Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

STK - emise podle Readiness kódů
Jdi na stránku 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
petrfilipi



Založen: Sep 13, 2005
Příspěvky: 2642

PříspěvekZaslal: so leden 09 2016, 14:48    Předmět: STK - emise podle Readiness kódů Citovat

Nazdar, pánové.

Od 1.1.2016 údajně STK při emisích načítají tzv. Readiness kódy, což jsou souhrnné chybové kódy jednotlivých částí motoru.
V poruchách nemám nic, ale právě v Readiness kódech mám několik nedostatků - údajně může být na STK jen jedna chyba, a to u klimatizace.

Údajně už se prodává "blackbox", který (po zadání správného VIN) vrací samé nuly a vše je jako OK. Takže před STK se vyhodí OBD konektor, a zapojí se tam jiný, který nevede k ŘJ auta, ale jen do blackboxu. No a když dá technik načíst Readiness kód, dostane samo nuly. Pokud nebude chtít ostatní data z motoru (otáčky apod.), tak na nic ani nepřijde.

Nemáte někdo bližší vysvětlení, co jednotlivé části kódů znamenají? Abych věděl, co mám vlastně opravovat.

PF



2016-01-09_125050-Readines.jpg
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  2016-01-09_125050-Readines.jpg
 Velikost:  65.22 kB
 Staženo:  459 krát

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
petrfilipi



Založen: Sep 13, 2005
Příspěvky: 2642

PříspěvekZaslal: so leden 09 2016, 18:09    Předmět: Citovat

Tak jsem to našel v dílenské příručce, pro Fabii I 1.4 MPI 44 kW motor AZF, je to část vstřikování. Je tam popsán význam jednotlivých bitů a i postup jejich kontroly.

PF
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
JirkaDK



Založen: Nov 28, 2015
Příspěvky: 16

PříspěvekZaslal: so leden 09 2016, 18:23    Předmět: Citovat

Readiness kód je, velmi zjednodušeně řečeno, výstup vlastního testu komponet systému řízení motoru které mají vliv na tvorbu emisí.
Správný readiness kód si vytvoří řídí jednotka motoru sama (pokud jsou všechny
komponenty systému řízení motoru v pořádku) třeba dlouho jízdou po dálnici
a zároveň o něj lze přijít, když se jezdí jen krátké trasy.
Auto nemusí mít v systému řízení motoru žádnou závadu, ale readiness kód může vykazovat nenulové výsledky.
Readiness kód lze vytvořit diagnostickým přístrojem podle postupu k danému kódu motoru.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
petrfilipi



Založen: Sep 13, 2005
Příspěvky: 2642

PříspěvekZaslal: so leden 09 2016, 20:14    Předmět: Citovat

Díky za upřesnění.
To je boží. To jako neprojdu technickou jenom proto, že jezdím krátké úseky?
Fakt boží.
Zítra zkusím testy lambda sond atd. a uvidím.

PF
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Kvicala_r



Založen: Jan 19, 2005
Příspěvky: 3362
Bydliště: Haná / N.J.

PříspěvekZaslal: so leden 09 2016, 21:49    Předmět: Citovat

Jak dlouho tam to auto můžou trápit? co chyby před TK smáznout - znulují se i tyto údaje?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
JirkaDK



Založen: Nov 28, 2015
Příspěvky: 16

PříspěvekZaslal: so leden 09 2016, 22:18    Předmět: Citovat

Vymazání paměti závad nemá na readines kód žádný vliv,
naopak vymazání adaptačních hodnot způsobí nastavení na samé 111...
(tedy ve Vag Comu na selhalo nebo nekompletní),
je potřeba udělat těch několik kroků popsaných v dílensé příručce k získání
readiness kódu, tj. vlastně vynucení kontrolních mechanizmů systému řízení
motoru v danou chvíly.
Postupy pro konkrétní kód motoru mohu dodat.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
petrfilipi



Založen: Sep 13, 2005
Příspěvky: 2642

PříspěvekZaslal: so leden 09 2016, 22:35    Předmět: Citovat

Jj. Chyby v ŘJ motoru nemají s Readiness kódy (RC) nic moc společného.
Přikládám odkazy na diskuse:
http://www.motorkari.cz/tema/?t=182366&pgr=1
http://www.fcd.eu/article.aspx?id=1686

Metodický postup měření emisí:
http://ulozto.cz/x6VHJdUi/emise2016-pdf

a tohle je fakt boží aneb jak říkal Venda Klausů - trh vyřeší vše:
http://stk-bez-obav.cz/

Petr
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
p32



Založen: Jan 13, 2007
Příspěvky: 15512
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: ne leden 10 2016, 9:43    Předmět: Citovat

Ano, je v tom systém. Na STK existence OBD II nikoho nezajímá a není ani důvod. Problém bude s ME, kde vše normálně projde, ale při chybě při čtení RC vozidlo stejně přes ME neprojde. Je to prostě fakt vymakaný.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
petrfilipi



Založen: Sep 13, 2005
Příspěvky: 2642

PříspěvekZaslal: ne leden 10 2016, 12:09    Předmět: Citovat

JirkaDK napsal(a):
Postupy pro konkrétní kód motoru mohu dodat.


Mám Fabii I, 1.4 MPI, 44kW, motor AZF.
Už jsem na tom lépe, mám jen jednu jedničku mezi RC, a to lambdasondy - ale netuším proč.
Postupoval jsem podle DP takto:
1. Vymazat chybové kódy
2. Kontrola RC - skoro všude jsou jedničky - což je po smazání chybových kódů normální
3. Zvolit skupinu 04 (základní nastavení)
4. Zvolit skupinu 034 (L-sonda před kat.) a sešlápnut brzdový pedál
5. Provedl se test, výsledek OK, v chybových kódech nic.

Body 3-5 jsem zopakoval pro skupiny
043 (L-sonda za kat.)
046 (katalyzátor)
070 (nádobka s akt. uhlím) - tady se nemačká brzdový pedál

Takže všechny testy skončily s výsledkem OK, nicméně v RC mám u lambda sond stále jedničku.
Celý postup jsem tedy zopakoval, tentokrát se v pořádku nedokočil test sondy za katem, skončilo to nějakou chybou (bohužel si nepamatuji její číslo, bylo to něco o nahrazení hodnot konstantami).
Tak jsem test provedl kompletně od začátku a zase byly všechny 4 testy OK, nicméně na místě lambda sond je pořád jednička.

Jak jsem to pochopil, tak RC se aktualizují po nějakém čase. A když v tu chvíli bude auto v nějakém nevhodném jízdním režimu (jízda v koloně nebo co já vím), tak test nedopadne dobře. Super.

Netušíte někdo, proč tam ta jednička je, když všechny testy proběhly s kladným výsledkem?

PF



2016-01-10_112421-Readiness.jpg
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  2016-01-10_112421-Readiness.jpg
 Velikost:  71.14 kB
 Staženo:  354 krát

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Standa99



Založen: Jun 29, 2004
Příspěvky: 3478

PříspěvekZaslal: ne leden 10 2016, 12:31    Předmět: Citovat

Jízda v koloně vyvolá chybu lambda sondy? Myslím, že i ta má určitou životnost.
_________________
.
..
...
Ať žije zdejší FOSILOVNA Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
cputakt



Založen: Nov 01, 2005
Příspěvky: 1234
Bydliště: Karvínsko

PříspěvekZaslal: ne leden 17 2016, 15:43    Předmět: Citovat

Myslím že by měla být lambda zahřátá a potom bych to zkusil třeba i s nastartovaným motorem.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
TAKJAN



Založen: Nov 17, 2011
Příspěvky: 6509
Bydliště: U Litomyšle.

PříspěvekZaslal: ne leden 17 2016, 17:13    Předmět: Citovat

Na jiném fóru jsem četl, že je to v podstatě fraška jako dříve..
_________________
Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
cputakt



Založen: Nov 01, 2005
Příspěvky: 1234
Bydliště: Karvínsko

PříspěvekZaslal: ne leden 17 2016, 17:25    Předmět: Citovat

No fraška to moc nebude nebo tam kde to je taková fraška to asi brzy zavřou.
Kolega byl na STK minulý týden s autem 6 roků staré byl to diesel.
STK začíná na emisích kde se napojí na řídící jednotku a je tam prý deset nějakých kroků.
Kolega shořel hned na druhém kroku,v ŘJ našli nějakou chybu a STK ukončily že si má zajet do servisu.
Zajel do servisu kde mu chybu smazaly a jel znovu na STK.
Napojily auto na ŘJ a opět chyba tak to ukončily.
Kolega zajel znovu do servisu aby se podívaly co to je za chybu a co to způsobuje,zjistily že nechal měnit žhavící svíčky asi před dvěma lety ale asi mu tam daly nějaké jiné protože ta chyba vyskočila po každém startu a to proto že ty svíčky měly nažhavit do 8 vteřin ale ty jeho žhavily 12 vteřin a to byla ta chyba.
V servisu mu poradily pokud nechce investovat že mu chybu smažou a pokud nebude znovu startovat chyba se neobjeví.
Tak po smazání jel hned na STK ani nevypínal motor a zajel hned na emise,vše potom už proběhlo bez problému.
Celkem banalita by se zdálo ale pokud vidí na STK nějakou chybu vůbec neřeší co to je za chyba hned tě pošlou do p....e.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Standa99



Založen: Jun 29, 2004
Příspěvky: 3478

PříspěvekZaslal: ne leden 17 2016, 18:38    Předmět: Citovat

Taky si myslím, že to bžunda nebude, těch vrácených aut budou hromady, protože doteď se na to jebalo a tak se hold trochu přitvrdilo
A čím starší auto, tím víc bude problémů. Odevšad je tady navezeno neskutečné množství, u kterých během jejich 300tis. existence (v bazaru voňavka se 120tis.) nikdo nevyměnil ani lambdu(y), ani katalyzátor, zteřelé hadice např. odvětrávající nádrž a to jsou věci, které mají poloviční živostnost (v rámci uvedených kilometrů). Nakonec přes pokročilé stáří ty auta budou muset spalovat, tak jak mají, ale něco to bude stát.

_________________
.
..
...
Ať žije zdejší FOSILOVNA Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Nakadah



Založen: Oct 06, 2013
Příspěvky: 1320
Bydliště: Ostrava

PříspěvekZaslal: ne leden 17 2016, 18:51    Předmět: Citovat

http://ulozto.cz/xgHz4qxv/emise2016-pdf

Tady máte ten nový metodický postup pro měření emisí od 2016. Přečtete si to pozorně, hezky všechno.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Další
Strana 1 z 8

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.16 sekund