Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Auto TESLA
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
p32



Založen: Jan 13, 2007
Příspěvky: 15535
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: čt březen 24 2016, 13:46    Předmět: Citovat

Koukám na ty argumenty a zatím blbej benzín na tom vychází 2x lépe. Stačí k tomu započítat vše, např. ten vodík - nádoba, manipulace atd. Písničku od Beatles si můžu taky zazpívat v dílně levněji než poslouchat rádio, ale při veřejné produkci mě přijde sakra draho.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18683
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: čt březen 24 2016, 14:00    Předmět: Citovat

No a vedle elekropařeza stál elektroskútr a ten řetěz se mi zdál plastový , tak jsem si ho osahal . Inu byl velmi silně nasycen grafitovou majdou ....
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
lopez



Založen: Dec 17, 2011
Příspěvky: 884

PříspěvekZaslal: čt březen 24 2016, 14:24    Předmět: Citovat

No k tomu vodíku treba rátať pomerne veľkú nádrž (1kg ma veľký objem).Tak vysokotlakovú nádrž a vysokotlakový kompresor.
Teda ked bereme ten solár a výrobu doma.(teoreticky)
Ono je rozdiel plniť balonik a rozdiel jazdiť na tom.
Tiež sa môže ľahko stať že človek (alebo časti) budú v cieli skôr ako auto naštartuje. Very Happy

Ja to berem z hľadiska čistoty paliva a vody máme dosť (aj rovno slanej). Very Happy
Vyrábať to vo veľkom? - to bude treba dostavať ešte "zopár" elektrární.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Artaban001



Založen: Apr 01, 2004
Příspěvky: 9776
Bydliště: Pendrov

PříspěvekZaslal: čt březen 24 2016, 16:04    Předmět: Citovat

Existuje skupina akumulátorů, kde se energie ukládá do elektrolytů, ne na povrch elektrod. (např Vanadium redox flow). Fungují podobně, jako palivový článek, akorát při nabíjení to palivo uvolňujě, aby jej při vybíjení spálil. Pokud by se nabíjení řešilo výměnou kazet z "vyčerpaným elektrolytem" za kazety s "nabitým elektrolytem", pak by byl koncept elektromobilu funkční..
Jinak škoda, že u tý Tesly není udaná kapacita baterie v AH. Nedokážu si tak představit, jaký hlavní jistič bych musel mít doma, abych si mohl dovolit ten konfort mít za hodinu nabitý auto (to by byl brutální poplatek za jistič..)
To už by bylo tohle řešení Very Happy
http://auto.idnes.cz/prives-elektromobil-elektrocentrala-dwo-/automoto.aspx?c=A160303_180841_automoto_fdv

A pod tento článek bych se i podepsal:
http://auto.idnes.cz/elektromobily-komentar-0s6-/automoto.aspx?c=A160301_005657_automoto_fdv
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
stasek



Založen: Aug 15, 2005
Příspěvky: 2191

PříspěvekZaslal: čt březen 24 2016, 16:35    Předmět: Citovat

No, řekl bych, že ropa nemá alternativu, pořád jí je dost a všechny tyto náhražky jsou k prdu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
vrky



Založen: Nov 28, 2004
Příspěvky: 1775
Bydliště: pod Black Mount

PříspěvekZaslal: čt březen 24 2016, 16:40    Předmět: Citovat

Tesla jde nabíjet z 1f/16A, 3f/16A, 3f/32A.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
p32



Založen: Jan 13, 2007
Příspěvky: 15535
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: čt březen 24 2016, 19:07    Předmět: Citovat

vrky napsal(a):
Tesla jde nabíjet z 1f/16A, 3f/16A, 3f/32A.

A jak se z této informace dá vypočítat počet Wattů, co potřebuje?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Habesan



Založen: Jan 12, 2009
Příspěvky: 7096
Bydliště: Plzeňsko

PříspěvekZaslal: čt březen 24 2016, 19:20    Předmět: Citovat

Jako podíl Watthodin, které do té baterky potřebuje nacpat a počtu hodin, které na to má (typicky jedna noc).

Mimochodem již uvedená řada vyjadřuje: 3,68kW, 11,04kW a 22,08kW.

_________________
Sháním hasičák s CO2 "sněhový", raději funkční.
(Nemusí mít platnou revizi.)
(Celkově budu raději, když se to obejde bez papírů.)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
p32



Založen: Jan 13, 2007
Příspěvky: 15535
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: čt březen 24 2016, 19:57    Předmět: Citovat

No a dál? Auto potřebuje tak jako tak např. 50 kW na nějakou dobu (zpět asi pěšky).
Mimochodem, já auto na noc sice odkládám, ale ne proto, že by nemělo na co jezdit, ale proto, že nepotřebuji jezdit. U elektromobilu akceptuji dobití na 300 km dojezdu max. ve dvou hodinách. Je to jen blbé auto a ne můj nadřízený, takže bude skákat podle mě a ne obráceně.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
kulikus



Založen: Dec 10, 2009
Příspěvky: 2716

PříspěvekZaslal: čt březen 24 2016, 22:03    Předmět: Citovat

p32 napsal(a):
A jak se z této informace dá vypočítat počet Wattů, co potřebuje?


Ve specifikaci na druhém obrázku píšou:
Akumulátor: Li-ion 85kWh

Časy dobíjení: 3f zásuvka 32A, 0 na 95% za 4h, za 1h dobíjení => dojezd 110km
Při dobíjení z Tesla supercharger (který má zjevně ještě větší příkon) z 0 na 80% za 40min, za 30minut => dojezd 310km
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Artaban001



Založen: Apr 01, 2004
Příspěvky: 9776
Bydliště: Pendrov

PříspěvekZaslal: čt březen 24 2016, 22:38    Předmět: Citovat

A jak z těch KWH vypočítám AH, když neznám provozní napětí..
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
p32



Založen: Jan 13, 2007
Příspěvky: 15535
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: čt březen 24 2016, 23:52    Předmět: Citovat

kulikus napsal(a):
Ve specifikaci na druhém obrázku píšou:
Akumulátor: Li-ion 85kWh

Díky, tam jsem se vůbec nekoukal. Reagoval jsem jen na tu polovičatou informaci.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
kulikus



Založen: Dec 10, 2009
Příspěvky: 2716

PříspěvekZaslal: pá březen 25 2016, 8:08    Předmět: Citovat

Co toto?
Diskuze k napětí je zde:

While Model S supercharged at Refuel, I noticed a 60 kWh model tapering current to 32A at 352V while the 85 kWh model was finishing at 37A and 402V. These were values indicated on the dash.
402V / 96 cells is 4.19V and that makes sense for top of charge.
352 V at the same cell voltage would indicate that the 60 kWh unit only has 84 bricks of parallel cells in series.

The architecture appears to be:
85kWh: 16*6*4.19 = 402V
60kWh: 14*6*4.19 = 352V
==================
Webovka TESLA motors.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
wendik
Zablokován


Založen: Sep 09, 2011
Příspěvky: 137
Bydliště: bezno.cz u mlade boleslavi

PříspěvekZaslal: pá březen 25 2016, 13:47    Předmět: Citovat

kolik to stoji?, tipuju tak 1,5 melounáá ja radsu tuhlé klisnuu,, 1,2 66 kw spotreba 4,5-5,5 na 100 km
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
radioelectrum



Založen: Nov 11, 2011
Příspěvky: 2126
Bydliště: Oslavany

PříspěvekZaslal: pá březen 25 2016, 16:53    Předmět: Citovat

Mě by zajímala i životnost baterie přepočítaná na ujeté kilometry, a potom to přepočítat na cenu za benzín či naftu.
zatím to vidím o několik řádů dráž.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
Strana 3 z 4

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.14 sekund