Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

AMG baterie
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Celeron



Založen: Apr 02, 2011
Příspěvky: 17691
Bydliště: Nový Bydžov

PříspěvekZaslal: út říjen 13 2015, 13:22    Předmět: AMG baterie Citovat

Máte prosím někdo reálnou zkušenost s AMG start/stop batérkama?
Životnost, cena, údržba, porovnání s klasickým Pb...
Díky

_________________
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
monterjirka



Založen: Jun 14, 2003
Příspěvky: 2794
Bydliště: Blížejov

PříspěvekZaslal: út říjen 13 2015, 14:53    Předmět: Citovat

AMG? Nemělo to být AGM?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Celeron



Založen: Apr 02, 2011
Příspěvky: 17691
Bydliště: Nový Bydžov

PříspěvekZaslal: út říjen 13 2015, 20:48    Předmět: Citovat

Jo, máš pravdu.

Edit: No možná ne. Smile

_________________
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!


Naposledy upravil Celeron dne út říjen 13 2015, 23:21, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
monterjirka



Založen: Jun 14, 2003
Příspěvky: 2794
Bydliště: Blížejov

PříspěvekZaslal: út říjen 13 2015, 22:53    Předmět: Citovat

AGM je technologie, která by měla být "bezúdržbová", na rozdíl od gelových je mezi olověnými deskami jakási hmota podobná skelné vatě nasycený kyselinou (G jako glass).
Proti "klasice" mají pořád podobnou nevýhodu jako gelovky - každá chyba v nabíjecím nebo vybíjecím režimu, která poškozuje elektrody, má silně negativní vliv na životnost. A "klasiky" se opakovaným nabíjením desky "čistily" a odpad padal dolů na dno, tady nemá kam.
My je používáme jako zálohovací do různých zařízení, pokud se nezatěžují většími proudy (srovnatelné s ampérhodinovou kapacitou a výše), pár let vydrží, věčně ne.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Celeron



Založen: Apr 02, 2011
Příspěvky: 17691
Bydliště: Nový Bydžov

PříspěvekZaslal: út říjen 13 2015, 23:13    Předmět: Citovat

monterjirka napsal(a):
My je používáme jako zálohovací do různých zařízení, pokud se nezatěžují většími proudy (srovnatelné s ampérhodinovou kapacitou a výše), pár let vydrží, věčně ne.


S tím zatěžováním do 1C jak píšeš, je to nějaký divný. Vždyť se používají v autech s funkcí start/stop jako startovačky místo olova. Zastavíš na semafóru či křižovatce a řídící jednotka vypne motor, přidáš plyn a startér nahodí motor. Při jízdě po městě z toho může být i desítky startů za hodinu.

Jo a s tou údržbou. V Xara Piccaso z r. 2000 jsem měl zátkovou baterku Saft a poprvé dolít bylo potřeba jednou, po 7 letech. Položila se až při 11 letech. V C4 Picasso mám bezšpuntovku ani nevím, od jakýho výrobce od roku 2008 a sebemenší náznak problému. Udržovat na ní není vpodstatě co. To jsou podle mě bezúdržovky. Smile

_________________
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!


Naposledy upravil Celeron dne út říjen 13 2015, 23:20, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31799
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: út říjen 13 2015, 23:18    Předmět: Citovat

Je rozdíl mezi AGM a AGM - musí se jednat o startovací provedení určený pro velký odběry a ne o "obyčejnou zálohovací" baterii. To že je elektrolyt nasáknutej do skelnýho rouna není špatná idea, ale pro odběr realizovanej startérem musejí bejt dimenzovaný elektrody. Když se na startování použije zálohovačka, během pár startů ji to doslova zabije přehřátím na slabejch elektrodách a spojích mezi nima - přebíjení nebo zasulfátování elektrod vůbec nedostane příležitost se na životnosti projevit, baterka umře na přetížení spojů mnohem dřív...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Celeron



Založen: Apr 02, 2011
Příspěvky: 17691
Bydliště: Nový Bydžov

PříspěvekZaslal: út říjen 13 2015, 23:23    Předmět: Citovat

Takže jsem to měl nakonec správně, AMG jsou startovačky.
_________________
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rezis



Založen: Nov 17, 2005
Příspěvky: 5226

PříspěvekZaslal: st říjen 14 2015, 0:34    Předmět: Citovat

Ano pro Start/stop systém jsou z 99% procent AGM.
Rovněž se to používá často do motocyklů. (řešil jsem nedávno kdy mi po dvou otočeních startéru baterka vždy téměř zdechla, nakonec zjištěno že předchozí majitel tam dal obyčejnou místo výrobcem doporučené AGM. Normální měla 12V 12Ah 100A, AGM 12V 12Ah 210A)
Proč umí AGM ve stejné velikosti a kapacitě víc jak dvojnásobné startovací proudy mi není jasné.

_________________
Internet - metla lidstva
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31799
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: st říjen 14 2015, 20:14    Předmět: Citovat

Jednoduše - má silnější "desky" = ty elektrody kolem glassfíbru nacucanýho kyselinou. Proto má menší vnitřní odpor a je schopná dodávat vyšší proud. Vše v naprostým souladu s klasickým prizmatickým deskovým akumulátorem = menší počet silnejch desek = vyšší proud, ale horší energetická účinnost elektrochemickýho procesu jak nabíjení, tak vybíjení. Stejně velká baterie, schopná pracovat s menšíma proudama má větší počet tenčích desek - a je schopná pracovat jako zálohovací nebo "staniční" - ale startovací proud v řádu stovek A nesnese ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Brozicek



Založen: Nov 07, 2005
Příspěvky: 1511
Bydliště: Studénka

PříspěvekZaslal: ne prosinec 13 2015, 7:58    Předmět: Citovat

Známý koupil v LIDLu startovací zařízení - viz informační obrázek. V akci za 999 Kč. Po 4 rocích mu nešel dobít vestavěný akumulátor - kontrolky problikly a zhasly.
Zjistil jsem toto:
- Originální nabíječka akumulátoru měla nadproudovou ochranu, která ji při nadproudu vypla. K obnovení činnosti se musela odpojit a připojit k síti.
- Zjistil jsem, že v akumulátoru odešel 1 článek, byl ve zkratu, nebyl přerušený. Vybitý akumulátor pak odebíral velký proud, což vypínalo nabíječku.
- Oživil jsem akumulátor jinou nabíječkou bez ochrany, nabíjecí napětí vystoupalo na cca 11,5 V (schází ten vadný článek). Pak již šlo dále nabíjet i ten vadný akumulátor originální nabíječkou. Vestavěný kompresorek utáhla i ta vadná baterie, ale nezkoušel jej při zátěži tlakem při huštění.

Hledal jsem pro známého možnost náhrady akumulátoru. Bohužel náhradní akumulátory byly dražší než celé zařízení z LIDLu. Jen na ebay jsem našel baterii za něco přes 800 Kč. Více v přiloženém DOC souboru.

Známý se rozhodl dát zařízení do sběrného dvora.

Píši to zde proto, že AGM akumulátory nemívají asi dlouhou životnost. Možná to platí jen pro ten originální čínský šmejd. Avšak i KTM AME uvádí u svého ekvivalentního akumulátoru životnost jen 3 až 5 let.



LIDL startovací zařízení.jpg
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  LIDL startovací zařízení.jpg
 Velikost:  160.77 kB
 Staženo:  104 krát


Náhrada akumulátoru.zip
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  Náhrada akumulátoru.zip
 Velikost:  290.23 kB
 Staženo:  78 krát

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33860
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: ne prosinec 13 2015, 11:19    Předmět: Citovat

Pri nakupe takychto smejdov clovek musi pocitat s tym, ze akumulator je ten najhorsi, co vedel vyrobca zohnat.

BTW. Kolkokrat to za tie 4 roky pouzil?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Brozicek



Založen: Nov 07, 2005
Příspěvky: 1511
Bydliště: Studénka

PříspěvekZaslal: ne prosinec 13 2015, 11:38    Předmět: Citovat

rnbw napsal(a):
...BTW. Kolkokrat to za tie 4 roky pouzil?

Raději jsem se ho neptal, aby s ním neseklo hned jak jsem mu sdělil to, že má akumulátor v háji.
Podle mého odhadu četnost použití "nula" Sad .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33860
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: ne prosinec 13 2015, 11:45    Předmět: Citovat

Tiez si myslim - hlavne, ze lacno nakupil Very Happy

Otec ma tiez nakupenych plno nezmyslov z Lidlu, ktore nepouzil bud vobec alebo raz.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Habesan



Založen: Jan 12, 2009
Příspěvky: 7086
Bydliště: Plzeňsko

PříspěvekZaslal: ne prosinec 13 2015, 17:56    Předmět: Citovat

Ti lidé, kteří jsou ochotni vpustit si do baráku něco napájeného akumulátory, pořád ještě nechápou, že jestli to chtějí používat, musí si koupit použitelný akumulátor ???
_________________
Sháním hasičák s CO2 "sněhový", raději funkční.
(Nemusí mít platnou revizi.)
(Celkově budu raději, když se to obejde bez papírů.)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
pawka



Založen: Oct 02, 2010
Příspěvky: 215

PříspěvekZaslal: po leden 04 2016, 10:41    Předmět: Citovat

tvl sem vůl už sem zase nechal v motorce baterku a ted mela 10,něco voltů. obrazek_cenzura to bude po ni.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.15 sekund