Založen: Feb 18, 2008 Příspěvky: 5021 Bydliště: Brno
Zaslal: st březen 23 2016, 0:14 Předmět:
xsc napsal(a):
Řekl bych, že to blikání v Hradci jinak než na kruháči je dané tím, jak je značený. Sice je před křižovatkou značka kruhový objezd, ale pak je v jednotlivých větvích směr po kruháči značen na návěstích jako doleva, zatímco opuštění kruháče je značeno jako rovně...
Podle cedulí a šipek to tak je, ale formálně by snad mělo být jedno, jestli kruhový objezd opustím tečně(jako jiskry od rozbrušky) nebo kolmo. Některé malé kruháčky se dají projet skoro rovně a přesto se musí blikat při jeho opuštění, ačkoli jsem nehnul volantem. Třeba tento se dal ze severu projet "bez držení", jak je vidno vidět ze stop gum. Už tam není, zrušili ho.
https://mapy.cz/letecka-2012?x=16.5530739&y=49.3357905&z=20&source=muni&id=5740
V tvém odkazu jsem si všimnul, že v HK mají pro jistotu ještě na kruhovém objezdu značku "Hlavní silnice". Je to asi nadbytečná značka, pro ty, co už zapomněli, že jedou po kruháči, ale je to určitě bezpečnější.
V Havířově mají značky Hlavní silnice taky.
Formálně je jedno, jak kruhový objezd opustím. Kdyby tam ty návěsti nebyly, bylo by to jasné. Ale jestliže mi značka říká, který směr je rovně a který doleva (to samé ukazují šipky na semaforech a šipky na silnici), tak bych asi neměl blikat doprava a v druhém případě neblikat. Protože vyhláška zároveň říká, že jsem povinen blikat při změně směru a směr mi ukazují ty šipky.
Značka hlavní silnice se na velkých kruhácích používá často, v Praze na Kulaťáku je taky, jen trochu zastrčená.
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19535 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: st březen 23 2016, 6:10 Předmět:
Na kruháku u Úlibic je to v podstatě totéž: přijíždím k němu od Jičína po společné čtyřproudovce silnic I/35 a I/16 a nikdy nevím, jestli ten, kdo proti mně jede po šestnáctce od Nové Paky, pojede rovně na Jičín nebo objede střed na pětatřicítku směr Hradec Králové. Od Paky na Jičín je totiž možný průjezd rovně, tak mnozí neblikají (asi ještě netunili a blinkry v základu nemají či co), a není mi známo, že by za to někdy někdo byl postižený. Policajti tam sice stávají často ve stínu domu, ale tam je takový šikovný odstavný pruh. Často tam jdou po rychlosti přijíždějících po čtyřproudovce od Jičína, měří se asi v polovině rovného úseku od pump. Podle toho, jak málo se tam používají blinkry, soudím, že v tomto oboru ještě nikoho vychovávat nezačali.
Pro toho, kdo se bojí vjet na kruhák levým pruhem a nedává pozor na dopravní značení, je zase poťouchlý tento v Kolíně: při příjezdu od mostu vede totiž pravý pruh pouze do prvního výjezdu, a je oddělený sice nízkým, ale obrubníkem. Všechny ostatní směry vyžadují vjet na kruhák levým pruhem. Není to nic divného, až na to, že odbočení do prvního výjezdu se obvykle řeší samostatnou odbočkou mimo kruhák, tahle opticky vede přímo po něm.
Ukázky kruháků se stavebně oddělrnou "zkratkou do prvního výjezdu": kruhák u Choťánek, kruhák v Plotištích, jiný příklad je třeba v Jaroměři - tam všude mají po dvou takových spojkách, ale s předchozím rozšířením do odbočovacího pruhu (to ten kolínský nemá).
Když jsem se zmínil o německém modelu, který funguje 70 let, a ještě ho nepotřebovali změnit, neuškodí připomenout, že v Rakousku obecně není povinnost dát najevo úmysl opustit kruhák vůbec, to jen při změně "jízdní stopy" na víceproudém, ale takových mají jen pár. Proto tam často uvidíte tabulky s prosbou od autoklubu "před opuštěním kruhového objezdu ukazujte, ať nezdržujete ostatní".
Zkrátka - nezdržujme se ani my zbytečnými meditacemi nad tím, co by bylo, kdyby... a jezděme tak, abychom se na ty silnice všichni ve zdraví vešli a dojeli celí a bez šrámů.
Když to opravdu přesáhne mimo oblast zdravého rozumu, je tu od toho místní nebo oblastní odbor dopravy, který se každou stížností musí zabývat. Nikde ovšem není psáno, jak dlouho: na jednu petici požadující zkrácení výjezdu z města (o kilometr a na něm pro většinu až 7 křižovatek bez rozlišení přednosti v jízdě) odstraněním příkazu k jízdě do centra (a umožněním odbočení ven z města hned na první křižovatce), pravda, odpověděl do měsíce, tedy včas, ale na něco jiného. Že "omezení průjezdu vozidel obydlenými oblastmi se řeší". Asi opravdu zodpovědně: přestože se připomínky už čtyřikrát opakovaly, po 5 letech už to všichni zabalili, úřad to řeší už od roku 1998, tehdy narozené děti jsou už plnoleté, mají řidičáky a neumí si představit, že by to někdy mohlo být jinak. Občas se za městem vybírá nejčastěji od těch starších, kdo neuposlechli příkaz k jízdě do centra, protože tam je teprve devatenáctý rok, předtím se tam vyjíždělo normálně a nemuselo se kličkovat mezi domy a sedmkrát dávat přednost zprava,natož vyjíždět na výpadovku na naprosto nepřehledné křižovatce s věčně zapoceným, a tedy slepým, zrcadlem (to tam namontovali, když roční počet ťukanců prokázal, že původní křižovatka byla bezpečnější). Jo, i tak se dá řešit vedení dopravních tahů...
...Pro toho, kdo se bojí vjet na kruhák levým pruhem a nedává pozor na dopravní značení, je zase poťouchlý tento v Kolíně...
Teď už to tam celkem jde. Kolem Kolína je obchvat a ten kruhák už je dost odlehčený. Ale dřív šel hlavní tah z Jaselské do Havlíčkovy. A ten kruhák byl dvouproudový, machýrci vlítli do vnitřního pruhu, pak to vzali přes vnější a divili se, že to auto co ve vnějším pruhu nabourali jim nedalo přednost. _________________ Ve strojovně je voda a na palubě se tančí.
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19535 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: st březen 23 2016, 12:15 Předmět:
Jojo, v Plzni, tam ušetřili na kolejích, tak nezbylo, než ten průjezd tramvajím zabezpečit. Ještě, než byla dálnice kole Plzně, jsem přes něj taky párkrát jel: pod hřbitovem v sešupu doleva, prokličkovat Lobzy, nahoru na kruhák a z něj kolem depa doprpodniku přes Doudlevce na Klatovskou pod Bory (to bylo v letech 1995-1998, do Augsburgu se takto přes Rudu a Landshut jezdilo tehdy snad i rychleji, než Rozvadovem). Navíc se v těch uličkách neměřilo, to jen na hlavním průtahu, kolem nádraží, ale ten byl byl stejně věčně ucpaný.
Co je hotová D5 až na Rozvadov, město Plzeň nějak zanedbávám...
Založen: Jan 12, 2009 Příspěvky: 7090 Bydliště: Plzeňsko
Zaslal: st březen 23 2016, 18:05 Předmět:
Dobře děláš.
Na současné konečné tramvaje číslo 4 na Borech máme semafor, který má jen dvě světla: červenou (stůj) a oranžovou (dej přednost).
Stále pokračují sliby o prodloužení (zatočení) tramvajových kolejí na Borská pole a skutek utek. _________________ Sháním hasičák s CO2 "sněhový", raději funkční.
(Nemusí mít platnou revizi.)
(Celkově budu raději, když se to obejde bez papírů.)
Na tomhle kruháči jsou osazené značky o přednosti v jízdě:
https://goo.gl/maps/uswY6j5kP9Q2
IMHO to s tou předností není nové, vzniklo to už dávno, když přestalo platit, že tahle značka
neznamená "kruhový objezd s předností v jízdě" jak platila, aspoň u nás, když se zavedla, ale jen "kruhový objezd" a musela být doplněná trojúhelníkem "dej přednost...". _________________ Ve strojovně je voda a na palubě se tančí.
Založen: Jan 13, 2007 Příspěvky: 15523 Bydliště: Olomouc
Zaslal: út duben 12 2016, 11:48 Předmět:
Yarda1 napsal(a):
neznamená "kruhový objezd s předností v jízdě" jak platila
Neplatí to už 10 let, takže zákon udával povinnost označit příjezd na okruháč značkou "Dej přednost v jízdě", protože by došlo ke kolizi z důvodů chybějící značky. Teď zavedli opět to, že když značka zmizí, tak funguje pravidlo "pravé ruky". Napravujeme to, co jsme napravili, aby to bylo napraveno.
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19535 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: út duben 12 2016, 12:48 Předmět:
Jak nebude mít kruhák vnitřní průměr alespoň 40 metrů, znamená přednost zprava jeho trvalé ucpávání.
Leda by šlo o úmysl, jako jde u většiny jiných místních úprav vedení dopravy a značení, jen zřídka tyto novinky přispívají ke zvýšení plynulosti provozu, někde mi to připadá jako schválnost "aby se vybralo".
Sice už jsem to psal někde na netu do jakéhosi dotazníku pro Dopravní akademii i do nějaké té diskuse, ale jak do pařezu: když po více, jak tisícovce kilometrů bezpečné, logické, dobře značené a svižné cesty bez nepochopitelných omezení, ať už z Dijonu nebo Boky Kotorské, přejedu Rozvadov či Hatě, mám chuť se do 50 km jízdy chuť na to vyignorovat a už nikam dál nejezdit.
A není to tím, kolik mám už za sebou: stejně mě zrychtuje cesta tuzemskem i při výjezdu - a venku mě to řízení začne zase bavit.
Ani zdaleka to není jen tím, že u nás nejsou potmě vidět ani čáry na silnicích....
Založen: Mar 28, 2012 Příspěvky: 7827 Bydliště: Brno
Zaslal: út duben 12 2016, 13:09 Předmět:
Anžto to nezaslouží nové téma, tak se zeptám tady:
předloni jsme uskutečnili takovou couravou dovolenou po Pardubickém a Středočeském kraji, s malým výletem do Libereckého.
V řízení jsme se střídali, ale i tak jsem nějakou stovku odšoféroval osobně. A co mě zaujmulo- v Čechách jsou natlusto použity bílé nepřerušované čáry u krajnic, ale není středová čára. Tady kolem Brna to skoro nevidím. Čím to? _________________ Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19535 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: út duben 12 2016, 13:28 Předmět:
Na předepsanou šíři dvou jízdních pruhů nestačily dotace, tak se udělal jeden široký, ale zato sdílený pro oba směry jízdy.
Protože se nekreslila střední dělicí čára, mohou být ty postranní čáry širší, zbyla na ně barva...
Nebo máte někdo logičtější vysvětlení?
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3, 4, 5Další
Strana 4 z 5
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.