Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 17764 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: st říjen 14 2015, 14:57 Předmět:
Michal22 napsal(a):
Všechny Š105 a jejich odvozeniny (120, 125, 130, 135, 136, L, LX, GLX, GL, S a co já vím ještě) měly externí polovodičový regulátor. Osazení KD602 a nějaká bižu k tomu.
Vždy všude psali, že se regulátor nedá opravovat, ale já asi neuměl číst, tak jsem jich opravil desítky
U Favorita nevíš?
Díky
Jirka _________________ Jirka
Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 17764 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: st říjen 14 2015, 15:06 Předmět:
Spojení altíku a oběžky od doby, co starej Hardy vymyslel tu svoji spojku, není zas takový problém. S ní nemusí být absolutní souosost hřídelí. No a výrobu štandu stačí něco železa, svářečka, vrtačka a soustruh. Kromě vhodnýho želaza mám všecko, dokonce i chuť se do toho pustit. _________________ Jirka
Ale xsc to co klapeš jsou nesmysly . Téměř vždy se reguluje menší výkon . Asi jsi v životě ani neviděl takové zatěžovací rezistory a hlavně v praxi nic takového nedělal . Tvé praktické náhledy v těchto otázkách jsou podobné naivitě v politické oblasti .
Krásný blábol ve stylu nic neříct a dělat z někoho blba. Ten výkon bude podobný tomu, co alternátor odevzdává za provozu v autě, regulátor je elektronický, takže v čem je problém. Jde to dělat jak změnou buzení, tak změnou zatěžovacích odporů. Co má "Celeron" k dispozici za zátěž zatím nenapsal.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31859 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st říjen 14 2015, 19:42 Předmět:
Celeron napsal(a):
Michal22 napsal(a):
Všechny Š105 a jejich odvozeniny (120, 125, 130, 135, 136, L, LX, GLX, GL, S a co já vím ještě) měly externí polovodičový regulátor. Osazení KD602 a nějaká bižu k tomu.
Vždy všude psali, že se regulátor nedá opravovat, ale já asi neuměl číst, tak jsem jich opravil desítky
U Favorita nevíš?
Díky
Jirka
Fáčko i felina měly interní "bošiho" regec založenej na LM317, jednom dalším tranzistoru a pár odporech. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 17764 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: st říjen 14 2015, 20:19 Předmět:
Hodil jsem stejný dotaz na modelářský fórum a žádná brzda není potřeba.
Vše se dá spočítat na Motocalcu, v nejhorším i na kalkulačce, stačí jen změřit Ri - vnitřní odpor motoru, I0 - proud nezatíženým motorem a Kv což jsou otáčky na volt.
Jdu naštudovat jak se měří Ri, I0 je jasnej a na Kv stačí voltmetr a optickej otáčkoměr. _________________ Jirka
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2
Strana 2 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.