Biela ciara na krajnici je dolezita hlavne v noci a za zlej viditelnosti, ta stredova prerusovana je viacmenej na ozdobu, v praxi je zbytocna...Zato v Syrii a Jordansku boli cesty casto uplne bez ciar A kto sa stazuje na kruhove objazdy a davanie smeroviek na nich, mal by prist do Norska, to by este len zacal chytat nervy
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19534 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: út duben 12 2016, 15:31 Předmět:
Tento odkaz sem dával už EKKAR na předcházející stránce.
A, pokud jde o tu viditelnost čar na silnici, asi by to chtělo se poohlédnout za hranicemi, jak to dělají, že to jejich značení je v noci daleko lépe vidět, než to naše. Nebo že by ho jen častěji obnovovali?
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31880 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út duben 12 2016, 20:09 Předmět:
Jiná věc s těma lajnama je, že údajně NĚKDE tu střední čáru nedávají úmyslně, aby se šoféři právě necejtili tak jasně vedení. Údajně kdesi v Británii na nějakým úseku dokázali pokusem, že když tam nebylo nalajnováno, jezdili šoféři o 20-25% pomalejším tempem, protože se zkrátka "hledali". Vím že Ťik-Ťok chtěl něco podobnýho uplatnit i u nás, ale jak je to daleko netuším ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19534 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: út duben 12 2016, 21:09 Předmět:
Tak přesně na takové, nově zrekonstruované, trojce 32749 s čárami pouze po stranách nedávno zmasakroval řidič jedoucí v protisměru tři důchodkyně, které jely na kolách za sebou. Znal jsem je všechny tři, jedna z nich byla ke všemu moje příbuzná.
Ani anglický pokus na zvýšení bezpečnosti tu nefungoval. Pravda, ten řidič nebyl mentálně způsobilý řídit, ale řidičák ještě nemusel odevzdat.
A taky je pravda, že tu v okolí takto zúžených a značených trojek přibylo loni asi 30 km, přičemž po nich jsou vesměs vedené i cyklostezky...
Tohle neřeší EU, ale takzvaná Vídeňská úmluva, která platí pro daleko větší počet států. Z ní mimo jiné vyplývá i ona úprava přednosti na kruhovém objezdu, kvůli které dnes všichni prskají, ale je to jen návrat k původnímu schválenému stavu. Rychlostní limity si každý určuje sám, vždyť i stav silnic je jiný u nás, v Německu nebo Bulharsku.
Založen: Jan 14, 2014 Příspěvky: 610 Bydliště: Ašsko
Zaslal: so duben 16 2016, 8:24 Předmět:
A hlavně- každý (stát) chce, aby se ostatní co nejvíc přizpůsobovali jeho ustanovením a sám nařizoval co nejmíň změn.
A když už změny udělat musí, nikdy to nezdůvodní "..dohodli jsme se, aby předpisy byly stejné, uděláme tyto a tyto změny..", ale zásadně "..byrokrati z unije zase vymysleli...".
Jirka
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19534 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: so duben 16 2016, 8:48 Předmět:
Úplně by stačilo zjednodušit a sjednotit dopravní předpisy a vymáhat jejich dodržování.
Seškrtat zákon na 49 paragrafů s odvolávkami na 9 dalších zákonů a vyhlášek, jako v Německu, ale současně do těch 49 paragrafů zahrnout i přestupkový zákon a sazebník? To u nás neprojde. Ono by neprošlo asi ani rakouských 106 paragrafů, jakkoli podstatně kratších, jasnějších a zahrnujících přidružené předpisy, než těch, které platí u nás.
Našich téměř 140 paragrafů s odvolávkami na 42 zákonů a vyhlášek (možná dnes jich už je zase víc) si přece úředníci vzít nedají. Současně pochybuji o tom, že by takový stoh papíru byli ochotní akceptovat v jiných zemích, kde, jak jsem už výše napsal, mají předpisy daleko stručnější a jednoznačné.
O místních úpravách nemluvě, na nich je vůbec vidět, jakými cestičkami se ubírá myšlení příslušných úředníků, a co pokládají za podstatné a bezpečné.
Ne v každé evropské zemi pokládají rychlost v obcích za hlavní ohrožující faktor, zhusta dávají přednost plynulému provozu.
Nebo čekáš ochotu Rakušáků sundávat omezení rychlosti na 70 či 80 km/h na státních silnicích při průjezdu obcemi, kde to dodnes vyhovuje, a zavést tam padesátku? To teď dělají Italové, ale napřed si udělali z hor ementál a, kde to šlo, prorazili tunely a postavili obchvaty, ať, kdo může, skrz ta omezení nejede. Němci to řeší bez toho ementálu, takových hor mají málo, aby to bylo nutné, navíc tam, kde se obchvat nevyplatí, dají aspoň místo značky "začátek obce" a "konec obce" zelenožluté označení, aby řidiči věděli, jak se ta vesnice jmenuje, ale bez omezení. Nebo s řekněme sedmdesátkou. A dodržují to. Nějak jsem si v těch zemích rychle zvykl na pocit, že si tam na zbytečnou buzeraci řidičů nehrají.
Jenže u nás se místo obchvatů staví retardéry, drncáky, zbytečné kruháky a, co pokládám za dokonalý úpadek inteligence, kamery na úsekovém měření či na semaforech spojených s radarem, přičemž inteligence těch semaforů stačí jen k tomu, aby stavěly každého, kdo na padesátce jede 49, a nabonzovaly ty, kdo neposlechnou (za projetí na červenou je přece daleko větší pálka, než na překročení rychlosti o 10 km/h). Proč nemůžou být automatické semafory využité účelněji, jako ve Švýcarsku (pravda, nejsou v Unii, ale v Evropě ano), kde na nárazově zatížených nepřehledných křižovatkách svítí na všechny strany červená, dokud nikdo nepřijíždí, ale tomu prvnímu dá zelenou, tu také prodlouží, když se z jednoho příjezdu začne tvořit fronta, a přejdou na cyklus, ze kterého vynechají směr, odkud nikdo nečeká? Jen to, že u nás nejsou schválené?
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31880 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: so duben 16 2016, 10:40 Předmět:
Hill napsal(a):
...
O místních úpravách nemluvě, na nich je vůbec vidět, jakými cestičkami se ubírá myšlení příslušných úředníků, a co pokládají za podstatné a bezpečné.
....
Zrovna čerstvá věc tady u nás - hlavní silnici u nás (průtah městem Svitavy <=> Ústí nad Orlicí = trasa I/14) mají znovu po loňským rozrejpání od července do skoro října ve stejný lokalitě rozrejpávat znovu (už jen to nechápu kdo jim povolil, rozrejt po ani ne půl roce nově položenej asfalt kvůli tomu samýmu účelu = rekonstrukci kanalizačního sváděče a plynovodu). Místo se bude stejně jako vloni projíždět na semtamfóry, údajně to mají zas jak vloni rozrejt vždycky jen na úseku 50-100m dlouhým, aby objíždění netrvalo věčnost.
ALE.
Vloni to šlo objíždět "mezi zahradama" po vedlejší cestě vedený paralelně k hlavní silnici, takže kdo to zná = je místní, objel uzavírku po vedlejší cestě a na hlavní trčeli jen přespolní, autobusy a nákladní tranzit. To by ale nesměl právě s tou vedlejší cestou sousedit pozemek jistýho soudruha inžinýra, kterej si na něm po roce ´89 postavil luxusní nemovitost - a ten si na místním rathausu zařídil, že milou uličku nechali Technickýma službama zatarasit betonovýma květináčema "s veřejnou zelení" - právě v místech těsně za vjezdem na dotyčnej pozemek soudruha inžinýra, tak aby on a jeho milovaná ženuška se svýma BMW (každej mají samozřejmě svoje) mohli pohodlně zajíždět na zahradu - ale aby se dál nedostalo už ani kolo.
Z doposud průjezdný uličky tak jsou rázem dvě "slepý" ulice - přitom dotyčná komunikace tamtudy vedla o DESÍTKY roků dřív, než si milej soudruh inžinýr ten pozemek vůbec koupil, takže nelze ani uvažovat o možnosti dávat žádost o omezení provozu z důvodu rušení klidu v místě obytný nemovitosti provozem - ten provoz se tam konal ještě dřív, než nemovitost spatřila světlo světa jako projekt ... Ale barikáda tam je z (údajnýho) důvodu rušení klidu provozem na této komunikaci. Samozřejmě, žádat o něco podobnýho člověk s platem 20 000 měsíčně, ani mu neukážou dveře do Podatelny. Ale pokud požadavek vznesl člověk s platem se 6 místnou částkou a samozřejmě podpořil ji příslušně šustivou "úlitbou božstvům" (samozřejmě radničním, kterým taky jiným, že jo?), tak se dotyčná barikáda schválí doslova za pochodu ...
Tudíž já to řeknu lapidárně - myšlení ouředníků se ubírá pouze těma cestičkama, který jsou vydlážděný příslušně tlustýma obálčičkama, na jiný způsoby "trasování" se vykašlou - možná by svou pozornost upřeli jiným (pokud možno správným) směrem, kdyby měli každej odzdola až po starostu v prdeli vidle zaražený až po rukojeť, ale to je jen marná touha obyčejnýho občana Kocourkovska... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Ne v každé evropské zemi pokládají rychlost v obcích za hlavní ohrožující faktor, zhusta dávají přednost plynulému provozu.
Nebo čekáš ochotu Rakušáků sundávat omezení rychlosti na 70 či 80 km/h na státních silnicích při průjezdu obcemi, kde to dodnes vyhovuje, a zavést tam padesátku?
Ono je to s těmi Rakušáky mnohem složitější. Sice někde mají 70 v obci (i u nás pár takových je), navrhovali 160 na dálnici, ale o kus vedle na dálnici dávají 100 kvůli hluku nebo ekologii.
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19534 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: so duben 16 2016, 17:59 Předmět:
U nás je takových zoufale málo, ale neumíme se na silnicích chovat slušně, což se neřeší, dokud se nic nestane, to máme za to. Kvůli několika sebestředným ředitelům zeměkoule, pro které jsme my všichni hovni, protože "teď jede king", musíme jezdit pomalu a jsme všichni buzerováni za překročení rychlosti, protože tu lze automaticky objektivně vyhodnotit. Je to kolektivní trest za zástupný problém.
Rakušáci dokonce v blízkosti našich hranic nahrazují dvojitou dělicí čáru betonovými svodidly, protože jim přes tu čáru Češi a Poláci předjížděli, a kdo to má pořád hlídat, že?
Pokud jde o omezení rychlosti na rakouských dálnicích, je to jednoduché: nejsou zrovna z nejtišších, jemně řečeno, ve skutečnosti jsou v dlouhých úsecích mimořádně řvavé, proto celkem chápu, proč je někde omezená rychlost v noci, a proč se někde mění omezení dynamicky podle naměřeného hluku. Bydlet podél takové dálnice, to musí být zvlášť v létě na budku.
V horách zase není místy dodržený minimální vnitřní poloměr zatáček, vyžadoval by pro vyšší rychlost víc naklopit, ale udržte na tom pak kamion v zimě. Splnit požadavky pro větší rozsah rychlostí za každého počasí lze jen zvětšením poloměru zakřivení zatáčky, proto tam je omezená rychlost v nezbytně nutné délce (plus něco, aby se to tam neštosovalo).
Zde hraje roli zkušenost a kompetence, to není žádná svévole.
Příklady ze StreetView z Rakouska neuvedu, protože tam i Google je soukromým subjektem, který sice má právo nafotit a natočit cokoli mimo vlastní pozemek, ale bez souhlasu všech zúčastněných to nesmí ukázat další osobě, i kdyby to byla policie. Za zveřejnění na internetu jsou tam vůbec docela tučné pálky. Jestli ty snímky ze soukromých kamer, dokonce i přednehodové situace, někdo vidět smí, o tom v jednotlivých případech musí rozhodnout soud. To je opačný paradox, doufám, že tato vymoženost k nám nedorazí.
Však tam už říkají, že přejetá kočka se od přejetého advokáta liší tím, že před kočkou jsou vidět stopy po brzdění.
Založen: Nov 17, 2011 Příspěvky: 6510 Bydliště: U Litomyšle.
Zaslal: po duben 18 2016, 8:42 Předmět:
Divím se, že v tomhle banánistánu/kocourkově atd vás ještě něco zaskočí. Tady je možný všechno, absolutní nesmysly. Je to účel. Já se naseru už jen občas, hodně málo. S tím nic nenaděláme. Jedině aleje. _________________ Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Proto, když už k tomu samo ministerstvo dopravy vyzývá, dejme mu vědět, co si o změnách bodového systému a o něm samotném opravdu myslíme. Změn je docela hodně a ty v rychlosti jsou jen některými z nich. Níže najdete kompletní tabulku úprav v sazebníku peněžitých pokut a bodového systému. Zdůrazňujeme znovu slovo návrh - není to finální řešení, proto také MDČR očekává připomínky. Uvedlo i e-mailovou adresu, na kterou může kdokoliv takové poznámky do 13. května 2016 poslat: pripominky@mdcr.cz
Tak jen pro lepší viditelnost:
e-mailovou adresu, na kterou může kdokoliv takové poznámky do 13. května 2016 poslat: pripominky@mdcr.cz _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3, 4, 5
Strana 5 z 5
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.