Založen: Nov 11, 2005 Příspěvky: 1064 Bydliště: Hradec Králové
Zaslal: út květen 30 2006, 13:04 Předmět: Test zapalovacích kabelů
Nevíte někdo, jak přesně otestovat nebo změřit zapalovací kabely zážehového motoru, zda jsou plně funkční?
Jaký je přesně mechanismus poškození kabelu - tedy čím a jak se kabel poškodí?
Kable maju odpor niekolko kiloohmov (eliminacia rusenia), teraz sa pouzivaju s odporovym vodicom. Porusenie moze nastat prerusenim vodica - odpor ti stupne na stovky kilo az mega, dalej zvodom pripadne prierazom izolacie. Jednoduchy test je priblizit koniec kabla ku karoserii (holy kov) a pri pretacani musi dlzka iskry dosahovat min 10mm. Ale POZOR - VN.
Založen: May 30, 2006 Příspěvky: 6558 Bydliště: Seč
Zaslal: út květen 30 2006, 20:36 Předmět: Odpověď
1) Podívej se na izolaci VN vodiče (pokud má jinou barvu, než černou). Když tam najdeš černý prstýnek, je VN vodič propálený.
2) Změř jeho odpor. Normálně by měl být asi do 20 kiloohmů.
Kabel se může znehodnotit mechanicky, stářím, vlhkostí, ale i špatnou svíčkou, nebo fajfkou. Elektrický průraz, zvláště u kvalitní kabeláže je jen vyjímečný. _________________ Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
Naposledy upravil MetalGod dne čt červen 01 2006, 18:53, celkově upraveno 2 krát.
Založen: Nov 28, 2004 Příspěvky: 1771 Bydliště: pod Black Mount
Zaslal: út květen 30 2006, 21:24 Předmět:
Taky jsem si koupil nové kabely do Š120 (kdysi dávno). Ale mají nevýhodu když se ohřejí a ohnou se, tak vnitřek popraská a už nechodí jak má. Většinou nechodil ten nejdelší kabel. Podle knížky má mít ten nejdelší asi 19kohm.
Založen: Nov 11, 2005 Příspěvky: 1064 Bydliště: Hradec Králové
Zaslal: pá červen 02 2006, 20:56 Předmět:
Proč jsem se ptal - zatím mám tu zkušenost, že zapalovací kabely často odcházejí, pravděpodobně závadou svíčky. Zajímavé je, že jsem jeden takový kabel odhalil prostým měřením ohmetrem - měl zahřátý asi 27 kOkmů, ale jak postupně chladl, odpor se zmenšoval a nyní má normální hodnotu někde kolem 7kOhmů.
Mám na autě už třetí sadu kabelů, měněné svíčky i zapalovací cívku, lambda sondu i váhu vzduchu, ale stále se potýkám s výpadky motoru, chtěl bych ty kabely nějak přesně změřit, zatím to tak divně kombinuju a přehazuju, nechci kupovat další sadu kabelů. Je mi jasné, že problém může být i jinde (výfuk, ventily, EGR...), nemusí to být nutně v elektrice, ale závadu na kabelech bych rád vyloučil.
Motortester MOT 240 s digitálním osciloskopem
Výrobce: BOSCH
MOT 240
Mobilní motortester s digitálním osciloskopem pro diagnostiku zážehových i vznětových motorů. Napájení 9 až 28V nebo síťovým adaptérem, 10" LCD displej s podsvícením, praktický držák snímačů, jednoduchá obsluha, integrovaná nápověda. Měřicí funkce: test motoru, test elektrických veličin, test vstřikování, dieseltest, analýza výfukových plynů. Ukládání měřených hodnot do paměti, možnost tisku protokolu. Jednokanálový digitální osciloskop s pamětí až 32 obrazů pro zjišťování a odhalování nepravidelností signálů či sporadických závad.
Síť servisů vybavených tímhle strojkem
kód:
http://aa.bosch.cz/aa/sit-servisu.php
A ještě tip: V učňovských dílnách vám diagnostiku provedou zdarma nebo za nesrovnatelně menší poplatek
Zaslal: so červen 03 2006, 9:27 Předmět: Zapalovací kabely
Dej si kabely s plným jádrem. Odporové vyhoď a máš po problémech. Já je mám dávno a nikdo nic nenamítá. STK taky ne. Možná že energii Tvé zapalovací cívky prostě nevydrží.
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19525 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: so červen 03 2006, 12:01 Předmět:
...ale pak se nediv, když na tebe bude autorádio řvát každou chvíli "NO TP" nebo "KEIN VF", protože kvůli hladině rušení tyto signály přestane identifikovat. V horším případě bude to zapalování rušit i normální příjem.
Tesla Blatná nabízí se zárukou zapalovací kabely kompletované z velmi kvalitních komponent a za české ceny. Odpor do 7kO/metr. Už nás s nimi jezdí víc a zatím nevím o poruše.
Koukni na www.tesla-blatna.cz .
Taky jsem pred 2 mesici menil kabely z Tesly-Blatna (Golf) a spokojenost. Dokonce jsem je koupil o 300,- levneji (nez cena na NETu) u jejich distributura.
Založen: Nov 11, 2005 Příspěvky: 1064 Bydliště: Hradec Králové
Zaslal: so červen 03 2006, 17:01 Předmět:
Jo, mám ty kabely z Tesly Blatná (chtěl jsem podpořit českého výrobce a nikoli FORD...).
Jinak výpadek motoru je asi silné slovo, spíš jde o poškubávání v určitých otáčkách, bývalo už podstatně hůř, ale stále to podle mne není ono, resp. jak bych si chování auta představoval.
Zaslal: ne červen 04 2006, 8:34 Předmět: Zapalovací kabely
To Hill:
Mám rádio SONY MEX-R1 i navigaci Becker Traffic a nic mi neruší. Jsou to ale špičkové stroje. Připouštím, že rádio za 2500 Kč může rušit, to nevím. Potom sorry za špatný tip.
Založen: Nov 11, 2005 Příspěvky: 1064 Bydliště: Hradec Králové
Zaslal: pá červen 09 2006, 10:09 Předmět:
Možná bych se ještě zeptal - pokud to někde v servise měří osciloskopem, jaký osciloskop či VN sonda to musí být, aby šlo bezpečně a bez zkreslení snímat třeba 50 kV impuls?
Založen: Apr 30, 2005 Příspěvky: 1247 Bydliště: Brno
Zaslal: ne červen 11 2006, 22:51 Předmět:
Sonda je buď VN,podobná té co se používá na měření VN u televize,nebo co jsem zatím viděl já,tak v podobě "kolíčku" jako indukční se nasadí na kabel.
Jinak musím říct že měření multimetrem ať už za tepla nebo za studena je jen orientační a téměř k ničemu,protože pokud je kabel vadný,dost často se stane že "ohmicky" je v pořádku a jeho odpor naroste až po zatížení,prostě se jakoby krátkodobě přeruší. Už jsem se s tím několikrát setkal a vždy byl ten kabel při měření odporově OK. _________________ Klídek chlapi,to je nulák...
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19525 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: po červen 12 2006, 4:55 Předmět:
>>Nagant: když ti Ford poškubává v určitých otáčkách, je to častěji některým čidlem (teplota, podtlak, váha vzduchu, pomalá reakce lambdasondy), než zapalovacím kabelem.
Slabá jiskra (tedy cívka, kabel či svíčka) se projeví skokovým zdechnutím příslušného válce, když mu potřebuješ víc naložit. A to není jen poškubávání, to je slušný škubanec. Po ubrání plynu zase většinou naskočí.
Jinak zapalovací kabely měřím také pomocí PU310. Pro revize se už dlouho používat nesmí, takže by po bazarech mohly být dost levně k mání, ale měřicí napětí 1kV se občas hodí třeba i k regeneraci obrazovek.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.