No až Ti podobný uživatel někoho z Tvých blízkých zramuje, nebo Ti zkazí kšeft, či dovolenou (nebudeš počítat s tím, že uvízneš dvě hodiny ve vlaku, než se incident prošetří), taky nebudeš řešit, proč tam vjel, když neměl. Ten řidič kamionu měl i na tomhle videu 100% vinu a žádná omluva by nebyla na místě. A řešit tu, proč tam vjel, nebo ne? To nikoho nezajímá, nemá tam co dělat. Zkrátka je lepší počkat, než jednat pod "to ještě stihnu".
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19563 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: so prosinec 12 2015, 23:44 Předmět:
Nic z toho, co tu bylo vyjmenováno, řidiče neomlouvá. Neuposlechl dopravní signalizaci. Co ho k tomu vedlo, je jedno, žádná z příčin neomlouvá porušení této důležité povinnosti vyplývající ze zákona. Některé zákon řeší zdánlivě duplicitně, ale nejde o duplicitu (například telefonování nebo držení komunikačního či záznamového zařízení v ruce za jízdy - do toho spadá i mikrofon CB stanice: je to porušení zákona, i když při tom nedojde k nehodě!).
Jen tak úpro dokreslení: přejezdů, na nichž se zapíná červená nebo spustí závory dřív, než vlak vyjede ze stanice, je po republice spousta, jen tady v Jičíně máme dva. Dlouhé kolony každou hodinu, přesto jsem za dlohé roky ještě neviděl nikoho, kdo by kličkoval mezi závorami, všichni čekají... ale zjevně máme v zemi oblasti, kde červené blikačky platí jen pro někoho.
Založen: Mar 28, 2012 Příspěvky: 7837 Bydliště: Brno
Zaslal: so prosinec 12 2015, 23:51 Předmět:
Achabe, asi jsme si špatně porozuměli, ano, přejezd je ovládán ručně, ale ne tak zcela nezávisle, jak je tomu třeba na tratích řízených podle D3. Čili i v těchto stanicích je přejezd vázán na celé SZZ.
Konkrétní vazby neznám, ale napsal jsem kamarádovi, ten tam poblíž kdysi sloužil, tak určitě bude vědět víc.
A ten přejezd v Nesovicích, to se mě nějak nezdá, že by tam bylo pomocné stavědlo. I na plánku stanice nic není: http://www.iwan.eu07.pl/jw/2013/data/planky/3xx/318/352658.xls _________________ Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
Založen: Nov 05, 2010 Příspěvky: 6008 Bydliště: okr. Vyškov
Zaslal: ne prosinec 13 2015, 9:24 Předmět:
to Michal22: ano, jak jsem psal - po rekonstrukci jsou v Nesovicích stavědla zrušena. V plánu na odkazu to odpovídá:
směr Nemotice (s přejezdem) - jednosměrný hradlový poloautoblok, zjišťování konce vlaku vždy výpravčím
směr Bučovice - automatické hradlo, zjišťování konce vlaku samočinně
To "zjišťování konce vlaku" hlavně souvisí s dalším zabezpečením jako přestavení návěstí na "stůj" po průjezdu a další. Že to mimo jiné částečně souvisí i s přejezdem z toho není patrné. Ve směru ze stanice je případné další zabezpečení vázáno na podmínku ručního ovládání přejezdu.
Jsem na tom nádraží min. 1× týdně a výpravčí bydlí naproti takže není problém to upřesnit.
Ve stanici Nemotice je ještě elektomechanické zabezpečení ale ovládání přejezdu je přibližně podobné s tím rozdílem že ho ovládá hradlař na stavědle.
Založen: May 06, 2007 Příspěvky: 4057 Bydliště: Zlín
Zaslal: ne prosinec 13 2015, 9:55 Předmět:
Signalistu na stavědle jsem chvilku dělal. Je to jednoduché, přejezd musí být ručně uzavřen dřív, než se vlaku dovolí vjezd do stanice. Pak už to záleží jen na odhadu výpravčího a na tom, jestli se vlak někde nezpozdí. Samozřejmě je nežádoucí, aby vlak musel před stanicí zastavit. Bohužel někdy jsou z toho dlouhé minuty.
Kápni tam převodový olej.
Jinak - maják na vlaku - tady je dost úseků, kdy trať vede podél silnice. Dovedu si představit, jak často by nějaký řidič naboural toho před sebou nebo vybočil do protisměru, když by koukal stranou, co to tam bliká.
Založen: Oct 11, 2010 Příspěvky: 3485 Bydliště: SK
Zaslal: ne prosinec 13 2015, 10:43 Předmět:
Nekecaj pepik,co ked v lete kombajny na poli žnu obilie ako aj v inych pripadoch ked ide sanitka po vedlajsej ceste ,aj v tedy su z toho havarie?!Ked sa blyska,to nikomu nevadi,nie je problem?Co ma vodic robit pocas jazdy,ak nemyslim toho Paka ,co mu vlak odfukol tu bednu?!Raz moje napady budu vyuzite v praxi ,lebo su z hladiska bezpeč.UCINEJSIE!
.......................
Pri nizkej viditelnosti,vidis to svetlo na vlaku a z akej vzdialenosti na nechranenom žel.pricesti a z akej ,ked by mu blikal majak .Niejeto velky rozdiel?Mohol by intenzit majaku zosilniet podla viditelnosti.
--------------------------------
Kolko vydzi po generalke fanu ten olej prevodovy asi v tych puzdrach?Motorovy celorocny je horsi,riedkejsi,neviem?Ma to niekto vyskusane.Nie je predsa len lepsia neaka vazelina?Co teda zabezpeci dlksie ,podstate lepsie mazanie tych puzdier ma dlksiu .Keby tam boli loziska,neni co riesit.dik.
---------------------------Vcera prisiel syn policajt z BA aj ten povedal ,ze ten poliak to pricestie vobec nezaregistroval.Ze by sme sa mylili obaja aj policajti v BA?Ze z akych dovodov asi ,to som ja a niektori z vas uz napisali.Co sa robi na pricestiach a tento pripad kde urcite zohrali svoju ulohu ine faktory su dve veci!Mikrospanok to nebol tiez.Mne sa raz ako maly chlapec ked som potahoval traktor STALA TAKATO VAEC,pod spojkov mal ten traktorista retaze,tie sa posuvali pod spojku,ked som ja stlacil spojku tak som viac nevladal a traktor isiel dalej!!!Este asi 40m a bol by som sa zrutil dole 10m svahom preto ze som sa zduril ani som z toho strachu nevytocil korman do strany!!!Ale ten trktorista nastastie videl ze neviem zastat,zbehol do kabiny a uz neviem ci stlacil spojku a zastavil alebo strhol volant do prava!!!Na stastie, ze som podaval traktor ked oni nahadzovali na vlecku repu jednotkov a ten ujko stacil do kabiny skocit.Takze, vselico sa moze pristihnut!!!My sme cakali ako male deti na to kedy sa mozeme vozit na traktoroch ako aj ked mam dali soferovat!!!!Dnene deti sa takto vozia uz na bavorakoch!Uz ma nechajte robit.
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19563 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: ne prosinec 13 2015, 12:16 Předmět:
Jano, aj ta reťaz pod pedálmi (a čokoľvek iného, ak sa to neuhne) sa tam dostala ľudskou chybou.
Tady měl řidič kamionu dát přednost při vjíždění doleva na hlavní, teda nemohl jet tak rychle, aby si nevšiml dopravního značení, že se blíží přejezd a že je vlevo.
Buď poslouchal navigaci a jel poslepu, nebo to měl najeté, jak pivovarští koně, a jel zpaměti. Signalizace je tam umístěná tak, aby na ni viděl už z pod mostu, takže, i kdyby byl oslněný Sluncem (při odbočování na hlavní ho skutečně měl v jednu chvíli proti sobě), už o blikajících světlech musel vědět o pár metrů dřív i o pár metrů později.
Řidiče kamionu už policie obvinila z obecného ohrožení, dál už to bude práce pro soudní znalce a advokáty, jestli těch 5 let natvrdo dostane, nebo ne.
Založen: Oct 11, 2010 Příspěvky: 3485 Bydliště: SK
Zaslal: ne prosinec 13 2015, 12:37 Předmět:
Hille, vidis z coho vsetkeho sa mozu stat tragedie.V zivote sa stavaju aj take pripady ako som napisal s tou retazou!U nas v sloa-kia asi pred tyzdnom takisto poliak na krajnici dialnici, ked menili chlapik koleso zmietol tento osobak aj s dalsim autom (pisali ) 50m.Sofera co menil koleso vybrali krvaveho spod tlaceneho auta!!!Ze asi mal mikrospanok povedali.Lenze prave v tedy mikrosoanok sa mi nezda!To asi po krajnici siel spiaci!
Založen: May 10, 2004 Příspěvky: 4509 Bydliště: Košice
Zaslal: ne prosinec 13 2015, 16:06 Předmět:
Ten majak si strc do prdele s prepacenim, si to vyskusaj co je to za lahodu jazdit s majakom na aute najlepsie v zime ked sa to svetlo odraza od snehu. Viem kde maju blbe stroboskopy na rusnoch plus svetlo plus majak. A taky experti na bezpecnost ako ty dali biele svetla v predu aj v zadu na rusni ze koli bezpecnosti, na celom svete su vzadu cervene ale nie blbci jedni. Cumis na rusen a v makovici ti srotuje ci ide k tebe alebo od teba kedze biele pozicne svetla. Ano stroboskopy blikaju v smere jazdy ale trva to trosku kym si uvedomis ktorym smerom vlak ide.
Ked nevidis na priecestie nemas sa tam co pchat, a to Nehovorim o europskom zlepsovaku vypnut blikajucu bielu, a nechat len vystrahu. To ked vidim tak je mi zle. Ked neblika biela (alebo tam nieje) zastavujem auto pred priecestim a pozriem sa a az tak sa pustim dalej (ak je pravouhle krizovanie) pri upravenych priecestiach vidno dostatocne na trat, aj tak znizujem rychlost aby som vedel registrovat vlak)
Proste blbec sa najde vzdy, preco trestat vsetkych, vlak ma vzdy prednost a netrepal by som sa tam nikdy len tak, toboz na cervenu.
Podla mna by uz nemal soferovat aspon na slovensku. Prehliadnut zeleznicne kolaje proste nejde.
Proč tady pořád prosazujete nějaký již dávno odmítnutý zlepšovací návrh?
Cožpak kvůli nedodržování pravidel silničního provozu řidičem, o kterém sám tvrdíte že je to Pako, budou dodatečně všechna drážní tažná vozidla povinně vybavována výstražnými majáky? A po celou dobu jízdy budou povinně blikat? V celé Evropě? I přejezdy?
Co to jsou za blbosti?
Proč budeme pořád omlouvat nějakého troubu, který svým chováním na silniíci způsobil dopravní nehodu? Jen proto, že Vám kdysi někdo zamítl Váš zlepšovák?
Podle videozáznamu z přejedu, došlo k dopravní nehodě v 7:38 hod, tedy asi 10 minut před východem Slunce. Čím byl ten řidič při rozednívání oslněn? Leda tak těmi červenými světly! Vždyť stojící předměty na tom videu ani nevrhají stín...
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19563 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: ne prosinec 13 2015, 17:12 Předmět:
Proč by nemohl řidič usnout? Takových případů jsou každý rok desítky, ale spící řidič těžko vyjede z vedlejší na hlavní a odbočí po ní. Ten jen jede a neřídí.
Uvedu případ, kde jsem někoho znal osobně, Blesk převzal tiskovou zprávu od Kurier.at, a vyjímečně si nic nepřibarvil ani neodbarvil:
Blesk 22. června 2004 napsal(a):
Záchranáři byli bezmocní! Češka (20) i osmileté dítě včera zemřely při dramatické automobilové nehodě na rakouské dálnici poblíž Gleisdorfu.
Záchranáři byli bezmocní. Rotvajler na ně cenil zuby a bránil svou paní. Skolila ho až uspávací injekce a k ženě se mohli dostat lékaři. Bylo však pozdě. Češka (20) i osmileté dítě zemřely včera při automobilové nehodě na rakouské dálnici poblíž Gleisdorfu. Tragédii zavinil český řidič, který v plné rychlosti narazil do odstaveného auta. V odstavném pruhu právě vyměňoval přivolaný mechanik s řidičem píchlou gumu rakouskému autu, když jim náhle přešel mráz po zádech. V šílené rychlosti, navíc více než polovinou vozu za krajnicí, se na ně řítila dodávka s pěti lidmi "na palubě". Oba si v poslední chvíli zachovali duchapřítomnost a vrhli se přes svodidla. Náraz českého vozu zdemoloval jak odstavené auto, tak vozidlo techniků. V české dodávce, která kromě pěti osob převážela také motocykly a tři rotvajlery, na místě zahynula žena. Po převozu do nemocnice skonal také chlapec, další tři osoby (žena a dva muži) jsou ve vážném stavu. Dálnice ve směru na Vídeň musela být na několik hodin uzavřena, čímž vznikly několikakilometrové kolony.
Autor: INT, han
Více na http://www.blesk.cz/clanek/zpravy-udalosti-zajimavosti/24268/mrtvou-cesku-branil-pes.html?utm_source=blesk.cz&utm_medium=copy
Řidič, jehož syn to nepřežil (od té doby několik let visel na protihlukové stěně v gleisdorfském oblouku dálnice A2 plyšový medvídek), už u mě od té doby zkoušky z padesátky nedělal. V tom autě totiž spali všichni.
Jeho přítelkyni, kterou taky znám a vidíme se téměř denně, dali z nejhoršího v Gleisdorfu dohromady, pak se na ní vyřádili chirurgové u nás, má v sobě titanu, nerezu, různých šroubů, kramlí a sponek nepočítaně. Jen v tom fofru, jak po zdržení, než veterinář uspal ty psy, se rakouští záchranáři snažili dohnat čas a nezdržovali se identifikací, kdo je kdo, oznámili jejím rodičům, že to taky nepřežila. Ony tam ty přibližně dvacetileté totiž byly dvě a typově podobné, jenže doklady vytáhli z auta až policajti. Když došla korektní zpráva, už nikdo nevěděl, čemu věřit. Je to 11 roků, ta přeživší žaba už zase vypadá, jako by se nikdy nic nestalo, jestli jí zbyly jizvy po operacích, neukazuje.
Ti dva z těch dvou stojících aut (žlutý anděl měl puštěné oranžové majáky a trojúhelník stál v předpisové vzdálenosti v odstavném pruhu) měli nejen duchapřítomnost, ale také hromadu štěstí: o 20 metrů dál by neměli kam přeskočit, je tam protivětrná a protihluková stěna, až k ní ta dodávka ta dvě další auta hrnula. Jestli na ní ještě ten medvídek je, nevím, od roku 2008 dálnici A2 opouštím o výjezd dřív (ale to nesouvisí s tímto případem, jezdím na Feldbach, tak bych si po dálnici zajel).
Pak bych měl dva čerstvější případy, tuším 2011 a 2013, v obou případech mí kamarádi, každého z nich potlačil a smetl spící řidič. Přežili to naštěstí všichni, jen auta na odpis.
Ale, jak říkám, žádný ze spících řidičů neodbočoval na jinou silnici, jen neudržel směr nebo bezpečnou vzdálenost na té své.
A že ani oranžový maják není univerzální řešení.
Naposledy upravil Hill dne ne prosinec 13 2015, 18:00, celkově upraveno 1 krát.
Založen: Oct 11, 2010 Příspěvky: 3485 Bydliště: SK
Zaslal: ne prosinec 13 2015, 17:17 Předmět:
otkundes,preco by musel stale blikat?Stacilo by len pred 1km pred priecestiami,to je nemozne?Sanitka ked blika stale po meste vam nevadi a pritom este aj silno huci.Dobre,co sme chceli sme napisali.
Altan ,preco by majak na pricesti mal svietit v noci,preco by mal mat silnu intenzitu?Staci ,ze by tam cez den slabo na vrchu nad znackami blikal a oko by ho zaregistrovalo. stokrat rychlejsie ako tie dve cervene v tmavej krabici.Za silneho slnecneho svitu,dopadu slnecnych lucov tym smerom ........ to nieje bochvie co.V noci su tie dve červene vystrazne svetla dostatocne vidiet ,to mi je jasne s tym problem nemam.
Založen: Jan 12, 2009 Příspěvky: 7100 Bydliště: Plzeňsko
Zaslal: ne prosinec 13 2015, 17:25 Předmět:
Bořiči mýtů také zjišťovali, jestli je za volantem nebezpečnější únava (30 hodin) nebo opilost (0,8‰).
Obojí.
(Myslím, že opilost vyhrála dost těsně.) _________________ Sháním hasičák s CO2 "sněhový", raději funkční.
(Nemusí mít platnou revizi.)
(Celkově budu raději, když se to obejde bez papírů.)
Tiktak1953:
Myslíte si snad, že strojvůdce ve vlaku má za jízdy málo práce, že mu chcete ještě přidat zapínání a vypínání majáku před každým přejezdem? A co řidiči? Když nerespektují ani dvojici blikajících červených, kašlou na zákon o provozu na pozemních komunikacích, kde máte záruku, že je bude zajímat blbý maják na lokomotivě, vzdálené třeba ten jeden kilometr? Vždyď se ten řidič kamionu při překonávání toho přejezdu ani nerozhlédl! K čemu by tedy v tomto případě byl ten pitomý maják? K obtěžování strojvůdce a okolí toho přejezdu blikáním?
A uvědomujete si vůbec, že ty lokomotivy jezdí i do sousedních států? To budou povinně blikat po celé Evropě, za potlesku bruselských eurobyrokratů?
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3, 4, 5Další
Strana 4 z 5
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.