Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Automatické rozsvěcování světel- přiďte sem všichni - návod
Jdi na stránku 1, 2, 3  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Anonymní elektronik
Neregistrovaný





PříspěvekZaslal: po září 04 2006, 16:29    Předmět: Automatické rozsvěcování světel- přiďte sem všichni - návod Citovat

No fakt me dostalo jak tady vsichni vymejsli automaticke rozsvecovani svetel. To si snad kazdy vymisly doma sam a vyroby z suplikovych zasob! Sem se musel smat jak to slozite resite pres 555 aby pri startovani bylo zasnuto - fakt sem se smal!! Satci vam 2 relatka a dve diody!! Sem se pro vas obetoval a nakreslil sem schema [img]www.nsr125.kvalitne.cz/img/elektro.jpg[/img] Po zapnutí klíčku přepne relé a zapnou světla. Při strtovaní sepne druhé relé a to seplé rozepne a světla zasnou. Po nastartování opět svítí! Jak jednoduché.... Laughing
Návrat nahoru
anonym






PříspěvekZaslal: po září 04 2006, 16:31    Předmět: Citovat

Jaktoze to neukazalo obrazek zmetek jeden
Návrat nahoru
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19522
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: po září 04 2006, 17:00    Předmět: Citovat

Takže, když budu někde čekat a poslouchat rádio (k tomu musím mít zasunutý klíček), budou trvale svítit světla, aniž by motor běžel.
To by asi neměla, co?
Nebo musím vypnout vypínač světel a jsme tam, kde jsme byli.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
dghdf
Neregistrovaný





PříspěvekZaslal: po září 04 2006, 17:42    Předmět: Citovat

tak si pripoj radio na + u spinaci skrinky(hlavni rozvod kde je 12V furt) no problemmm Laughing
Návrat nahoru
kybl



Založen: Nov 20, 2004
Příspěvky: 736
Bydliště: Freudenthal

PříspěvekZaslal: po září 04 2006, 18:15    Předmět: Citovat

A není jednodušší vytisknout na tiskárně papírek s nápisem Zapnout světla a ten potom dát na viditelné místo na palubovce?...... Laughing
_________________
Roman
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Artaban001



Založen: Apr 01, 2004
Příspěvky: 9767
Bydliště: Pendrov

PříspěvekZaslal: po září 04 2006, 18:22    Předmět: Citovat

Díval jsem se na funkci profi výrobků (jen co se týká jejich letákových vlastností), co nabízi automatické sepnutí světel po nastartování. Všechny byly svázaný s funkcí dobíjení baterie (zvýšení palubního napětí), takže při takovýmto rozsícení světel je jistota, že je vše v pořádku - motor běží a alternátor dobíjí. ty horší jsou svázány funkčně z tlakem oleje - tlakový spínač..
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Hurvo



Založen: May 09, 2006
Příspěvky: 156
Bydliště: Pod Javorinou

PříspěvekZaslal: po září 04 2006, 18:33    Předmět: Citovat

Hill:
Takže, když budu někde čekat a poslouchat rádio (k tomu musím mít zasunutý klíček), budou trvale svítit světla, aniž by motor běžel.
To by asi neměla, co?
Nebo musím vypnout vypínač světel a jsme tam, kde jsme byli.


Ja som to pochopil tak, že po zapnutí zapalovania-keď sa rozsvietia kontrolky. Npar. vo Fabii by to išlo. Radio hra a zapalovanie je vypnute, klucik v zapalovaní. Horšie u starých Škodoviek 120... (ale tie mavaju radio napojene priamo cez piostku na akumulátor
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Hurvo



Založen: May 09, 2006
Příspěvky: 156
Bydliště: Pod Javorinou

PříspěvekZaslal: po září 04 2006, 18:40    Předmět: Citovat

Tak ma napadla ešte jedna nevýhoda zapojenia spínania svetiel. Pri naftových motoro so žhavičom hlavne v zime budú rozsvietené svetlá pri žhavení motora v zime zbytočne sať štavu z aku.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19522
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: po září 04 2006, 18:59    Předmět: Citovat

Hurvo, máš pravdu, zvlášť v zimě se taková zátěž najednou baterce moc líbí.
Ale vrátím se k tomu rádiu:
rádio určené k připojení přes klíček není radno zapojovat natvrdo, ono to má svůj smysl. Leda k němu přidat vypínač, který ten plus fyzicky odpojí.
Půvab zimního startování je totiž v tom, že v mrazu natočím. I přičiněním toho, že se mi rádio vypnuté klíčkem vlivem mrazu samo nezapne a nevybije baterku. Některé modely s elektronickým vypínáním (a to od různých výrobců!) jsou na to háklivé víc, jiné méně, ale nikde se nedovíš, který to může udělat. Zatím jsem měl tu čest se čtyřmi, asi tak jedno ročně. U dvou to vyřešil samostatný vypínač, u zbylých dvou klíček. Ale už bych ty plusy natvrdo nespojoval.

Mimochodem tady nahoře uvedené zapojení nerespektuje novelu č.411/2005 Sb. zákona č.361/2000 Sb., konkrétně §32, cituji:

(1) Motorové vozidlo musí mít za jízdy rozsvícena obrysová a potkávací světla nebo světla pro denní svícení, pokud je jimi vybaveno podle zvláštního právního předpisu. Tramvaj musí mít rozsvícena potkávací světla nebo světla pro denní svícení.

To znamená, že jedině světla pro denní svícení lze zapnout samostatně (bez parkovaček a koncových světel). Pokud DRL, tedy světla pro denní svícení, nemáš, musíš použít relé se dvěma kontakty - jedním připojíš plus na parkovačky, druhým plus nebo kostru (to podle země původu vozidla) na hlavní světla. Prostě asi polovina aut u nás má na hlavních světlech trvale plus a rozsvěcíš je připojením přes přepínač světel na kostru.
Sice taky nechápu, proč by se muselo dělat něco s 555 (jsou i tací, co by tam nejradši nacpali PIC nebo Atmela za každou cenu), už se tu přece probírala daleko jednodušší řešení, ale konečně to je jejich věc.

Pro Artabana: je fakt, že tlak oleje je taky známkou, že motor běží, ale záleží na tlaku, při kterém policajt rozpíná. Už jsem se setkal s případem, kdy sepnul už na otáčení startérem.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hurvo



Založen: May 09, 2006
Příspěvky: 156
Bydliště: Pod Javorinou

PříspěvekZaslal: po září 04 2006, 19:35    Předmět: Citovat

Hille je to pravda v tom čo si písal. Chcel som hlavne (myslim si že a ty) poukázať na toho "anonymného elektronika", že nie je taký dokonalý ako si mysí. To že sa smeje nad zapojeniami iných. Teraz môze nad tou svojou schémou pouvažovať....... Rolling Eyes
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
mukli



Založen: Sep 02, 2006
Příspěvky: 4
Bydliště: SR-nz

PříspěvekZaslal: po září 04 2006, 21:26    Předmět: Re: Automatické rozsvěcování světel- přiďte sem všichni - ná Citovat

Anonymní elektronik napsal(a):
No fakt me dostalo jak tady vsichni vymejsli automaticke rozsvecovani svetel. To si snad kazdy vymisly doma sam a vyroby z suplikovych zasob! Sem se musel smat jak to slozite resite pres 555 aby pri startovani bylo zasnuto - fakt sem se smal!! Satci vam 2 relatka a dve diody!! Sem se pro vas obetoval a nakreslil sem schema [img]www.nsr125.kvalitne.cz/img/elektro.jpg[/img] Po zapnutí klíčku přepne relé a zapnou světla. Při strtovaní sepne druhé relé a to seplé rozepne a světla zasnou. Po nastartování opět svítí! Jak jednoduché.... Laughing


rele malo by zapinať po po2-3 minut?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
MetalGod



Založen: May 30, 2006
Příspěvky: 6558
Bydliště: Seč

PříspěvekZaslal: út září 05 2006, 9:37    Předmět: Citovat

Hele, já to nemusím vůbes řešit. Mám FIAT Uno 75ie SG- když je vypnutý zapalování, tak mám vypnutý světla i když vypínač zapnut jest- jde to přes spinací skříňku.
A co se tejče rejdia, tak to mám permanentně zapojený na +12V, takže ho můžu poslouchat i bez klíčku v zapalku.
A startování s rozsvícenejma světlama: startér si snad vezme daleko větší proud, než světla, takže pár ampérů navíc...
Jó, Italové nejsou zas tak blbý...

_________________
Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Hurvo



Založen: May 09, 2006
Příspěvky: 156
Bydliště: Pod Javorinou

PříspěvekZaslal: út září 05 2006, 18:02    Předmět: Citovat

Každý nemá FIAT Uno 75ie SG Cry
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
rezis



Založen: Nov 17, 2005
Příspěvky: 5227

PříspěvekZaslal: út září 05 2006, 20:54    Předmět: Citovat

Já mám Punto a tam to taky tak je. Prostě s vypnutým zapalováním nesvítí světla a to ani parkovačky (jištěná poloha na spínačce navíc)Takže nějaký přechod na svícení jsem neřešil. S tím startem. V knížce od aut s elektronickým zapalování je napsáno že zapalování nesmí být ponecháno zapnuto s vyplým motorem déle než 15 sekund, takže při tom baterku nevybiju a při startu to má odlechčovací relé jako většina aut takže světla zhasnou.
Jinak radio mám Blaupunkt který je přes klíček s tím že jde zapnout i bez toho jednoho napájení. (pamatuje si stav takze se sam zapne/zustane vyply)

_________________
Internet - metla lidstva
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
MetalGod



Založen: May 30, 2006
Příspěvky: 6558
Bydliště: Seč

PříspěvekZaslal: st září 06 2006, 10:09    Předmět: Citovat

Hurvo napsal(a):
Každý nemá FIAT Uno 75ie SG Cry

Taky ho ani nechtěj.
Jede sice jako blázen (nebo já???), ale hnije a hnije!!!

_________________
Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2, 3  Další
Strana 1 z 3

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.21 sekund