Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Klidový odběr proudu v autě
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Jimmi2



Založen: Jan 04, 2010
Příspěvky: 1178
Bydliště: Praha, Teplice

PříspěvekZaslal: po březen 09 2015, 9:14    Předmět: Klidový odběr proudu v autě Citovat

Co myslíte, jaká by měla být hranice klidového odběru z akumulátoru při zcela vypnutém autě?
Mám tam jen imobilizér s blikající LEDkou, modul dálkového ovládání, rádio Panasonic s pamětí a digitální hodiny s vypnutým displejem. Jinak nic. Přesto mi momentálně ten odběr přijde dost vysoký.
Takže by mě zajímalo, kolik tak může tolerovat běžný akumulátor, aby se nevybíjel.


Naposledy upravil Jimmi2 dne po březen 09 2015, 10:52, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
breta1



Založen: Sep 09, 2005
Příspěvky: 3489

PříspěvekZaslal: po březen 09 2015, 9:25    Předmět: Citovat

Kdysi, když v autech nebyly hovadiny jako immobilizéry, dálkové ovládání, alrmy. několik řídících jednotek atd. se to vešlo max do deseti mA (pokud tam nebylo nějaké pitomé rádio, které samo žralo desítky mA).
Dneska se tam po vypnutí klíčku cosi dlouhou dobu "uspává" a potom snad odběr do 50mA by mohl být v normě? (a zase pozor na neorigoš rádia).
Jinými slovy - těch 50mA vytluče 50Ah baterku, která je nabitá na 50%, asi za 20 dní.
Možná by se hodilo sem dát nějaká novější auta s hodnotami co to žere.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Jodr



Založen: Jan 20, 2008
Příspěvky: 1374
Bydliště: na vejminku

PříspěvekZaslal: po březen 09 2015, 10:32    Předmět: Citovat

VW Passat 2013 po uspání 17mA
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Soemtron



Založen: Jun 23, 2013
Příspěvky: 1085
Bydliště: Olomoucko

PříspěvekZaslal: po březen 09 2015, 10:34    Předmět: Citovat

Jimmi2, kolik a jaké auto ti bere.
Škoda Felicia asi 20 mA. Častou příčinou většího odběru bývá vlhkost v pojistkové skříni.

_________________
Exclamation Sháním SM ELKA 21A, 6521, OKU101...
Koupím obrazovku Toshiba LR30477
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Jimmi2



Založen: Jan 04, 2010
Příspěvky: 1178
Bydliště: Praha, Teplice

PříspěvekZaslal: po březen 09 2015, 10:51    Předmět: Citovat

Což o to, příčiny začnu rozebírat až později. Nejprve to musím změřit nějakým pořádným měřákem v různých režimech, pak postupně odpojovat okruhy.
Nicméně zatím mi to orientačně žere někde mezi 150 a 200 mA, což mi připadá doopravdy obludné. Ovšem měření proběhlo ne příliš kvalitním a spolehlivým digitálním voltmetrem s pravděpodobně trochu vybitou baterií, tak uvidíme.
Ta sůl na silnicích je prostě svinstvo jedno vodivé Cool
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31860
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: po březen 09 2015, 11:17    Předmět: Citovat

Auto postavit na rovnou plochu, nechat si otevřenou haubnu, vypnout všecky spotřebiče, ampérmetr připojit paralelně ke kostřicí spojce baterka - kastle (nesmí ukazovat nic), auto zamknout a počkat. Po nejmíň 30 minutách odpojit kostřicí spojku, ampérmetr musí zůstat celou dobu připojenej mezi baterku a kastli - NESMÍ SE ROZPOJIT OBVOD, TO BY VYVOLALO RESET PŘIPOJENEJCH ŘÍDICÍCH JEDNOTEK A ODBĚR BY ZASE NAROSTL!!!

Údaj na ampérmetru po odpojení "zkratu" tou kostřicí propojkou je klidovej odběr auta.

Klidovej odběr běžnýho auta po uspání alarmu, centrálu, ŘJ motoru, ABS a dalších by neměl překračovat 100mA - obvykle je ale menší, běžně i pod 30mA.

1) Pozor na auta, co mají "hlídanou kapotu" alarmem - tam se musí před započetím přípravy k uspání mechanicky vybavit kontakt střežící kapotu = nasimulovat na něm stav "zavřená kapota".
2) Pozor na některý autorádia, který i vypnutý odebírají cca 150mA (drží stav Stand-By) a do úplný hibernace se uvedou až odebráním panelu ("tatranky") - pak teprve jejich odběr klesne na řádově jednotky mA.

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Jimmi2



Založen: Jan 04, 2010
Příspěvky: 1178
Bydliště: Praha, Teplice

PříspěvekZaslal: po březen 09 2015, 11:54    Předmět: Citovat

Řídící jednotka se opravdu vyresetuje odpojením baterky, leč nevím, proč by po vypnutí měla něco odebírat. Možná u nějakých novějších aut, ale tam už člověk popravdě neví, co se přesně děje Smile
Jasně, rádio je bez tatranky.
Po odpojení a připojení baterky se imobilizér automaticky přepne do režimu "aktivován" (bliká LEDka, nejde startovat), ale ten jsem před měřením deaktivoval a znovu aktivoval přes DO. Imobilizér zjevně není tovární.
Půl hodiny mi připadá na uvedení do klidového stavu fakt dlouho.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31860
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: po březen 09 2015, 12:12    Předmět: Citovat

Vychází to z nějakejch vnitřních norem a zvyklostí automobilek a výrobců příslušenství. Bere se to tak, že jednotka ve Stand-By má zpoždění odezvy na povel dálkovýho ovládání kratší, než jednotka ve stavu "Sleep" - a že ten Stand-By je energeticky náročnější, než Sleep, protože jednotka drží poslední okamžitý stavy v paměti, která se vypnutím maže (RAM). Při hibernaci se data co jsou potřeba přepíšou do trvalý paměti EEPROM - což jednak chvíli trvá, druhak to požaduje energii a taky snižuje životnost EEPROM. Prostě okamžitě po ukončení jízdy je všecko ve Stand-By, aby se auto mohlo v nejbližší době znovu rozjet a nemuselo se všecko celý restartovat od nuly, data jsou pořád ještě v RAM a nezapisujou se do EEPROM - s tím se čeká, až jestli auto nebude stát delší dobu. Patří mezi to i stavy adaptivních hodnot ŘJ motoru brzd a dalších. Prostě auto zastaví, vypne se motor, za 5 minut se pokračuje dál. Při odstavení delším jak 30 minut už je předpoklad, že další bezprostředníé jízda bude až za delší dobu a elektronika se komplet hibernuje.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Jodr



Založen: Jan 20, 2008
Příspěvky: 1374
Bydliště: na vejminku

PříspěvekZaslal: po březen 09 2015, 12:24    Předmět: Citovat

Novější koncernová auta zhruba od r.2006 přepisují data z RAM do Eeprom do max. tří minut, ale do hybernace se auto dostane většinou až po více než dvaceti minutách. Ford autorádia brala běžně ve vypnutém stavu jen pro zálohování až 60mA proudu. Baterku to vyšťavilo za dva týdny.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Jimmi2



Založen: Jan 04, 2010
Příspěvky: 1178
Bydliště: Praha, Teplice

PříspěvekZaslal: po březen 09 2015, 13:03    Předmět: Citovat

Tohle je ŘJ Denso. Je adaptivní a od "koncernu" se liší tím, že nejde přečipovat, takže tam to zacházení s pamětí může být trochu jiné.
Ale máš pravdu, že ty údaje se nějak uchovávat musí a nechávat je v nějaké operační paměti asi bude neekonomické.
Procvaknu i to rádio. Mám ho teprve rok a nenapadlo mě to změřit.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
vrky



Založen: Nov 28, 2004
Příspěvky: 1771
Bydliště: pod Black Mount

PříspěvekZaslal: po březen 09 2015, 17:58    Předmět: Citovat

Nebudu zakládat nové vlákno. Byl jsem požádám zjistit proč se do rána vybije baterka u tuarega 3,2l benzín r.v. 03. Prý to má 20řj. Je to běh na dlouhou trať. Nenapadá vás něco. Základ by byl sehnat schema a podívat se co je pod napětím mimo klíček (relé X). Nebo to dát do servisu že? Ale to je lepší si koupit jiné auto.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Atlan



Založen: May 10, 2004
Příspěvky: 4507
Bydliště: Košice

PříspěvekZaslal: po březen 09 2015, 20:58    Předmět: Citovat

Kupil somarinu nech plati, a sa z toho p...e az mu odite starter na tom. Kedy to bolo naposledy v servise ma to aktualny softver v jednotkach? Tym treba zacat.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Kvicala_r



Založen: Jan 19, 2005
Příspěvky: 3368
Bydliště: Haná / N.J.

PříspěvekZaslal: po březen 09 2015, 21:08    Předmět: Citovat

Atlan a jak jsi přišel na sw v jednotkách? Pokud do toho někdo nehrabal, nebo se nezesypal myslím, že je šance minimální.

Může být načatá dioda v altíku - ten je připojen natvrdo/ svod ve starteru. Tady by celkem pomohl klešťák...Pokud to vymlátí aku do rána, tak to bude víc jak 1A. Jestli jsou tyto silové spotřebiče OK, tak hezky postaru začít tahat pojistky od uspaného auta a sledovat spotřebu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
vrky



Založen: Nov 28, 2004
Příspěvky: 1771
Bydliště: pod Black Mount

PříspěvekZaslal: po březen 09 2015, 21:17    Předmět: Citovat

Je to sázka do loterie. Prý to někdy udělá a někdy ne.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Jodr



Založen: Jan 20, 2008
Příspěvky: 1374
Bydliště: na vejminku

PříspěvekZaslal: po březen 09 2015, 21:58    Předmět: Citovat

vrky napsal(a):
Je to sázka do loterie. Prý to někdy udělá a někdy ne.

Asi zůstávají svařené kontakty některého relé. Stačí jehlička a neodpadne. Zakopaný pes bude v tom, že se nejedná o trvalou vadu, ale můžeš vyloučit načatý nebo proražený polovodič v některé z jednotek. Hledat bych to nechtěl...!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.17 sekund