Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Test zapalovacích kabelů
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Nagant



Založen: Nov 11, 2005
Příspěvky: 1064
Bydliště: Hradec Králové

PříspěvekZaslal: út květen 30 2006, 13:04    Předmět: Test zapalovacích kabelů Citovat

Nevíte někdo, jak přesně otestovat nebo změřit zapalovací kabely zážehového motoru, zda jsou plně funkční?
Jaký je přesně mechanismus poškození kabelu - tedy čím a jak se kabel poškodí?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
mihal



Založen: Apr 06, 2005
Příspěvky: 1837
Bydliště: Zilina

PříspěvekZaslal: út květen 30 2006, 18:48    Předmět: Citovat

Kable maju odpor niekolko kiloohmov (eliminacia rusenia), teraz sa pouzivaju s odporovym vodicom. Porusenie moze nastat prerusenim vodica - odpor ti stupne na stovky kilo az mega, dalej zvodom pripadne prierazom izolacie. Jednoduchy test je priblizit koniec kabla ku karoserii (holy kov) a pri pretacani musi dlzka iskry dosahovat min 10mm. Ale POZOR - VN.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
MetalGod



Založen: May 30, 2006
Příspěvky: 6558
Bydliště: Seč

PříspěvekZaslal: út květen 30 2006, 20:36    Předmět: Odpověď Citovat

1) Podívej se na izolaci VN vodiče (pokud má jinou barvu, než černou). Když tam najdeš černý prstýnek, je VN vodič propálený.
2) Změř jeho odpor. Normálně by měl být asi do 20 kiloohmů.

Kabel se může znehodnotit mechanicky, stářím, vlhkostí, ale i špatnou svíčkou, nebo fajfkou. Elektrický průraz, zvláště u kvalitní kabeláže je jen vyjímečný.

_________________
Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill


Naposledy upravil MetalGod dne čt červen 01 2006, 18:53, celkově upraveno 2 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
vrky



Založen: Nov 28, 2004
Příspěvky: 1771
Bydliště: pod Black Mount

PříspěvekZaslal: út květen 30 2006, 21:24    Předmět: Citovat

Taky jsem si koupil nové kabely do Š120 (kdysi dávno). Ale mají nevýhodu když se ohřejí a ohnou se, tak vnitřek popraská a už nechodí jak má. Většinou nechodil ten nejdelší kabel. Podle knížky má mít ten nejdelší asi 19kohm.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
scol



Založen: Aug 28, 2005
Příspěvky: 67

PříspěvekZaslal: čt červen 01 2006, 8:39    Předmět: zapalovací kabely Citovat

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Nagant



Založen: Nov 11, 2005
Příspěvky: 1064
Bydliště: Hradec Králové

PříspěvekZaslal: pá červen 02 2006, 20:56    Předmět: Citovat

Proč jsem se ptal - zatím mám tu zkušenost, že zapalovací kabely často odcházejí, pravděpodobně závadou svíčky. Zajímavé je, že jsem jeden takový kabel odhalil prostým měřením ohmetrem - měl zahřátý asi 27 kOkmů, ale jak postupně chladl, odpor se zmenšoval a nyní má normální hodnotu někde kolem 7kOhmů.

Mám na autě už třetí sadu kabelů, měněné svíčky i zapalovací cívku, lambda sondu i váhu vzduchu, ale stále se potýkám s výpadky motoru, chtěl bych ty kabely nějak přesně změřit, zatím to tak divně kombinuju a přehazuju, nechci kupovat další sadu kabelů. Je mi jasné, že problém může být i jinde (výfuk, ventily, EGR...), nemusí to být nutně v elektrice, ale závadu na kabelech bych rád vyloučil.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Sphere



Založen: Jun 02, 2006
Příspěvky: 7

PříspěvekZaslal: so červen 03 2006, 1:08    Předmět: Citovat

Doporučuji diagnostiku motoru via Arrow
citace:
Motortester MOT 240 s digitálním osciloskopem
Výrobce: BOSCH

MOT 240

Mobilní motortester s digitálním osciloskopem pro diagnostiku zážehových i vznětových motorů. Napájení 9 až 28V nebo síťovým adaptérem, 10" LCD displej s podsvícením, praktický držák snímačů, jednoduchá obsluha, integrovaná nápověda. Měřicí funkce: test motoru, test elektrických veličin, test vstřikování, dieseltest, analýza výfukových plynů. Ukládání měřených hodnot do paměti, možnost tisku protokolu. Jednokanálový digitální osciloskop s pamětí až 32 obrazů pro zjišťování a odhalování nepravidelností signálů či sporadických závad.



Síť servisů vybavených tímhle strojkem
Arrow
kód:
http://aa.bosch.cz/aa/sit-servisu.php

A ještě tip: V učňovských dílnách vám diagnostiku provedou zdarma nebo za nesrovnatelně menší poplatek Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
scol



Založen: Aug 28, 2005
Příspěvky: 67

PříspěvekZaslal: so červen 03 2006, 9:27    Předmět: Zapalovací kabely Citovat

Dej si kabely s plným jádrem. Odporové vyhoď a máš po problémech. Já je mám dávno a nikdo nic nenamítá. STK taky ne. Možná že energii Tvé zapalovací cívky prostě nevydrží.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19525
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: so červen 03 2006, 12:01    Předmět: Citovat

...ale pak se nediv, když na tebe bude autorádio řvát každou chvíli "NO TP" nebo "KEIN VF", protože kvůli hladině rušení tyto signály přestane identifikovat. V horším případě bude to zapalování rušit i normální příjem.

Tesla Blatná nabízí se zárukou zapalovací kabely kompletované z velmi kvalitních komponent a za české ceny. Odpor do 7kO/metr. Už nás s nimi jezdí víc a zatím nevím o poruše.
Koukni na www.tesla-blatna.cz .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Standa99



Založen: Jun 29, 2004
Příspěvky: 3478

PříspěvekZaslal: so červen 03 2006, 16:09    Předmět: Citovat

Taky jsem pred 2 mesici menil kabely z Tesly-Blatna (Golf) a spokojenost. Dokonce jsem je koupil o 300,- levneji (nez cena na NETu) u jejich distributura.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Nagant



Založen: Nov 11, 2005
Příspěvky: 1064
Bydliště: Hradec Králové

PříspěvekZaslal: so červen 03 2006, 17:01    Předmět: Citovat

Jo, mám ty kabely z Tesly Blatná (chtěl jsem podpořit českého výrobce a nikoli FORD...).
Jinak výpadek motoru je asi silné slovo, spíš jde o poškubávání v určitých otáčkách, bývalo už podstatně hůř, ale stále to podle mne není ono, resp. jak bych si chování auta představoval.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
scol



Založen: Aug 28, 2005
Příspěvky: 67

PříspěvekZaslal: ne červen 04 2006, 8:34    Předmět: Zapalovací kabely Citovat

To Hill:
Mám rádio SONY MEX-R1 i navigaci Becker Traffic a nic mi neruší. Jsou to ale špičkové stroje. Připouštím, že rádio za 2500 Kč může rušit, to nevím. Potom sorry za špatný tip.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Nagant



Založen: Nov 11, 2005
Příspěvky: 1064
Bydliště: Hradec Králové

PříspěvekZaslal: pá červen 09 2006, 10:09    Předmět: Citovat

Možná bych se ještě zeptal - pokud to někde v servise měří osciloskopem, jaký osciloskop či VN sonda to musí být, aby šlo bezpečně a bez zkreslení snímat třeba 50 kV impuls?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
DjRix



Založen: Apr 30, 2005
Příspěvky: 1247
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: ne červen 11 2006, 22:51    Předmět: Citovat

Sonda je buď VN,podobná té co se používá na měření VN u televize,nebo co jsem zatím viděl já,tak v podobě "kolíčku" jako indukční se nasadí na kabel.

Jinak musím říct že měření multimetrem ať už za tepla nebo za studena je jen orientační a téměř k ničemu,protože pokud je kabel vadný,dost často se stane že "ohmicky" je v pořádku a jeho odpor naroste až po zatížení,prostě se jakoby krátkodobě přeruší. Už jsem se s tím několikrát setkal a vždy byl ten kabel při měření odporově OK.

_________________
Klídek chlapi,to je nulák...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19525
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: po červen 12 2006, 4:55    Předmět: Citovat

>>Nagant: když ti Ford poškubává v určitých otáčkách, je to častěji některým čidlem (teplota, podtlak, váha vzduchu, pomalá reakce lambdasondy), než zapalovacím kabelem.
Slabá jiskra (tedy cívka, kabel či svíčka) se projeví skokovým zdechnutím příslušného válce, když mu potřebuješ víc naložit. A to není jen poškubávání, to je slušný škubanec. Po ubrání plynu zase většinou naskočí.

Jinak zapalovací kabely měřím také pomocí PU310. Pro revize se už dlouho používat nesmí, takže by po bazarech mohly být dost levně k mání, ale měřicí napětí 1kV se občas hodí třeba i k regeneraci obrazovek.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.23 sekund