Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Zatěžující brzda pro elektromotor
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Poradna
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Celeron



Založen: Apr 02, 2011
Příspěvky: 17764
Bydliště: Nový Bydžov

PříspěvekZaslal: st říjen 14 2015, 14:57    Předmět: Citovat

Michal22 napsal(a):
Všechny Š105 a jejich odvozeniny (120, 125, 130, 135, 136, L, LX, GLX, GL, S a co já vím ještě) měly externí polovodičový regulátor. Osazení KD602 a nějaká bižu k tomu.
Vždy všude psali, že se regulátor nedá opravovat, ale já asi neuměl číst, tak jsem jich opravil desítky Very Happy

U Favorita nevíš?
Díky
Jirka

_________________
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Celeron



Založen: Apr 02, 2011
Příspěvky: 17764
Bydliště: Nový Bydžov

PříspěvekZaslal: st říjen 14 2015, 15:06    Předmět: Citovat

Spojení altíku a oběžky od doby, co starej Hardy vymyslel tu svoji spojku, není zas takový problém. Wink S ní nemusí být absolutní souosost hřídelí. No a výrobu štandu stačí něco železa, svářečka, vrtačka a soustruh. Kromě vhodnýho želaza mám všecko, dokonce i chuť se do toho pustit. Smile
_________________
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
xsc



Založen: Sep 25, 2014
Příspěvky: 7411

PříspěvekZaslal: st říjen 14 2015, 16:31    Předmět: Citovat

BOBOBO napsal(a):
Ale xsc to co klapeš jsou nesmysly . Téměř vždy se reguluje menší výkon . Asi jsi v životě ani neviděl takové zatěžovací rezistory a hlavně v praxi nic takového nedělal . Tvé praktické náhledy v těchto otázkách jsou podobné naivitě v politické oblasti .
Krásný blábol ve stylu nic neříct a dělat z někoho blba. Ten výkon bude podobný tomu, co alternátor odevzdává za provozu v autě, regulátor je elektronický, takže v čem je problém. Jde to dělat jak změnou buzení, tak změnou zatěžovacích odporů. Co má "Celeron" k dispozici za zátěž zatím nenapsal.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zaky



Založen: Oct 30, 2010
Příspěvky: 6607
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: st říjen 14 2015, 16:37    Předmět: Citovat

Ale pokud lze regulovat pohodlně buzením, proč regulovat komplikovaně na výkonové straně, že...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Nakadah



Založen: Oct 06, 2013
Příspěvky: 1320
Bydliště: Ostrava

PříspěvekZaslal: st říjen 14 2015, 17:57    Předmět: Citovat

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31859
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: st říjen 14 2015, 19:42    Předmět: Citovat

Celeron napsal(a):
Michal22 napsal(a):
Všechny Š105 a jejich odvozeniny (120, 125, 130, 135, 136, L, LX, GLX, GL, S a co já vím ještě) měly externí polovodičový regulátor. Osazení KD602 a nějaká bižu k tomu.
Vždy všude psali, že se regulátor nedá opravovat, ale já asi neuměl číst, tak jsem jich opravil desítky Very Happy

U Favorita nevíš?
Díky
Jirka
Fáčko i felina měly interní "bošiho" regec založenej na LM317, jednom dalším tranzistoru a pár odporech.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Celeron



Založen: Apr 02, 2011
Příspěvky: 17764
Bydliště: Nový Bydžov

PříspěvekZaslal: st říjen 14 2015, 20:19    Předmět: Citovat

Hodil jsem stejný dotaz na modelářský fórum a žádná brzda není potřeba. Shocked
Vše se dá spočítat na Motocalcu, v nejhorším i na kalkulačce, stačí jen změřit Ri - vnitřní odpor motoru, I0 - proud nezatíženým motorem a Kv což jsou otáčky na volt.
Jdu naštudovat jak se měří Ri, I0 je jasnej a na Kv stačí voltmetr a optickej otáčkoměr.

_________________
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Poradna Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
Strana 2 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.13 sekund