Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Měření emisí
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31853
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: st říjen 18 2017, 9:23    Předmět: Citovat

E85 je podle normy v letním období směs 85% hmotnostních Babiš-etanolu a 15% benzínu BA95, v zimním období by obsah babišsračky neměl překročit 65% kvůli dodržení určitý minimální odpařivosti směsi zajišťující spolehlivej zážeh směsi. Pro spalování to znamená, že palivo už v sobě obsahuje chemicky vázanej kyslík (-OH skupina v lihu), takže má jinou stechiometrickou konstantu vůči vzduchu. Při spalování v motoru, nastaveným na stechiopoměr 14,78:1 (benzín : vzduch), dochází ke spalování ochuzený směsi a k nižšímu vzniku CO a CO2 i CHx. Výhodnější je vyšší oktanový číslo směsi (u E85 odpovídá přibližný hodnotě 110), který ale většina ŘJ nedokáže využít - a výraznou nevýhodou je jen asi 68% výhřevnost ve srovnání s benzínem plus výrazně vyšší výparný teplo, což vede jednak ke zvýšení spotřeby na přibližně 1,3 - 1,4 násobek proti benzínu a druhak ke zhoršený startovatelnosti nepřipravenejch motorů za sníženejch teplot.
Stručně řečeno - pokud nemáš motor Ford Multifuel, nebo podobnou úpravu od Volva včetně instalace vyhřívacího tělesa v motoru, je to jen placebo a stejně nic neušetříš - menší výhřevnost tzv. "ekopaliva" nahradí vyšší spotřeba, takže cenově je jízda na E85 s neupraveným motorem doslova šul-nul. Zvednutí spotřeby se pak může projevit i na emisích, kde sice asi nebudou nadlimitní hodnoty škodlivin, ale můžou ti vyskákat "readiness kódy" signalizující chod s chudou směsí resp. závadu lambda-regulační smyčky. A s tím neprojdeš ...

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
sr71



Založen: Apr 10, 2004
Příspěvky: 2482
Bydliště: severovýchodní čechy

PříspěvekZaslal: st říjen 18 2017, 10:21    Předmět: Citovat

Díky za vyčerpávající vysvětlení. Ptal jsem se spíše z důvodu jestli je třeba možný že třeba při použití E85 by se snížily emise natolik že by vycházely při měření lépe než s benzinem (readiness kódy se tohoto auta vzhledem r.v. netýkají)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
radioelectrum



Založen: Nov 11, 2011
Příspěvky: 2123
Bydliště: Oslavany

PříspěvekZaslal: st říjen 18 2017, 11:14    Předmět: Citovat

pro snížení emisí za účelem projití STK je dobrý přípravek od FFI. Ono to nejen vyčistí palivovou soustavu a ventily ale při spalování i zlepší spalovací podmínky. Já to měl od kamaráda, prodává se to přes multilevel, ale jistě budou i jiné přídavky na trhu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
sr71



Založen: Apr 10, 2004
Příspěvky: 2482
Bydliště: severovýchodní čechy

PříspěvekZaslal: st říjen 18 2017, 12:44    Předmět: Citovat

ok, ještě se vrátím k té mé údajně vadné lambdě, je možný že by napětí na vadné sondě dle diagnostiky (Opcom) kolísalo v rozsahu cca 0,3 - 0,7V, to by přece měl být skoro ideální stav nebo ne? aby napětí oscilovalo kole 0,45V což je hodnota pro Lambda 1. Z toho co jsem vyčetl to chápu tak že vadná sonda např. negeneruje žádné napětí. Asi to zkusím ještě pro zajímavost změřit osciloskopem.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33916
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: st říjen 18 2017, 12:54    Předmět: Citovat

Na emisnej kontrole ti nedali papier, kde su namerane hodnoty? Mala by tam byt aj lambda.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
sr71



Založen: Apr 10, 2004
Příspěvky: 2482
Bydliště: severovýchodní čechy

PříspěvekZaslal: st říjen 18 2017, 13:09    Předmět: Citovat

Právě že ne, ten co mi to měřil, když viděl že je to KO tak měření sbalil, ať mu dám 200 a ať přijedu až si to opravím a když jsem z něj chtěl vytahat nějaké rozumy byl dost nepříjemný ve stylu že ho zdržuju od jiné práce (teď už vím že tam znovu nepojedu), takže jsem to pochopil že mi ve výsledku udělal neoficiální měření bez papíru. O ty hodnoty jsem si říct mohl, ale v tom stresu mě to nenapadlo. Ani mě teď není jasný podle čeho stanoví že je sonda vadná, když má jen sondu ve výfuku a čidlo na VN kabelu. To že vidí třeba bohatou směs by teoreticky mohlo být i něčím jiným než vadnou sondou ne?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Nakadah



Založen: Oct 06, 2013
Příspěvky: 1320
Bydliště: Ostrava

PříspěvekZaslal: st říjen 18 2017, 13:49    Předmět: Citovat

On pozná jestli máš lambdu dobrou a katalyzátor KO a nebo máš špatnou lambdu. Když máš lambdu dobrou a jen katalyzátor KO, tak mu to ukáže složení směsi cajk ale málo CO2 + vyšší hodnoty CO. Pokud ti nefunguje lambda regulace tak to složení směsi je mimo, CO je mimo a hodně HC (v nouzáku bez lambda regulace ECU jede vždy na bohatší směs). Kyslík je obvykle kolem 0,5%, pokud je výrazně vyšší tak máš netěsný výfuk.

Vadná lambda obvykle zůstane někde viset, může z ní jít trvale třeba 0,3V a nebo třeba 0,8V. Bez pohybu a změny podle chodu motoru. ECU to pozná, zkouší měnit časy vstřiků a když není na lambdě změna tak vypne lambda regulaci. Jinak lambda je jenom korekční čidlo, základní údaj pro dávkování paliva dle mapy jde buď z váhy vzduchu a nebo z čidla podtlaku v sání. K tomu se ještě váží další hodnoty jako otáčky motoru, poloha škrtící klapky, teplota nasávaného vzduchu, teplota motoru atd. Lambda měří jenom odchylku směsi od mapy a podle toho si jednotka dělá krátkodobé a dlouhodobé adaptace.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19523
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: st říjen 18 2017, 14:21    Předmět: Citovat

Ještě doplním: rozsah 0,35 - 0,7 V už ukazuje téměř s jistotou na (brzy) zcela mrtvou sondu. Zvlášť, když se sonda od dolního maxima po horní "plouží pomaleji", než za 120 ms. To řídicí jednotce obvykle ještě nevadí, takže chybu nevyhodí, a do nouzového režimu nepřejde. Ale na měření emisí na to stejně přijdou.
Dobrá sonda chodí v rozsahu větším, než 0,2 - 0,8 V a doba reakce by neměla přesáhnout 100 ms (doba přeskoku přes optimální hodnotu λ = 1 u dobré sondy přitom bývá pod 30 ms, pak následuje dlouhé zašuměné temeno impulsu).
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
TAKJAN



Založen: Nov 17, 2011
Příspěvky: 6509
Bydliště: U Litomyšle.

PříspěvekZaslal: st říjen 18 2017, 18:46    Předmět: Citovat

Jeden kat nemám vůbec, na druhé řadě je. Readline nuly-opravil jsem emisní blbosti jinak odstavené. Kontrolní lambdy asi nejdou nebo je jim to jedno. Emise naprosto OK, poctivě udělané. Nevím, jak to je možný, ale v pohodě. 295kkm, vše asi původní.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
sr71



Založen: Apr 10, 2004
Příspěvky: 2482
Bydliště: severovýchodní čechy

PříspěvekZaslal: st říjen 18 2017, 20:58    Předmět: Citovat

a co to je za auto?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
TAKJAN



Založen: Nov 17, 2011
Příspěvky: 6509
Bydliště: U Litomyšle.

PříspěvekZaslal: st říjen 18 2017, 21:03    Předmět: Citovat

bawo
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
sr71



Založen: Apr 10, 2004
Příspěvky: 2482
Bydliště: severovýchodní čechy

PříspěvekZaslal: st říjen 25 2017, 12:01    Předmět: Citovat

tak jsem vyměnil lambda sondu (cca 540kč) a měření emisí poté proběhlo úspěšně (ze zvědavosti jsem si výstup z nové lambdy měřil a napětí se mění v rozsahu cca 70-950mV, takže oproti té původní-vadné je vidět rozdíl)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
p32



Založen: Jan 13, 2007
Příspěvky: 15516
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: st říjen 25 2017, 12:19    Předmět: Citovat

Gratuluji ke zdárnému výsledku. Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
Strana 2 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.19 sekund