Založen: Jan 04, 2010 Příspěvky: 1178 Bydliště: Praha, Teplice
Zaslal: po březen 09 2015, 9:14 Předmět: Klidový odběr proudu v autě
Co myslíte, jaká by měla být hranice klidového odběru z akumulátoru při zcela vypnutém autě?
Mám tam jen imobilizér s blikající LEDkou, modul dálkového ovládání, rádio Panasonic s pamětí a digitální hodiny s vypnutým displejem. Jinak nic. Přesto mi momentálně ten odběr přijde dost vysoký.
Takže by mě zajímalo, kolik tak může tolerovat běžný akumulátor, aby se nevybíjel.
Naposledy upravil Jimmi2 dne po březen 09 2015, 10:52, celkově upraveno 1 krát.
Kdysi, když v autech nebyly hovadiny jako immobilizéry, dálkové ovládání, alrmy. několik řídících jednotek atd. se to vešlo max do deseti mA (pokud tam nebylo nějaké pitomé rádio, které samo žralo desítky mA).
Dneska se tam po vypnutí klíčku cosi dlouhou dobu "uspává" a potom snad odběr do 50mA by mohl být v normě? (a zase pozor na neorigoš rádia).
Jinými slovy - těch 50mA vytluče 50Ah baterku, která je nabitá na 50%, asi za 20 dní.
Možná by se hodilo sem dát nějaká novější auta s hodnotami co to žere.
Založen: Jun 23, 2013 Příspěvky: 1085 Bydliště: Olomoucko
Zaslal: po březen 09 2015, 10:34 Předmět:
Jimmi2, kolik a jaké auto ti bere.
Škoda Felicia asi 20 mA. Častou příčinou většího odběru bývá vlhkost v pojistkové skříni. _________________ Sháním SM ELKA 21A, 6521, OKU101...
Koupím obrazovku Toshiba LR30477
Založen: Jan 04, 2010 Příspěvky: 1178 Bydliště: Praha, Teplice
Zaslal: po březen 09 2015, 10:51 Předmět:
Což o to, příčiny začnu rozebírat až později. Nejprve to musím změřit nějakým pořádným měřákem v různých režimech, pak postupně odpojovat okruhy.
Nicméně zatím mi to orientačně žere někde mezi 150 a 200 mA, což mi připadá doopravdy obludné. Ovšem měření proběhlo ne příliš kvalitním a spolehlivým digitálním voltmetrem s pravděpodobně trochu vybitou baterií, tak uvidíme.
Ta sůl na silnicích je prostě svinstvo jedno vodivé
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31860 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po březen 09 2015, 11:17 Předmět:
Auto postavit na rovnou plochu, nechat si otevřenou haubnu, vypnout všecky spotřebiče, ampérmetr připojit paralelně ke kostřicí spojce baterka - kastle (nesmí ukazovat nic), auto zamknout a počkat. Po nejmíň 30 minutách odpojit kostřicí spojku, ampérmetr musí zůstat celou dobu připojenej mezi baterku a kastli - NESMÍ SE ROZPOJIT OBVOD, TO BY VYVOLALO RESET PŘIPOJENEJCH ŘÍDICÍCH JEDNOTEK A ODBĚR BY ZASE NAROSTL!!!
Údaj na ampérmetru po odpojení "zkratu" tou kostřicí propojkou je klidovej odběr auta.
Klidovej odběr běžnýho auta po uspání alarmu, centrálu, ŘJ motoru, ABS a dalších by neměl překračovat 100mA - obvykle je ale menší, běžně i pod 30mA.
1) Pozor na auta, co mají "hlídanou kapotu" alarmem - tam se musí před započetím přípravy k uspání mechanicky vybavit kontakt střežící kapotu = nasimulovat na něm stav "zavřená kapota".
2) Pozor na některý autorádia, který i vypnutý odebírají cca 150mA (drží stav Stand-By) a do úplný hibernace se uvedou až odebráním panelu ("tatranky") - pak teprve jejich odběr klesne na řádově jednotky mA. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Jan 04, 2010 Příspěvky: 1178 Bydliště: Praha, Teplice
Zaslal: po březen 09 2015, 11:54 Předmět:
Řídící jednotka se opravdu vyresetuje odpojením baterky, leč nevím, proč by po vypnutí měla něco odebírat. Možná u nějakých novějších aut, ale tam už člověk popravdě neví, co se přesně děje
Jasně, rádio je bez tatranky.
Po odpojení a připojení baterky se imobilizér automaticky přepne do režimu "aktivován" (bliká LEDka, nejde startovat), ale ten jsem před měřením deaktivoval a znovu aktivoval přes DO. Imobilizér zjevně není tovární.
Půl hodiny mi připadá na uvedení do klidového stavu fakt dlouho.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31860 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po březen 09 2015, 12:12 Předmět:
Vychází to z nějakejch vnitřních norem a zvyklostí automobilek a výrobců příslušenství. Bere se to tak, že jednotka ve Stand-By má zpoždění odezvy na povel dálkovýho ovládání kratší, než jednotka ve stavu "Sleep" - a že ten Stand-By je energeticky náročnější, než Sleep, protože jednotka drží poslední okamžitý stavy v paměti, která se vypnutím maže (RAM). Při hibernaci se data co jsou potřeba přepíšou do trvalý paměti EEPROM - což jednak chvíli trvá, druhak to požaduje energii a taky snižuje životnost EEPROM. Prostě okamžitě po ukončení jízdy je všecko ve Stand-By, aby se auto mohlo v nejbližší době znovu rozjet a nemuselo se všecko celý restartovat od nuly, data jsou pořád ještě v RAM a nezapisujou se do EEPROM - s tím se čeká, až jestli auto nebude stát delší dobu. Patří mezi to i stavy adaptivních hodnot ŘJ motoru brzd a dalších. Prostě auto zastaví, vypne se motor, za 5 minut se pokračuje dál. Při odstavení delším jak 30 minut už je předpoklad, že další bezprostředníé jízda bude až za delší dobu a elektronika se komplet hibernuje. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Jan 20, 2008 Příspěvky: 1374 Bydliště: na vejminku
Zaslal: po březen 09 2015, 12:24 Předmět:
Novější koncernová auta zhruba od r.2006 přepisují data z RAM do Eeprom do max. tří minut, ale do hybernace se auto dostane většinou až po více než dvaceti minutách. Ford autorádia brala běžně ve vypnutém stavu jen pro zálohování až 60mA proudu. Baterku to vyšťavilo za dva týdny.
Založen: Jan 04, 2010 Příspěvky: 1178 Bydliště: Praha, Teplice
Zaslal: po březen 09 2015, 13:03 Předmět:
Tohle je ŘJ Denso. Je adaptivní a od "koncernu" se liší tím, že nejde přečipovat, takže tam to zacházení s pamětí může být trochu jiné.
Ale máš pravdu, že ty údaje se nějak uchovávat musí a nechávat je v nějaké operační paměti asi bude neekonomické.
Procvaknu i to rádio. Mám ho teprve rok a nenapadlo mě to změřit.
Založen: Nov 28, 2004 Příspěvky: 1771 Bydliště: pod Black Mount
Zaslal: po březen 09 2015, 17:58 Předmět:
Nebudu zakládat nové vlákno. Byl jsem požádám zjistit proč se do rána vybije baterka u tuarega 3,2l benzín r.v. 03. Prý to má 20řj. Je to běh na dlouhou trať. Nenapadá vás něco. Základ by byl sehnat schema a podívat se co je pod napětím mimo klíček (relé X). Nebo to dát do servisu že? Ale to je lepší si koupit jiné auto.
Založen: May 10, 2004 Příspěvky: 4507 Bydliště: Košice
Zaslal: po březen 09 2015, 20:58 Předmět:
Kupil somarinu nech plati, a sa z toho p...e az mu odite starter na tom. Kedy to bolo naposledy v servise ma to aktualny softver v jednotkach? Tym treba zacat.
Založen: Jan 19, 2005 Příspěvky: 3368 Bydliště: Haná / N.J.
Zaslal: po březen 09 2015, 21:08 Předmět:
Atlan a jak jsi přišel na sw v jednotkách? Pokud do toho někdo nehrabal, nebo se nezesypal myslím, že je šance minimální.
Může být načatá dioda v altíku - ten je připojen natvrdo/ svod ve starteru. Tady by celkem pomohl klešťák...Pokud to vymlátí aku do rána, tak to bude víc jak 1A. Jestli jsou tyto silové spotřebiče OK, tak hezky postaru začít tahat pojistky od uspaného auta a sledovat spotřebu.
Založen: Jan 20, 2008 Příspěvky: 1374 Bydliště: na vejminku
Zaslal: po březen 09 2015, 21:58 Předmět:
vrky napsal(a):
Je to sázka do loterie. Prý to někdy udělá a někdy ne.
Asi zůstávají svařené kontakty některého relé. Stačí jehlička a neodpadne. Zakopaný pes bude v tom, že se nejedná o trvalou vadu, ale můžeš vyloučit načatý nebo proražený polovodič v některé z jednotek. Hledat bych to nechtěl...!
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.