17 2016, 20:53    Předmět: Citovat

Body 6) a 7) říkají, že je to úspěch.
Zbytkem se netrap.

_________________
Sháním hasičák s CO2 "sněhový", raději funkční.
(Nemusí mít platnou revizi.)
(Celkově budu raději, když se to obejde bez papírů.)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
radovanhlavacek



Založen: May 08, 2007
Příspěvky: 418

PříspěvekZaslal: pá červen 17 2016, 20:58    Předmět: Citovat

Čili mám přepojit pomocné vinutí a hodit stator na lak? Existuje něco na opravení laku na drbancích?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Celeron



Založen: Apr 02, 2011
Příspěvky: 17856
Bydliště: Nový Bydžov

PříspěvekZaslal: pá červen 17 2016, 21:40    Předmět: Citovat

Jestli to není vyloženě mědí na sobě tak na to kašli, lak to zaleje a zafixuje. Pokud si někde nejseš jistej, zkus ty dráty oddálit třeba kuchyňskou klínovou plastovou stěrkou a zbytek zase vyřeší lak.
_________________
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
stasek



Založen: Aug 15, 2005
Příspěvky: 2191

PříspěvekZaslal: pá červen 17 2016, 21:46    Předmět: Citovat

O mezizávitovém zkratu nemůže být řeči, už by to dávno shořelo. Odřenou izolaci zapatlá lak, do kterýho to namočíš. S tím si hlavu nelámej.
Jinak gratuluji a věř, že mám velkou radost, jak jsi to zvládl. Moc jsem ti to přál. Jsi opravdu šikula.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
radovanhlavacek



Založen: May 08, 2007
Příspěvky: 418

PříspěvekZaslal: pá červen 17 2016, 23:16    Předmět: Citovat

Moc vám všem děkuji jak za rady, tak i za to, že jste mě neposlali doháje....Smile
Odřeniny se nedotýkají v žádném místě, co jsem mohl posoudit. Příště doplním jen info ohledně lakování a 30min testu chodu, jak mi tu bylo raděno. Slíbil sem měření teploty motoru. Zapomněl sem v práci si půjčit infrateploměr....Doplním po zalakování motoru v rámci 30min testu.

Dále sem slíbil vyzkoušet výpočet pomocí té práce z VŠ. To už asi nedám.
Pokud motor odejde, doplním to sem, aby bylo zřejmé, že tato cesta je slepá a snahy marné
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
danhard



Založen: Mar 05, 2007
Příspěvky: 6086
Bydliště: Jesenice u Prahy

PříspěvekZaslal: so červen 18 2016, 8:20    Předmět: Citovat

Ony jsou ty indukčnosti trochu zavádějicí, protože je to u stojícího motoru a klec rotoru dělá závit nakrátko.
To by se tam musel strčit rotor bez klece a pak by jsi to viděl jako o řád větší magnetizační indukčnost a taky by se podstatně zmenšily ztráty, takže by jsi mezizávitový zkrat hned poznal na poklesu indukčnosti.
To by musel říct někdo z výroby, jak se ty statory testujou.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
radovanhlavacek



Založen: May 08, 2007
Příspěvky: 418

PříspěvekZaslal: so červen 18 2016, 9:29    Předmět: Citovat

Sem se snažil zachovat stejné podmínky měření, tj. oba motory stejně sestavené. Ale asi to prostě nechám psovi. Dnes sem otočil propojení cívek aby se to točilo tak jak potřebuji. Švagr mi snad zjistí cenu laku. Asi budou dvě možnosti S1901 - vypalovací při 125st C a S1903 s termosetickou složkou, polymerující při 100stc. Civilně se pohybuje cena cca 230kč/kg laku. K tomu je nutné připočítat samozřejmě pec a práci obsluhy.. Škoda, že nám lak odešel... jak by se teď hodil. Sad Ještě se pozeptám jinde abych měl cenové porovnání.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
fredis



Založen: Nov 17, 2004
Příspěvky: 5168
Bydliště: Třebíčsko

PříspěvekZaslal: so červen 18 2016, 10:58    Předmět: Citovat

Taky gratulace a klobouk dolů! Laughing Laughing Já bych se toho bál už proto, že jsem to nikdy nedělal ani neviděl.. Tak ať to běhá dalších x let!
_________________
Rotor rotuje a stator stagnuje...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Silnoproudá technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12, 13  Další
Strana 10 z 13

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.14 sekund