Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Motor Jikov zapalování
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Victronix



Založen: Nov 23, 2007
Příspěvky: 919
Bydliště: Vážany

PříspěvekZaslal: pá březen 18 2016, 21:31    Předmět: Motor Jikov zapalování Citovat

Mám motor Jikov v pohonné jednotce pro bubnovou sekačku.
Zapalování je elektronické Ducati.
Samozřejmě nefunguje.
Cívka se mi zdála nějaká divná. Měřený odpor byl 160 Ohmů.
To se mi zdálo nějak málo.
Cívka je převinutá lakovaným vodičem 0,1mm. Nyní má cca 1200 Ohmů (asi 10 000) závitů.
Zapalování jiskru stejně nedává.
Nevím přesně, zda záleží na směru vinutí té cívky.

Nevíte jaké napětí má cívka dávat, abych jí mohl simulovat a vyzkoušet zapalování?

Díky.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
MetalGod



Založen: May 30, 2006
Příspěvky: 6558
Bydliště: Seč

PříspěvekZaslal: pá březen 18 2016, 21:55    Předmět: Citovat

Civka mela 160Ω kde? Primar? Sekkundar?
Previnuti doslo na jaky strane? Na primaru, nebo sekundaru?
Proc mas pocit, ze by smer vinuti mel mit na funkci vliv?
Zjistovals, jestli se do primaru civky sypou impulzy, kdyz tocis motorem?
Jinak napeti na sekundaru bejva kolem 20kV.

_________________
Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Victronix



Založen: Nov 23, 2007
Příspěvky: 919
Bydliště: Vážany

PříspěvekZaslal: pá březen 18 2016, 22:03    Předmět: Citovat

Cívka měla jen jedno vinutí. Žádný primár, žádný sekundár.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
misocko



Založen: Jun 26, 2009
Příspěvky: 1283
Bydliště: Hlohovec (Sk)

PříspěvekZaslal: pá březen 18 2016, 22:10    Předmět: Citovat

no to znamena ze vystup z tej cievky nejde na sviecku ale na dlasie zariadenie , na tvojom linku je to suvisiaci produkt a to "spinac elektronicky" ktory ma v sebe aj indukcnu cievku a tam bude pes zakopany.
ktory odbornik previnul to comu nic nebolo Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Victronix



Založen: Nov 23, 2007
Příspěvky: 919
Bydliště: Vážany

PříspěvekZaslal: pá březen 18 2016, 22:15    Předmět: Citovat

Aha Very Happy

Ale odpor 160 Ohmů je hloupost. To ta dobrá cívka nemůže mít.
Je to ten související produkt.

Lze ten spínač nějak otestovat?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
MetalGod



Založen: May 30, 2006
Příspěvky: 6558
Bydliště: Seč

PříspěvekZaslal: pá březen 18 2016, 22:34    Předmět: Citovat

Tos nikdy nekontroloval zapalovani fekala s prstem ve fajfce?!
Nebo na vystup toho "spinace" pichni 12V zarovicku z kontrolky od auta (1.2 - 2W), nebo starej reprak, a roztacej motor. Melo by to bud slabe blikat, nebo prskat.

_________________
Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
misocko



Založen: Jun 26, 2009
Příspěvky: 1283
Bydliště: Hlohovec (Sk)

PříspěvekZaslal: pá březen 18 2016, 22:51    Předmět: Citovat

Victronix napsal(a):

Ale odpor 160 Ohmů je hloupost. To ta dobrá cívka nemůže mít.

mas k tomuto tvrdeniu aj nejaky dokaz? kolko by podla Teba mala mat dobra cievka? previnutim na 1k2 si jej podla Teba pomohol?
PS: u cievky su dolezite ine veci , nie odpor
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Victronix



Založen: Nov 23, 2007
Příspěvky: 919
Bydliště: Vážany

PříspěvekZaslal: pá březen 18 2016, 23:00    Předmět: Citovat

Chlapi. Cívka byla namotaná plná, drátu o průměru 0,1 mm.
Měla 160 Ohmů. Namotal jsem ji též plnou. Nyní má 1k2.
Nevěřím, že by měrný odpor mědi z původního vinutí byl o tolik nižší než měrný odpor mědi z vinutí relé LUN.

Není tady vhodný předpoklad, že jedna z těchto dvou věcí - cívka / "spínač" byly v pořádku. Motorovou jednotku jsem dostal nefunkční. Tedy je možné, že obojí bylo v háji.

Nemáte někdo zapojení toho elektronického zapalování?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
breta1



Založen: Sep 09, 2005
Příspěvky: 3488

PříspěvekZaslal: pá březen 18 2016, 23:11    Předmět: Citovat

Není to náhodou tyristorové zapalování?
Pak by to bylo takto:
Uvnitř toho zalitého bloku je jednak VN trafo, a též kondenzátor, který se přes tyristor do něho vybíjí.
Ta cívka o které píšeš, se stará o to, aby přes diodu nabíjela zmíněný kondenzátor- např. v zapalování mopedu má R=200 Ohm.
A ještě do toho bloku jde drát z další cívky (R=15 Ohm), a ten spouští tyristor a tím to hodí jiskru.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Victronix



Založen: Nov 23, 2007
Příspěvky: 919
Bydliště: Vážany

PříspěvekZaslal: pá březen 18 2016, 23:21    Předmět: Citovat

Je možné, že to tak funguje. Ovšem já ani nevím jak to má být zapojeno.

Z bloku vede drát na kostru. Jsou na něm dvě svorky označené jako "verde" - zelený drát z cívky a "stop" - předpokládám do vypínače motoru.
Je pravda, že u magnetu je i druhá cívka navinutá silným cca. 1mm drátem. Ale to bych řekl, že je na napájení periferií. Nevím.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Victronix



Založen: Nov 23, 2007
Příspěvky: 919
Bydliště: Vážany

PříspěvekZaslal: so březen 19 2016, 8:29    Předmět: Citovat

Vypadá to, že ducati energie mají jeden výlisek a uvnitř se může zapojení dost lišit.
Co jsem našel:

4 - vývody
- bílá - zem
- červená - řídící signál z cívky
- zelená - napětí z převinuté cívky
- stop - zastavení motoru

3 - vývody
- červená - řídící signál z cívky
- zelená - napětí z převinuté cívky
- stop - zastavení motoru

A já mám pouze dva vývody (ty dva nejsou ulomené Smile )
- zelená - napětí z převinuté cívky
- stop - zastavení motoru

Když měřím odpor mezi vývody nebo kostrou,
naměřím nula nula prd.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ok1hga



Založen: Nov 28, 2006
Příspěvky: 12043
Bydliště: Česká Třebová

PříspěvekZaslal: so březen 19 2016, 9:06    Předmět: Citovat

Victronix napsal(a):
Když měřím odpor mezi vývody nebo kostrou,
naměřím nula nula prd.

jednotka "prd" je zkrat, nebo nekonečně velký odpor ??
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Victronix



Založen: Nov 23, 2007
Příspěvky: 919
Bydliště: Vážany

PříspěvekZaslal: so březen 19 2016, 9:12    Předmět: Citovat

Téměř zkrat.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
breta1



Založen: Sep 09, 2005
Příspěvky: 3488

PříspěvekZaslal: so březen 19 2016, 10:14    Předmět: Citovat

Nevěřím, že tam nejde ještě spouštěcí/řídící signál
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Victronix



Založen: Nov 23, 2007
Příspěvky: 919
Bydliště: Vážany

PříspěvekZaslal: so březen 19 2016, 10:38    Předmět: Citovat

Asi je to možné. Je to jenom jednoválec.




A tady nějaké zapojení:
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.20 sekund