Až se bude zapisovat do TP kdejaká ptákovina tak potom to bude třeba problém a veškeré práce se budou muset dělat jen v autorizovaných servisech. Zatím to tak není a proto se snad snažíme pomoct jeden druhému.
Založen: Nov 17, 2011 Příspěvky: 6560 Bydliště: U Litomyšle.
Zaslal: po leden 04 2016, 22:01 Předmět:
Podle toho, co sleduju tak čip=neprojde. Pokud ho najdou. Neodpovídají brzdy atd., auto tak nevyjelo nové.. Dál jsem četl, že benzíny od 2000 a močky od 2003 musí nít OBD II z fabriky, do té doby to bylo dobrovolné, takže se nevztahují 3čoviny na ty starší. Dále při zkouškách na nečisto většina aut neprošla. Navíc některé softy nedělají redline už od výrobce, takže emise ještě budou sranda:-))) _________________ Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Založen: Jan 19, 2005 Příspěvky: 3376 Bydliště: Haná / N.J.
Zaslal: po leden 04 2016, 22:07 Předmět:
A co když to OBD třeba nebude funkční? Znám kolegy, co tam mají dokonce nějaké vyšší napětí, jako ochranu, aby se jim tak kdejaký blb nepíchl s odblokem immo. No to ještě bude zábava. Chtějí teď zkoumat a šlapat po uživatelích za chyby výrobců?
Co udělají při podezření na úpravu - nahrají Ti tam origo setting? Asi ne a navíc by tím mohli bloknout nějakou přípaltkovou výbavu - např navi a další doplňkové funkce, které se za příplatek dokupují (tedy nejsou zakodovany ve vyražené výbavě).
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32002 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út leden 05 2016, 0:15 Předmět:
Ne, bude se údajně požadovat jakýsi "osvědčení o autenticitě" vystavovaný značkovýma servisama. Prostě STK bude od tebe požadovat papír s razítkem značkáče, že to co máš nakódovaný ve všech ŘJ je autorizovaný výrobcem pro tvoje auto. Tudíž jakejkoliv SW tuning od jakýhokoliv úpravce bude na hovno, protože na STK budeš muset jet s továrním SW - a pokud se zavedou mobilní STK i u nás, tak pravděpodobně budeš muset mít to potvrzení ze značkáče s uvedením nahraný verze toho softu, aby si ho podle něj mohli kdykoliv ověřit stejně jako technický vybavení podle VIN v databázi.
Ty další funkce se kódujou jinam než palivová mapa motoru, takže určitý věci při kontrole projdou, aniž by se o ně někdo zajímal - protože to prostě jsou součásti nakódovatelný bez změny verze základního SW - třeba to tažný, povolení zamknutí auta po rozjezdu, "gohouming" nebo "coming" světel (auto po opuštění a zamknutí dálkovým ovládáním posvítí pár vteřin na cestu domů, stejně při odemknutí dálkou z domu posvítí na cestu k autu), víc jak 3 bliknutí na krátký vyklonění páčky blinkrů (továrně jsou defaultně nastavený 3, nakódovat jde podle verze SW 5 až 10 bliků), prodleva spuštění stěračů po ostříknutí skla, tempomat, aktivace/deaktivace corner funkcí atd. Prostě "komfortka" je jiná ŘJ než motor - a "nedělá" nic s "takzvanou ekologií provozu".
Zatím to jsou všechno jen náznaky snah €urochujerskýho zas.ranýho byrokratickýho aparátu o doslova slídění Velkýho Bratra po každým, kdo si chce auto jakkoliv upravit proti stavu, v jakým ho učunil výrobce. Všecko zakamuflujou biliardou keců o bezpečnosti a ekologický přívětivosti, kterou musejí splňovat továrně nastavený auta a falešným obviňováním z neekologičnosti a nebezpečnosti individuálních úprav a vsadil bych se, že 99,9% těch, co to budou mět posuzovat a schvalovat jim to odkejvá - protože tomu hovno rozumějí. Iniciativy směřující k takový kontrole už se objevily jak v našem prdlamentě, tak v Bruseli. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32002 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út leden 05 2016, 9:24 Předmět:
Tady nejde ani tak o to, co čím jde nebo nejde nakódovat, ale o to, co danej výrobce označí za hodnoty důležitý pro homologaci a co jako volitelný funkce. Pravděpodobně to €urochujům neprojde zpětně, tzn. že to nepůjde uplatnit vůči autům, který získaly homologaci pro dovoz do €vropy předtím, než se jim to podaří prosadit (a to není otázka jestli, ale jen a jen KDY). Jakmile to ale bude v €urochujskejch normách, budou to muset dodržovat všecky kcháry nejenom vyrobený v €urochujsajůzu, ale i ty co sem bude jinokontinentální výrobce chtít dovážet.
A perlička. Dneska ráno jsem mluvil s mechošem, už včera lítali půl dne s jedním jediným autem na emisní kontrolu, aby prošli - protože auto má závadu na výhřevu lambdy ale majitel ji odmítá před prodejem měnit, elektronika vyhazuje po chvíli běhu "check engine" - a i když kontrolku zhasnou pomocí diagnostiky, zůstává závada zaznamenaná v "readiness code" - a pokud v tom nejsou "samý nuly", nejde dokončit emisní kontrolu OK a vytisknout protokol ... Průšvih je v tom, že auto i s jen napůl funkční lambdou plní emisní limity, hodnoty CO i CHx jsou v pohodě, ale kvůli chybu vykazujícímu readiness kódu je kontrolu nemožný projít bez závad ... Auťák je jakejsi pažout starej asi 6 let.
A pak si člověče jednu nedej .... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Jan 13, 2007 Příspěvky: 15536 Bydliště: Olomouc
Zaslal: út leden 05 2016, 12:39 Předmět:
hubi napsal(a):
Auto z obchodu nemá třeba tažné zařízení. Koupím homologované, ale zapojit si ho můžu sám. Jde o odbornou instalaci a kvalifikaci, když ji mám tak není problém.
Nejde tak o odbornou instalaci jako o odbornou kontrolu po instalaci. Jinak je vždy problém!!!
Po instalaci přidavného zaŕizení jako je tažné zařízení jsi povinen jet na STK, kde to ověří a zapíší do velkého TK. Jiná cesta prostě není a jestli ti to namontuje Lojza z Horní Dolní, to nikoho nezajímá. Nebude to na STK v pořádku, pošlou tě na opakovanou STK! Ten, kdo to neumí nebo na to prostě nemá, tak si zajede do servisu.
TAKJAN napsal(a):
Dál jsem četl, že benzíny od 2000 a močky od 2003 musí nít OBD II z fabriky, do té doby to bylo dobrovolné,
Dočetl ses to hezky. Znamená to pouze to, že to z fabriky musí mít. Je to stejné jako nafukovací pytel, některé musí být přímo z fabriky a některé navíc mohou být. Nebo od určitého roku je povinnost z fabriky mít už ABS a to na STK taky kontrolují (funkčnost). To je jistota pro budoucího uživatele, že auto již tuto techniku od určitého roku výroby prostě má.
Nikde ale není napsáno, že OBD II musí být funkční a nikde na STK není v popisu jeho využití. Nakonec nafukovací pytle taky na STK nezkoušejí, že? Jen kontrolují, jakou mají životnost a jestli ještě jsou platné (asi jako s platností občanky). Nebo na STK vyžadují kromě velkého TK, malého TK, peněz, klíčů od auta i občanku a řidicák?
Tu novinovou zprávu večer vyvrátil sám ten soudce. Jde jen o to, že cajt při vypisování bloků nebo úředník při udělení pokuty není schopný říct nebo napsat: současně vám bude odebráno x bodů.
Založen: Nov 17, 2011 Příspěvky: 6560 Bydliště: U Litomyšle.
Zaslal: út leden 05 2016, 14:16 Předmět:
Debatu okolo OBD 2 jsem četl jinde. Resumé musí fungovat. Vůz tak vyjel z továrny. Nefunguje, nelze se napojit-tradá..
Auta S LPG mohou mít některé parametry rozhozené, s tím se nedá nic dělat, takže OK. Jsem velice rád, že mám auto 99, z více důvodů. _________________ Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Založen: Jan 13, 2007 Příspěvky: 15536 Bydliště: Olomouc
Zaslal: út leden 05 2016, 18:50 Předmět:
TAKJAN napsal(a):
Debatu okolo OBD 2 jsem četl jinde. Resumé musí fungovat. Vůz tak vyjel z továrny. Nefunguje, nelze se napojit-tradá..
Zkus to najít a připomenout, proč řidič, co OBD II tam sice má, ale nikdy ho nepotřeboval a nechce ho používat, tak proč by měl řešit funkci něčeho, co na technickou funkci vozidla nemá absolutně žádný vliv. A dokonce ani neví, že nefunguje tento přihlouplý konektor pro výstup informací z něčeho, co si na STK zjistí naprosto normalní cestou jako u starších aut. Ještě jsem neviděl na STK jediný zápis ohledně funkčního nebo nefunkčního OBD II, ale možná jsem jen nevšímavej. Zkus si na STK zavolat, co ti k tomu řeknou.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2
Strana 2 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.