Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Auto TESLA
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
radioelectrum



Založen: Nov 11, 2011
Příspěvky: 2126
Bydliště: Oslavany

PříspěvekZaslal: čt březen 24 2016, 6:49    Předmět: Citovat

kdyby ty elektromobily byly dořešené, tak nezačnou nabízet drahý sporťák určený pro lidi co mají spousty peněz a rádi se předvádí, ale začly by nabízet malé pickupy a dodávky na každodenní rozvoz zboží. Tím ale nechci říci že do budoucna elektromobily nebudou mít budoucnost, akorát jsou na tom podobně jako před pár lety LED žárovky s výkonem jako 10W žárovka a cenou přes 500Kč.
Kdybych měl spousty peněz nazbyt tak bych šel do hybrida.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Jarous



Založen: Feb 02, 2005
Příspěvky: 216
Bydliště: Banská Bystrica

PříspěvekZaslal: čt březen 24 2016, 8:02    Předmět: Citovat

Mňa by skôr zaujímala životnosť batérií v takomto elektromobile a cena nového battery packu ... Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
TAKJAN



Založen: Nov 17, 2011
Příspěvky: 6554
Bydliště: U Litomyšle.

PříspěvekZaslal: čt březen 24 2016, 8:56    Předmět: Citovat

Je to v podstatě k ničemu. Eko zátěž (kterou mám u prdele) větší než normál auto, dojezd, cena, životnost a až si to koupí 5? % lidí, zkolabuje síť. Slepá větev.
_________________
Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
lopez



Založen: Dec 17, 2011
Příspěvky: 884

PříspěvekZaslal: čt březen 24 2016, 8:58    Předmět: Citovat

Jarous - mňa tiež Very Happy
Lebo nádrž v aute vymieňa málokto Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
lopez



Založen: Dec 17, 2011
Příspěvky: 884

PříspěvekZaslal: čt březen 24 2016, 9:01    Předmět: Citovat

TAKJAN - ja ako fandím elektropohonom. Ale ako píšeš - je tam hrúza vecí nedoriešených.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Michal22



Založen: Mar 28, 2012
Příspěvky: 7830
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: čt březen 24 2016, 9:10    Předmět: Citovat

Pořád se řeší rychlonabíjení a jeho negativní důsledky, ale nikdo ještě nepřišel (nebo o tom nevím) s jednoduchým řešením- dojedu k "benzince", postavím to na určené místo, vyjede roboticky řízená ruka, vytáhne si z podvozku vybitý akupack a nastrčí tam jiný nabitý. Asi jako když jde člověk měnit PB bombu.
Potom by se akupack mohl nabíjet normálním proudem klidně pár hodin a já bych s elektromobilem u "benzínky" ztratil asi pět minut času.

_________________
Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
lopez



Založen: Dec 17, 2011
Příspěvky: 884

PříspěvekZaslal: čt březen 24 2016, 9:23    Předmět: Citovat

Michal22 - neviem...-to pôjde asi len teoreticky.
Vymieňať niečo "len tak" - ono ide o to že tá batéria stojí hrúzu peňazí.
Len do e-bicykla stojí lítiovka kolo 300 euro. a to mám 42V - 10A.

EDIT:
Ešte musíš brať...-kúpiš nové e-auto, máš tam novú batériu a na "pumpe" - ti dajú "starú". Aký bude dojazd? ,a cena za výmenu?

PB bomba je jednoduchá na výrobu (pár kg ocele,životnosť...) a vieš skoro presne koľko na tom prejdeš. Tak isto benzín,nafta...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33991
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: čt březen 24 2016, 10:48    Předmět: Citovat

Nove auta by sa predavali bez baterie, bateria by sa prenajimala. Elektronika na nej by sledovala nabijanie a clovek by vedel, kolko energie v nej je (ako baterie do notebookov a pod.) - podla toho by sa platilo "benzinke".
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
lopez



Založen: Dec 17, 2011
Příspěvky: 884

PříspěvekZaslal: čt březen 24 2016, 10:52    Předmět: Citovat

No teoreticky - prakticky to také jednoduché nebude. Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
TAKJAN



Založen: Nov 17, 2011
Příspěvky: 6554
Bydliště: U Litomyšle.

PříspěvekZaslal: čt březen 24 2016, 10:55    Předmět: Citovat

Ta technologie jako taková mně zajímá, jsem elektro. Ale jako auto ne. A všechny "zelené" energie je hrozný svinstvo. Ale to mně už stejně může být jedno.
_________________
Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
kulikus



Založen: Dec 10, 2009
Příspěvky: 2716

PříspěvekZaslal: čt březen 24 2016, 11:07    Předmět: Citovat

Ta myšlenka výměny akupaku od Michal22 je dobrá!

Na stanici/benzince by byla zásoba standardních akupaků. Nabíjely by se přednostně v energeticé špičce, třeba v poledne ze solárů. Pokud by zásoba došla, zájemce by si počkal - natankoval jen na dojezd domů.

Cenu akupaků by to postupně výrazně snížilo, vyrábělo by je každý JZD.

Technický stav baterií celkem čitelně podchycuje elektronika, která je dnes v každé vyměnitelné Li-ion baterii notbooku. Dovoluje vyčíst jmenovité hodnoty baterie (náboj, napětí, rok výroby), ale hlavně aktuální stav tj. náboj po nabití. Poud se liší po dobytí její náboj od jmenovitého výrazně, lze usuzovat na konec životnosti akupaku.

Technický stav aku by hlídala a řešila 'benzina'. Uživatel by měl aku jen v 'pronájmu'.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
lopez



Založen: Dec 17, 2011
Příspěvky: 884

PříspěvekZaslal: čt březen 24 2016, 11:07    Předmět: Citovat

TAKJAN - ešte ten vodík ako-tak. Ale aj ten treba daako vyrobiť. Bud chemicky alebo elektricky.

"osobní vodíková vozidla mají spotřebu okolo 1kg vodíku na 100 km. Na výrobu tohoto množství vodíku elektrolýzou je třeba přibližně 9kg (~9 litrů) vody a 60kWh el."

Ale asi jediné palivo čo sa dá vyrobiť jednoducho aj doma.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33991
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: čt březen 24 2016, 11:13    Předmět: Citovat

Pri vhodnej konstrukcii baterie by sa dali v nej vymienat jednotlive clanky (resp. bloky paralelne spojenych clankov) - elektronika by ukazala, ktory je vadny.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
kulikus



Založen: Dec 10, 2009
Příspěvky: 2716

PříspěvekZaslal: čt březen 24 2016, 11:37    Předmět: Citovat

lopez napsal(a):
osobní vodíková vozidla mají spotřebu okolo 1kg vodíku na 100 km. Na výrobu tohoto množství vodíku elektrolýzou je třeba přibližně 9kg (~9 litrů) vody a 60kWh el.


Benzín má uváděný energetický obsah 12,9 kWh/kg. Průměrná spotřeba os. auta je 7 litrů/100km. Při hustotě benzinu 0,77 g/cm3 (= 0,77kg/l) spálí 5,39 kg/100km a to je energie 69,5 kWh.

Čísla tedy hovoří pro vodík z elektrolýzy před benzínem.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
radioelectrum



Založen: Nov 11, 2011
Příspěvky: 2126
Bydliště: Oslavany

PříspěvekZaslal: čt březen 24 2016, 12:00    Předmět: Citovat

bylo by zajímavé spočítat jak by vyšlo porovnat vyrobit si vodík ze solárů versus nabít soláry baterii do elektromobilu. Počítám oboje dělat doma nikoli to kupovat s nějakými šílenými poplatky.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
Strana 2 z 4

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.19 sekund