Vždycky, když tohle téma vyleze, vzpomenu si na všechny ty kouřící tatry, liazky, avie a autobusy za mých mladých let a napadá mě, jestli tyhle strašidelné částice nejsou hlavně produktem spalovaní na těch filtrech.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31871 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: pá říjen 07 2016, 11:40 Předmět:
To je právě to - starý dýzly vstřikovaly relativně nízkým tlakem v řádu stovek atmosfér a nafta se ve spalovacím prostoru tříštila na částečky velký řádově setiny milimetru - a ty když neshořely, produkovaly stejně velký nebo větší (spekly se) kusy sazí = nespálenýho uhlíku, občas ještě nacucaný nějakým tím nespáleným cyklickým uhlovodíkem = aromátem. Jenže jak doba pokročila, objevily se vysokotlaký systémy vstřikování, který v případě "kolejnice" = common rail vstřikujou tlakem řádově vyšším - různý značky hovoří o tlaku 1500 až někdy 2500 atmosfér. Tím se vstřik mění skoro doslova v okamžitý skorozplynování nafty a vzniklý nespálený částečky mají nanometrovou velikost. Samozřejmě se usazujou do vrstev stejně jako ty starší, ale pokud se neusadí na stěny vejfuku a vyletí ven, mají 10x - 100x větší pronikavost do tkání, než ty starý, který "jenom špiní" ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Feb 14, 2005 Příspěvky: 8977 Bydliště: Brno (JN89GF)
Zaslal: pá říjen 07 2016, 14:35 Předmět:
Tak jsem se dnes pěkne nasral, Jel jsem s ženinou Fiestou na 1. STK po koupi. Nejdřív na emise, objednat se nedá, tak pěkně do fronty. Byl jsem šestý auto v řadě. Po hodině čekání jsem byl pátý auto. Tak jsem vletěl do kanceláře, jestli je jako normální, že za hodinu vezmou celý jedno auto, prý teď jo. Takže bych přišel na řadu třeba taky za 5 hodin a pak ještě samotná technická. Dalo mi dost práce je neposlat do prdele. Samozřejmě jsem vypadnul, celej den tam trávit nehodlám.
Máte někdo zkušenosti, jestli je toto normální?
Založen: Nov 01, 2005 Příspěvky: 1234 Bydliště: Karvínsko
Zaslal: pá říjen 07 2016, 14:41 Předmět:
STK mi dělali v březnu asi 20 minut emise i s menším problémem a předemnou bylo asi 5 aut a taky tak kolem 20 minut každé.STK se už čeká asi půl hodiny musíš tam stát i když už nic nekontrolují.Takže i s pěti auty předemnou jsem tam strávil 2,5 hodiny.
Založen: Mar 21, 2006 Příspěvky: 33937 Bydliště: Bratislava
Zaslal: pá říjen 07 2016, 15:02 Předmět:
U nas je to tiez po poslednom "vylepseni" STK uplne na <>u. Bol som zvyknuty, ze ked pridem rano na pol osmu (ked otvaraju), tak budem tak treti-stvrty v poradi a za pol hodiny hotovy. Brali jedno auto za druhym. Ale teraz tam musi auto nejaky minimalny cas povinne byt, takze sa vsetko urobi a potom sa 15 minut zbytocne caka...
Založen: Nov 17, 2011 Příspěvky: 6509 Bydliště: U Litomyšle.
Zaslal: pá říjen 07 2016, 15:27 Předmět:
Já ho dám technikovi. Ten jezdí na sváču domů jedním autem, na oběd jiným a domů přijede dalším:-))) _________________ Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31871 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: pá říjen 07 2016, 15:58 Předmět:
Některý kategorie motorů musejí mít před měřením splněný určitý parametry, aby bylo možný vůbec něco změřit - a toho se dosáhne až po několik minut trvajícím běhu, přičemž s každým vypnutím motoru se ten parametr vynuluje. Proto je daný nařízením, že se měří několikrát, aby nebyl zbytečně diskvalifikovanej někdo, komu třeba kvůli chybějícímu plechovýmu krytu pod autem nebo kvůli konstrukčnímu uspořádání rychle zchladne lambda - a musí se po startu čekat, až dosáhne provozní teplotu. Někde už to o konkrétním typu vědí a před najetím do měřicí stanice řeknou "udělejte si tady po dvoře pět koleček a nevypínejte motor, než najedete měřit", jinde ten ohřev realizujou čekáním "na stendu s napíchnutým autem". Když jde všecko jak má, není problém benzínový auto změřit do 10 minut a dýzla do nejvejš čtvrthodiny.
ALE. Pro následující TECHNICKOU KONTROLU je zase nařízením ministerstva vyhrazenej určitej minimální čas pro její absolvování - prostě aby auto nenajelo "na kanál", technik na něj jen mrknul a odmávnul ho "jako dobrý" - musí na něm učunit určitý konkrétní úkony, přímo sám zkontrolovat určitý funkce, přičemž u některejch může nechat danej úkon udělat osobu co auto na kontrolu přivezla (třeba zapnutí příslušnýho osvětlení), jiný musí přímo vykonat osobně (test brzd) - a ten časovej limit je nastavenej tak, aby se do něj vešlo i případný odstranění drobnejch závad = např. výměna nefunkční žárovky, doladění sklonu světel podle regloskopu (zajímavý, mně tam vždycky zvedají sklon, že mám údajně světla moc dolů) - a když žádný poladění auto nepotřebuje, prostě musí na konci "linky" zůstat stát a počkat do konce časovýho limitu, aby bylo nařízeným hodnotám pobytu na STK učuněno zadost. Po poslední novele (kontrola kamerovým systémem) ty kamery údajně dělají jednotlivý snímky průběžně, netočí se reálný video, ale spíš cosi jako "časosběr" - jen aby se ověřilo s co nejmenší datovou spotřebou, jestli auto skutečně absolvovalo daný kontrolní procedůry a jestli na něm technik pracoval. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Nov 17, 2011 Příspěvky: 6509 Bydliště: U Litomyšle.
Zaslal: pá říjen 07 2016, 17:26 Předmět:
To nevím stát na kameře. Kam jezdím tak jsou kamery ze všech stran, tj na jedno focení (mimo VIN a km) je hotovo. Snímky hned vidíš na velkém lcdčku, ovšem to už se vrátily z Prahy či odkud. _________________ Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Založen: Feb 14, 2005 Příspěvky: 8977 Bydliště: Brno (JN89GF)
Zaslal: čt říjen 20 2016, 14:30 Předmět:
Takže dnešní zkušenost, byl jsem na jiné stanici, kde se dá objednat na čas. Emise za 15 minut hotový, STK samotný asi 20 minut. S čekáním v čekárně a než odjede auto předemnou celkem 70 minut. Takto to má vypadat. Akorát mě trochu zas překvapila cena, 1480,- celkem za benzínový auto se mi zdá celkem dost.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.