Založen: Nov 18, 2015 Příspěvky: 171 Bydliště: Brno-venkov
Zaslal: út prosinec 29 2015, 23:47 Předmět:
Habesan napsal(a):
Pojem vyměklá vyjadřuje zvýšený vnitřní odpor ???
Dá se říct že ano, prostě není schopná dát proudy jako za mlada.
Ovšem úspěšně je lze pouřít jako zdroje malého proudu pro různá světýlka, nebo jako zálohu pro udržování různých systémů s malým odběrem. Většina LiPol baterii které lítám vydrží od 100 do 200 cyklů, podle proudového zatížení. potom jsou již nepoužitelné na odpovídající polétání, ale dají se využít jak píšu.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32008 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út prosinec 29 2015, 23:59 Předmět:
V prvních sériích (benzínovejch) VW přeplňovanejch agregátů 1,2TSI turbo zvyšovalo tlak zřetelně už těsně nad 1000rpm - a víc jak 50% maximálního krouťáku měl motor už při 1200rpm. Svádělo to k podtáčení a ty motory se (kromě dalšího) blbě mazaly - a vytvářelo to i další problémy včetně malýho tlaku pro napínák rozvodovýho řetězu - ten pak přeskakoval.
Tudíž přišla "svolávací" servisní akce označovaná kódem 24W6, při který byla servisama všem autům upravená regulace turba i řídicí soft motoru tak, aby turbo nedávalo tak vysokej tlak už skoro od volnoběhu, ale aby začínalo fučet až zhruba od 1500rpm a ty motory nedávaly tak dobrej průběh krouťáku jako "před svolávačkou", i když maximální hodnoty výkonu i krouťáku zůstaly zachovaný = degradace motoru byla nereklamovatelná, protože výrobce garantuje jen maximální hodnoty, ne průběh křivek. Brácha má dvojkovou fábuli s TSIčkem 63kW, vím jak jela předtím a potom. Je to nesrovnatelný - po "absolvování akce" 24W6 jede skoro stejně s mým atmosférickým 1,4 16V...
Tolik k tvrzením, že turbo tlačí až od 4000rpm - Šampóne, fakt bys měl jak to hulení, tak ty houbičky nechat bejt ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Finta je hlavne v tom, ze ako vidim, vsetci v tom maju dobry chaos - otacky a tlak turba totizto primarne vobec nezavisia od otacok motora, ako to stale kazdy spomina, zavisia hlavne od zatazenia motora, a teda intenzity prietoku vyfukovych plynov - to, ze clovek "citi", ze turbo zacina "tocit" az od xy otacok, je sposobene hlavne tym, za aku dobu sa stihne roztocit a zacat tlacit plus ako je regulovane, zvlast u variabilneho turba, a to radsej ani nespominam to kvantum ludi, ktori stale tvrdia, ze turbo stoji a az pri urcitych otackach "zapina" a zacina sa tocit Takze vysledok je taky, ze pri 1500 otackach v zatazeni bude mat turbo ovela vacsi tlak, nez pri 4000 otackach pri volnobehu bez zataze...samozrejme dalsia vec, ktora ma na tlak turba priamy vplyv, je samotne obmedzovanie davky paliva v zavislosti od otacok motora, preto sa zda, ze v nizkych otackach turbo tlacit nemoze - ono tlacit samozrejme moze, aj bude, ale kvoli zivotnosti motora je v nizkych otackach davka limitovana, tym padom automaticky aj tlak turba, bez dostatocneho prietoku plynov sa dostatocne roztocit nemoze, aj keby ako chcelo...
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3
Strana 3 z 3
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.